1 ЕГ Варна

  • 68 831
  • 800
# 390
А как стои въпроса в 4 ЕГ ми е интересно, някой има ли информация?
Виж целия пост
# 391
Ако става дума за заявения ДПП за следващата учебна година:
Виж целия пост
# 392
Природни науки с Френски Simple Smile
Виж целия пост
# 393
Природни науки с Френски Simple Smile
Ако са искали да запазят броя на паралелките, това май е било единствения вариант. Френският им е най-силният език, математически профил няма да е конкурент на МГ или пък на новата паралелка в ЕГ, защото математици, които искат да учат ФЕ, няма като че ли толкова много.
Остава природни науки. Ще отидат тези, които ще кандидатстват с тези предмети, но искат да научат и допълнителен език на добро ниво.

Само се чудя защо Първа не направиха математическия си профил с НЕ. Щеше да има по-голям наплив.
Виж целия пост
# 394
И аз си мисля, че с немски щеше да е по-успешна. Даже сега като гледам решението на 4-та съжалявам, че Първа не са взели решение за биология и химия с немски. Химията и биологията в Първа
 са им даже на по-високо ниво от математиката.

А знае ли се кои ще са балообразуващите предмети за паралеката с математически профил?
Виж целия пост
# 395
Даже сега като гледам решението на 4-та съжалявам, че не са взели решение за биология и химия с немски.
Сигурно защото нямат традиции и преподаватели за обучение с немски. Не знаех, че биология и химия са им били толкова силни. Щом е така, това още веднъж потвърждава правилното им решение. Първа също имат силен профил б+х и с двата езика, сега и този на Четвърта като добавим, май ще намалеят кандидатите за тези профили в Трета.

А като гледам как всяка година се менят обявените профили, нищо чудно догодина Първа да сменят езика на математическия си профил. Те по едно време не редуваха ли една година 5 паралелки с АЕ, 4 с НЕ, а другата - обратно?
Виж целия пост
# 396
И мен това ме учуди в Първа - защо математическата не е с НЕ,  математика+инф+ НЕ е най-желаната паралелка в МГ и най-високобаловата в целия град.
Много деца от Четвърта учат след това в МУ-Варна, така че е съвсем логично да сложах Х+Б
На ПМГ паралелката с Френски+ Х+ Б е най-слабата като приемен бал, нямам идея как е подготовката по френски там.
Виж целия пост
# 397
Не съм забелязала да редуват паралелките с немски и английски. Преди 3 години (или бяха две) предишният директор обяви 5 паралеки с немски език. Явно нещо не им се получава с немските, защото новият директор върна пак старото положение.  Може  постепенно да закриват немските паралелки - Първа сега се знае като английската (по мое време не беше така).  А и новият директор е с английски език.
Виж целия пост
# 398
И къде точно ще се учи немски в града на ниво ЕГ?  В две-три паралелки с НЕ на Пета ли?
В Пета учат ли изибщо разказвателни на ЧЕ, след като е ГПЧЕ?
На Първа викат Английска, защо? Още никой не ми е дал смислено обяснение
Виж целия пост
# 399
Не мисля, че ще се намаляват или закриват паралелките с немски. Те винаги са били 4, като ги направиха 5 помислих, че са решили да ги увеличават, после ги намалиха и си казах, че май ще ги редуват. Накрая върнаха старото положение - 5 АЕ + 4 НЕ.  Няма никаква логика да махат немските паралелки - това са най-желаните езикови профили в града. Първа има добри традиции и отлични резултати точно там. Не че английските не са силни, разбира се, но за немски език Първа няма конкуренция според мен.
Виж целия пост
# 400
И къде точно ще се учи немски в града на ниво ЕГ?  В две-три паралелки с НЕ на Пета ли?
В Пета учат ли изибщо разказвателни на ЧЕ, след като е ГПЧЕ?
На Първа викат Английска, защо? Още никой не ми е дал смислено обяснение

Защото години, години наред балът с АЕ изместваше този с НЕ и паралелките с АЕ бяха повече. Едва от последните има няма 10 г, НЕ стана мода. Но с преориентацията на интереса за висше в Европа след Брекзит, напливът за висше с АЕ започна да се забелязва (Холандия и Швейцария например) и все повече според мен ще се търси като език. Език като в ЕГ не може да се научи в школа, а макар че много хора си мислят, че говорят АЕ, всъщност са много далече от истината. А НЕ, освен ако не искаш да учиш в Германия или Австрия, трудно би бил фокус на интерес, защото езикът трябва да се упражнява. Именно поради тази причина моето дете самостоятелно  избра АЕ.

За съжаление е и факт, че в 4ЕГ влизат предимно деца, на които не им е стигнал бала за 1ЕГ, МГ или 5ЕГ, така че липсата на конкретен математически профил е оправдана. А и в България е трудна реализацията с френски и испански, като изключим кол центровете или преводачеството. Дано с новата паралелка вдигнат малко и престижа на училището (4ЕГ), защото го заслужава!
Виж целия пост
# 401
АЕ си е основен и масов ЧЕ. Край нас има много деца с първи НЕ, ФЕ и ИЕ от съответните ЕГ в София и Варна, които си студентстват в ОК и Холандия с АЕ. Едно замина и за Бръшлянова лига
По думите на родителите им АЕ да е втори език е било по-доброто решение, така имат още един език на добро ниво.
Не знам, нови сме в училището, не мога да се ориентирам. Рече и отсече, че иска НЕ и си го бори. Ако беше с АЕ и аз щях да помагам, но с НЕ мога само да го объркам Simple Smile
Трябваха ми 2 два дни да осъзная, че сам се отказа от МГ
Виж целия пост
# 402
Колкото деца, толкова и ситуации.
Моята дъщеря искаше НЕ за първи език. Имаше лека дилема дали да не е в МГ в паралелката с НЕ/тя имаше избор/ но реши да е 1ЕГ.
НЕ не беше учила дотогава, научи си го, въпреки, че имаше моменти през 5те години в които твърдеше, че не получат необходимото според нея обучение. До толкова, че в първия момент, сегашната и учителка по френски я попитала, дали е германка.
АЕ учеше освен в училище до 7ми клас и 3 години в школа. Не мога да говоря от нейно име, но не мисля, че в гимназията тя научи още нещо по английски, нивото и в 7ми-8ми клас в школата беше максималното.  Часовете и по АЕ и бяха ... свободни.
Ако можеше да учи повече МА на тяхно място, мисля, че щеше да и и е в плюс и да е по-доволна.
Та възможностите за избор между различни паралелки в добро училище за мен е плюс.

Обучението и в 1 ЕГ и заниманията и в клуба по дебати в училището и помагат много сега. Учи в ОК.
Виж целия пост
# 403
Моят син записа английски, защото категорично отказваше да учи немски. После немският му хареса, но ... връщане назад няма. Поне според мен немският е по-добрият вариант в Първа - дава възможност за сериозен безплатен сертификат, учителите са по-заинтересовани от това какво се случва с учениците им (това по наблюдения върху децата на мои близки познати) и не си гарантират спокойствието с лесни шестици; учат децата как да учат - нещо, което при английските (поне при сина ми) липсва.  При сина ми презнентаците завършват с аплодисмиенти  (без да ги заслужават), а при немските - започва едно задаване на въпроси, критика, препоръки;непрекъснато попълват бланки за оценка на другите и за себеоценка. Моят дори не прави разлика между маркиране и подчертаване - и не може да открива най-важното в текстовете, а чете всичко и запомня глупави подробности, които изобщо не са необходини, затова пък пропуска съществени неща. Хубаво, че учителката им по немски им показа как да обработват тесктове, как да правят презентации и какво е план. Аз съм минала през немската школа и продължавам да твърдя, че дава основа, която в английските се пренебрегва.
Виж целия пост
# 404
Моят син също нямаше дилема, предпочете 1 ЕГ още когато я разгледа в дните на отворените врати. Изкара бал, който му позволяваше всяка една паралелка в града и тогава леко се притесних, че всички наши познати започнаха да му дават съвети как трябва да избере НЕ, за да не похаби бала. Радвам се, че избра АЕ. Аз също съм завършила 1ЕГ, дори настоящият директор ми е бил класен - само суперлативи мога да кажа за него, уникален човек! За училище учи сам, аз само плащам разни абонаменти към Уча.се или Udemy и Coursera, когато прояви интерес. Има висока мотивация, но всъщност той сам си избра училището. Гледайки отстрани, обаче, не мога да кажа, че някоя от шестиците му е лесна - виждам колко учи и със сигурност аз навремето не съм учила толкова и не са ми изисквали толкова. От друга страна се радвам, че летвата е висока, защото винаги съм се опитвала да го науча, че трябва да учи с разбиране и за знания - след време просто трябва да докаже какво може, а не каква оценка е изкарал. Понякога мърмори, че стипендиите в 1ЕГ са много по-ниски отколкото в Пета или 4ЕГ (има бивши съученици там) или че контролните, които му изпращат, за да помага от тези училища са твърде лесни в сравнение с неговите, но това е положението. НЕ или АЕ или занзибарски, важни са според мен две неща - децата да са го избрали сами и да имат учители, които могат да ги научат. Мисля, че в нашето училище имаме и двете. В училището влезе с взет FCE,  но още първите месеци сам разбра, че има още мноооого да учи. Естествено, опитът който имаше от Британика му беше полезен, най-вече в това как се структурират есета и в граматиката. Когато започна с НЕ , обаче, имаше отпор, но иска, не иска, НЕ си му е програмата. После покрай историчката и задачите, които им даваше (макар и на АЕ) за Германия около двете световни войни, прояви интерес, протестът му се кротна и сега май вече е нещо повече от примирен с езика Simple Smile.

Забелязвам обаче интересна тенденция - има миграция на преподаватели от МГ към 1ЕГ, но не и обратното.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия