Бъдещи седмокласници

  • 60 470
  • 763
# 705
Способността да излагаш мислите си също е едно чудесно и необходимо за всеки умение , но все си мисля, че може да се оформи на малко по-късна възраст. Всъщност, вероятно това умение се изгражда цял живот, но с различни темпове или пък се тръгва от различен старт? Чела съм есе с разсъждения за рекламата на 11-класник. Беше потресаващо зле и дървено написано. И съм убедена, че синът ми 3 клас ще напише по-добро есе от дъщеря ми 6 клас. Ама той и по-добър преразказ ще напише...
Виж целия пост
# 706
Хора, а знаете ли колко вида есета има и колко строго регламентирани са те? Есето не е свободно съчинение и изисква особено строги правила. Може да бъде аргументиращо, описателно, съпоставително и т.н. и всяко си има специфичен вид изисквания. Ако това се въведе в 7 клас без нужната предварителна подготовка, ще бъде пълен крах. Синът ми три години се учи в школата по английски на правилата, по които се пишат отделните видове есета. Колко бг учители са подготвени за това? И не е вярно, че оценяването на есето е субективно - там няма верни или грешни разсъждения, има санкции за недобре структурирани мисли, лоша граматика, правопис и непознаване на изискванията на формата. Та преразказите са къде-къде по-лесен вариант.
Виж целия пост
# 707
Какво разсейване, четат им го минимум два пъти и после текстът е пред тях за известно време.

... И не е вярно, че оценяването на есето е субективно - там няма верни или грешни разсъждения, има санкции за недобре структурирани мисли, лоша граматика, правопис и непознаване на изискванията на формата. Та преразказите са къде-къде по-лесен вариант.
Точно същото имах и аз предвид, но някои си мислят, че чрез есето биха имали свобода и иновативност.
Виж целия пост
# 708
При преразказ, децата могат да работят, както със слухова, така и със зрителна памет. Не е малко времето за запознаване с текста!
Лиляна, надявам се, не визираш мен Wink, не това имах предвид, разбра ме!
Виж целия пост
# 709
Какво разсейване, четат им го минимум два пъти и после текстът е пред тях за известно време.
Пускат им го веднъж на запис. Ако има проблем, се чете от консултант. После могат да си го четат 15 минути. За една страница А4 нормален шрифт, мисля, че е напълно достатъчно.
И аз смятам, че преразказът е най-лесният вариант от изброените.
Виж целия пост
# 710
Имало ли е преди години изучаване на есе в по- ранен клас?
Аз имам спомен, че съм го учила в 9 или 10 клас, но защо си мисля, че близки деца, към момента на 20 + го бяха учили по- рано?Имам някакви смътни спомени от споделеното

Като цяло е някак разпиляно обучението- още в пети клас учиха отг на лит въпрос, но такъв написаха еднократно, в началното училище преразказвахаци съчиняваха, но пак без много да наблегнат, почти нямаха такива домашниСега, в 6 клас, да са имали два трансф.преразказа, просто отмятат нещо, че е минато, тръгва се напред, ама кой какво усвоил...

Аз да се похваля, с големи мъки научени първите два сраници от " На прощаване", ама и голям превод падна...

Виж целия пост
# 711
Слънчева, а защо предпочиташ есе? Все пак с този изпит се кандидатства навсякъде.
Виж целия пост
# 712
Съгласна съм с Manzhelka, че се следват изискванията на формата, но в АК част от критериите за есето са оригиналност на подхода към поставената тема и стил. Точно в тези критерии аз виждам субективизма, а пък и там проличават талантите. Ако изключим тези творчески критерии в крайна сметка излиза, че не е важно какво си написал, а как си го написал - в подходящия формат, граматически правилно и добре структурирано като плавно преливащ смислово текст. При всички случаи есето не е лесна работа.
Виж целия пост
# 713
Имало ли е преди години изучаване на есе в по- ранен клас?
................................................
Като цяло е някак разпиляно обучението- още в пети клас учиха отг на лит въпрос, но такъв написаха еднократно, в началното училище преразказвахаци съчиняваха, но пак без много да наблегнат, почти нямаха такива домашниСега, в 6 клас, да са имали два трансф.преразказа, просто отмятат нещо, че е минато, тръгва се напред, ама кой какво усвоил...
Досега се учеше в седми клас.
В програмата за пети клас няма отговор на литературен въпрос. Присъстват - трансформиращ преразказ, разказ по въображение, разказ по въображение.
Шести клас - характеристика на герой, описание на пейзаж в художествен текст, сбит преразказ.
Седми клас - описание на предметна обстановка в художествен текст, отговор на литературен въпрос и разказ по преживяно.
Виж целия пост
# 714
Предпочитам преразказ. Grinning
Есето бих предпочела, при други условия, с уговорката, че ще има конкретен вид есе, което да влиза в изпитната програма и т.н..
Ако трябва да съм обективна, извън моите/нашите интереси, както на изпита чо мат, допълнителния модул е труден, а тази година със задачата с построение, съвсем, така трябва да се случват нещата и по БЕЛ. Ако има таланти, нека да имат поле за изява. И по двата предмета. А всяко училище да прецени как ще балообразува.
Широко е мнението, че майсторите на перото са най-свободомислещите хора, предизвиквали кризи, войни, политически рокади, сменяли историята.
И такива трябва да бъдат. Ако едно дете може да се докаже, като математик, на НВО, защо дете с талант в писането да не може?
Само за информация, моето е с мат.мисъл и тезата я беше написал, като план. Изразните средства са: ......, внушенията са......, та не говоря, щото нещо ми е криво. Joy
Виж целия пост
# 715
В интерес на истината сега се подсетих от Слънчевата, но съм се чудела защо езиковите гимназии не балообразуват с по - голяма тежест на оценките от БЕЛ, но това е от въпросите, за които няма отговори. Simple Smile
Виж целия пост
# 716
 Все пак говорим за НВО, оценяващо всички. Дори да не са много, има деца без амбиции. За тях есето ще е непосилно.
Виж целия пост
# 717
В интерес на истината сега се подсетих от Слънчевата, но съм се чудела защо езиковите гимназии не балообразуват с по - голяма тежест на оценките от БЕЛ, но това е от въпросите, за които няма отговори. Simple Smile
Преди малко го обсъждахме в седмокласната тема.
Преди време и аз разсъждавах в същата посока, че тежестта на математиката за профил чуждоезиков може да бъде намалена - примерно БЕЛ да се утроява, а математиката да взема веднъж. Профилът обаче е съвкупност от три или четири профилиращи предмета. Двата задължителни в случая са чуждите езици, но другите два могат да са в областта на математиката и/или природните науки. Разбира се, може да се потърси различен начин за балообразуване в различните паралелки на една и съща гимназия взависимост от третия и четвъртия профил, когато те са определени още с държавния план-прием, но не мисля, че много гимназии биха избрали подобен вариант.
Виж целия пост
# 718
За тях есето не е задължително!
Виж целия пост
# 719
За тях есето не е задължително!
Е за Испанската как да не е Flushed
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия