Шести клас 2018/2019 - тема 3

  • 44 784
  • 746
# 705
Напоследък една мисъл ме преследва - какво се случва с децата, които не могат да отидат на НВО /счупен крак, тежко състояние и прочее/? За ДЗИ има втори шанс, после в университетите също... но без оценки на НВО, за които има едни единствени дати в годината, дори и на 3то класиране, детето няма шанс дори пред съучениците с нисък резултат, но държали изпита...
Начетох се на хора носили на ръце деца със счупвания, за да положат НВО или какви ли не други абсурди, но не видях алтернатива...
Виж целия пост
# 706
И аз това се питам от много време насам.
Обаче няма алтернатива и точка.
Просто гениално измислено...
Виж целия пост
# 707
В седмокласната тема една майка беше питала официално МОН и й бяха отговорили административно, че всяко дете било имало шанс да кандидатства, дори и да не успее да се яви на НВО. Някаква подобна глупотевина.
Виж целия пост
# 708
Точно това имах и аз предвид - висока Т, зъбобол, инцидент, наложителна операция..
Да МОН си измиват ръцете с това, че и с 0т участваш в класирането, но къде отиваш
Виж целия пост
# 709
Дали ще е 164, дали ще е ФЕГ или нещо трето каква е разликата (някакъв нов чужд език, усвоен на базово ниво и толкова за 5 години)?
Тук не мога да се съглася. Да, говоря за преди доста години, но аз съм завършила Първа английска, английският ми е само от там и съм светлинни години над базово ниво. Работя с него, комуникирам и спокойно се оправям с цялата му граматика. Сестра ми завърши 164та и е с перфекетен испански, както и целия й випуск, влезе и завърши испанска филология без грам допълнителен урок. Отказвам да се съглася, приема и повярвам, че толкова много са се променили и деградирали гимназиите.
Виж целия пост
# 710
Не са пропаднали гимназиите, но и насила е кошара не вкарват. Който желае си учи и научава.
Виж целия пост
# 711

Не е ново, коментирали сме го тук, но наистина ли мислите, че В2.1 е добро владеене на език? Много ми се иска да греша, но не вярвам, че в ЕГ по новата програма може да се научи език на високо ниво. (Може да досаждам с АК, но там в 8ми клас започват от В1 и нивото, заложено от мон на АЕГ го достигат за 1 година.)
А ако учиш в смг, завършваш двата езика на ниво В1.1 и А2! Та моята шестокласничка е това ниво. 5 години разширено изучаване на език и В1.1, несериозно ми е.
Виж целия пост
# 712
Мария, личи си, че не си учила в ЕГ навремето. Няма значение какво пише в този план - просто е невъзможно децата в 12 клас да излизат с ниво В2 при положение, че през тези 5 години са учили физика, химия, история и география на съответния чужд език, учили са чужда литература в оригинал и неминуемо са натрупали опит и лексика, невъзможни за усвояване на курс. Синът ми, настоящ осмокласник в ЕГ, взел ниво В2.2 в края на 7 клас от Кембридж with merits също имаше огромното самочувствие на знаещ езика, но съвсем бързо разбра, че в ЕГ навлиза в ново измерение и като почна лексиката с десетките видове риби, животни (глухари, златки, нерези, скопени прасета и прочие), фауната с н-броя дървесни и растителни видове (вкл разните му там рилски иглики и орлови нокти) и т.н. много бързо седна и започна да учи. Да, натрупаното до момента му е от огромна полза, особено в частта с граматика и писане на есета, но ЕГ си е ЕГ. Казвам го от позицията на завършил ЕГ и имащ настоящо дете там. Колкото до профилите, ще излязат в план приема. Математика винаги ще има като профил, защото е фундаментална.

 А разликата в качеството на обучение, за съжаление, е и от училище до училище - затова елитните училища са елитни, защото предлагат качество на услугата и изискват ниво.
Виж целия пост
# 713
Мария, личи си, че не си учила в ЕГ навремето.

Верно ли Simple Smile)))). Точно в ЕГ съм учила.
Много ми се иска да греша! Но познатите ми с деца (деца с амбиции, не деца, които скатават) в ЕГ учат езика в школи. Защо се стига до там?
Изобщо не искам да споря. Решила съм, че не искам да се шашкам за НВО и да го превръщам във фикс идея, за където й стигне балът, там.
Виж целия пост
# 714
Вижте, няколкото познати деца, които поради незнайни причини допълнително учат езика в школи, съвсем не са представителна извадка.
Въобще трудно се доверявам на дочута информация.
Познато дете, тип отличничка, наскоро ми обясняваше, колко малко часове по френски имат в девети клас във ФЕГ. По-точно 4 седмично. Което ми се стори абсурдно именно от позицията на завършила езикова гимназия. Но, казвам си, нали всички говорим колко абсурдна ни е системата, сигурно това ще да е. Е да, ама не. Взех, че проверих. В сайта на гимназията имат програма по класове, и вярно учат 4 пъти френски седмично, но в блокове - демек 8 часа.
Та толкова за информацията от приятелските деца.
Виж целия пост
# 715
Мария, личи си, че не си учила в ЕГ навремето.

Верно ли Simple Smile)))). Точно в ЕГ съм учила.
Много ми се иска да греша! Но познатите ми с деца (деца с амбиции, не деца, които скатават) в ЕГ учат езика в школи. Защо се стига до там?
Изобщо не искам да споря. Решила съм, че не искам да се шашкам за НВО и да го превръщам във фикс идея, за където й стигне балът, там.

А ти верно ли мислиш, че ще ме убедиш, че децата от ЕГ учат езика в школи?! Моля те спомени кои са тези ЕГ, защото съм изключително впечатлена. Нищо лично, но дали и дъщеря ти учи математиката в школа, щото по същия почин тази в СМГ не е достатъчна?

НВО в 7 клас не е повод за фиксиране - нито изпитите са толкова сложни, нито пък децата са се стресирали толкова много. Просто етап от образованието, при който си проличава кой е учил и кой е зубрил или пък е спал 7 години.
Виж целия пост
# 716
Мария чудесно е да можеш да гледаш спокойно на нещата, но ако не бъркам детето ти учи в СМГ и е ясно, че математиката, която очевидно обича щом е в това училище, и броят часове, които има е на светлинни години от тези на моето дете например (4 часа седмично в 105 СУ в Дианабад). При това положение не виждам как може да се мине без курсове, частни учители или домашна засилена подготовка от знаещ родител. Аз съм хуманитарист и не мога да помагам по математика, синът ми определено не е с математическо мислене и остава варианта школа/учител. И такива деца като моето са много и оттук и истерията, която се наблюдава. Защото поне за мен не е без значение в какво училище ще продължи и ако трябва да съм честна не ми е приоритет езика, а  средата, в която ще попадне. Няма какво да се заблуждаваме, че т.нар. "елитни" гимназии за мен са елитни не само заради качеството на образование, което дават, но и защото там са събрани по-мотивирани и искрено се надявам по-възпитани деца, защото за мен за съжаление днешното училище е джунгла и по-притеснителните и чувствителни деца трудно оцеляват.
Виж целия пост
# 717
Мария, личи си, че не си учила в ЕГ навремето.

Верно ли Simple Smile)))). Точно в ЕГ съм учила.
Много ми се иска да греша! Но познатите ми с деца (деца с амбиции, не деца, които скатават) в ЕГ учат езика в школи. Защо се стига до там?
Изобщо не искам да споря. Решила съм, че не искам да се шашкам за НВО и да го превръщам във фикс идея, за където й стигне балът, там.

А ти верно ли мислиш, че ще ме убедиш, че децата от ЕГ учат езика в школи?! Моля те спомени кои са тези ЕГ, защото съм изключително впечатлена. Нищо лично, но дали и дъщеря ти учи математиката в школа, щото по същия почин тази в СМГ не е достатъчна?
Не ме кефи заядливия ти тон, честно. Дъщеря ми НЕ учи математика в школа (дори не ходи на безплатната школа по математика в смг), не ходила на школи/уроци и няма да ходи на школи/уроци по математика (на бел сигурно също, но там все още се лутам в решението си). Но има деца от смг, които в 7-ми клас ходят и на уроци по математика. Малко са, но ги има. Дали ходят от презастраховане или от нужда не зная.
Приключвам спора в този му тон. Не мисля, че това е тонът за тази тема. Всички деца са различни, всеки има различни нужди и всеки е свободен на решение за най-доброто за неговото дете. Най-доброто решение за дете А не е приложимо за дете Б.
Виж целия пост
# 718
Отговорът на дървените глави от МОН по повод единствената дата за НВО след 7ми клас - https://www.bg-mamma.com/?topic=1070231.msg37793472#msg37793472
Виж целия пост
# 719
Момичета, изпуснете парата. Другата година, по това време, може и за косите да се влачим. Bowtie

В седмокласната тема една майка беше питала официално МОН и й бяха отговорили административно, че всяко дете било имало шанс да кандидатства, дори и да не успее да се яви на НВО. Някаква подобна глупотевина.

То че има - има, ама къде ще го приемат? Ако не се яви на матурите ще е с 0 точки. Две шестици, да речем от дипломата са общо 100 т. При максимален бал от 500 т., с тези 100 къде? Не че това ги интересува от МОН.
Предполагам, че е направено, за да може и с двойка да се кандидатсва - тройка в дипломата,  двойка на НВО, събира 15-20 точки и се записва някъде..
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия