Какво правят Вашите ученици лятото?

  • 21 448
  • 190
# 165
На мен ми беше много тежко, когато малкия беше 2-3 група дг. Той не искаше да седи в смесената група, голямата и тя вкъщи, особено следобед, жега, нерви - яко изпушвах!
Първа група го оставих в ДГ, голямата на частна занималня, аз на работа - е въобще не усетих, че е лято. Отидохме на море за 5 дни и това беше.
Но сега и аз не искам да идва септември. Два срока ще са първа смяна, а при малкия тръгването на училище е невероятна драма.
Виж целия пост
# 166
Същото усещане и при мен Simple Smile Пълна безметежност ме е обзела, мисля само за море, уикенди с приятели и разходки с песа. Сутрешното бързане адски ме изнервя, после цял ден ми е криво. На 15-ти септември съм най-тъжният човек в двора на училището.
Виж целия пост
# 167
Успех на всички седмокласници и от мен!
Аз пък харесвам дългата лятна почивка.Още от детската градина малчо изкарваше по 3-4 месеца плътно с мен и съм свикнала.Е от 2016-та имаме пенсиониран дядо,а от миналата година и баба и сега прекарва по 8-9 седмици с тях(не слято, защото ми става скучно да седя толкова дълго сама у дома).
Моите племеннички учат в Лондон и техните ваканции определено са по-различни от тук(имаха дълга зимна и пролетна,че и есенна),единственото лошо ,че лятната им е само август,през който ще ходят(ходим заедно може би) на море.Аз не харесвам морето през август-мръсно,шумно, пренаселено,но няма как...
Моят ученик ще е втора смяна първия срок,което е по-лошия вариант,заради ранното стъмване,но някак си ще го преживея...
А за китайчетата как учат и почиват ще питам ММ-той 15 години работи основно с китайци,може и да знае.Знам че до 3 годишна възраст не ги извеждат навън,за да не почернеят от слънцето,защото там ако си черен било много зле (третирали ги като по-долна категория ако са тъмни)...
Виж целия пост
# 168
Fever, какво говориш, камък ми пада от сърцето, когато е ваканция. 15.09 пък е най-тъжният ден от годината за мен, защото знам какво ме чака - ранно ставане, кутии за храна, бързане, задръствания, домашни, рождени дни и хиляди други мероприятия,  допълнителни занимания, “за утре ми трябва” казано в 21h и т.н.

То при мен започна един учебен цикъл, който няма да свърши скоро. Тъкмо ще ми поолекне откъм големите ученички и ще се поизпотя с малките. Следващите години сигурно съвсем ще откача. Нали тази година имахме бал и най-голямата заминава да учи в чужбина, другата година завършва втората дъщеря, годината след това имаме седмокласничка, а на четвъртата година - първолак.
Аз много не си падам по ходенето на море, но ми тежи самото бързане ежедневно и особено сутрин. Свикнала съм да ставам рано, но ми е убийствено всеки ден да давам зор на всички, докато тръгнат. И вечер, когато чакам всички да се приберат, вечерят, учат. През ваканциите самата аз се откъсвам от всичко. Най-добре си почивам, когато си седя в някой парк на хлад и си пия фрапе, а децат са по ваканционни "задачи".
Виж целия пост
# 169
но ми тежи самото бързане ежедневно и особено сутрин. Свикнала съм да ставам рано, но ми е убийствено всеки ден да давам зор на всички, докато тръгнат. И вечер, когато чакам всички да се приберат, вечерят, учат.
Ето това е, което ме убива и мен през годината.
Виж целия пост
# 170
Следващите години сигурно съвсем ще откача.
Как те разбирам, ако знаеш...
В една учебна година (след 2г) децата ще са 7клас, 5клас, 1клас. Има време, но отсега се замислям за успокоителни.

И аз харесвам лятото точно заради липсата на постоянно бързане и гледане на часовника. Убийствено е за мен.
Виж целия пост
# 171
Аз пък вкарах малкия в ПГ в училище и тогава си помислих - е, то все едно първи клас.
Обаче дойде първи клас и дойде една учителка, която му разказа играта.
И сега - втори клас, пак трябва да започваме всичко отначало.
Та ми е едно свито...
Виж целия пост
# 172
За мен ПГ в училище и 1 клас нямат нищо общо, защото и моят беше така...Може би ако беше останал в училището от ПГ щеше да е различно положението,но нямаше как при положение ,че сегашното ни училище ни е пред блока,а другото бе на 2 спирки с метрото...
Виж целия пост
# 173
Агентче, ще си намерите "вашето" училище. Синът ми беше много нещастен в началното училище, после от 5 до 7 клас беше горе-долу и като влезе в английската, толкова се харесаха със съучениците му и учителите, че направо разцъфтя. До ден днешен поддържат близки отношения, макар че минаха 7 години откакто е завършил.
Виж целия пост
# 174
Другата седмица студентът заминава да работи на морето и ще ми е малко трудно заради най-малкия (вече четвъртокласник). Сега съм по-спокойна, че има кой да го наглежда. Щерката завършва осми клас, с нея нямам проблеми, но малкият е див котак и много ме е страх като излиза с тротинетката. Говоря, говоря, виждам го, че спира, оглежда се като пресича (за разлика от завеяните си брат и сестра), и пак ме е страх.
Виж целия пост
# 175
Голямата пък мрънка, че й е много разцепен класа в гимназията. Дружи само с 3 съученички, а всяка свободна минута виси в старото училище.
Виж целия пост
# 176
Разбира се, че на децата им стискаме палци днес по математика! Малко встрани от темата, но нека ви разкажа как мина изпитът по математика при нас, в Англия.
Скрит текст:
Матурата беше в края на 6-ти клас (деца на 10-11 години). А сега, в 7-ми клас (11-12 годишни) пак имаше изпит. Този път е хем да се следи нивото и да се държи фронта, но и също да определят кои деца ще продължат в "силната" група по математика и в "слабата" група. От първите се очаква да изберат следване в уни с математика и тя да е основната при бъдещата им професия (икономисти, инженери и т.н.). При вторите се очаква да се насочат към хуманитарните науки и езици. Ето това вече е тема, която заслужава дискусия и внимание - на всеки математика според силите и интереса, а не да си сравняваме ваканциите. Та, за самия изпит тази година, пък и миналата година за матурата, имаше НУЛА учебник, НУЛА препоръчани сборници. За матурата - просто трябваше да се знае всичко учено от 3-ти до 6-ти клас, а как ще го постигнеш - не ги интересуваше изобщо. Разбира се, услужливо на пазара има разни допълнителни материали за тези, които са решили да купуват и упражняват, но учителите не се наемат да препоръчат, защото после може да им търсиш сметка. Едните видове тетрадки със задачи за упражнение са БЕЗ отговорите, т.е. решила съм всичките задачи и аз, за да мога да й проверя нейните отговори. Хехе, обучение за цялото семейство! Тази година, понеже гимназията е със селекция и държат на високото ниво, което гонят, още от 7-ми клас се започва със стандарта. Учителката всеки обед имаше по 40 минути "отворени врати" на кабинета си. Ще ти обясни отново това и онова правило. Дадоха и линк към математика онлайн, ако някой желае да смята на екран. Спуснаха списък с темите, само със заглавия. Четеш заглавието и сам си измисляш как и къде ще се упражняваш - според джоба си, най-вече. Децата на родителите с ниски доходи страдат най-много. Хем майките не ги гонят да решават задачи, хем и пари няма за книги. Децата на средната класа обаче са или с частен учител да помага, или самият родител помага, или пък ходят на платена школа по математика. Най-интересен ми е този  Mathnasium, който отвориха близо до нас.  

За Китай - да кажа и аз черна смешка.
Скрит текст:
Някое китайче може и да превърти от учене, но при милиардно население Китай няма да пророни и сълза за едно дете. А ние в България, при една шепичка дечица, че и в Европа - при това застаряващо население, нима можем да си позволим хем да не ги образоваме добре, хем да ги побъркаме от учене? Разбира се, че не можем да си го позволим - нито икономически, нито политически е добре да имаме слабо изучени деца, нито пък демографски и откъм здравеопазване е добре да ги образоваме зле (с прекален контрол, с изискване на невъзможното, със смилане на психиката им и т.н.). На една командировка ММ разговарял с колежка от Китай - похвалил се, че нашето дете е прочело Хари Потър на 9 години, а жената го изслушала и му отвърнала, че и нейното на същата възраст е прочело целия Хари Потър и то също на английски... Учело всеки ден от 8 до 6 в училище, плюс 8 часа английско училище в събота. Един почивен ден. Класовете са по 50 деца. Ако искаш да имаш шанс - учиш.

За дължината на ваканциите и разкъсания/събрания им модел: когато аз бях дете нямаше по-велико нещо от това да чакаме да дойде Ваканцията, с главно В, то си беше нещо като кралица, извънземно чудо и благина. А сега с моето дете, пък и аз самата съм учител и имам същите ваканции - така да съм свикнала на 6-7 седмици да спираме за ваканция, че за нищо на света не искам да се върнем пак към обратното. Като учител твърдя, че по-честите ваканции са по-добри за процеса на учене. Като жена, която също не иска да става всеки ден в 6.30, все си повтарям, че то пенсионирането ще дойде един ден, е, спи тогава до 11, пък леж и се чуди как да си прекараш деня. Simple Smile

И накрая, по темата - ще разкрия как се каня да мине една от 6-те седмици ваканция, защото много му се радвам на този план и ако може и още някой да се почувства вдъхновен - ще се радвам. Та тази една седмица ще сме у дома, т.е. - нищо нямаме за правене, а и сме с орязан бюджет. Но ден без знания е пропуснат ден! Пък и ще боря тази ужасна статистика, която изкараха наскоро в Англия - англичаните считали, че не е нужно вече да учат чужди езици, след като щели да излизат от ЕС + уроците по чужди езици създавали здравословни проблеми на учениците. ЖДНБ! Та, у нас ще има седмица на френския език. Ще настроя компа да ни говори само на френски, ще гледаме френски филми на ДВД и ще слушаме френска музика, ще готвим цяла седмица само френски рецепти (написани на френски) и ще посетим Лондонския Френски културен институт, там ще запиша детето да е член на Медиатеката и се надявам да се приберем с 10-20 ресурса - списания, дискове и т.н. Ако хвана в програмата им и едно кино на френски - жениал!

Другата част от ваканцията ще премине в други подобно оформени седмици, но този път за арт и за приятелства,  и едно пътуване из Централна Европа, с фокус върху лагера Терезин и еврейското гето в Прага (Втора световна война). Надявам се да отскочим и до Дрезден. За матурата в 10-ти клас със сигурност влизат ВСВ и Студената война. Аз и друг път съм писала - голям фен съм на образованието под формата на игра и занимателни дейности. Силно вярвам, че точно с ходене, гледане, попиване на място, с правене, с участие най-силно се учи и помни. Също силно вярвам, че отношението към ученето се кове у дома. То ще е позитивно, ако у дома знанията (и уменията) са празник. И обратното - ще е негативно, ако у дома знанията (и уменията) са мъка, тормоз, излишно нещо, пак ли, ама тия отгоре, отдолу, МОН, лимон и т.н. Да разбираш защо е важно да знаеш нещо и как да си помогнеш сам, за да стигнеш до това знание (не е нужно да се разчита на учебника или на учителя в 21 век), както и да търсиш знанието, където и да си - това са точно сред онези уроци, които само родителят може да ти даде, според мен.

Хубави и весели ваканции на всички и успех на всички на изпитите и матурите!

Виж целия пост
# 177
На теория всичко е много дзен, но на практика като разгърнеш българските учебници и ти идва да се застреляш. Рядко ми се е налагало за тия две години (първи и втори клас) да помагам на щерката с ученето, тази дейност храбро изпълняват учителките в частната занималня. Но все пак, когато е била болна, сме минавали материала. Тази зима един път до такава степен се вбесих на тъпотиите на МОН, че хвърлих учебника на земята - нещо, което не мислех, че някога ще ми се случи.

Обяснявам й в прав текст, че учителите са читави, но работят с кофти учебен материал. Същият този кофти материал обаче тя ще трябва да стисне зъби и да го смели някакси, ако иска да завърши 12 клас. Това е положението.

Иначе да, имаме книги и енциклопедии, отделно я водим насам-натам и тя попива. Каквито и усилия да правим обаче, лошият вкус от родните учебници остава - все пак децата са с тях ежедневно. Около нас масово се оплакват родители, тя явно не съм единствената бяла врана.
Виж целия пост
# 178
Моят по разказвателните рядко ползва учебник.Пък и какво ли ще научи от него като 80% са картинки...Сега в трети клас и учебника по български не ми хареса,но поне допълнителните помагала (които аз му избрах в началото на годината) се оказаха доста полезни.
Виж целия пост
# 179
От 5-ти клас нагоре става "интересно". Особено по история. Уроците са написани по толкова тежък за учене начин, че децата, освен да зубрят, нищо друго не могат да направят. Трудно им е да разберат материала, защото в един урок, който се състои от една страница е събран материал от няколко века с всичките дати, имена и събития. Един цар какво е направил и от къде е минал, пък синовете му, пък техните синове и т.н. Направо е кошмар. Така и не можах да си обясня кому е нужно това огромно количество информация, която на всичкото отгоре е толкова нагъчкана, че трудно има нещо за премахване. Едва ли не целия урок трябва да се научи наизуст. Много тежък материал според мен и абсолютно излишен.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия