Частни училища - информативна тема 22

  • 50 564
  • 804
# 585
Децата в двете групи имат еднакъв брой часове. Просто едните вървят по-бързо по материала от дригите.
За що ги делят само по математика -защото се води математическо училище. Защо не ми прави впечатление: защото съм информирана предварително и съм го приела когато съм записала детето си там.
Елица а случайно на тази майка детето да е още в училището?
Виж целия пост
# 586
Ами може да има деление и по български език. Какъв е проблема? Както и по история, по география, по химия, физика и по всичко останало. Мнението ми е, че училището би трябвало да осигури доброто овладяване на материала, заложен по изискванията на МОН и би трябвало да осигури и възможността за тези, които имат капацитета за надграждане това да се случи в училище в учебно време. Вместо всички да дъвчат до посиняване 2+2 или изписване на буквата и, да има разделение - едните ще се упражняват допълнително върху задължителния материал, а другите ще надграждат. В крайна сметка хората са различни и колкото и да ни е трудно да го преглътнем като родители, на някои хора просто им се отдава повече... езиците, математиката, разказвателните предмети, точните науки... тичането, ако щем. И едно добро училище би трябвало да им даде възможнст да се развиват, а не да им слага спирачки и зорлем да ги държи в група, сакън някой да не се почувства засегнат
Виж целия пост
# 587
В колко на брой часове по математика децата са разделени на нива? Това питаше Онна. При вас доколкото помня СИП/ЗИП се водеха всички часове над МОН-ския минимум. И именно в тези допълнителни часове децата са разделени. Ако греша ме поправи.
В други ЧУ всички часове по мат. са еднакви за всички. И имат допълнително школи над тях. А Питагор не е математическо училище. ПЧМГ е такова. В Питагор има точно толкова часове по мат. колкото в СС и в ПБ. Примерно. А те нямат претенции да са математически.

Е няма лошо в стимулирането на развитието. Ама хайде да не е за сметка на тъпи и умни. А и аз като родител винаги ще се запитам, какво пък толкоз развиват в началното училище, което да не може да бъде овладяно от всички. Особено, ако всички са приети по еднакъв ред, т.е. предполага се, че са подбрани според таланта си в математиката. Simple Smile
Виж целия пост
# 588
Хоуп, би ли написала, освен бройката часове, и какво се учи в тях като материал. Нека и някой от СС напише, за да сравним.
Виж целия пост
# 589
4 часа общо СИП и ЗИП.
Учи се допълнителната математика. Като навсякъде: Кръгове ма ойлер, рачешки задачи, моделиране с отсечки.

Фелис не ми се влиза в обяснителен режим с теб. Винаги си наясно с чуждите училища но никога не споделяш за това на детето ти.

P.S.Няма идея каква математика учат в другите училища а колко часове още по-малко. Същата математика учат и в курсовете на СМГ и в други школи.
Виж целия пост
# 590
Аз още сега ще кажа за "Света София" за 2-ри клас. До сега са изучили умножение с 2, 3 и 10 и 5. Сега ще започват 4. Учат и дълги уравнения, в които има събиране, изваждане и умножение, като част от действията са в скоби, т.е. поредност на действията.
Това са стандартните часове - 10 часа седмично
В допълнителния час вероятно учат рачешките задачи и кръговете на Ойлер.
Виж целия пост
# 591
Т.е. това са около половината часове по математика в, които децата са разделени на напреднали и изоставащи?
Онна, за това говорех. Не знам друго училище в което да има такова нещо. Иначе няма лошо да има допълнителни занимания за по-напредналите.
Виж целия пост
# 592
Е , значи нещата са различни. Половината часове в Питагор са за логически задачки, а в СС часът е един.
Тогава според мен е нормално да ги разделят, не всички деца имат логическо мислене, а дори и да имат темповете на усвояване са различни. Иначе децата се обиждат и без такива часове, но за това заслугата е в доброто им възпитание...
Виж целия пост
# 593
Ами може да има деление и по български език. Какъв е проблема? Както и по история, по география, по химия, физика и по всичко останало. Мнението ми е, че училището би трябвало да осигури доброто овладяване на материала, заложен по изискванията на МОН и би трябвало да осигури и възможността за тези, които имат капацитета за надграждане това да се случи в училище в учебно време. Вместо всички да дъвчат до посиняване 2+2 или изписване на буквата и, да има разделение - едните ще се упражняват допълнително върху задължителния материал, а другите ще надграждат. В крайна сметка хората са различни и колкото и да ни е трудно да го преглътнем като родители, на някои хора просто им се отдава повече... езиците, математиката, разказвателните предмети, точните науки... тичането, ако щем. И едно добро училище би трябвало да им даде възможнст да се развиват, а не да им слага спирачки и зорлем да ги държи в група, сакън някой да не се почувства засегнат


Онна, в училища като СС, с този темп и интензитет на обучение, трудно може да се говори за слагане на спирачки, а трайното усвояване на знанията изисква не просто да се разбере преподаденото, а и да се упражни достатъчно, за да се осмилси, автоматизира /там, където трябва - напр. събирането и изваждането/ и да се изгради способност за приложението му в различни ситуации. Децата ти са още малки, но именно упражненията правят разликата между 80 и 90+ точки на НВО /или на който и да е друг изпит/ и съответно определя дали гимназията ще е СМГ, НЕГ, Испанската или не-знам-си-кое СОУ.
Съгласна съм с Felice, че освен по език /за който е права, че е допълнително образователен в основното училище/, разделянето на децата по "можене" по предметите от общообразователната подготовка е проблем. И то сериозен. Това неизбежно ще доведе до крайно нездрава конкуренция между децатата /а и родителите им/, във вързраст, в която такава не трябва да има, и до цялостна промяна на микроклимата в училище с вредни последици в дългосрочен план, както за "неталантливите", така и за "талантливите". А създаването на здрава група /в рамките на класа, училището, випуска/, на чувство за общност, на трайни взаимоотношения, основани на по-стойностни неща от това, кой по какъв предмет е силен, е не по-малко важно за развитието на децата от математиката, напр. Функцията на училището е да даде добра общообразователна подготовка, а не да открива и развива състезатели. Това е функция на състезателните школи.  Съгласна съм, че доброто училище трябва да предоставя възможност децата да откриват и развиват интересите си, но това трябва да става чрез клубове по интереси, а не в рамките на общообразователната част. Да не говорим, че разделянето по всички предмети, чисто логистично ми се вижда невъзможно.
Виж целия пост
# 594
Талантът е талант, а трудът - труд. Различни неща. Талант да има в двама-трима на випуск. Толкова и да са с проблеми. Никой не може да ме убеди, че разделянето на випуска на "талантливи" и "изоставащи" има смисъл. Има смисъл да се даде обем и сложност, постижима за основната група. И кой колкото се потруди в нея. Не е нужно всички да са отличници, нито петнадесетина деца да губят нощен сън за да настигат макс нивото. Нито пък половината деца да кретат с изоставащите. За малкото на брой екстремни случаи има други форми.
Виж целия пост
# 595
"не всички деца имат логическо мислене"-това ми прозвуча почти толкова лошо, като деленето на тъпи и умни. Всеки човек има някакво логическо мислене. Особено деца приети в жестока конкуренция точно с логически задачки.
И когато приемеш деца на сходно ниво, но ги разделиш още втори клас и то на базата само на един изпит( в деня на който, на един му се спяло, а друг бил в кондиция ), то обричаш за цяла година напред децата да бъдат с разлика в получаваните знания. Разлика, която се задълбочава много за една година, така че група две никога да не може да навакса и да настигне група едно. А уж са тръгнали при равни условия. Само по себе си това поставя децата в условия за неравнопоставеност.

Хоуп, сега видях че си питала за майката. Не, разбира се, макар че детето й бе от първите приети в гимназията.
Виж целия пост
# 596
Божееее, ЖДБ - всички деца имат еднакво логическо мислене, еднакво умни са, еднакво красиви, еднакво добри и всичко им е еднакво!
Всеки човек има талант в дадена област, или в две, или в три, в останалите е гола вода. Най-лесното доказателство - след като ходят поне 200 третокласника на курсове по математика в СМГ, или другаде - нима имат еднакви резултати?! Ми не, нямат, едно хлапе е постоянно номер едно вече трета година.
Колкото по-рано едно дете разбере, че хората са различни и не трябва да се състезава с тях постоянно, а да развива себе си и своите умения - толкова по-добре за него.
Виж целия пост
# 597
EliG, между "не всички имат логическо мислене" и "не всички имат еднакво логическо мислене " има разлика. За първото определено не съм съгласна,  а и резултатите по състезания при малките могат да зависят от различни неща. Дори дете с чудесна математическа мисъл може да не се представя толкова добре на състезания или да не ги посещава въобще(познавам и такива деца в Питагор/ПЧМГ). Това не ги прави по-малко достойни за школа.
Но както и да е, ако сега има промени и всеки може да я посещава по желание, значи няма причина за оплаквания. Чувам, че доста неща са претърпели промяна, това може само да радва родителите, които сега избират училище.

Виж целия пост
# 598
Прави ми впечетление, че оплакванията и недоволството са от
 Питагор, но не и от ПЧМГ (там също има разделение по СИП - математика). Интересно е. Аз (от ПЧМГ) съм доволна.
Виж целия пост
# 599
Разликата, според мен, идва първо от това, че Питагор е по- младо училище от ПЧМГ, още се трупа опит, контингента на децата е различен, защото е по- трудно да организираш нещата за деца на 6-7 години, емоционалната нагласа и потребност и организационните умения на малките са други,критериите на пресяване също са различни - големите нямат например срещи с психолог и пробен ден, малките нямат класически изпит със задачи, незнам дали има въпросник за родители в ПЧМГ, началният учител трябва да притежава доста комплексни качества, за това добрите начални учители са рядкост. Нямам идея дали децата от ПЧМГ имат на разположение психолог и дали същата госпожа е за всички деца. Ако училищният психолог е наистина такъв той е много полезен за децата  от всяка степен на училищното образование що се отнася до взаимоотношения и емоции,  работа в общност.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия