МОН - промените продължават (2)

  • 55 562
  • 755
# 360
Единият ми син е в МГ, но на допълнителни часове по английски не ходи. Не мисля, че е шест по английски, независимо какви са му оценките.
Обаче според мен, новото поколение учи езика някак "в движение", защото имат достъп до повече ресурси, отколкото ние преди време.

На неговата възраст съм се скъсвала да уча, той игра е на телефона, и вероятно знае колкото мен ако съпоставим двама ни на същата възраст.
Кво да правиш, адаптиране е необходимо Simple Smile
Виж целия пост
# 361
Ще си позволя да изразя лично мнение. Защото предполагат, че това би довело до определени родителски реакции ( миналата година имаше коментари по повод замяната на ИИЧЕ с РИЧЕ в посока на това, че много деца ще се откажат от СМГ заради по-ниското ниво на езика, друг въпрос е, че очевидно не е така и за нивото, и за отказването) и защото истината е някъде по средата ( разбирай между ИИЧЕ и НИНРИЧЕ). Joy
Виж целия пост
# 362
Мария, аз те разбрах какво питаш и ти отговорих, че всички осмокласници започват от А1.

И аз съм на мнение, че избират разширено изучаване заради родителските амбиции. Но освен това се чудя дали при НИНРИЧЕ децата не боксуват на едно място, особено такива, които са учили езика още от детската градина.
Виж целия пост
# 363
Учебната програма е за всички и не е необходимо да е съобразена с извънкласните занимания. По същата логика има деца, които се занимават сериозно с математика от предучилищна възраст и постигат сериозни резултати в тази област. В крайна сметка подредбата на желанията в заявлението за кандидатстване  се осъществява от ученика и/или родителите му. Ако НИНРИЧЕ не ги устройва, не включват такива паралелки в него.
Виж целия пост
# 364
То пък щото някой учи език в училище, особено до 7,8 клас. Масово децата ходят на школи и курсове, къде от лични, къде от родителски амбиции. В общи линии училището е "тон за песен" и рядко основен източник на образование
Виж целия пост
# 365
Пак ще досадя: нали РИЧЕ и НИНРИЧЕ завършват на едно ниво на познание на езика по изискванията на МОН?
Но часовете заложени за език в двата плана е различен. Аз го тълкувам, че в РИЧЕ се повтаря повече, щом и двете рамки започват от А1. И след като се достига едно никакво ниво на познание на език, което налага изучаването на АЕ (само АЕ коментирам) извънкласно (по мое виждане за амбициите на деца в МГ, в частност СМГ, което мен ме вълнува днес). Т.е. става ненужно РИЧЕ АЕ и тези часове е по-смислено да бъдат за математика, информатика или информационни технологии, нещо свързано с профила на гимназията. Защо е нужно децата да си губят времето в училище за повтаряне на елементарен английски, който са усвоили извънкласно? Това май са въпроси към ръководството на училището, но предпочитам тук да ги задам преди да ги задам там, за да зная не изпускам ли нещо. Много се извинявам, че ви занимавам с моите петъчни размисли Simple Smile
Виж целия пост
# 366
Пак ще досадя: нали РИЧЕ и НИНРИЧЕ завършват на едно ниво на познание на езика по изискванията на МОН?
РИЧЕ завършват на едно ниво с ИИЧЕ, а не с НИНРИЧЕ. Наредбата за ООП, в частност цитираната таблица, май създава погрешно впечатление. Трябва да прегледаш учебните програми по езика. Там е написано доста по-ясно. Например в учебната програма за осми клас.
Тази учебна програма за VІІІ клас с интензивно изучаване на английски език, при което в края на Х клас се очаква
учениците да постигнат ниво В1 по Общата европейска езикова рамка, е приложима и за VІІІ и ІХ клас по учебен план с разширено изучаване на английски език. Тя позволява гъвкаво прилагане на изискванията за постигане на описаното ниво на знания и умения по английски език в съответствие с училищния учебен план. Обучението по английски език по учебен план с разширено изучаване на езика в Х клас разширява и допълва компетентностите за ниво В1.1.

Виж целия пост
# 367
Оф, то пък щото е голяма разликата между В1 и В1.1 .
И щото В1.1 са егати и многобройните знания... То това дори В2 не е ...
Виж целия пост
# 368
Дидева, златна си! Благодаря! Наистина живеех с мисълта, че разширеното не е интензивно Simple Smile)) и изобщо не ми е хрумвало да чета учебни планове. Още веднъж, благодаря!
Виж целия пост
# 369
Грубо казано, В1 е основната граматическа и лексикална рамка. Нататък вече разликите са в детайлизирането - конструктивно, ситуационно, профилирано и т.н. Теоретично (а и практически) следващите нива могат да бъдат овладяни самостоятелно с четене и слушане, но при тях факторите време и обем информация играят значителна роля.
Виж целия пост
# 370
Може ли да попитам откровено учителите по английски език тук:

Смятате ли за правилно това темпо на изучаване на езика?

От моята гледна точка, децата учат хиляди часове английски, плащат се ужасно много за заплати, отопление, учебници и прочие.

При възрастните, В1 се взема за 300 часа, и 7-8 месеца примерно. И в това време, те и на работа ходят.

Но ако считате, че за децата е ОК темпото и нивото, значи ОК.
Ако моят син, обаче, догодина почне от азбуката, ще е голяма тъпотия..
Виж целия пост
# 371
Не съм учител по АЕ, но не мога да си представя възрастен, който за 300 часа да стигне В1. в рамките на 8 месеца. Не че няма как да си вземе сертификата, но реално да има тези знания, малко вероятно е. Говорим да е почнал от абсолютна О и да стигне В1.
От друга страна учениците след завършване на 7 клас на какво ниво са? Стигат до сегашно перфектно, употребяват сложни изречения. Факт, че много деца от нашия клас, които освен на училище, са учили езика и по курсове, ще пишат като първо желание паралелка с интензивно изучаване на АЕ, а това са едни от най-успешните деца, значиэвиждат смисъл


Виж целия пост
# 372
И аз не виждам никакъв смисъл. Детето ходи 8 години на курсове по английски, сега от 8 кл. да го започне от А-В, мисля че е загуба и скука в часовете. Паралелките с интензивно изучаване на английски ез. имат по 18 часа седмично + зип- още 2 часа това са близо 20 часа. Не знам какво ще прави в тези часове. Реално нищо ново няма да научи. Аз обмислям изобщо да не пишем паралелки с английски, въпреки че харесахме една професионална , даже две които са точно с английски.
Дори в момента казва, че в училище скучае в часовете по английски, гледа си нещо в телефона , не си пише домашните и учителката е ок . с това, че даже има и шестици и никога не учи по английски.

Виж целия пост
# 373
Започва се от А-В, защото за приема няма изискване езикът да се знае, има деца, които го знаят, а колкото и да не ви се вярва, все още има места, където се учи не английски, а друг език и от тях също има приети. Няма как да не се започне от началото.
А децата, които са ходили толкова години да учат английския и на курсове просто записват друг език, за да научат нещо ново и да си уплътнят времето, а английският си го продължават.
Виж целия пост
# 374
Родителите сами са решили да си запишат децата на английски извън училище. Няма смисъл да се учудват и/или оплакват, че после им е скучно в клас. Това си е лично решение и с него общата програма не може да се съобразява.
Освен това и ходенето на курсове не е гаранция за добре усвоен материал. Дори и наличието на сертификат не е.
В гимназията се започва от начало, но първите нива се минават бързо и винаги има и какво друго да се научи. Ако някой ученик е наистина перфектен по английски, да запише друг език, щом му е цел да учи езици точно. Но повечето не са.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия