На пазар в Лозенград, Одрин и Чорлу - 20

Много полезна тема. Изчела съм почти всичко. Идеята със списъка, който прави белята е страхотна. За първи път се включвам с коментар, до сега само Ви четях. С риск ще попитам от къде може да се купи Саменто? Бяхте посочили,: https://www.hepsiburada.com/ara?q=kedi+pencesi&sayfa=1#index=1
А някъде в Одрин или Лозенград дали може да се намери?
Извинявам се предварително и благодаря за търпението 😇
Момичета,само като ви чета се изморих и изнервих...Одрин никога не ме е кефил,нищо ,че е по-голям от Лозенград,два пъти съм ходила на тоз прословут пазар и повече не бих си го причинила и това преди 3 години последно,сега не ми се мисли какво е...За цените е ясно,че само като ни видят и почват да ги надуват.За това пазарим от Кипа,Бизим,магазинчета,където има цени и можем да се ориентираме.И винаги пътуваме през седмицата,за да е спокойно.
Привет и от мен. Само да се разпиша, че днес и аз бях от пазаруващите, но съботният пазар, за мен, остава в миналото. Такава лудница и хора, за първи път видях. На отиване в 10.00ч. чакахме 2.30 ч, а на връщане в 21.30ч чакахме 2.00ч. Толкова автобуси и препускащи хора, които в Марги бяха като хали, не бях виждала. Като се наспя ще опиша по-подрообно.
Късно сте отишли на границата. Ние винаги гледаме до към 8,20 да сме там. Тогава минаваме за около час. Изключвам ходенето в края на юли, когато чакахме 2 часа заради многото гастербайтери.

Относно пътуването с ТА, да кажа че и от към цена не си струва. Обикновено искат 20 или повече. На оферти от 28 лв дори съм попадала, та за тези пари какво получавате, освен препускането? Ние бяхме с кола на газ, и момчето каза за 30 лв отидохме и се върнахме. На човек се пада под 10 лв. В другата кола бяха 5 души, на тях сигурно още по малко им е излезнало. Така поне решаваш къде колко да се забавиш и не ти тиктака часовника на врата. И на бензин да е автомобила, пак не мисля че ще се плати повече от 15 лв.
iv4enceto_91, все пак зависи от къде са тръгнали Simple Smile. На мен ми е 300 км отиване и връщане, ама от Разград няма да е така.
Направи ми впечатление, че града освен с българи, беше пълен с гърци.
Те гърците си пазарят не само от сега. Още преди пет години се сблъсках с тях
на петъчният пазар и по магазините.
Тогава ми направи впечатление колко са шумни и несъобразяващи се с околните.
Хем тогава, нямаше този калабалък както е сега.
Сега разбрах, че  ние бетер тях сме станали. Embarassed  Може би е заради тези бързите
екскурзии и хората са притеснени, че бързо трябва да пазаруват, защото гонят
време.

Май и аз ще си бия утре сутрин камшика за Едирнето. Гледам, че  няма да вали newsm78
Ще го мислим днеска, има време.
Момичета, добро утро!

Аз на 27.10. /събота/ ще пътувам за Чорлу. Тръгваме от Бургас с малък бус 7 човека. Някои искат да посетят ТАЧ и да си закупят дънки, други отиват за прахове и баклавички. Чета ви, че навсякъде лудницата е пълна - на границата, в моловете, в складовете.....
Струва ли си за перилни препарати и шампоани да се отива от Чорлу в Одрин, че няма да ни стигне времето? Има ли в Чорлу или Лозенград откъде да се купят. Гледах каталог на Бизим в Лозенград, но ми се стори много бедно/или аз нещо не съм разбрала/! Някой пазарува ли от там?

Благодаря предварително!
Знаете ли златарските магазини в Одрин в неделя работят ли? Виждам, че в събота е нещо страшно, пък през седмицата нямам възможност. И още един въпрос - и с кола ли се чака толкова много на границата? Ако някой знае за хубав златарски магазин, ще съм благодарна да сподели. Интересуват ме брачни халки.
С кола, с автобус... Все същата. Като има опашка се чака. Колите се проверяват по-бързо, но все пак... И магазините си работят, само аптеките не. За турците почивен ден няма. През уикенда има голям наплив и работят до късно.

Делте, вчера си преваля. Но като си по магазините няма да те накваси много. Grinning А иначе с гърци аз сякаш не се сблъсках много, но италианци чух ако не греша.
GJK аз ходих в четвъртък и плана си работеше. Става въпрос за този от 1.99лв който е със 1000 минути.

Искам да попитам който е купувал баклава от гюррюоглу или както там се пише забелязали ли сте да послъгват в сметката. Ние 2 пъти пазаруваме от там и двата пъти има доста голяма разлика от това което ни вземат и това което трябва да е според нас. Но все го забелязваме чак когато се приберем.

Мда, затова вече не купувам - въпросът е принципен.
Да се похваля: вече съм горд собственик на шевна машина Singer

Огромни благодарности на Pospalancho и makak, както и на всички останали, които споделят тук своя опит!
Макаче, накупих си и много прежди. В този пазар бях неудържима и мъжът ми съжали, че не ми е взел каишка Wink

Равносметката:
Скрит текст:
Изхарчени 605 лв., спестени 383,78 лв. Най-на сметка са лекарствата, макар че там ти казват една топтан цена и може би и там много ни гърбят. За лекарства, които в България бихме платили 130 лв., там платихме 30!!!След това бих наредила перилните препарати като най-изгодни, въпреки че и там са понадути цените, заради нас българите, особено на нещата, които основно се коментират тук. Само за една седмица цените се бяха повишили с 50 куруша, което за нас да речем не е нищо, но те печелят от това. Дрехите и обувките трудно излизат на сметка - общо взето с разлика от 5-6 лв. и тук бих си взела подобни неща - дънки, черен панталон, суичер.

Чакахме 2 часа на Лесово (от 8,30 до 10,30) и от 21,30-23,30. Недейте си правете илюзии и планове, че ще минете по-бързо в събота. Мен лично това чакане много ми обърка плановете и заради това, както и заради някои други забявания, пропуснахме Маргито.

Нещото, за което най-много ме е яд - не успях да пазарувам в Гратиса. Имаха промоция: всичко на 1/2 цена. Една маска Garnier (https://www.beauty.store.bg/p207694/garnier-pure-active-intensiv … herni-tochki.html) 3,70 лв., а тук при нас е 11,90. Имаше памучни чорапи за маратонки, които излизаха на 0,77 лв. Опашките в тази верига (говора и за трите магазина, които аз знам) бяха грандиозни. Ние с дъщеря ми се осмелихме да чакаме на една и за половин час бяхме минали само 1/3 от опашката.

Тръгнах с ясната мисъл къде отивам, какво ме очакава, какво искам и как да го получа и това благодарение основно на вас (тук трябва да има емотикон с букет, но не ми се търси) и на това, че имах малко повече свободно време.

Някои неща, които за някои от вас могат да се сторят полезни:
1. Закритият пазар до главната търговска улица е доста голям. Дълъг е колкото половината главна. Ако решите да пазарите от том си предвидете повече време.
2. По възможност вземете си пазарска чанта на колелца. Това се оказва особено полезна вещ при посещението на борсите за перилни препарати.
3. Имайте предвид, че в хвалената тук,  за което също изказвам своите благодарности към съфорумките (отново иконка с цвете), сладкарница Goruoglou, къдетобаклавата се продава на кг. и вече е 30 тл., независимо дали кажеш голяма или малка кутия ти я пълнят доволно до горе. Това увеличава и цената, разбира се! Може би и в другите сладкарнице е така. С две думи предупреждението е: Кажете "дур", когато баклавичките станат 15-20 бр.
4. За нищо на света не оставяйте Мигроса/Кипа за последно. Да купуваш хранителни продукти в края на деня, за да не се развалят, е логически издържано, но не отчетох факторът, че всичко в Мигрос-а вече ще е изкупено. Добре, че поне взехме зехтин от складовете.
5. Ако сте компания от повече семейства, вземете си уоки-токита. Вършат чудеса за споделяне на навременна информация и за намиране на загубени хора Simple Smile

Размисли и страсти:
Скрит текст:
Въобще не се притеснявам вече за турците! Ще се оправят хората и то основно с наша помощ. Ще забогатеят от нашата бедност.
За пръв път се чувствам в Турция много специална Simple Smile. Хората, разбирайки, че ние сме им основния туристопоток, се стараят да говорят на нашия език и превеждат табелите на български. Е, получават се много забавни преводи като например табелата на един фризьор: "Стригане, бръснене, измийте сешоара" - Simple Smile.
Хареса ми Одрин! Обичам да се пазаря и ми е каф, че може две лири да ти свалят от цената, ама ще ти свалят и това ме прави щастлива. Още не съм се прибрала, а искам отново да се върна...
Момичета кокичета,завърнах се вчера от двудневен престой,бяхме отседнали във А plus,много хубаво хотелче,препоръчвам го.Купувах предимно дрехи на малката и мъжа ми и други неща за вкъщи.Тръгнахме във 5 часа от Пловдив и във 6:50 бяхме на К.Андреево минахме и двете граници за 30 минути.Не съм очарована от петъчния пазар и не бих повторила.От там си взех два комплекта за спалня,уж ранфорс да видим,цената му беше 90 лири.
Настанихме се в хотела и продължихме със обиколката,хванахме такси за центъра взе ни 18 лири,в Гратис имаше 50 % намерение,но само със карта едно местно момиче ни услужи със нейната.Страхотни попадения!Загубих касовата бележка и не помня цени,но беше много изгодно всичко.Прибрахме се пак със такси до хотела и пак 18 лири ни взе,казвам го за да добиете представа колко взимат и за нас беше много по добре така.Вечерта ходихме първо в Мигрос и почти нищо не взехме само дребни неща,казаха че нямат карти,а във Кипа момчето на касата ни услужи със неговата.Вчера пазарихме добре и от Бим,който е на гърба на хотела,ако някой не знае,спокойно беше и по голям от другите които съм посещавала.Ня синия пазар бяхме е 10 часа и нямаше толкова народ,паркирахме на гърба на Марги аутлет.След един час беше страшно във Маргито,но много неща взех от De facto само това.Обядвахме в Айдън,не съм очарована от тава джигер,но се ядеше.Таратора им е страхотен,малката го хареса много,картофите и кюфтенцата също бяха вкусни.От Ераста взех този комплект за 400 лири.
Забравих да кажа за аптеката.Препоръчвам това антивирусно и стопира настинката.
Това е за силни болки в колената,взех на свекървата,но ще кажа по нататък дали действа.
И другите обичайни неща от аптеката,Нурофен,Тайлол,Тантум Верде,Мажезик за гърло и т.н Преди да тръгнем за България минахме и през складовете,тази сутрин си търсих едната чанта и излезна че съм я забравила в един склад,но здраве да е,пак ще идем.На границата бяхме в 17:30 и имаше доста коли,за капак ни пратиха на скенер,голям майтап,нито разбираме езика,нито знаем къде е този скенер.Оправихме се,след това на Българската граница минахме бързо без проверка само отворихме багажника.Това е от мен,ако нещо се сетя ще пиша пак,но определено следващия път ще ходим през седмицата.

Мда, затова вече не купувам - въпросът е принципен.

Като ще даваме препоръки за стоки и услуги , нека се впише в списъка и това къде има"капани" за българите, т.е., на определени места спекулират с цените - конкретно тази баклаваджийница /със сложното име/на ул. Чилингилиер и на Съботния пазар едната витрина с млечни продукти.

За Тур агенциите - направо си е препускане/нерви/блъскане и посещаване само на 4 места за по 1-2 часа в най-добрия случай. И да чета тука къде и какво сте посетили, купили....полза няма- като не те заведат на дадено място или имаш броени минути, то как да стане магията и да напазаруваш. И , да, с автобусите пристигаш в 12-13 ч по обяд и в 18 ч тръгваш наобратно, времето за път е двойно спрямо времето за пазаруване. Оставаш си с наполовина изпълнен списък - в добрия случай! А как, в какъв вид ще ти пристигнат покупките /чантите/багажът...... Такова мазало е багажникът на автобуса!

Относно джамиите - аз нямам интерес и не влизам, досега не съм влизала , мога да си направя една снимка отпред, но дотам. Мои съображения.
Emmilly,
Бихте ли ми казала от къде купихте Сингера и как са цените?
Аз искам да си купя някаква по елементарна, колкото да си поправям
подгъви или нещо скъсано, което не става да се шие на ръка.
Предварително Ви благодаря за отговора bouquet

Абе и на мене ми направи впечатление, че на Гюрюоглу, нещо не е както
трябва с цените, но си помислих, че може би аз греша. А това беше
още преди повечето българи да почнат да пазаруват като за световно.
Слава Богу, наситихме се на баклави още миналата година и не купуваме вече.

От петъчният пазар където продават маслини и млечни продукти също имам
същото чуство за премятане. Още повече, че продавача много намусен, въпреки,
че съм пазарувала при него когато го нямаше този наплив, а и последно пазарувах
в понеделник, когато пък само турци пазарят. Абе крив такъв един, при положение
че няма калабалък пред щанда му. Дадох си дума, че повече от тоя няма да пазарувам.
Дам, в Гратис беше лудница. Аз отнесох четка за грим само. Момиче пред мен беше напълнило кошницата и докато вадеше, си мислех че няма да свърши. Плати 300 лири. Аз я помолих за картата заради намалението и беше много мила. Три жени работиха на касата, а аз как се намуших след тази и минах за има няма 5 минути. Мислех че ще трябва да чакам 30 минути и щях да си тръгвам. Ама се изхитрих де. Grinning

Аз не забелязах да има увеличение на стоките, които пазарувах миналия месец. Но е факт, че има различни в съседни магазини. Купих Ариел течен 2, 145 литра за 33 лири, а в този срещу магазина с моцарела беше 39 и не само там. Видях го на други места за 34, 35 и 38 също.

Гледах го и аз това Anti virus в аптеката, но помислих че е за смукане и не посмях да взема. Значи е нещо като изопринозина? Ще имам предвид за следващото ходене. Иначе направих 180 лири сметка и ми подариха 2 мини кремчета за ръце. Имаха само една опаковка от хормоните ми и човека веднага се обади в друга аптека да пита дали имат. Попита ме дали мога да изчакам 5 минути и се върна с тях.