МОН - промените продължават (2)

  • 56 236
  • 755
# 300
Това не са матури, а НВО. Не се отразяват на завършването на съответния образователен етап.

Засега.

В смисъл? Какво точно предполагаш, че може да се случи в бъдеще?

Частните уроци са доходен бизнес. А преподавателите по определени профили са по-кът от тези по други. Пък и някои достъпни и сравнително доходни професии изискват определен профил...
Виж целия пост
# 301
Не схванах връзката. Thinking Ама хич. Какво общо има това, с факта, че НВО не се отразява на завършването на определен образователен етап, както и не е пречка за продължаването в следващия образователен етап, независимо от резултата. /Единственто му значение е, че участва в балооразуването при провеждане на държавния план-прием. Не е малко, разбира се, но и с 0т. на НВО можеш да участваш в държавния план-прием, просто изборът ти ще е доста по-ограничен, както и можеш да продължиш образованието си в следващия образователен етап. НВО в 10-ти клас би могло да има и значението на допълнителен критерий при избора на профил - ако желаещите са повече от възможностите на училището./ Но като казваш "засега", предполага се, че смяташ, че това може да се промени и НВО да се яви пречка за завършване на даден образователен етап и за продължаване в следващия. Лично аз не виждам и теоретична възможност това да се случи, и затова питам ти какво точно предполагаш, че ще се случи.
А отговорът ти е в стил - аз те питам колко е часът, а ти ми отговаряш, че ще вали.
Виж целия пост
# 302
Пример: при по-малко от толкова точки на НВО10, държавата не хаби времето на дефицитни преподаватели да те учи още две години. Отивай да чиракуваш в близката фабрика, ферма и т.н. Което може да ти го броят за завършено средно, но без право да продължиш висше или да не ти го броят. Т.е. НВО или ще се отрази на продължаването в следващата степен или ще попречи на това продължаване. Или някаква смес от двата подхода.
Виж целия пост
# 303
След 10 клас може да си остане със завършен първи гимназиален етап без да прави гимнастики с матура ли , НВО ли. Не е задължително да продължава във втори гимназиален етап. На този етап обаче тази реализация е доста висяща, доколкото няма професионални колежи за тези 16 годишни, които излизат от системата . Могат да излязат, но възможностите им са ограничени. Така че това е факт Ежко и без матури.
Виж целия пост
# 304
Пример: при по-малко от толкова точки на НВО10, държавата не хаби времето на дефицитни преподаватели да те учи още две години. Отивай да чиракуваш в близката фабрика, ферма и т.н. Което може да ти го броят за завършено средно, но без право да продължиш висше или да не ти го броят. Т.е. НВО или ще се отрази на продължаването в следващата степен или ще попречи на това продължаване. Или някаква смес от двата подхода.

Това вече е конкретен отговор. Но според мен дори и теоретична опасност за това няма.
Виж целия пост
# 305
Амбър, сега е по желание...
Теоретична опасност винаги има, Санака.
А и практиката няма да закъснее.
Например във вида:
- паралелка профил информатика
- паралелка оператори на металорежещи машини с цифрово-програмно управление.
- паралелка бизнес предприемачество.
Разпределение по бал от НВО10
Виж целия пост
# 306
Например във вида:
- паралелка профил информатика
- паралелка оператори на металорежещи машини с цифрово-програмно управление.
- паралелка бизнес предприемачество.
Разпределение по бал от НВО10
Подобно нещо означава сериозни промени в множество нормативни актове. Като знам колко време отне само приемането на ЗПУО,  за внуците може и да стане. За момента точките от НВО в десети клас теоретично имат значение за ограничен брой ученици. Коментирали сме възможността те да играят някаква роля за евентуално разпределение по трети и/или четвърти профилиращ предмет, но смятам, че по-скоро няма да стане.
А и в момента се върви в посока увеличаване на професионалните за сметка на профилираните паралелки.
Виж целия пост
# 307
Дидева,
Има ли проблем да се смесят професионални с профилни паралелки в едно и също училище?
После на теория и едните и другите ще могат да кандидатстват висше. Само че едните няма да имат нужния хорариум, освен за програмата "рано-ранило" във Велико Търново?
И как ще отсееш от всички желаещи според бройката на наличните в паралелката места?
Закони и правилници се променят​ по-бързо от създаването на нови учители с необходимите опит и профил
Виж целия пост
# 308
Амбър, сега е по желание...

Искаш да кажеш,че някой може да иска да учи, ама няма желание. Не е в интерес на училищата да слагат втори трап ,три години след офанзивата на 7 класния прием. Ще си изгуби чара дет се вика приемът.

  Не виждам кой ще има интерес са смесва професионални с профилни паралелки в едно и също училище. Смисълът не го виждам от която е да е гледна точка
 За хорариума и сега виси въпросът.
Виж целия пост
# 309
Не, няма такъв проблем. В момента се върви точно в тази посока в доста от профилираните гимназии.
Закони може да се променят бързо. Моите наблюдения са най-вече в сферата на образованието. Иначе оценявам усилията ти постоянно да наливаш вода в МОНската мелница. Simple Smile
Не виждам кой ще има интерес са смесва професионални с профилни паралелки в едно и също училище. Смисълът не го виждам от която е да е гледна точка
Даже в Русе е твърде вероятно да има професионална паралелка в профилирана гимназия. Смисълът за тези, които го правят е, че ако не го направят, може броят на паралелките в училището да намалее, защото няма да им одобрят предложението за план-прием.
Новата идея е броят на професионалните да нараства спрямо броя на профилираните минимум с два процента годишно, като същевременно се увеличава и делът на СТЕМ паралелките. Начините са два - или  разкриване на нови професионални паралелки, или замяна на досега съществували профилирани с професионални.  Предполагам, че в големите градове промяната най-силно ще се усети в средните училища, докато в малките градове такава ще има и в профилираните гимназии.
Виж целия пост
# 310
Амбър, сега е по желание...
Теоретична опасност винаги има, Санака.
А и практиката няма да закъснее.
Например във вида:
- паралелка профил информатика
- паралелка оператори на металорежещи машини с цифрово-програмно управление.
- паралелка бизнес предприемачество.
Разпределение по бал от НВО10


За възможността точките от НВО 10-ти клас да се ползват като критерий за при избора на профили във втори гимназиален етап и аз споменах по-горе. Но поставяне на изискване за минимален брой точки на НВО, като условие за продължаване във втори гимназиален етап /за което ти именно говореше/, изисква не само промени на множество нормативни актове, но промяна на цялостната концепция и философия на двата гимназиални етапа - превръщането на втори гимназиален етап от право, зависещо от избора на ученика, в нормативно ограничена от държавата привилегия. И цялостна промяна на целите на НВО /то вече няма да е НВО, а приемен изпит/.И не, дори и теоретична опасност не виждам за това.
Дори за разпределянето по профили /за най-желаните профили/ ми се вижда малко вероятно НВО да е основен критерий. По-логично е такъв да бъде годишните оценки по съответния предмет от първи гимназиален етап /особено ако желаният профил не е бил или мат/, после - общ успех от първи гимназиален етап, и едва тогава, ако отличниците са много - НВО като допълнителен критерий.
Виж целия пост
# 311
В ПМГ вече го имат това "смесване": Освен профил математически: МАТЕМАТИКА, ИНФОРМАТИКА, АНГЛИЙСКИ ЕЗИК и профил софтуерни и хардуерни науки: ИНФОРМАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ, ИНФОРМАТИКА, АНГЛИЙСКИ ЕЗИК
имат и специалност „ПРИЛОЖНО ПРОГРАМИРАНЕ“ професия „ПРИЛОЖЕН ПРОГРАМИСТ“, както и специалност „ПРОГРАМНО ОСИГУРЯВАНЕ“ професия „ПРОГРАМИСТ“
Виж целия пост
# 312
Ами колко му е! Във всяка ЕГ могат да пуснат по една-две професионални паралелки, нещо от сферата на туризма и хотелиерството. В началото влизат на общ принцип, а в 10ти клас се разбира, кой ще е профилиран, кой ще е професионален. За МГ има още по-голям избор, тва програмиране, строителство, счетоводство/финанси.... Stuck Out Tongue Winking Eye
Виж целия пост
# 313
Ами колко му е! Във всяка ЕГ могат да пуснат по една-две професионални паралелки, нещо от сферата на туризма и хотелиерството. В началото влизат на общ принцип, а в 10ти клас се разбира, кой ще е профилиран, кой ще е професионален. За МГ има още по-голям избор, тва програмиране, строителство, счетоводство/финанси.... Stuck Out Tongue Winking Eye
Няма как да са на "общ принцип", защото учебните планове на езиковите паралелки и на професионалните са различни още в осми клас, както и на математическите и професионалните.
Виж целия пост
# 314
Да, вярно, че няма как да се навакса професионалната подготовка след 10ти клас...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия