НПМГ - 3

  • 65 493
  • 735
# 225
"Калпазаните" са такива, ако им се позволи да бъдат. Ако няма обратна връзка и родителите нямат никаква представа какво се случва в училище, няма как да съдействат.
В началото ме впечатли изказването, че в НПМГ обстановката е академична и на учениците се гледа като на големи хора. Впоследствие си преведох това изказване като "Въобще не ни интересува ще учат ли децата ви и ще идват ли на училище. Ние ще си изпеем урока, пък който иска, да учи. Няма лошо, но гимназиалният период е най-гадният за тези пубери, които все още не знаят какво да правят с живота си. И точно тогава трябва да се поопънат юздите, а не да се разхлабват. Има много съвестни деца, които се държат изкъсо вкъщи, но за по-свободолюбивите бунтари не е много здравословно да остават без контрол. Родителят може да помогне, но няма как да води нехайния тийнейджър за ръка в училище.
Ниските оценки и отказът на учителите да изпитват за повишаване вече не го броим за проблем. Може да си ги събират шестиците за някакви бонуси, знам ли Simple Smile
Виж целия пост
# 226
Това че гледат на тях като на големи хора, не означава анархия или не заинтересованост.
Изискват много от тях, те знаят, че е така, че трябва да учат много повече от в "стандартното" училище. Учебният материал е едно (включително да отделят от свободното си време, за да са на школи за допълнителна подготовка за олимпиади, с ясното съзнание, че това не носи бонус към оценката), но в същото време децата "се възползват" от това, че се държат с тях като с възрастни и смеят да заявят позиция или да изкажат мнение.
Виж целия пост
# 227
Desem, точно анархия си стана, като се пенсионира Генова. Не, че и тя е допринесла кой знае колко. Явно си е чакала да избута до пенсия жената, но след нея съвсем изтърваха положението.
Учителите като изискват, дали и те самите предоставят толкова знания и достатъчно учебни часове?
Вторият срок на осми клас при нас мина в 90% процента свободни часове по езика, защото не можаха да се организират да намерят заместващ учител. За математиката също ни отговориха, че няма достатъчно учители да водят допълнително СИП и школи.
Общо взето планът на министерството да съсипят държавните училища тече с пълна сила и само няколко училища със стабилен учителски състав като СМГ и 2-3 езикови все още успяват да удържат на натиска.
Виж целия пост
# 228
"Калпазаните" са такива, ако им се позволи да бъдат. Ако няма обратна връзка и родителите нямат никаква представа какво се случва в училище, няма как да съдействат.
В началото ме впечатли изказването, че в НПМГ обстановката е академична и на учениците се гледа като на големи хора. Впоследствие си преведох това изказване като "Въобще не ни интересува ще учат ли децата ви и ще идват ли на училище. Ние ще си изпеем урока, пък който иска, да учи. Няма лошо, но гимназиалният период е най-гадният за тези пубери, които все още не знаят какво да правят с живота си. И точно тогава трябва да се поопънат юздите, а не да се разхлабват. Има много съвестни деца, които се държат изкъсо вкъщи, но за по-свободолюбивите бунтари не е много здравословно да остават без контрол. Родителят може да помогне, но няма как да води нехайния тийнейджър за ръка в училище.
Ниските оценки и отказът на учителите да изпитват за повишаване вече не го броим за проблем. Може да си ги събират шестиците за някакви бонуси, знам ли Simple Smile

Ако родителите не се интересуват от детето си, не ходят поне на родителски срещи - каква обратна връзка се очаква да получат? Там се коментират достатъчно подробно проблемите, поне в нашия клас, не само с класния ръководител.

Иначе, "преводът" ти не е точен. Не съм се срещала с учител в НПМГ, който просто да си изпее урока, без да се интересува от учениците. Отнасят се към тях като с големи хора - казват им какво се очаква от тях и какво ще стане в двата случая: като се справят и като се скатават. От там насетне - имат глави на раменете, носят си последствията. Така, както родителят няма как да води нехайния тийнейджър на училище, така и учителят не налива с фуния в главите им там. Тийнейджър е възраст, а не диагноза.

Разликата между НВО и входното ниво зависи от много неща, като на първо място е трайността на знанията. Учителите са взискателни, но за дете, което учи последователно, не е проблем. Четворките в началото не са пречка да се постигне шестица в края на срока или годината, ако се положат усилия.

Съжалявам за проблемите, които сте имали по език и математика. Не бях чула досега да са върнали деца от школа или СИП, по каквото и да е. Дано следващата учебна година е по-добра.

stanislavchen, не сте питали правилното дете  Laughing Физиците и географите са нестандартните класове, не само в девети. И аз ги харесвам.
Виж целия пост
# 229
jd, няма нужда да анализирате кой е заинтересован и кой не. Само се радвайте, че нямате нашите проблеми и не казвайте голяма дума, че човек не знае какво може да му дойде до главата.
Разговорът тръгна оттам, че аз в моята лична класация бих сложила ПЧМГ пред НПМГ, защото вече знам тук как е и не бих повторила. Всеки има право на мнение, пък било то и грешно за другите.
Виж целия пост
# 230
А пък за отделните паралелки в НПМГ чувам противоположни мнения. Аз мисля писах тук, как приятелско дете ни посъветва да не си избираме физика, а една от преподавателките в НПМГ, която ни е съседка ми сподели, че настоящите 9 - токласници с физика са й любимци. Толкова били нестандартни. Най - голямо удоволствие било да е в този клас. Та... мнения всякакви.

Ооо, голямо удоволствие е да го прочета това Simple Smile Моята дъщеря е в тази паралелка Simple Smile и е от нестандартните Wink
Виж целия пост
# 231
jd, няма нужда да анализирате кой е заинтересован и кой не. Само се радвайте, че нямате нашите проблеми и не казвайте голяма дума, че човек не знае какво може да му дойде до главата.
Разговорът тръгна оттам, че аз в моята лична класация бих сложила ПЧМГ пред НПМГ, защото вече знам тук как е и не бих повторила. Всеки има право на мнение, пък било то и грешно за другите.

Лична класация, за конкретно дете и набор.  Peace Уточнявам, че не за всички е така и малко на едро е обобщението, че така е в НПМГ изобщо или дори само за математическите паралелки там. Много зависи от очакванията на деца и родители и до колко информиран е бил изборът. С учителите във всяко училище може да се случите на "късата клечка" Peace

Полезни са ми мненията на майките от всички паралелки и випуски, макар да имам и други източници на информация. При нас стоят като вариант, а ПЧМГ е нашитя план Б. Или някъде с китайски.
Виж целия пост
# 232
За мен "истината е някъде там", както се казваше някъде.
Детето ми идва от 107мо, което въпреки, че се води филиал на НПМГ е основно училище и порядките са твъъъърде различни.
Още първите седмици, да не кажа дни, усетих разликата, която предполага прекрачването на гимназията. Нямаше го вече онова обгрижване, напомняне, изобщо отношението не е като към деца!
Предвид това, че и паралелката е с интензивно изучаване на АЕ, а той вече доста го е  изучавал, свят ми се изви, пред мисълта, каква лежерна година следва и как ще го вадя от инерцията след това.
Вече бях преживяла една смяна на училището, след 4ти клас и знаех, че самата промяна на училището и порядките е трудна за детето ми. Не е имал проблеми със социализацията, а с пригаждането към новите изисквания, новите учители... Припомних си, каква подкрепа, в ролята си на наблюдател, трябваше да му окажа тогава и сега заех отново тази роля.
Математиката - имаше самочувствие, идва от математическа паралелка, все пак. Смяташе, че щом разбира нещата в час и няма 100 зад задължително домашно, всичко е наред. Много говорих, че ако не продължи да се труди, както до сега, трудът му за 7 години назад, ще отиде на боклука. Ежедневни "психо-манипулации", вървящи за ръка с нови успехи, убедиха трудния тийнейджър, че майка му е права. Към днешна дата, отделя около 4-5 ч. седмично за занимания с математиката. Решава задачите от сборника към учебника и по някоя друга задача от сборниците на Интеграл. Харесва преподавателят си. Твърди, че обяснява точно и ясно, както трябвало да се преподава математика. В час, при общо 4 ч.седмично, се взимат 2 нови урока и 2 ч упражнения. Освен задължителните контролни, имат седмични домашни, които се събират, проверяват и оценяват на произволен принцип. Всяка седмица се изпитва на дъската, по стария начин, по който и нас са изпитвали, на задачи от сборниците, по които работят!
Нямам забележки! Ако си учил и решавал, нямаш проблеми! Ако не решаваш, закъсваш.
Информатика- няколко пъти, в разни теми съм споделяла, че синът ми направи компромис с информатиката, само за да бъде в желаното училище. Беше малък, пробва се в Телерик, не му допадна, не го разбра. Първите 1-2 месеца бях на тръни, следях настроенията и реакциите му и бях готова да търся план Б, във всеки един момент, в който видех, че не се чувства добре.
Огромно облекчение, не знам дали можете да си представите какво, беше за мен, когато един се прибра и каза, че е щастлив, че учи информатика и колко му е интересно, макар и трудно понякога!
Той е едно от малкото деца в класа, което почти си нямаше никакво понятие от материята, в началото. Но има желание, интересно му е, за това и не пропуска заниманията, които катедрата по информатика им организира уикендите. Събират ги с цел, да обяснят неща, които явно са препъни камъчета, събират ги с цел подготовка за контролно, за обяснения на задачи по домашното...
А, домашните по информатика...
Също са седмични. Преди ваканцията приключиха масиви. Към този момент, домашното е от 7 сериозни задачи, чието изпълнение отнема минимум 5-6 часа на моето дете.
В крайна сметка, в края на първата година, съм доволна от училището, а детето е щастливо.
Надявам се, да остане увлечен от преподавателите и средата и така да продължава. Знам, че никой не е застрахован от нищо, вероятно опасности дебнат от всякъде, но...
Училището е добро, учителите (поне тези, които съм видяла досега) знаят какво правят. А може би И наше задължение е да успеем да запазим ясен фокуса на децата!
Виж целия пост
# 233
Хубаво е да споменавате и в кой клас е детето, защото погледът на нещата в дванайсти клас, когато вече си преминал през всичко, е малко по-различен.
Пределно ясно ми е, че сме изтеглили късата клечка с клас и преподавател. И да, определено беше информиран изборът ни и поне две години преди това мислихме и премисляхме. Но когато се информирахме в НПМГ все още бяха учители като Евгений Василев, Диди Налбантова и т.н. И колкото и да се бяхме  информирали, нямаше как да знаем, че младежи на по 19 години ще продължават да удрят и обиждат девойките в класа, като за пет години никой няма да вземе адекватни мерки такива простотии на ниво пропаднало квартално училище да не се случват.
Но колкото и да игнорирам нашия лош късмет пак смятам, че идването от СМГ в НПМГ е крачка назад.
Виж целия пост
# 234
За мен "истината е някъде там", както се казваше някъде.
Скрит текст:
Детето ми идва от 107мо, което въпреки, че се води филиал на НПМГ е основно училище и порядките са твъъъърде различни.
Още първите седмици, да не кажа дни, усетих разликата, която предполага прекрачването на гимназията. Нямаше го вече онова обгрижване, напомняне, изобщо отношението не е като към деца!
Предвид това, че и паралелката е с интензивно изучаване на АЕ, а той вече доста го е  изучавал, свят ми се изви, пред мисълта, каква лежерна година следва и как ще го вадя от инерцията след това.
Вече бях преживяла една смяна на училището, след 4ти клас и знаех, че самата промяна на училището и порядките е трудна за детето ми. Не е имал проблеми със социализацията, а с пригаждането към новите изисквания, новите учители... Припомних си, каква подкрепа, в ролята си на наблюдател, трябваше да му окажа тогава и сега заех отново тази роля.
Математиката - имаше самочувствие, идва от математическа паралелка, все пак. Смяташе, че щом разбира нещата в час и няма 100 зад задължително домашно, всичко е наред. Много говорих, че ако не продължи да се труди, както до сега, трудът му за 7 години назад, ще отиде на боклука. Ежедневни "психо-манипулации", вървящи за ръка с нови успехи, убедиха трудния тийнейджър, че майка му е права. Към днешна дата, отделя около 4-5 ч. седмично за занимания с математиката. Решава задачите от сборника към учебника и по някоя друга задача от сборниците на Интеграл. Харесва преподавателят си. Твърди, че обяснява точно и ясно, както трябвало да се преподава математика. В час, при общо 4 ч.седмично, се взимат 2 нови урока и 2 ч упражнения. Освен задължителните контролни, имат седмични домашни, които се събират, проверяват и оценяват на произволен принцип. Всяка седмица се изпитва на дъската, по стария начин, по който и нас са изпитвали, на задачи от сборниците, по които работят!
Нямам забележки! Ако си учил и решавал, нямаш проблеми! Ако не решаваш, закъсваш.
Информатика- няколко пъти, в разни теми съм споделяла, че синът ми направи компромис с информатиката, само за да бъде в желаното училище. Беше малък, пробва се в Телерик, не му допадна, не го разбра. Първите 1-2 месеца бях на тръни, следях настроенията и реакциите му и бях готова да търся план Б, във всеки един момент, в който видех, че не се чувства добре.
Огромно облекчение, не знам дали можете да си представите какво, беше за мен, когато един се прибра и каза, че е щастлив, че учи информатика и колко му е интересно, макар и трудно понякога!
Той е едно от малкото деца в класа, което почти си нямаше никакво понятие от материята, в началото. Но има желание, интересно му е, за това и не пропуска заниманията, които катедрата по информатика им организира уикендите. Събират ги с цел, да обяснят неща, които явно са препъни камъчета, събират ги с цел подготовка за контролно, за обяснения на задачи по домашното...
А, домашните по информатика...
Също са седмични. Преди ваканцията приключиха масиви. Към този момент, домашното е от 7 сериозни задачи, чието изпълнение отнема минимум 5-6 часа на моето дете.
В крайна сметка, в края на първата година, съм доволна от училището, а детето е щастливо.
Надявам се, да остане увлечен от преподавателите и средата и така да продължава. Знам, че никой не е застрахован от нищо, вероятно опасности дебнат от всякъде, но...
Училището е добро, учителите (поне тези, които съм видяла досега) знаят какво правят. А може би И наше задължение е да успеем да запазим ясен фокуса на децата!

Ето ти го това "някъде" на "Истината е някъде там" (The truth is out there.) Wink
А за училището ние сме доволни (визирайки подготовката по биология и химия), а и още по-доволни от нивото и атмосферата между децата в класа.
 :
Виж целия пост
# 235
Нека за последно да повторя, че аз коментирам само варианта идване на дете от СМГ и разликата в подготовката по математика в двете училища, учителски състав и дори брой часове по предмета, които не са в полза на НПМГ.
Понеже първоначалното запитване беше от родител на смг-ец. Всичко останало е стечение на обстоятелства и късмет.
Виж целия пост
# 236
.. а една от преподавателките в НПМГ, която ни е съседка ми сподели, че настоящите 9 - токласници с физика са й любимци. Толкова били нестандартни. Най - голямо удоволствие било да е в този клас. Та... мнения всякакви.
Ооо, голямо удоволствие е да го прочета това Simple Smile Моята дъщеря е в тази паралелка Simple Smile и е от нестандартните Wink
По наше време във физиците имаше 3 момичета. Това в моя випуск де. В другите - пак от този род беше бройката. По-нестандартно от това, здраве му кажи.
Ох, колко ми се иска да сме във вашата темичка.
Как стои въпросът с географите, опитвам се да прокарам идеята на моя син да отиде и на този изпит, ей така, за всеки случай ....
Ако искате децата да се състезават с математика - СМГ. Ако искате просто да се развиват с математика, което не значи непременно да са състезатели, изключвам традиционните олимпиади, кенгура и каквото беше там, на които всички ходят. Познавам деца преместили се от СМГ точно, защото не искат да се състезават и това ги напряга. Е, в НПМГ никой няма да ги кара на сила да ходят на състезания, ако не искат, което не означава, че учат по-леко математика или на по-слабо ниво. Това е разликата за математиката. За природните науки е ясно, че е най-доброто училище.
Така беше и по наше време, не съм изненадана, че и сега е така. Идеално беше за човек без състезателски наклонности по математика. Навремето се чудех какви са тия състезания в СМГ и се благодарях, че не отидох там, а после разбрах, че ги пресират да ходят.
Виж целия пост
# 237
Косите на Вероника, мисля, че в географията е най-ниския наплив/бал, но съм гледала до миналата година. За нашият младеж не представляваше интерес и възможност, въпреки фамилната обремененост.
Като разпределение сега не са малко момичетата, но това го казвам като възпитаник на училище с традиционно момчешки класове - момичетата бяха в диапазона 0-5 Simple Smile
В П-то (Б, Х, Г) са с превес момичетата, в М-то (М, Ф, СХН) обратното, но мисля, че не са големи разликите.
Виж целия пост
# 238
В СХН са огромни разликите. Не мога да кажа с точност, но в паралелка от 27 деца, момичетата са не повече от 7. Joy
И класен физкултурник, който е като ротен!
Виж целия пост
# 239
Много са Joy
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия