Какво правят Вашите ученици лятото?

  • 21 458
  • 190
# 60
Дъщеря ми ходеше на ментална аритметика и също решаваше много, но тези са различни като че ли.
Виж целия пост
# 61
Титина, искаш да кажеш, че всяка задача от прикачената снимка детето решава за не повече от 12 секунди?
Виж целия пост
# 62
Баси, хвърлихте ме в озадачение сега. Ние вкъщи сме двама бивши състезатели по мат. и през живота си не сме решавали по 100 задачи на ден, на каквато и да е възраст Simple Smile Пък дори и по 50. Всъщност през лятото не сме решавали и по една.
Детето ми също учи в математическо училище, ваканциите си почива 98% от времето и не съм забелязала да се "връща с 6 месеца в развитието" с всяко изминало лято.
Може би твоето го готвиш за НАСА Simple Smile Ама ММ е завършил и колеж в Северна Америка и всичките 7 в курса по висша математика бяха китайци и източноевропейци... та не знам Grinning
Виж целия пост
# 63
И аз съм много далече от летни занимания с училище, а бях отличничка и медалистка/ сребърен медал/Четях само книги през лятото, но имах четенето за забаеление.Днес очевидно нещата са други

Моят син,кскто и да го натискам, няма да решава през лятото задачи, най - много през септември.Но децата са различни, на някои липсва ученето




Виж целия пост
# 64
Искам да кажа, че това са задачите, които решава. Нормативът е 100 задачи за 20 мин. Преминава на следващото ниво ако ги прави за това време. Ако има грешки, го връщат отново и отново. В началото естественно не решава, докато не разбере логиката, после, това е обикновенна аритметика. Задачите са лесни, а начинът на изписването им е по американската система.

Тази снимка, която съм постнала е за деление с остатък. В началото са последователни, а на този етап от които е задачата са вече умесени. Има с по-висока и с по-ниска трудност.

тити , казах, че детето е посредственно в отговор на коментар на Дъждец , че нерешаване на задачи не връща детето в материала

Параход, казах, че нещата са за моето дете, за което решение сме взели аз и съпруга ми. Не искам да се меря нито с уникалността на някого нито с колежа в Северна Америка на друг...и смятам с това да сложа точка на дискусията
Виж целия пост
# 65
Явно системата на Кумон е такава.
Моето като го карам да решава, обикновено гледам да са някакви текстови или логически задачи. Съответно са малко на брой. Срам не срам, признавам, че в четвърти клас от един момент нататък позволявах да пише домашните с елката, ако бяха някакви сметки.
А кое на кое трябва да се раздели в пуснатия линк?  Първо ми заприлича на корен квадратен.
Виж целия пост
# 66
Така се изписва делението, и при нас е така. На мен също ми се виждат в повечко 100 задачи, щерката решава тест от по 10 разнообразни задачи (и часове, и количество, и текстови). Но да и дам десет теста, ще ме намрази Joy
Виж целия пост
# 67
Моите не отказват задачи през лятото, но уравнения и текстови задачи, защото това куца в чуждите системи.
Иначе ако искате решаване за време, дайте им КенКен, това е судоку с действия, тъкмо за лятото е 😉
Виж целия пост
# 68
А кое на кое трябва да се раздели в пуснатия линк?  Първо ми заприлича на корен квадратен.
И аз не разбрах?
Виж целия пост
# 69
Голямото на по-малкото.
Тия задачи и мен ме бяха вкарали в размисли, особено изписването на R при остатък, но се свиква Simple Smile
Виж целия пост
# 70
Две неща искам да добавя по темата, която много харесах и ми подейства мотивационно, но в последствие малко се промени. Надявам се, всички ще се съгласите с тях.
Първото е, че не можем да съпоставяме нашето детство с това на децата ни. Какво сме правили или неправили ние като деца - това няма вече значение. И да сме бездействали през ваканциите, и да сме само спали и играли, животът сега е друг. Тогава имаше само по 1 час детско следобед (аз съм динозавър малко, дете на 80-тте), вратите не се заключваха и комшиите ни черпеха с току що сварено сладко от череши. Но и при такова безгрижие, аз лично пак бях много активна. Трябваше да ходя на опитно поле през лятото, съответно сега предагам много занятия по ботаника на детето си, просто опитно поле вече няма. Има обаче чудни начини да я приуча да обича и да се грижи за растения и животни - посещение на приют за кучета, отглеждане на пеперуди, знания за пчелите, има страхотни книги и документални филми, музеи. Ходех на детски клуб в читалището всеки ден от 10 до 12 часа. Сега го няма това, съответно търся начини тя да се събира с деца в парка. Имаше и такова нещо: даваха ни поръчение от Партията. Що баби съм питала дали не искат помощ и като ме пратеха да им купя хляб, чувствах се като генерал след спечелена битка. Важно е на децата да им се намира работа, да им се дават задачи - да готвят, да почистят улицата, да помогнат на някой грохнал човек. Приучва на отговорност, развива човека емоционално и личностно. 10 кила хартия едва ги събирах - това ми е било моето учене да рециклирам и пазя планетата. А сега има фантастични филми, програми, каузи на същата тема. Планета или пластмаса на Нешънъл Джеографик ми е много силна, намирам я за важна.  Просто се иска организация. Трябваше да събирам и предам липа и билки тогава. Защо сега да не й намеря на нея да бере ягоди, домати. Разбира се, че цял ден няма да издържи, но и един ден на полето да й организирам само, пак е добре. Тук в Англия има една детска програма - снимат какво правят децата на същите години по света. Работят на 11-12 години във фабрики, на полето, сглобяват яйцата на Киндер, живеят в мизерия, разделени от родителите и т.н. Дори за ден през ваанцията да влезеш в чуждите обувки, това са безценни знания за детето.
Специално за история, география и литература, аз съм голям фен. По мое време не се пътуваше, ако спиш в хотел, лепваха се да те следят от милицията, нямаше и хотели, нямаше и автобуси, тур. агенции и т.н. Така си и седях в моя град, за което родителите ми не са виновни. Древна Гърция и Римска империя ми бяха сухи, скучни, тъпи, един учебник и толкоз. Нямаше как лятото да ме заведат дори до Пловдив, да видя с очите си. Хановете ми бяха толкова далечни и само бой с тояги и коне. При днешните възможности човек да пътува, да отседне, да посети, ей така - да си отърка сандалите в Амфитеатъра или да направи 2 тигела из Плиска, ами грехота е направо да не се възползвам. Искам да й предложа по-визуално, по-лесно за възприемане и на историята, и на географията, и на литературата, защото добре познавам нейния начин на учене (дали възприема най-лесно слухово, визуално или чрез четене, или с преживяване). Отделно, така се е случило, че съм учила туризъм, пък отделно станах даскалица - направо професионално ще се изложа, ако не създам най-страхотната лятна програма на детето си, тейлор-мейд. Считам, че всеки съвременен родител, с толкова помощ от интернет, туризъм, музейно дело, медии, ютуб видеа, страхотно книгоиздаване, евтини платове за създаване на ханска шатра в двора или пък пресъздаване на роклята на средновековната Десислава, всеки родител може да го направи това днес. Само трябва да е вдъхновен, да е организиран и да действа. Бъдете вдъхновени, момичета, използвайте всички страхотни ресурси на новия 21 век. Децата, които отглеждаме днес, няма как да са отгледани като в ония години, когато ние сме били деца. ❤
Виж целия пост
# 71
BlushКумон е една допълнителна подготовка , която в Англия , а както Титина е писала и в Америка се радва на популярност и успехи.
Има много позитиви  , но и недостатъци .

Моят син ще ходи на екскурзия , ще кара колело, ще ловим риба , ще ходим на палатка.....
Виж целия пост
# 72
Мари, погледни индийците как решават математика , използват кокалчетата на пръстите на ръцете. Факири са. Или пък руснаците със сметалата.
Права си децата много се впечатляват от такива филмчета в интернет. И се опитват да научат и копират нещата. Ние след едно посещение в Плиска, си правихме лъкове, че учи и децата как да правят. И е интересно.
Което за мен е много ценно, че откривам ( преоткривам) нещата през неговите очи.
Виж целия пост
# 73
Нашето момиче ще е петокласничка.
През лятото беше на 2 лагера за по 5 дни досега и ще има още един за 5 дни след седмица почивка. Първият беше за млади детективи със скаутите на палатки и до езеро, а другите два са СТЕм лагери за млади инженери. В единият програмираха и кодираха, а вторият е по роботика, астронавтика и 3Д графичен дизайн.

През другото време почти всеки ден прави по 7-8 страници от закупено помагало по математика, АЕ, ФЕ, соц. науки, изкуства, география, граматика и пише по 1-2 есета с думи за диктовка. По около час и половина на ден й отнемат.
През другото време се занимава по интереси с четене, учене на готвене, шиене, крафтс, рисуване, помагане със строежа на къщата, изчисляване на размери, правене на анимации и прочие.

Ще имаме и семейна ваканция до ловна хижа и до див хабитат на полярните мечки където ще се запознае с дивата природа  суров вид и ще разгледа много забележителности из съседните околии.
Виж целия пост
# 74
В нашия град има спортна занималня, която дъщеря ми посещава втора година. Прекарват целия ден извън града в бягане, колоездене, игри сред природата, пикници, леки преходи, а когато ги върнат вечерта, имат и плуване (всяка вечер). Ходиха за 10 дни на спортен лагер в Камчия. В общи линии тръгват в 11 на обяд и си я прибираме към 20 часа.  Доволна е, а ние сме спокойни, че не прекарва деня си затворена вкъщи с телефона или лоша компания. 
През учебната година, от гореизброеното, остава плуването (6 дни седмично).


Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия