Математиката-царица на науките.Помощ не разбирам науката!Ние ще помогнем в решението на всяка задача

  • 46 398
  • 751
# 45
Може ли помощ за следната задача:
Влак преминава покрай дърво за 11секунди. Колко е дълъг  влакът ако преминава по мост дълъг 18 метра за 29 секунди?

Имам отговорът, но не знам как да стигна до него.
Виж целия пост
# 46
Нека влакът е дълъг х метра, тогава преминавайки покрай дървото със скорост v той изминава х метра за 11 секунди. Това се записва така:
х=v.11, т.е. v=x/11
Когато минава по мост с дължина 18м, той изминава разстояние 18+х, скоростта е същата (щом нищо друго не е казано), тогава имаме:

18+х=v.29, заместваме v и става:
18+х=29.х/11
х=11 метра
Виж целия пост
# 47
Като за четвърти клас?
Влакът преминава по мост с дължина 18 метра за 29 секунди, т. е. за 29 секунди изминава дължината на моста, плюс собствената си дължина. От друга страна той изминава собствената си дължина за 11 секунди ( преминава покрай дърво за това време).
29 секунди -11секунди = 18 секунди е времето, за което влакът изминава само дължината на моста. Значи изминава 18 метра за 18 секунди. Тоест за една секунда изминава един метър. Значи за 11 секунди влакът ще измине 11 метра, което е и неговата дължина.
Виж целия пост
# 48
И аз я решавам като Дидева като приемам, че дървото е слабичка фиданка, а не вековно с диаметър над 1м.
Виж целия пост
# 49
Задачата е култова, също като тази за автобуса, който минава покрай стълб за 0.6 секунди, и
 по мост 140 м., за 9 секунди. Задачата е за 7 кл.
Изобщо не ми дойде на ум, към 140, да прибавя дължината на возилото. Добре, че добра съфорумка ме осветли.

Забравили са да споменат, че скоростта е постоянна, което приравнява v1 и v2.
Виж целия пост
# 50
Много благодаря за обясненията!
В МБГ за четвърти клас видях задачата, но явно и в седми я решават. Неведнъж съм виждала в сборника на дъщеря ми, която е седми клас, текстови задачи които брат й (4 клас) решава по състезания.
Виж целия пост
# 51
x^4+x^3+x^2+x+1 Да се разложи на множители.Благодаря предварително
Този многочлен няма реални корени и е неразложим над полето на реалните числа.
Виж целия пост
# 52
Имам нужда от помощ за решението на следната задача МБГ - трети клас:
Дадени са пет числа 1,2,3,4,5. Колко числа най- малко трябва да изтрием, за да сме сигурни, че произведението на останалите може да се представи като произведение на два равни множителя?
Виждам отговора - нужно ни е обяснение;-)
Виж целия пост
# 53
Имам нужда от помощ за решението на следната задача МБГ - трети клас:
Дадени са пет числа 1,2,3,4,5. Колко числа най- малко трябва да изтрием, за да сме сигурни, че произведението на останалите може да се представи като произведение на два равни множителя?
Виждам отговора - нужно ни е обяснение;-)
Ако не изтрием 3, то произведението ще се дели на 3, но не и на 9, защото никое от другите 4 числа не се дели на 3. Ако двата равни множителя се делят на 3, то произведението им ще се дели на 9, а ако не се делят на 3, то и произведението им няма да се дели на 3. Така заклчаваме, че 3 трябва да се изтрие. Аналогично и 5 трябва да се изтрие. 1.2.4=8 не е точен квадрат, значи поне още едно число трябва да се изтрие. Като изтрием 2,3,5 остава произведение 1.4=4=2.2, което ок. Следователно поне 3 числа трябва да се изтрият.

Ето и още един начин: Произведението на числата от 1 до 5 е 120. Това означава, че произведението на двата еднакви множители е 120 или по-малко. Числата, които са по-малки от 121 и могат да се представят като произведение на два еднакви множители са 1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, 64, 81, 100. Непосредствено се проверява, че от избороените числа само 1 и 4 делят 120. Ако е 1, то трябва да зачертаем 4 числа, ако е 4 - трябва да зачертаем поне 3 числа - 2, 3 и 5 (може да зачертаем и 4 числа - 1,2,3,5). Следвоателно трябва да зачертаем поне 3 числа.
Виж целия пост
# 54
Това наистина ли е за 3.клас?Hushed
Виж целия пост
# 55
Това аз трудно го разбрах... Направо съм втрещена какви задачи решават третокласниците...
Виж целия пост
# 56
И после зле ще става.
След няколко години, ще се появи вариант за втори клас. Горките деца.
Виж целия пост
# 57
Те децата намаляват, така че може и нивото да падне (За съжаление)
Виж целия пост
# 58
Дано нивото падне скоро. Не може толкова малки деца с толкова сложна логика да се сблъскват. Само ще ги откаже по-бързо.
Виж целия пост
# 59
Не знам, винаги съм обичала логическите задачи и математиката като цяло, МГ съм завършила, обаче това чудо, с което се сблъскват днешните деца ме изумява. Това е математика на съвсем друго ниво, чувствам се абсолютно неука. Затова и се хванах да следя темата, белким ми се поизбистри, че живот и здраве наесен ще имам ученик.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия