Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образование.

  • 39 456
  • 855
# 120
Х=10
Допуснати до интервю=9

Това вероятно са топ-състезателите, за които Призма уточни, че са 10-15 деца, които са си директно за там и нямат голяма връзка с "обикновения" семегеец. И все пак, сами се натрапват сравнения ,
Скрит текст:
че от АК всички са отрязани...което заедно с това: "точни числа, които специално проверих. Оценки химия: 6, 6 от АК, 4, 4, 5 от СМГ - 5 срочна. Оценки физика: 6, 6, 6, 6 от АК, 4 - СМГ. По мат. първите оценки в СМГ бяха 5.5, 4 и 5.25. По другите предмети разлики в оценките няма."
дава наистина повод за размисъл, доколко наистина си струват значителните средства, инвестирани в Колежа, след като много голяма цел като Оксбридж може да бъде постигната и без тях, а пък със тях, както се вижда, не се постига...
Конкретно дете... Да не казваме за колко други сравнения сме чули за изместени след пробация, пък оказали се отличници в елитни езикови гимназии... Та всеки случай е много различен и аз по един пример генерални изводи не бих си правила Hands V
Виж целия пост
# 121
Току що ме информираха/предупредиха/направиха ми забележка/, че това, което споделям е конфиденциална информация.
Може и така да е!
Ако и други мислят по този начин, казвайте да трия!
Но децата си говорят кой, къде, какво.Няма как да не излезе наяве.


Е никакви имена не си казала, нито пък каквото и да било, по което да могат да се проследят кои са, какво му е конфиденциалното? Това е просто статистика.

Дали са топ-състезателите или не, са си мои непочиващи на нищо предположения, така че въз основа на такива недостоверни гадаеници също нищо не може да се проследи.



Виж целия пост
# 122
Татко Мецане, правиш заключения въз основа на допускането, че и на двете места се оценява еднакво обективно и по един и същи начин. А дали е така? За мен системата на оценяване в Колежа е доста различна и от ДУ, и от другите ЧУ.

Виж целия пост
# 123
Еми Шарки, ако тезата ти е вярна, тогава излиза, че в Колежа не оценяват обективно, щото ето - в друго училище са писали четворки, ми значи шестиците от АК са необективни.
Виж целия пост
# 124
Пенева, къде в правилата пише за 60 лева, та ми даваш линк? Заповедта времево е след правилата, тъй като в нея си пише, че се одобряват (от Президента) представените/предлжениет от Комисията за стипендии правила. И точно в заповедта сумата е само една.
Виж целия пост
# 125
...Доп. Какво конкретно дете, Пенева? Току-що разбрахме, че няма нито едно дете от АК, нито конкретно, нито неконкретно, което да е прието в Оксфорд.
Коментирах конкретиката в оценяването по физика, химия и т.н.

Оксфорд миналата година не си спомням дали някой беше го писал изобщо... В Кембридж не си спомням да има някой кандидатствал от АК и неприет... Но има голяма разлика от набор до набор, нагласите на учениците и т.н. А и резултатите от набор до набор са различни... миналата година бяха с най-голям % златни шалчета на дипломирането и с най-голям процент отпаднали от АК в 9 и 10 клас... За резултати от изпити не знам сравнения, просто имаше страхотни постижения на деца, изобщо неприети в US, а в Кембридж от раз Simple Smile
Успех на приетите!
Всяко прието дете в Оксфорд си го е заслужило/изработило Simple Smile Искрено им се радвам!
Виж целия пост
# 126
кое е конфиденциална информация? че някакъв брой ученици от дадено училище имат оферти от някакъв университет? ами на сайта на Кембридж стои това

Цитат
Total number of students at Cambridge from Bulgaria 2017-18
Undergraduate    42
Postgraduate    33

и то ли е конфиденциално?

даже е много полезно да се знаят такива неща, вместо хората, които тепърва ще обмислят накъде за висшето образование на децата си, да имат ясна представа горе-долу какъв е обичайният брой кандидати с шанс, вместо да гадаят, да правят неверни предположения, да възлагат големи надежди или обратното - да се отказват още преди да са опитали
Виж целия пост
# 127
Пенева, къде в правилата пише за 60 лева, та ми даваш линк? Заповедта времево е след правилата, тъй като в нея си пише, че се одобряват (от Президента) представените/предлжениет от Комисията за стипендии правила. И точно в заповедта сумата е само една.
Леле, какво съм чела онзиден!?!? Заблудила съм се нещо в числата. Извинявам се! Не ме касае пряко и го четох доколкото да видя критериите за отпускане!
Виж целия пост
# 128
Коментирах конкретиката в оценяването по физика, химия и т.н.

Всяко прието дете в Оксфорд си го е заслужило/изработило Simple Smile Искрено им се радвам!

Разбира се. Аз само питам, защото се опитвам да си изясня. Не съм се сблъсквал нито с АК, нито с други гимназии, та все още ми е "мътна Индия" и се опитвам да си сглобя някаква достоверна картина.
Виж целия пост
# 129
Еми Шарки, ако тезата ти е вярна, тогава излиза, че в Колежа не оценяват обективно, щото ето - в друго училище са писали четворки, ми значи шестиците от АК са необективни.
Или обратното, с равна вероятност. Няма как да разберем кое от двете, защото се базираме на допускания. Би могло и да се допусне, че има и нарочен субективизъм в оценяването на  новодошлия.

Моето лично мнение, което съм оформила на база набюдения върху полаганите "усилия" от малкия ми син в предходните две учебни години и сега, е, че е обективно: малко усилия, малко резултат (но пък моя син си е съвсем стандартен, не е гений по нищо, така че при него без усилия няма "много" резултат), малко повече усилия (2-3 часа повече седмично),без да е прегорял - отличен резултат. Значи можело, въпреки че той предните години твърдеше, че не можело (според мен, не "не можело", ами "домързяло", ама мама никога не е права). Тук влизам в противоречие с тезата на Русалка, че АК се карал много трудно: не че е трудно, просто  иска да се положат някакви усилия - анатема за всеки тийнейджър.
Виж целия пост
# 130
Еми Шарки, ако тезата ти е вярна, тогава излиза, че в Колежа не оценяват обективно, щото ето - в друго училище са писали четворки, ми значи шестиците от АК са необективни.

Твърде възможно е и друго твърдение. На деца с недостатъчен успех не им се подновяват договорите в АК. Това малко измества разпределението на кривата на успеха?


@Русалка
Доколкото знам, средствата за стипендии за успехи в състезания и тези, които са по социални причини се отпускат по различен начин. Не съм сигурен, че въобще се отпускат на учащи в частни училища.
Можеш ли да намериш публична информация, колко средства са отпуснати от бюджета за стипендии в АК?
Би следвало да има такава. Като посочиш - ще можем да коментираме детайлите, ако въобще има смисъл.
Виж целия пост
# 131
Еми Шарки, ако тезата ти е вярна, тогава излиза, че в Колежа не оценяват обективно, щото ето - в друго училище са писали четворки, ми значи шестиците от АК са необективни.
Или обратното, с равна вероятност. Няма как да разберем кое от двете, защото се базираме на допускания. Би могло и да се допусне, че има и нарочен субективизъм в оценяването на  новодошлия.
Дори и да не е "нарочване", а ученика да не ползва "подходящия терминологичен апарат", т.е. знае си нещата, но на български ги изказва накъсано, несвързано и неточно, някак със свои думи... щото година-две-три ги е ползвало на английски Hands V
Случвало се е на колежанина точно по химия на олимпиада просто да му е изключително трудно да разбере задачата и съответно да направи коректен запис по българската система по нея... (коментирали сме, че само профил, само в 11-12 клас го учат на български, както и география и история на България... та само по тях познават терминологията)
Моя синковец във 2АЕГ така е с биологията (и не само той)... учебник на английски беше издаден наскоро (по-скоро притурка към наличния закупен нов учебник издаден на български), преподава им се на български, пращат им се някакви записки на английски, те си имат "налична" терминология на български... но изпитването и писмено и устно е само на английски... Не ти идва думата, следователно не знаеш! Оценката слиза надолу и така докато не влезеш в езиковия ритъм Simple Smile
Виж целия пост
# 132
Еми Шарки, ако тезата ти е вярна, тогава излиза, че в Колежа не оценяват обективно, щото ето - в друго училище са писали четворки, ми значи шестиците от АК са необективни.
Или обратното, с равна вероятност. Няма как да разберем кое от двете, защото се базираме на допускания. Би могло и да се допусне, че има и нарочен субективизъм в оценяването на  новодошлия.

Моето лично мнение, което съм оформила на база набюдения върху полаганите "усилия" от малкия ми син в предходните две учебни години и сега, е, че е обективно: малко усилия, малко резултат (но пък моя син си е съвсем стандартен, не е гений по нищо, така че при него без усилия няма "много" резултат), малко повече усилия (2-3 часа повече седмично),без да е прегорял - отличен резултат. Значи можело, въпреки че той предните години твърдеше, че не можело (според мен, не "не можело", ами "домързяло", ама мама никога не е права). Тук влизам в противоречие с тезата на Русалка, че АК се карал много трудно: не че е трудно, просто  иска да се положат някакви усилия - анатема за всеки тийнейджър.

Не разбирам, затова питам, да ми се изясни.
Детето учи 3 часа повече седмично, което е около половин час и малко отгоре на ден повече или другояче казано, ако има 3-4 предмета на ден, то е увеличил ученето на предмет с 10 мин на ден, когато го има в програмата и това е довело до отлични резултати?
Наистина съм далече от АК и не са ми ясни изискванията им.
Виж целия пост
# 133
Ежко, минала година по това време се разрази публичен скандал с дете от частно училище, което беще заслужило стипендия за победи в състезания, а не му я бяха одобрили, защото не било учило в ДУ, та МОН прие някакви променени правила и вече се отпускат.
Виж целия пост
# 134
Фонд Стипендии е ЕДИН, училището има свободата в рамките на средствата да  гласува  за кой вид стипендии какво да отпусне,  пак в рамкките на регламентираното от закона, разбира се, за  еднократни  за постижения не могат  например да се надвижават 10% от средствата, отпуснати на училището за стипендии.
Пример:
http://sou73.bg/category/chil-parents/%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BF%D … 0%B4%D0%B8%D0%B8/

Шарки, аз нямам такава теза за Колежа, споделям какво през годините се говори и във форума, и извън него, при това от хора с деца там, не от странични наблюдатели.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия