Тема за бързи въпроси и отговори - Всичко за нашите деца - Училищен блиц-Тема №2

  • 71 859
  • 752
# 570
Замазаха очите на късогледите с отпускане на пари за шкафчета и публикуване на електронни учебници, като удобно пропуснаха да задължат директорите да не се изискват хартиените по време на час.
При нас тази "иновативна" стъпка не доведе до движение, но пък училището усвои едни пари.
Виж целия пост
# 571
не навсякъде има шкафчета. мисля, че беше формулирано "при възможност".
а като делят кабинет с другата смяна не е много разумно да се остави всичко в шкафа (ако го има).
и пак сме в начална точка,.
Виж целия пост
# 572
Преди години, докато работех като учител - учебниците си ги избирах аз. Издателствата предоставяха учебниците за да се запознаем, ние си решавахме.  Имам доста добри приятелки, които продължават да преподават, от различни училища в града са - продължават да си избират с кой от безбройните варианти да работят. Лошото е, че много често ти се иска да ги комбинираш - в единият едно е добре, в другия друго. Само в едно от училищата нямах право да избирам, защото те имаха политика да раздават безплатни учебници и на децата от 8 до 12 клас, съответно имаха в наличност учебник, който не ми харесваше, но един учител винаги може да компенсира неточностите. Никога няма да забравя, как в учебник на Анубис за най-висок връх в Европа беше посочен Монблан. Глупости на търкалета, но това е положението. Тази година като видях учебника на хлапето по география ми се дорева - част от уроците са толкова засукани, а може много лесно с прости думи да бъде обяснено и децата да го разберат и запомнят.
Виж целия пост
# 573
Е,сега, всъщност съществува спор дали Елбрус е най-високият връх, или Монблан. Няма никакъв спор, че Елбрус е по-висок, а въпросът е дали е в Европа.Grinning
Виж целия пост
# 574
Помня един такъв учебник по история. На 10 листа развлечен материал като за един. То не може и да се прочете и разбере добре като е толкова завъртяно.
Виж целия пост
# 575
Урок по история, 6 клас, издателство просвета. Пише "битка при Клокотница". Има река Клокотница, има и село Клокотница-къде е била битката?
Виж целия пост
# 576
Урок по история, 6 клас, издателство просвета. Пише "битка при Клокотница". Има река Клокотница, има и село Клокотница-къде е била битката?

В местността м/у реката и селото. Нито в реката върви да се плацикаш, нито в селото да разгърнеш войски, нали?
Виж целия пост
# 577
Защо иронизираш? Писала съм "при" а не  "в". И не питам, а продължавам темата за учебниците. Биха се чудили децата, четейки учебника-що за обект е това Клокотница. Може и да е местност,може река, може село. Не че е толкова важно, ама все пак.
Виж целия пост
# 578
Е,сега, всъщност съществува спор дали Елбрус е най-високият връх, или Монблан. Няма никакъв спор, че Елбрус е по-висок, а въпросът е дали е в Европа.Grinning
Така е, спор има, но превес има твърдението, че източната граница южно от устието на р. Кура следи морфоструктурната граница между Кавказките планини и Арменския планински възел от Каспийско до Черно море, така че Кавказките планини се включват изцяло в пределите на Европа, тоест Елбрус е първенец на континента.
Виж целия пост
# 579
Дори и учителите да имат пълна свобода да избират учебниците, те се ползват три години. Така първите им ползватели може и да избират, евентуално, но следващите два випуска нямат тази възможност и използват това, което вече е закупено от училището.
А че учебниците в по-голямата си част са под всякаква критика, е отделен въпрос.
Виж целия пост
# 580
Учителите не си менят мнението като ветропоказател След като съм избрала учебник - работя по него с години.
В зависимост от училището - дали е гимназия или основно училище, броят на паралелките, предмета по който се преподава и хорариумът от часове много често получава така, че по определени предмети има само един или максимум двама преподаватели. Аз лично при хорариум от 720 часа /толкова трябва да покриват преподавателите/преди норматива беше такъв, сега не съм се интересувала/ по география, история  и още един - два предмета за да получават пълна заплата/ съм преподавала на ученици от 5 до 11 клас включително. Имала съм дни с по седем часа и седемте часа с различни програми. Единствен географ в цялото училище - не съгласувам избора на учебник с друг колега, но колегите по български, езиците, математика са повече на брой заради техните хорариуми - те вече се събират, обсъждат и стигат до някакво общо решение какви учебници ще се ползват, защото ако тази година преподават да речем на 8-ми и 9-ти клас, догодина ще са на 10-ти и 11-ти, това при условие, че си изкарат випуска.
Виж целия пост
# 581
обикновено директора.
но на него кой му подсказва, не знам.

от години майките водят борба за намаляване теглото на раниците, но никой не ни чува.

ако махнат ненужните учебни тетрадки и помагала и останат само с учебник, тетрадка за работа в клас, тетрадка за домашно и тетрадка за контролно ще е много по-леко, но това е загуба за някоя "наша" фирма...



Ако вместо да разнасят тетрадки за контролно (по всички предмети!?) при нужда късат листа (или носят по няколко карирани листа - за всеки случай) също ще е добре. Както и тетрадки за домашна работа - за какво пък са толкова? Логичното място на домашното е след материала - иначе могат да се ползват листа и да се слагат в папки.
И най-вече - ако се разкарат дебелите (И скъпи!!) гланцирани листа и скъпият (и разсейващ и объркващ!) трицветен печат теглото на раниците ще намалее с 2/3.


Замазаха очите на късогледите с отпускане на пари за шкафчета и публикуване на електронни учебници, като удобно пропуснаха да задължат директорите да не се изискват хартиените по време на час.
При нас тази "иновативна" стъпка не доведе до движение, но пък училището усвои едни пари.


Само дето шкафчетата са задължителни до 5-ти клас, а електронните учебници - отново поради огромния брой картинки - са абсолютно безполезни - не подлежат на промяна на размера на шрифта (цялата страница е една картинка, не се разпознава текст) и са практически нечетими. Добър начин за измиване на ръце... Хем осигуряват електронни копия, хем те са толкова абсурдни, че не стават за нищо. Принудих се да купя целия комплект учебници за да не му се налага да ги разнася. А това са "книги", за които в никой случай не бих дала пари, ако имах какъвто и да било избор - толкова зле са написани, че трябват поне няколко дипломи, за да се извлече от тях някаква информация (и да се оцени кога е напълно погрешна - доста често срещана ситуация, уви, или просто некоректно и подвеждащо поднесена - още по-често).
Виж целия пост
# 582
Аз подочух от едно място, че в момента издателствата подготвяли учебни материали, подобни на уча.се. за да наклонят везните учителите кой учебник да изберат. За безплатно ползване, ако ползваш учебника им. Вие нещо такова чули ли сте?
Виж целия пост
# 583
От петокласника имам информация, че учителят им по история има платен достъп до електронен учебник, от който понякога им дава да решават тестове, пуска им 3 D изображения, дава други практически задачи - носи лаптоп, явно има и проектор, защото ползва дъската като бял екран. Решават се колективно от класа. Не съм питала/проверяла  кой е сайта/ учебника и прочие, защото към момента имам абонамент за Уча се.
Виж целия пост
# 584
Аз пък считам, че е крайно време да се наложи контрол над използването на уча.се в часовете. Някои учители са стигнали до там, че не преподават урока, а се пуска уча.се.. За мен това е абсолютно недопустимо, ако ставаше само с гледане от уча.се ...ехее
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия