Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства

  • 94 368
  • 2 907
# 2 370
При ПТП с двама или повече участници при полълване на протокол невинния има право на обезщетение след като с протокола и всички документи и автомобила се отиде до ЗК на виновния и след оглед на автомобила те решават каква сума да изплатят, и вече човека сам решава как ще си я ремонтира. А виновния ако има само ГО при него не му се покриват никакви щети и в повечето случай ГО следващата година му е с завишение.
А когато при ПТП, който сам направи, например се удариш в стълб, охлузиш си бронята някъде или някой те удари и не знаеш кой, тогава Гражданската отговорност не покрива нищо, защото няма друго лице, към което да има претенция. Но при тези случаи ако имаш Каско няма да има проблем да ти поправят колата.
Точно така е. ДКП няма нищо общо с каското. Той се попълва за ГО, и не се звъни на 112, да. Не се и вика КАТ. КАТ идва само ако има спор за вина между участниците, съмнение за употреба на алкохол, щети по някакво друго имущество като например пътна инфраструктура и т.н. Виновния при такова ПТП сам си поема щетите.
Виж целия пост
# 2 371
Цитат
Merri_An

Точно така е. ДКП няма нищо общо с каското.

Не точно. Ако има ДКП невинния може да си мине ремонта по Каско с протокола и следващата година да няма завишение на премията като неговата ЗК където има Каско ще направи регрес към ЗК на виновния, за да си вземе парите, които са изплатили за ремонта. Дори и за Каско е за предпочитане да има ДКП или Протокол от полицията.
И дори виновния ако има Каско пак за предпочитане е да има ДКП за да може да си оправи колата, защото повечето компании одобряват до 2-3 щети без документ. Но ако няма Каско НЯМА право на никакво обезщетение.
Виж целия пост
# 2 372
За каското КАТ пише протокол в повечето случаи, ДКП много от застрахователите не го вземат под внимание.
Но ако няма Каско НЯМА право на никакво обезщетение.
LaughingТочно това казвам и аз.
Виж целия пост
# 2 373
На мен са ми казвали при произшествие да викам застраховател, но аз  имам Каско.
Виж целия пост
# 2 374
Аз пък набарах някакъв сервиз във Варна ,който се бори срещу ръждата. Ръст.изи се казва и направо ми падна шапката какво правят с ръждата! И още повече ми падна шапката като видях за каква ръжда става въпрос и то на автомобили 2010 и нагоре. А моят опел....сигурно е пред разпадане.

Едва ли ще е по-скъпо и от съвсем нова - но вече дали има смисъл на 17-20 годишен Опел  да ги правиш  основно срещу ръжда - ти си знаеш.
Аз не бих инвестирал.    
И спокойно  - Опел НЕ са единствените зверски ръждясващи!
 -  далеч по елитни ръждясвят много повече от Астра 92 г.....
БМВ  Е46  98-99 г. напълно нула защита срещу ръжда - пълен боклук от към ръждясване...
Мазда 3  - 2005-6 до 2007 г......
и тъй като разглеждам в моментна коли....преди два дни ....познай.... кросоувъра МАЗДА СХ 5 от 2013 г....от Милано Италия....под предната врата вече с кафеви петна....потрес и половина!
Виж целия пост
# 2 375
Двустранния протокол се попълва и за гражданската отговорност, не само когато имаме каско. Невиновният водач отива при застрахователя на виновния, за да му изплатят щетите.Еспас, не Еспейс Wink

Може, може, френския никога не съм го владеела. Навремето в бг талон ясно си пишеше Еспейс, може да се е променило това, но със сигурност се е наложило и такова произнасяне на модела.
Виж целия пост
# 2 376
Един страничен въпрос. В Испания не е ли по-евтино да си купиш Сеат вместо Рено?
Виж целия пост
# 2 377
Може и да е, не съм се интересувала, никога не съм харесвала Сеат.

Пп- набързо прехвърлих сайта на Сеат, май не е по- евтино. Гледах сходен модел откъм двигател и купе, без екстри, Каптур ми излиза по- евтин с екстри.
Виж целия пост
# 2 378
Много сте ми полезни.
Аз като я взех, предишния й собственик ми каза да й направя и Каско, без обяснение защо. 100 лв е, направих го. Сега януари се чудя дали да го подновявам. ГО е към 300. Не съм правила ПТП, удряла съм я в огради.
Като ви чета ще го подновя.

Брат ми е само с ГО защото е задължително. Удрят го отпред, от неговата страна. Чупи калник, броня и не помня какво, 1000 лв. Звъннали на 112, дошли. Изкарват него виновен. Той си плати всичко.

Значи пак ще си правя Каско.




След 300 лв (смяна на задни амортисьори, пружини, труд) съм готова.
Преди:



Сега:


Марката на пружините и амортисьорите е Магнум. Имате ли мнение за тях?
Питаха ме дали искам старите. Отказах, за какво са ми? Показаха ми новите - лъскави и черни.
От какво зависи живота на амортисьорите? Изкарах година и половина с износени, десния - в масло.
Сега как вози ... Сякаш се друсаш на легло, не да ти изпадат бъбреците при неравности.



Помолих ги да я огледат и да ми кажат какво друго е за смяна. Минах 10 000 км, наближавам 11 000.
Дисковете на предните гуми макар в накладките да има още живот. Износени са и криви.
Трябва да сменям филтри и масло заради 10 000 км.
Откриха леки вдлъбнатини в спирачните маркучи особено левия. Било опасно, можело педала на спирачките да потъне и да откажат.
Проблем има и с задна дясна гума. Нещо я блокира. Трябва да се разглоби за да се види. И предния път в сервиза отказа та свалиха накладките и ги завиха отново.
Утре ще звъня на шефа да го питам за цени. Знаете ли някакви ориентировъчни? Кое от проблемите й е най - належащо?
Виж целия пост
# 2 379
Всичко е належащо - едва ли искаш да ти откажат спирачките или да ти блокира задното колело в движение.
Магнума - ниско качество, но поне са нови .. ще те изкарат няколко години. Май са полски или унгарски, не помня вече.
Виж целия пост
# 2 380
Аз пък набарах някакъв сервиз във Варна ,който се бори срещу ръждата. Ръст.изи се казва и направо ми падна шапката какво правят с ръждата! И още повече ми падна шапката като видях за каква ръжда става въпрос и то на автомобили 2010 и нагоре. А моят опел....сигурно е пред разпадане.

Едва ли ще е по-скъпо и от съвсем нова - но вече дали има смисъл на 17-20 годишен Опел  да ги правиш  основно срещу ръжда - ти си знаеш.
Аз не бих инвестирал.    
И спокойно  - Опел НЕ са единствените зверски ръждясващи!
 -  далеч по елитни ръждясвят много повече от Астра 92 г.....
БМВ  Е46  98-99 г. напълно нула защита срещу ръжда - пълен боклук от към ръждясване...
Мазда 3  - 2005-6 до 2007 г......
и тъй като разглеждам в моментна коли....преди два дни ....познай.... кросоувъра МАЗДА СХ 5 от 2013 г....от Милано Италия....под предната врата вече с кафеви петна....потрес и половина!
Влез им във фейсбук страницата и само разгледай и забележи годините на автомобилите. Имаше хонда (едни от любимите ми-сивик) колата беше 2012 година. Щях да припадна като я видях снимана отдолу.

А за ПТП-то -да, питах чисто информативно да знам какво се прави, ако недай си боже се случи нещо.
Виж целия пост
# 2 381
И аз питам същото и моля за отговор.

Какво се прави при ПТП? Какво точно се води за ПТП? Ако забърша ограда и спукам гума (преживяно), ПТП ли е?
На кой номер се звъни? ГО е задължителна, Каско- не. Има ли смисъл от него?
Как се реагира при ПТП ако си уплашен и не знаеш какво се случва?
Виж целия пост
# 2 382
Всяко съприкосновение с друго ПС се води ПТП.
Ако ти се плеснеш някъде, също. Прави се каквото трябва. Ако има замесени 2 ПС, се вика КАТ или с двустранен протокол, според тежестта и мнението на двамата участници. Звъни се на 112. Каско не е задължителна, но всеки преценява според нуждите, възможностите и състоянието на автомобила. Ако е някоя дрипа, може и да не си струва, но ако е около и над средно ниво е добре да има. Каквото и да покрие застрахователя, все е добре, Иначе, от джоба.
Всеки се стряска, колкото и опит да има. Реагира се според ситуацията. Ако са двама участници, който е по-адекватен, той се обажда и/или предприема нещо. Ако сам се накажеш, решаваш викаш ли органите или се спасяваш както можеш. Ако колата не е в движение, ще трябва да се вдигне с ПП.
Виж целия пост
# 2 383
Зуки, бъди подготвена, че недай Боже участваш в ПТП, другият шофьор като те види стресната женица ще те обработи ти да се пишеш виновна в двустранния протокол. Тогава си решаваш дали да се пишеш ти виновна или да викаш КАТ. Но във втория случай е добре да си сигурна, че наистина си невинна Grinning Ако спукаш гума мисля на никой не звъниш, защото гумата не се поема от Каско, поне не от повечето, трябва да си провериш условията.
Виж целия пост
# 2 384
За ДКП не се звъни на 112.
А на застраховател.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия