Математиката те тормози, тука във завидни дози ще намериш помагачи за по-трудните задачи

  • 70 336
  • 803
# 285
Здравейте, изпитвам трудности с тази задача за 4 клас. Моля, ако някой има решение, да сподели. Благодаря!
Кошница с килограм грозде и 2 килограма праскови струват 12 лв. 80 ст. Ако купим по един килограм от същите праскови и грозде, ще платим точно 6 лв., а за 2 такива кошници и 1 килограм грозде трябва да дадем 14 лв. 20 ст. Намерете цените на плодовете и на кошницата.
Виж целия пост
# 286
Кошница с килограм грозде и 2 килограма праскови струват 12 лв. 80 ст. Ако купим по един килограм от същите праскови и грозде, ще платим точно 6 лв., а за 2 такива кошници и 1 килограм грозде трябва да дадем 14 лв. 20 ст. Намерете цените на плодовете и на кошницата.

Скрит текст:
Виж целия пост
# 287
Здравейте! Искам да попитам (признавам си със срам) за една задача от състезанието Хитър Петър за 2 - ри клас. Задача 15 http://www.smb-gabrovo.com/wp-content/uploads/2018/10/HP_2018_2klas.pdf - намирам 7 маршрута, а е посочен отговор 8. Не намирам последния маршрут. Ще запиша по точки тези, които откривам:
1. А-В-Е-F
2. A-B-C-F
3. A-B-C-E-F
4. A-C-F
5. A-C-E-F
6. A-C-B-E-F
7. B-A-D
Виж целия пост
# 288
A-B-E-C-F
Виж целия пост
# 289
Ооо, благодаря! А уж го видях този маршрут... Благодаря Ви!
Виж целия пост
# 290
Здравейте! Ще се радвам ако ми помогнете с решението на следната задача , като задачата е за 3 клас :
От Добрич за Видин тръгнал автомобилист . След три часа изминал половината път и спрял да си почине. Оставали му да измине още 280 км. Какво е разстоянието между двата града ?
Виж целия пост
# 291
Здравейте! Ще се радвам ако ми помогнете с решението на следната задача , като задачата е за 3 клас :
От Добрич за Видин тръгнал автомобилист . След три часа изминал половината път и спрял да си почине. Оставали му да измине още 280 км. Какво е разстоянието между двата града ?
След като е изминал половината път, значи му остава другата половина, която пък е дадена, че е 280км. Значи цялото разстояние е 280+280=560 км
Виж целия пост
# 292
Здравейте! Ще се радвам ако ми помогнете с решението на следната задача , като задачата е за 3 клас :
От Добрич за Видин тръгнал автомобилист . След три часа изминал половината път и спрял да си почине. Оставали му да измине още 280 км. Какво е разстоянието между двата града ?
След като е изминал половината път, значи му остава другата половина, която пък е дадена, че е 280км. Значи цялото разстояние е 280+280=560 км

Мерси много за отговора !
Виж целия пост
# 293
Каква е вероятността случайно избрано трицифрено число да е четно и да завършва на 3.
Задача за 9 клас
Виж целия пост
# 294

Виж как е формулирана точно задачата (т.е. думите на условието) - защото така поставена вероятността е 0, никое число, завършващо на 3, не е четно и ми звучи като "задача с уловка" - но пък ако думите са различни и се пита каква е вероятността да е четно или да завършва на 3, тогава това е друга задача, а ако е каква е вероятността да е четно и каква е вероятността да завършва на 3 това пък - съвсем друга...  Иначе вероятността да е четно е 1/2, а да завършва на 3 - 1/10. Понеже точно половината числа са четни, а във всяка десетица от трицифрените числа има точно едно, завършващо на 3. Да е четно или да завършва на 3 е 1/2+1/10.
Виж целия пост
# 295
Каква е вероятността случайно избрано трицифрено число да е четно и да завършва на 3.
Задача за 9 клас
Няма такова число, значи вероятността е 0.
Виж целия пост
# 296
Каква е вероятността случайно избрано трицифрено число да е четно и да завършва на 3.
Задача за 9 клас
Няма такова число, значи вероятността е 0.
Според не е преписала текста правилно и трябва да е "или" да е четно или да завършва на 3 Anguished
Виж целия пост
# 297
Защо, КатиАБВ, четни и нечетни да са равни? Не учат ли 9-10 клас само случаи без повторения? Ако да, четните и нечетните  трицифрени без повтарящи се цифри не са равен брой. Но от друга страна си права, пише си случайно избрано, значи се  включват и тези с повторения. А и тя  ако е другата задача, става доста омотана за децата,  понеже ще е едно смятане на вариации, едно съобразяване за изключване на нулата като  цифра на стотиците,  друго съобразяване, че четните са тогава повече... Най-добре е да се даде точното условие. Махнах другото решение с неповтарящи се цифри, за да не става объркване. Вероятно здачата е дадена  с цел да се упражни само  пресмятането на вероятности, без да се задълбава  във видовете съединения.
Виж целия пост
# 298
Мисля, че в условието няма уточнение, че числата трябва да са с различни цифри. Тогава примерно общият брой възможни случаи ще е 9.10.10. Съответно броят на благоприятните също ще е друг.
Виж целия пост
# 299
Мисля, че в условието няма уточнение, че числата трябва да са с различни цифри. Тогава примерно общият брой възможни случаи ще е 9.10.10. Съответно броят на благоприятните също ще е друг.
Всичките случаи тогава  ще са 10.9.8 - 9.8 = 720-72=648 Simple Smile Благоприятните ще са  328 и съответно 64.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия