МОН - промените продължават (2)

  • 55 558
  • 755
# 330
maria77bg, завършила съм инженерна специалност и около 80% от състудентите ми бяха от МГ от цялата страна. Това което учехме първия семестър ,че по някои дисциплини и втория им беше познато, че и някои поправяха преподавателите. Та баш така си беше по мое време. ЗИП нямахме
Виж целия пост
# 331
maria77bg, завършила съм инженерна специалност и около 80% от състудентите ми бяха от МГ от цялата страна. Това което учехме първия семестър ,че по някои дисциплини и втория им беше познато, че и някои поправяха преподавателите. Та баш така си беше по мое време. ЗИП нямахме
И аз съм завършила инженерна специалност. И при нас в първи курс колегите от МГ знаеха що е то матрица, аз не знаех. Но изпитите за влизане в УАСГ и МЕИ (само там съм кандидатствала, не зная какво е било на други места) си бяха по материал, който сме изучавали и в ЕГ. Не е имало нещо неизучавано. Сега отварям и дипломите ни завършено средно образование (1996г.): след всички задължителни предмети има оценките от профилиращите предмети. Това е оценката от ЗИП-а. И аз, и брат ми (СМГ) имаме профилиращ предмет математика с оценка и хорариум, като неговият хорариум е по-голям от моя хорариум, което е напълно естествено. Та ми е малко странно да не сте имали ЗИП във Вашето МГ.
Виж целия пост
# 332
Та ми е малко странно да не сте имали ЗИП във Вашето МГ.
Бая отдавна съм завършила аз.
Виж целия пост
# 333
Може би зависи от това кой кога се е дипломирал в средното си образование. Моята диплома и тази, на брат, ми например, са различни, но ние имаме 5 години разлика.
Моята диплома е 92-ра и имам ЗИП-ове. Той е завършил преди мен и при него е различно.

Да, Амбър също е отговорила.
Виж целия пост
# 334
maria77bg, малка си Simple Smile
Нямаше ЗИП. Просто в нормалните часове се учеше повече.
Вземаше се само цялата диплома като балообразуващ елемент + изпит. Без значение какво пишеше в дипломата.
Много нечестни неща има навсякъде... Ти равнопоставеността я докара до оценката на Пенчо от г-жа Х....
Виж целия пост
# 335
То затова в чуждите ВУЗ-ове често искат освен информация за оценката по даден предмет /било чрез предварително издадено от училището удостоверение или диплом/и подробно разяснение за брой часове, продължителност и обем и вид на конкретно изучавания по план учебен материал. За да се види дали е покрита материята, която е необходима в конкретния ВУЗ за изучаването на специалността, за която се кандидатства.
Виж целия пост
# 336
Това изказване излиза точно на време, преди НВО и редене на желания. Много удобно. И абсолютно обезсмисля идеята за пренасочване на децата от хуманитарни профили към СТЕМ и математика. Не ми звучи логично. Както четох днес в една от темите, децата от НТБГ се насочват към медицина! Bowtie
Защо държавата и данъкоплатците ги плащат тези 5 години обучение, в такъв случай?
И аз си задавам същите въпроси, като maria 77. Защо да се "прецакваш" и да скачаш на високите топки?
Виж целия пост
# 337
Е то всеки има право всичко да кандидатства по принцип. Вкл. и ученици от професионални гимназии могат да си кандидатстват медицина.
Засиленото обучение е основно заради проявен интерес към определени дисциплини, както и трябва да бъде.
В крайна сметка нека кандидат-студентският изпит е най-натежаващ, т.к. за него и един ученик от НТБГ би могло да се подготви отлично, нищо не му пречи.
По мое време доста ученици узряваха за идеята, че е по-добре да учиш средно три години /имаше такава възможност/ вместо 4 в училище с не особено големи изисквания и да се подготвят на спокойствие за изпитите. След като са могли да се представят добре на тях, очевидно не отстъпват пред останалите. Аз знам лично един такъв лекар, завършил навремето СПТУ по МЕТ по тази, именно, причина. Щом е успял да влезе в МУ и то във времена, когато не се влизаше с по-ниска оценка от 5.75 и повече и по двата изпита, не ще да е бил никак зле.
Виж целия пост
# 338
Oт години кандидатстването в ТУ може да се прави с изпит, матура по математика, тест обща техническа подготовка и други матури, но всяко си има своята тежест
Произволно копирам от ТУ София
матура по български език и литература (БЕЛ) х 2,9,
или матура по математика х 3,
или матура по физика  х 3,
или тест по математика х 3

Мисля, че това ще се запази и във вузовете у нас ще останат приемните изпити, точно поради факта, че може да решиш след 15г да кандидатстваш медицина, а не си ходил на матура по химия и биология
Виж целия пост
# 339
Judy, не се разбрахме. Едно време беше така... И аз съм от едно време!
Казвам, че не разбирам, каква е целта на реформата, освен ограничението за чужди университети, а и за там, имаш ли желание, ще намериш и начин.
Казвам, че не разбирам, защо беше този вой за мат и СТЕМ, когато излиза, че средното образование и профилиране, няма да имат нищо общо с продължаването напред.
Виж целия пост
# 340
Щото тия дето ще продължават напред въпреки системата, ще си се справят и сега и ще вървят напред ( и вероятно навън)
Ама има много никакви, масово са някакви никакви, и за тях няма значение, няма кадри да ги обучават, няма нужда да се хаби ресурс, а също и да се отчита дейност някаква чиновническа с поредна реформа
Затова
Нима очакваш нещо смислено. Няма
Виж целия пост
# 341
А ти как би искала да го видиш? Смяташ ли, че следва оценката от диплома за втория среден етап да има по-голяма тежест от тази при първи?
Лично аз не мисля, че това, какво точно се учи в средното, следва да предопределя избора и съдбата на ученика. Напротив. Аз предпочитам другата идея - независимо какво и къде си учил, накрая да имаш равен старт и шанс с останалите да се докажеш при кандидатстването за ВУЗ. Затова и в тази връзка да се кандидатства с оценка по предмет както от първа, така и от втора степен на средното. Като тази оценка да не е определяща. Който може - ще си се докаже на изпита, който ще се проведе в равни за всички условия. Докато оценките от дипломата лично за мен никога не са били мерило за нещо.  По ясни причини.
Но това - принципно, с уговорката, че още не съм наясно за себе си как ще се стекат нещата нормативно.
Виж целия пост
# 342
Пак казвам, че не изказвам предпочитания, а просто търся смисъла, Judy!
Мисля, че каквато и да е системата, детето ми ще се пригоди. Не скачам, чудя се!
Happy, права си!
Лично за мен, голяма част от въпросите ще отпаднат по силата на естествения подбор. Трудно ще бъде, например, да поддържаш интерес към историята 2 год, ако си профил, различен от история. Ще трябва наистина да си много мотивиран...
Виж целия пост
# 343
Смисъл едва ли може да се търси в нещо сътворено от МОН. Недомислици на парче, това виждам аз в прословутите им реформи.
И ми се струва, че ще се засили тенденцията децата отиващи да продължат образованието си навън, да го правят още след 10 клас.
Виж целия пост
# 344
...И ми се струва, че ще се засили тенденцията децата отиващи да продължат образованието си навън, да го правят още след 10 клас.
И как ще стане това, като те са си учили-недоучили, даже в езиковите гимназии нивото в края на осми клас беше понижено, защото материала остава за "профилиращите години" 11-12 клас, даже не ми е ясно тия деца как ще държат езикови сертификатни изпити, както и SAT, като повечето го правеха края на 11 клас, началото на 12, а сега това са им "силните" години за езиците и за 3-4 профил. Thinking А и академичните им справки в края на 10ти клас не съдържат брой часове, като за кандидатстване в университет...
Дишам дълбооооооко и не го мисля, магарето засега е спокойно, защо пък и майка му да не е Smiling Imp
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия