Къде да отседнем в Родопите и какво трябва да се види непременно -7

Скрит текст:
Здравейте!
 Може ли някой да се включи с актуална информация в какво състояние е пътят  от Чепеларе до с. Загражден( през Давидково) и с. Манастир?
Благодаря Simple Smile
Нормален планински път няма черно https://www.google.bg/maps/dir/%D0%A7%D0%B5%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D0 … 7191511!3e0?hl=bg
Аз лично бих предпочела този вариант  https://www.google.bg/maps/dir/%D0%A7%D0%B5%D0%BF%D0%B5%D0%BB%D0 … 7191511!3e0?hl=bg
Благодаря! :hibiscus:B4%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%86/%D0%9B%D1%8A%D0%BA%D0%B8/%D0%97%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B

А защо през Лъки,по-добър ли е пътят от там в момента? В нета има  писания(стари) ,че там е имало 'черен' участък Thinking
До Манастир същото ли е положението? (Ще търсим Св.Дух нататък.)
[/quote]
През Лъки е по кратък.След Белица до бившата резиденция е асфалт, нагоре преди години имаше кратък черен участък, но поддържан .Този път много скъсява слизането към Пловдив и се подържа.Последно колега беше казал че са го асфалтирали.От Лъки до Манастир пътя е асфалт до връх Свобода също, и после от върха слиза надолу посока Баните.
Съвсем приличен е пътя. Инфо от преди 3 седмици. Но все пак - тесен е и планински. През Баните ви се удължава много.
Ние минахме през Велинград за Сърница, хем ви четох, пътят е ужас, но хората работеха по него. Сигурно след някоя и друга година ще е ок. На връщане ще минем през Доспат и Батак, въпреки че пък пътя от там ни се удължава много.
Днес успяхме да направим пълна обиколка на язовира с колела, супер беше и шофьорите са внимателни, заобикалят ни на разстояние или спират да ни изчакват. Над 40 километра навъртяхме. Минахме и покрай селището Ива. Пътят от тази страна на язовира, където е селището, е ужас. На нас с MTBтата ни беше перфектен. Асфалтиран участък има малко след Доспат и малко след Сърница, останалото е... Прилагам снимка, като това е сравнително хубав, равен участък.
За връзка между Доспат и Сърница минавайте от другата страна на язовира, пътят е хубав и широк и там малко покарахме, преди да се мушнем в гората 😊
Здравейте,
тази година за първи път ще предпочетем планината пред морето, за лятната ни почивка.
Покрай язовирите Батак, Толям Беглик и Широка поляна.
Моля да ми препоръчате какво да видим в района, въпреки че съм прочела темите и съм набелязала някои забележителности и места за хранене.

Здравей,
Ние почивахме миналата година в Доспат, но в къща в самото градче и не бяхме много очаровани, но разбира се, това е много субективно мнение. Тогава детето ми беше на 2 год. и честно казано нямаше много забавления като за него, ходехме на разходки покрай язовира. Самото градче е много малко и няма кой знае какво в него, изборът от ресторанти не е голям. Като най-добър бих препоръчала този на хотел Тихия кът, от всички посетени беше най-хубав. Пробвахме рибената чорба и пъстърва - бяха ОК:wink:
На връщане минахме през Батак, не бях ходила там и ми се видя много приятно градче. Разгледахме централната част, църквата-музей, след което хапнахме в някакво ресторанче, което беше много непретенциозно. Имах препоръка от моя приятелка, която е от Батак да хапнем в ресторант Ръжанката, но беше затворен точно тогава, тъй че не мога да дам отзив.

До Манастир същото ли е положението? (Ще търсим Св.Дух нататък.)
Ние пътувахме до с.Манастир на 25.05.2019(където и нощувахме) . Минахме през Лъки, пътят е с много завои и дупки, но не кой знае колко по-зле от останалите пътища в България. Ходихме до водопада Св.Дух и връх Свобода.  Имам писано мнение на стр.29 назад в темата.
Simple SmileSimple Smile
Скрит текст:

Здравей,

Mila1331, Благодаря!:smile:
Благодаря предварително!

Уикенда бях в комплекс Романтика на яз. Доспат. Храната в ресторанта е добра, но не беше УАУ, нали... иначе да поседнеш на ресторанта отвън, с гледка към язовира, е много готино. Разходката с катамарана"Романтика - става, трае около един час, но май щеше да е по-добра разходка с водно колело или някоя от моторните лодки наоколо. Като цяло мястото е хубаво откъм природа, но няма какво да се види и прави там и в Сърница, освен разходки (според мен язовирът е по-хубав към другия му край - към гр. Доспат). Децата се забавляват с влакчето, за тях има площадки и басейн в комплекса - не, че някой го ползваше - беше студена водата, а и навън не беше много топло.
Наистина се надявам да възпитаме нови ценности в деветгодишния ми син... Да открием магията на Родопите и "сливането" с природара... Признавам, че това не е мой тип ваканция, били сме в бунгала и хижи... Но за една нощ... непременно ще споделя впечатления!!
Ние повече обиколки направихме.
Освен обиколката на язовира с колела се качихме до Стената, пътеката не е толкова трудна, но не е и много интересна. Затова пък имаше много диви малини покрай нея Simple Smile Началото й е близо до Сърница.
Другото е, че се врътнахме по малкия кръг на дяволската пътека, но за малки деца не съм сигурна дали е подходяща, въпреки че видяхме с такива да се придвижват в някои участъци 🤔
За 4 нощувки толкова 😔
Ходихме до Дяволската пътека, но направихме грешката да отидем след Каньона на водопадите и не ни впечатли особено. Не я минахме цялата, а само интересната част.
Предупреждавам и тук/писах в темата за екопътеките/ - в началото на пътеката една нахална жена ще ви предложи да ви откара с джип като начертае апокалиптична картина за състоянието и трудността на пътеката, в последствие всичко, което каза се оказа лъжа!
Аз съм на противоположното мнение - според мен Дяволската пътека е къде по-красива и екстремна, сравнена с каньона на водопадите...Може би това,  че сте минали само част от нея, е причина да мислите така.Аз не съм ходила от миналия септември, но тогава Каньона бе доста зарязан , сравнено с предни години- дано сега да има подобрение. Потвърждавам, че джипа / а и обикновена кола/ може да ви послужи само за да преминете от/до Борино и Буйновското ждрело, самата пътека няма как
На мен целия малък гръг ми хареса много. Паркирахме на Катранджийницата, там ни описаха страшна картина, да сме вземели джип до другия край на пътеката и от там да се върнем на паркинга, но ние поехме без джип с идеята, че ако ни е трудно, ще се върнем с джип. Конструкцията беше ок, е, слизахме с гръб по някои от стълбите. Стигнахме до табелата, която сочеше към асфалтовия път /пътя Тешел-Ягодина/ или да поемем по кръговете и в същност там е най-трудната част. Качването до Тепе баир. Доста стръмно е и трябва да се изкачат към 350 метра денивелация, слизането от другата страна не е толкова стръмно. Чешмите в подножието бяха пресъхнали, трябваше да пестим вода. Стълбата до скалата беше ок, но по скалата парапетът на едно място се беше счупил Sad Но като стигнахме най-горе беше невероятно красиво, все едно си в приказка и очакваш някоя горска фейчка да изскочи от някъде. Определено физически трябва да си в добра форма. На мен всеки един етап от малкия кръг ми хареса, разнообразен терен и красиви природни гледки.
Привет, ние направихме почивката и искам да споделя моите впечатления. Дяволската пътека направихме от Борино до Буйновско ждрело. На паркинга до Катранджийницата една жена изнудва да си купиш магнит, вместо такса за паркинг - 3 лв. Неприятно ми стана, въпреки че бяха хубави. Това с джиповете си е вече поминак по тоя край. При нас се наложи да ползваме за връщането, защото стана късно. Забавихме се доста заради срутища на пътя около Кричим. Пътеката прекрасно изживяване. Мога да говоря много, но не е нужно. Препоръчвам да посетите една мандра в село Борино, близо до пекарната. Отдавна не бяхме яли истински млечни продукти. След Ягодинската пещера на др.ден походихме около Пампорово няколко дни и последна нощувка направихме в с. Баните, за да видим в последния ден дяволския мост и Орлови скали. Отседнахме в хотел Кючуковата къща и не останахме никак доволни. Само местоположението на хотела  е прекрасно. Всичко останало беше разочароващо, най-вече човешкия фактор. Не ни пазеха стаите, които бях резервирала, което ни затрудни, защото багажа ни беше общ с децата. Те бяха настанени 2 етажа над нас, а няма асансьор. Като цяло обзаведено без вкус и вехто. Липса на удобства в стаите и уют в целия хотел, няма балкони и мокри бански и хавлии трябва да сушиш по столове или в общия коридор, липса на мини бар или хладилник, тока спира няколко пъти и вечерта и на сутринта, няма елементарно оборудване във баните, което е налично е изпочупено, прозорците не се отварят, храниш се в полумрак - липсва осветление на терасата, вътре подтискащо и като няма луна ... лошо. Храната, която предлагат в ресторанта е замръзени полуфабрикати, в сърцето на Родопа ти предлагат бланширани памфрит картофи и 1 бр. измислено сладко от дозички по 17 грама за изключително скромна закуска, състояща се от пържени филии от предходните дни без следи от яйца и 10 гр. сирене. В малкото минерално топило имаше над 20 човека още от 9 часа и никак не ти се влиза ако не искаш да се почувстваш като копърка в консервна кутия, в джакузито не можеш да влезеш без ред, няколко възрастни двойки седяха и се разправяха кой след кой е и да седят само по 20 мин., деца също напираха да се вредят, така завардено се отказахме да го ползваме. Голямият басейн беше студен и празен. Персоналът уморен и отехчен, не показваше никакво уважение и отношение към клиента. Принципно не сме претенциозни, но щом и отзивчивост не получихме, която не струва пари, а е само въпрос на култура, не бих отседнала отново, съжаляам за парите, които оставихме там.
Здравей, а къде спахте за Дяволската екопътека?
Включвам се с пресни новини. От днес за два месеца Дяволската пътека е затворена заради чумата по прасетата
Тия са полудели. Там на Дяволската пътека са се събрали родопските прасета и дебнат да заразят някого?