Осми клас 2018/2019 - 3 шпрех & шпрах & мат

  • 84 136
  • 1 333
# 1 200
..... предложил да отложат темата за след 20 год, когато ще могат да си премерят собствените доходи, а не тези на родителите. Kissing Heart


Ей, едно голямо браво от мен! Моля те поздрави младежа специално заради тези думи. Много се гордей с него, заради ценностите, които си възпитала!

Момичета, какви са тези разочарования по никое време? Мисля си, че колкото по-големи са изискванията, толкова по-добре за децата. Аз се радвам и съм спокойна, че детето в 7  клас направи своя избор сам и методично и последователно се стара да го постигне. Сега е щастлив, че учи в училището, за което мечта - да, понякога мрънка колко много имат да учат или колко безкомпромисно взискателни са учителите към тях, но когато го попитам дали съжалява за избора си, отговорът е категорично "не" и следва обяснение как разбира колко полезно ще му е всичко това, но му се иска да има повече свободно време. Съвсем нормална реакция според мен.



   Тук подкрепям изцяло.Това са и моите мисли.Поздравления за класираните на следващ кръг на олимпиадите.
   При нас с тая олимпиада нещо ми е мъгла.Въпросите ги правила учителката по немски на другия клас.Готвила си класа ,те са с по-висок резултат./има леко напрежение между двата класа,защото почти всички избрахме другата учителка.А неизбраната е преподавала на по-големите ни деца,и се надяваше да сме при нея./. 
     При нашите пък,изтекли верните отговори????!!!! и двама хубостници ги продавали-една мома и един момък.Моят син категорично е отказал да даде пари,той е спестовник голям.
   Та какво точно се е случило,идея нямам.Това е преразказ от трето лице.
   Нашите са все още във ваканция,учи си думи човекът,ходи на тренировки,гледа филми,почива си.
   Лулу,не е това "жълтата книжка",друга е.
   
Виж целия пост
# 1 201

Аз се радвам и съм спокойна, че детето в 7  клас направи своя избор сам

Това е същественото, но много хора не вярваха в изборите на децата и наложиха свои.
Виж целия пост
# 1 202
Много трудно ми се вижда понякога да се довериш на изборът на детето.Говоря от моя гледна точка,и не само за училището.На дъщеря ми често се налагах,еднолично взимах някакви решения,които касаят нея.За много от нещата сега ми казва,че съм била права и добре,че съм я натиснала и принудила  да ги свърши.За други,за които не съм настоявала,сега ме вини,че съм била мека.
  Синът ми е друга бира-сам си поставя цели,много мрънка и все недоволен,но си  ги следва.Има неща,за които не ми стиска да се доверя изцяло,налага се понякога да натисна,да поставя ултиматум.
   Спомняте ли си,преди време имахме драма,и ви ревах тук,за волейбола,отношението на тренера,на др. родители.Заставих го да продължи,бях малко твърда и рязка,говорихме за постоянството .В последния месец,всеки ден след тренировка се връща доволен,забелязва,че вече му се дава шанс.Не е това,което иска,но трябва работа.
    Когато избираше гимназия,много искаше немски.Казах,че избере ли немски,задължително ще  се бори за влизане в шпиц паралелката,която после стига  до немската диплома.Т.е. само "искам немски" изобщо не е достатъчно.Перспектива трябва да има,да се труди,да си определя цели.В нашия случай не е достатъчно само да завършва с добри оценки.За съжаление,от опит с щерката,знам,че натиска е в 8 клас,после след 9 клс,ако се класират за шпиц.Другите,останали извън тази група,просто си ходят на у-ще,в което няма лошо,но за мен идеята на езиковата  е да имаш основата на езика и да надграждаш,яко да надграждаш.И съответно да вземеш ниво в 12 клас.Иначе 5 години си минават в мързел.
Виж целия пост
# 1 203
Manzhelka, права си за изискванията. И наборът сам си избра училището още 5-6 клас, ако някой го бе попитал тогава нямаше да може да отговори защо Joy... Някакво усещане, вътрешен комфорт може би. Ходеше там на курс по математика и въпреки изискванията на госпожата и не съвсем доброто справяне, му харесваше (същата г-жа сега е учител на малката и там грешки няма, най-много да реши задачата по-подложен начин Joy) ... математиката и историята сигурно са на една плоскост по харесване Joy
Аз по-скоро бях резервирана от избора му да не се разочарова, ако не стане. По-малко ме притесняваше дали интереса му ще се задържи.
Скрит текст:
Милото е учил в ЕГ, в същото време е бил нац.състезател по химия, покрай баща си се е занимавал с геодезия на такова ниво, което и в УАСГ по онова време не са излизали завършилите - работили са по пилотни проекти за цифровизация..., което е спомогнало и за развитието на интереса към компютрите и друг вид езици. Както казва той за "една нощ задраскал химията"


Слънчева, и аз се опитвам всячески да ги предпазя от този проблем, а приятелите са приятели не заради това, което имат... и ние живеем в някаква ограничена среда, както моя мъж казва "от друга планета сме" Joy
Човек трябва да знае и 2, и 200.
Елементарни неща като това да си направим карнавален костюм/домашна храна (дори да може да си ги купиш), как да изпереш/измиеш без машина, да зашиеш копче (нали не ходят войници, трудовото и него го няма)
Скрит текст:
В старото училище по т.нар. предмет Технологии нищо не правиха/ не правят (приятелка на девойката от стария клас разказва) - писане, гледане на някакви неща на картинка от учебника - "как да им дам инструменти, не мога да ги опазвя" .
Няма такова нещо в новото училище при малката - лепиха, шиха, готвят - сандвичи, плодови салати, предстои им баница в понеделник (отложиха я заради грпната ваканция) . Девойката с такъв ентусиазъм разказва, голям кеф сякаш ще готвят любимото й нещо, а тя баница не близва Joy Та "каките" и "батковците", които им ходят на гости от време на време, да знаят Joy При  последното посещение са им "завидяли" на новата придобивка в кабинета - мивка.

знае ли човек може да потрябват тези знания, ако се озове на самотен остров. Joy
Скоро обсъждахме в къщи консуматорското общество, роботизирането на процесите, къде е бъдещето...
Виж целия пост
# 1 204
 Моята дъщеря въобще не знаеше какво точно иска. Затова аз /общо взето/ реших да е гимназия с английски, испански /тя иска/ и биология - тя уж искаше, но не съвсем определено.

За парите. Имат едно момче, което уж е умен, ама е голям фукльо и моята му се дразни. Но определено купуваме повече дрешки и подобни.
Виж целия пост
# 1 205
Темата е много, ама много обширна.
Аз сега, като казах "избора на детето", нямам предвид просто да го попиташ, какво иска. Говоря за информиран избор., който се случва след много разговори с детето, обяснения, даване на опции и т.н.
Марулета, аз също не стоя и не гледам безучастно, това не е ли ясно?!? Joy
Установих, че пълно доверие на пубертета, относно изпълнението на желанията и амбициите МУ, не мога да имам. Следя и напомням, че нещата сами няма да се случат, но не налагам посоката.
След 7ми клас, много от съучениците му, продължиха в ЕГ, въпреки мат.насоченост на паралелката. Много разговори сме провели, на тема "за" и "против" ЕГ/МГ, но не съм взимала страна. Надявах се, че след цялата информация, която получи от мен, ще усети кое е правилният избор за него.

А това с волейбола е съвсем друго.
Спортът е негов избор, от който е бил готов да се откаже, заради неуредици. Ти си подкрепила, а сега си дала тяга! Не си избирала, вместо него.
Виж целия пост
# 1 206
Марулета, какво е при вас шпиц паралелка?  Като лайстунгите при нас ли? Учат с немски преподаватели по немската система и изавършват с немска диплома? Маят син пък не ще да чуе за тези паралелки Sad Аз не настоявам.
Виж целия пост
# 1 207
      При неориентирано дете като моето е много трудно. От една страна не искам да се налагам, от друга самият той не знае какво иска. Ако преценявам изцяло неговите интереси, силни и слаби страни, би трябвало да го запиша в някой бивш техникум, обаче не чувам никак добри отзиви за тези училища в нашия град.

Ако поиска нещо от сърце, не бих се месила, но като го гледам как се колебае и какви аргументи използва/ Пенчо щял да пита Драганчо къде ще учи и тогава като реши Пенчо къде да учат заедно с Драганчо, моят син щял да избере същото/ , просто не ми остава нищо друго, освен да седна и аз да редя желанията.Зависи и от бала, де, но не ми се иска чак тогава да решаваме.

Виж целия пост
# 1 208
Марулета, какво е при вас шпиц паралелка?  Като лайстунгите при нас ли? Учат с немски преподаватели по немската система и изавършват с немска диплома? Маят син пък не ще да чуе за тези паралелки Sad Аз не настоявам.
   Абе чак немски преподаватели нямаме.Не учат и по немската система.Но се явяват на изпити пред представител на немското м-во на културата/или нещо такова/.Изпитът е в точно определен формат,изключително точни изисквания-устен и писмен.Избираш тема от предложени такива и работиш по нея да 12 клас.
  На моята дъщеря беше Опитите върху животни за целите на фармацефтичните и козметични продукти.Трябваше да намери определен обем информация в немски сайтове,публикации и прочие,да я синтезира,да даде аргументи за  и против,без лично мнение.Да се подготви да отговаря на всеки въпрос,който изпитващия ще се сети.Това за определено време-да речем 20 минути.Преди това-направена презентация-на картон,на флашка,на пауър незнамсикакво.При нас изпитващата искаше да е на картон,да е писано на ръка,да има снимки и рисунки.Не гледаше с добро око на компютърните презентации.За 5-7 минути трябва да се презентира.направо учителката ги учеше как да гледат,как да мигат,как да отгръщат страниците,как да застанат.Голяма педантичност,но съм чувала,че изпитващият за Варна е бил още по-голем дзвер.
  Като минеш този етап,отиваш на писмен изпит.Там имаш пак определен брой теми,по които да си се подготвил,спускат ги от  Германия,за цял свят,за всички,които се явяват.От Китай има голям наплив.
  Има четене с разбиране,попълваш липсващи думи,другото съм забравила.Продължителност 4 или 5 часа.
Провежда се началото на м.12 на 12ти клас.Резултатът от устния компонент разбираш веднага-съотв.точки.Резултатът от втория компонент идва чак месец март-изпращат ги в Германия,проверяват ги някакви хора,връщат резултатите едновременно навсякъде.При нас ги отвориха един ден по-рано от тези във Варна.
   В резултат на получените точки,вземаш съответното ниво и Дойче шпрах диплом DSD.Извинявам се,че така пиша,но не знам немски.С нея ,според нивото,дирекшън кандидатстваш в немски и австрийски вузове,и в някои датски/ако не се лъжа/.Важи за цял живот,за работа,преподаване в школи по език,за учене е ясно.
     Такаааа-моето мнение по въпроса Е-яко учене,въвлича се цялото семейство в това приключение,нужни са финанси-за някой друг урок,за подготовка  на т.нар. МАРРЕ/папката с материалите/.Лексиката и начинът на подготовка нямат нищо общо с това,което правят децата,които не са в тази паралелка.Натоварването е различно,има доста голяма доза недоспиване и стрес,у нас доведе и до една-две счупени брави,счупени чинии,изкъртена мазилка в следствие на удар на вратите,кофи сълзи,няколко блистера успокоителни за мен.
   ДАЛИ СИ ЗАСЛУЖАВАШЕ? За мен,за моето дете -ДА!накарах я да си докаже сама на себе си,че може да се справи всъщност това не е нещо кой знае какво.Един етап от образованието,през което трябва да премине.Тя тотално не вярваше в себе си,или така й беше по-лесно.Влезе във въпросната паралелка в 10ти клас,една година по-късно от другите,след поредица 2ки и слаби оценки в 9ти  клас по немски.На финала беше с трети резултат от 16 деца.
    На дипломирането за ДСД,то е отделно от дипломирането за гимназията,най-големия дар за мен беше ,че тя ме прегърна и ми благодари,че през цялото това време не съм загубила вяра,че ще се справи.И че съм я натиснала да  вземе дипломата.
    Ако ви е интересно,има продължение,ще ви разказвам за моя опит с русата ми мързелива фурия.
Виж целия пост
# 1 209
Разбрах. При нас 2 паралелки са по немската система, а всички останали се подготвят за ДСД. Вече дали ще я вземат и с колко, от тях си зависи. Синчо засега е ориентиран към ДСД. Аз мислех да го навия поне на изпита за лайстунг да се яви, ей така - да си види нивото след подготвителния клас, но той твърди, че този изпит не давал никакъв ориентир за нивото и че имало деца с отличен немски, които се представят зле, както и обратното, и че като нямало да иде да учи там, нямало смисъл и на изпита да се явява. Много ми е енергоспестяващ, милият. Сакън да не извърши някое излишно движение Grin
Виж целия пост
# 1 210
Белинда ,шпиц  са нашите ДСД.Лайстунг с немска диплома има само в НЕГ, това обяснява наличието и на цялата  немска колегия. В другите градове , а и тук в 35-то, има подбор за ДСД. Не всички просто се обучават по програмата, както е в НЕГ и 73-то. Просто си учат другите,  взимат диплома за средно, но не се явяват на ДСД в 12 клас. Могат да ходят за сертфикат ДаФ извън училището.
Виж целия пост
# 1 211
Ясно, мерси!
Виж целия пост
# 1 212
    На дипломирането за ДСД,то е отделно от дипломирането за гимназията,най-големия дар за мен беше ,че тя ме прегърна и ми благодари,че през цялото това време не съм загубила вяра,че ще се справи. И че съм я натиснала да  вземе дипломата.
 
Есенцията на родителството в едно изречение ! Gift Heart
Виж целия пост
# 1 213
        С колко много думи казах това,което Русалка с 3 изречения.Аз и някои неща съм позабравила,така че ако имам нужда от поправка,няма да се сърдя.Спомням си,че когато трябваше да се прави един от плакатите по темата,в Монтана не намерихме печатница,фото,ксерокс или каквото е там,което да го направи.На едно място само ни казаха,че може,ама да са над опр.брой,че залагали матрица.Добре,че поддържам връзки със съученички,едната с рекламна агенция във Варна,та откликна и се справихме.
       Забравих да ви споделя,че щерката отчита като голям + това,че готвейки се за този изпит,се е научила да борави с информация.Да я вкарва в таблица и графика и да извлича инфо от таблица и графика.В училище такова нещо не са ги учили.А сега в уни-то й е доста полезно това .
   Лошото в нашето училище е,че са много кът учителите,които наистина да дадат нужната подготовка за ДСД-то.Да не кажа,че е само една,и тя май ще се пенсионира.Въобще добрите преподаватели по език при нас са недостатъчно,крайно недостатъчно.
Виж целия пост
# 1 214
И аз това щях да кажа - това си е като изпит в университета. Ние имаме такива /подобни/ етапи в 4 курс, 1 семестър по езика. Есета, презентации, писмен, устен. Обаче печатно не са ни искали.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия