Бъдещи седмокласници

  • 60 422
  • 763
# 735
Ако есето се вмъкне в програмата, ще сме облекчени отвсякъде. Дъщеря ми пише такива измишльотини, чак даскалиците и се кокорят.
Ако представата ти за есето е, че си пишеш измишльотини на воля, си в дълбока заблуда. Есето изисква да формулираш теза /за кратко време по конкретна, абстрактно дадена тема - първо трябва да разбереш правилно темата/, да я докажеш, да я подкрепиш с примери /примерите не са доказателства, а отделна част от структурата на есето/, да изведеш логически обоснован извод. В пъти по-трудно е есето от преразказа. И, за разлика от преразказа, не е достатъчно да си амбициозен, за да напишеш читаво есе. Много малко деца на тази възраст могат да напишат добро есе. А НВО няма за цел да открива таланти. За оценяването на есето да не говорим. И при матурата в 12 клас режат много повече есето от ЛИС. Дори сега при преразказа, когато отидеш да видиш работата на детето, в повечето случаи изобщо не могат да ти обяснят защо колегата е отнел точки, които е отнел, а при есето ще стане мазало. Изобщо не си го пожелавайте.
Виж целия пост
# 736
В езиковите да има и вътрешен по език, както в НПМГ-то има Х, Б и Ф, и олимпиади.

В общи линии, при тая с-ма, всеки амбициозен родител с пари, може да нареди детето си където иска.

И по кой език да има вътрешен изпит?

ПП. Влетях малко директно в темата ви, ама Шарлот ни покани и ей ме на. Laughing
Виж целия пост
# 737
На  ДЗИ може да се избира  видът на аргументативния текст по една и съща тема - интерпретативно съчинение или есе. Ако в седми клас се избира между ОЛВ и преразказ, как трябва да протече изпитът? И как да бъде върху едно и също произведение? Преразказът е върху неизучаван текст, а ОЛВ - върху изучаван Тези, които ще изберат преразказа трябва да го чуят и после да го четат 15. минути, за  ОЛВ това не е необходимо. Децата не могат да бъдат разпределени предварително по стаи отделно за преразказа и отделно за ОЛВ, защото това означава да изберат предварително какво ще пишат. При ДЗИ този избор не е предварителен.

В езиковите да има и вътрешен по език, както в НПМГ-то има Х, Б и Ф, и олимпиади.

Нищо не пречи ЕГ да включат в балообразуването НВО по език. Да видим дали ще го направят.
Виж целия пост
# 738
В езиковите да има и вътрешен по език, както в НПМГ-то има Х, Б и Ф, и олимпиади.

В общи линии, при тая с-ма, всеки амбициозен родител с пари, може да нареди детето си където иска.

И по кой език да има вътрешен изпит?

Именно, отдавна отпадна в края на 8 клас.
Виж целия пост
# 739
Дидева, за да включат НВО по език в балообразуването, то трябва да се провежда като другите НВО - с външни квестори. Иначе ще стане...
Виж целия пост
# 740
Избор на ОЛВ, преразказ, есе, etc., на НВО и после общо класиране е фантасмагория.
НВО чужд език в балообразуване също.
Какво общо има НВО по английски език за немска езикова гимназия.
Сега за някои паралелки в балообразуването се включваше оценката от свидетелството по чужд език.
Виж целия пост
# 741
Дидева, за да включат НВО по език в балообразуването, то трябва да се провежда като другите НВО - с външни квестори. Иначе ще стане...
Не съм задълбавала чак толкова в наредбата, но не видях текст, който да прави разлика между НВО по  език и тези по БЕЛ и математика, както беше до преди година. В този смисъл провеждането и оценяването на НВО по език трябва да е с външни квестори и по реда тези по БЕЛ и математика със засекретяване, проверка от комисия, разсекретяване и т. н.
Виж целия пост
# 742
Те май и в МОН още не са наясно как ще бъде НВО-то по чужд език. Grinning Но доколкото видях ще е по желание. Не ми се вярва да е по същата процедура като НВО по математика и БЕЛ, освен ако не го включат в балообразуването. Предстои да видим.
Виж целия пост
# 743
На дете, на което не му вървят езиците, няма смисъл да го набутваме в 1-ва немска, само защото има висок бал.
Виж целия пост
# 744
Олимпиадите и състезанията, които участват в балообразуването също са по желание. Процедурата, описана в Наредбата за оценяването се отнася за всички НВО. Правилата и процедурите са едни и същи.
Виж целия пост
# 745
На дете, на което не му вървят езиците, няма смисъл да го набутваме в 1-ва немска, само защото има висок бал.
Има смисъл, ако детето иска да учи медицина в Германия например. Езикът е средство, за да достигне набелязаната цел. Не задължително да се занимава с немска фиология, ако е било в НЕГ.
Виж целия пост
# 746
На дете, на което не му вървят езиците, няма смисъл да го набутваме в 1-ва немска, само защото има висок бал.
Има смисъл, ако детето иска да учи медицина в Германия например. Езикът е средство, за да достигне набелязаната цел. Не задължително да се занимава с немска фиология, ако е било в НЕГ.
Аз предпочитам да наблегне на Х и Б, има нулева година в немско. В крайна сметка ще учи медицина, не език. Език се учи и с курс. Да не казвам, че последното "с", е за мн. число  hahaha
Виж целия пост
# 747
На дете, на което не му вървят езиците, няма смисъл да го набутваме в 1-ва немска, само защото има висок бал.

Е колко да не му вървят езиците? Това да не е изкуство? Един учи по-лесно, друг - по-трудно, но всеки може да научи език, ако има желание. Виж, ако пееш фалшиво и цялото желание на света няма да те направи певец. Grinning
Виж целия пост
# 748
Вероятно можеш да учиш в Германия и без да си завършил НЕГ.
Виж целия пост
# 749
На дете, на което не му вървят езиците, няма смисъл да го набутваме в 1-ва немска, само защото има висок бал.

Е колко да не му вървят езиците? Това да не е изкуство? Един учи по-лесно, друг - по-трудно, но всеки може да научи език, ако има желание. Виж, ако пееш фалшиво и цялото желание на света няма да те направи певец. Grinning
Фалшивото пеенне и езиците са аналог. Ако пееш фалшиво, няма как да станеш певец. С езикът е същото.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия