Дистанционно отчитане на вода и парно

  • 3 887
  • 44
Здравейте!

Имате ли преки наблюдения от работата на топлинни счетоводители като техем, които отчитат домовете ви месечно с реални отчети, без изравняване?
Доволни ли сте?
Виж целия пост
# 1
Ако всеки месец ти засичат ползваната енергия, от какво може да си недоволна? Плащаш си това, което си изразходвала.
Виж целия пост
# 2
Все има някакви конспирации за манипулиране на уредите....за това да не отчитат.
Виж целия пост
# 3
Ми доволни сме, какво да сме недоволни? Но от Веолия искат веднъж годишно да проверяват физически.
Виж целия пост
# 4
А винаги ли сте били така или сте преминали към дистанционно отчитане?
Виж целия пост
# 5
А винаги ли сте били така или сте преминали към дистанционно отчитане?

В новия апартамент си е така поначало. И какво да манипулират, като и аз мога да видя какво показва?
Виж целия пост
# 6
От въвеждането на топломерите 2002 г. сме с Нелбо. Отчитат ни 1 път месечно топломерите.
А за показанията на водомерите всеки оставя листче с данни на портиера.
1 път годишно - след спиране на парното държат да направят физическо отчитане и лично да запишат данните. Живущия също се подписва до записа. Няма как да излъжат, а и защо им е?
Те си печелят от месечната такса, при нас е 15 лвна апарт. на сезон.
Доволни сме всички 120 апартамента, не е имало доплащане.
Конспирации за манипулиране май има само в главите на измекярите.
Виж целия пост
# 7
Интересно при нас отчитат дистанционно топломерите, но имаме и изравняване.
Виж целия пост
# 8
Конспирации има в в главите на някои съседи, които смятат, че някой /не знам кой/ ще им манипулира водомерите.
Самите уреди имат гаранция 3 години.
Но за реален отчет трябва и топломери и водомери да са 100% с дистанционен отчет. Не може никакви листчета да се остават, щото сега видях при нас какви тарикати има от години с неработещи топломери и водомери. Както и колко са нехайни операторите за тези показания /софийска вода и техем/.
Та проверката си е най-висша форма на доверие, но през отоплителния сезон.
Виж целия пост
# 9
Интересно при нас отчитат дистанционно топломерите, но имаме и изравняване.

А водомерите на всички с дистанционно отчитане ли са? Smile
Виж целия пост
# 10
Писала съм топломерите. Кое е смешното?
Освен това не  целия блок на дистанционно отчитане.
При нас не виждам разлика в сметките преди и сега.
Виж целия пост
# 11
При нас задължително всички имоти и всики уреди трябва да са 100% с дистанционна функция за отчет, за да има реални сметки. Защото загубите или кражбите, както искате го наречете са около 40%.
Но на мен наистина ми е интересно реални ли са сметките, на всички ли ви работят уредите коректно /не само да показват на дисплея показания, а дали се променят тези показания при потребелние/?
Виж целия пост
# 12
Вече 10 години сме на дистанционно отчитане - топломери и водомери.
Няколко пъти са минавали физически да ги засичат. Нямали сме проблеми а и се е случвало да ми звънят от ВиК да ми кажат, че някой водомер не работи.
От топлинният счетоводител ни вопъл, ни стон в такива случаи. Предният месец се оказа, че 3 топломера не отчитат (нашият също) и ако не проверявахме редовно,  никой няма да разбере, че има проблем  #Cussing out
Виж целия пост
# 13
А вие лично ли го установихте? Защото не всички са така добросъвестни се оказа....
Виж целия пост
# 14
ако не го установят добросъвестно в края на сезона ще им праснат максимално потребление според кубатурата. Така е вписано в договора.
Виж целия пост
# 15
Нищо подобно, за съжаление! От години някои си мълчат, че уредите им не работят. В извънотоплителен сезон годишната проверка казват, че не се ползва парно и няма как да се докаже друго. Показанията си едни и същи от години, просто уредът не отчита, но на дисплея си стоят старите показания, парно се ползва и се доказа при вътрешна проверка. И така тези с работещи уреди, плащат и тяхната лична сметка под формата на сградна инсталация.
Неосигурилите достъп им се начислява максимално потребелние, но това е друго.
Виж целия пост
# 16
Не, даже не ми направи впечатление. Имах 180 лв сметка и реших, че щото са ни намалени радиаторите и затова. Съсед се оплака от високата сградна и чак тогава отворих сметката си и видях, че отопление нямам отчетено. Вечерта минахме през Топлиният и стана ясно, че още двама съседа са така. Нашето отопление е разпеределено към сградната инсталация и затова на никой не му пука чий топломер работи или не. Топлото си вземат парите. "Лъжем" се един друг но понеже на всички съседи се случва, не се мърмори. Важното е веднага да се смени топломерът за да си плаща всеки изхарченото.

Всяко лято ни пращат изравнителни и те все са нулеви. Предното лято дойде изравнителна за 100-тина лв, не само на нас, и след рекламации, отпаднаха.
Виж целия пост
# 17
Писала съм топломерите. Кое е смешното?
Освен това не  целия блок на дистанционно отчитане.
При нас не виждам разлика в сметките преди и сега.
Нищо смешно няма, просто добонамерено, усмихнато човече. Попитах за водомерите (както и някой преди мен), защото за да няма изравнителна сметка, трябва на абсолютно всички абонати към абонатната станция да им се отчитат уредите   (водомери за топла вода и разпределители/топломери) всеки месец.
Виж целия пост
# 18
Ели_дечкин, точно това се получава. Работещите уреди плащат на неработещите под форма на сградна инсталация, и едните са с ниски сметки за сметка на другите с изрядни уреди. Но това на никой не му пука, докато не започне да плаща сметката и на съседа и не му писне.
Виж целия пост
# 19
а как да разберем дали плащаме и топлото на съседа?
Виж целия пост
# 20
Ако има голяма разлика между сградната инсталация и индивидуалната ви сметка.
Виж целия пост
# 21
Петя, с тези нови емотикони не можах да различа каква е емоцията. Извинявам се.

Явно при нас затова има изравнителна сметка, защото не всички са на дистанционно отчитане.

Никога не съм гледала топломерите. От тази година сме с изолация на целия блок и вкъщи не се диша. Пускали сме парно изключително рядко досега и се надявам в края да не ни кажат, че трябва да плащаме макс.мощност.
Виж целия пост
# 22
Всички разбират от високи сметки, от ниски никой не се оплаква...
Виж целия пост
# 23
а как да разберем дали плащаме и топлото на съседа?


Ние проверяваме при Топлинният счетоводител.
Аз нямам навикът да гледам фактурите и ако съседа не ми беше казал да се загледам,  нямаше да се усетя. И сметката беше нормално висока.
Но така или иначе, от предната година топломерите взеха да сдават и всеки зимен месец проверяваме сметките.
Виж целия пост
# 24
Топломерите имат определен срок за експлоатация. Май 10 - 12 год.
Нашите ги сменихме  в определения срок.
А как да проверя при топл. счет. дали плащам на съседа - какво да го питам.
Иначе - доволна съм от декемврийската сметка 180 лв. за 2 стаи, стара дограма и без изолация + топла вода.
Виж целия пост
# 25
Дори и сменени в срок пак може да се повредят и да не отчитат /а на дисплея да има показания/, пак го казвам от личен опит.
Поискай от тях проверка в отоплителен сезон.
Виж целия пост
# 26
На топлинните счетоводители и софийска вода им е все тая какви лични сметки плащате /справедливи, честни или не/, важни са им показанията на общите в сградата топломер и водомер /с които си търсят сумите като цяло от сградата/ и от там насетне всеки потребител сам да си дири истината!
Виж целия пост
# 27

А как да проверя при топл. счет. дали плащам на съседа - какво да го питам.


Казваме си адреса и счетоводителят проверява кой колко начислено има или по-точно няма. Сигнализираме съседа и смяната с нов става за един час.

Нашите започнаха да дават фира на 9-та година.
 И на Русенското Топло му е все тая кой плаща и кой минава метър. Важното е всичко да е разпределено.  ooooh!
Виж целия пост
# 28
Ели_дечкин, имате ли достъп до топломерите за справка?

И ако съседа каже - аз не ползвам, не живея и т.н.....
Виж целия пост
# 29
Нашите топломери са във входа и всеки има достъп.

Хич не може да каже такова нещо, защото сме малко и сме наясно кой, какво, що.
Виж целия пост
# 30
Нашите топломери са си на радиаторите.
Съседите масово твърдят, че не ползват парно.
Но пък като захладнее есента същите живо се интересуват кога ще пускат парното. ...
Виж целия пост
# 31
Това си е супер гадно  #Cussing out
Виж целия пост
# 32
Очаквах да има повече потребители с дистанционни отчети на вода и парно, явно не е масова практика. А би трябвало да стане задължително отчитането по този начин, защото за услуга, която струва не малко пари да се прави отчет веднъж в годината с неясни резултати, си е доста рисковано.
Виж целия пост
# 33
Нашите топломери са си на радиаторите.
Съседите масово твърдят, че не ползват парно.
Но пък като захладнее есента същите живо се интересуват кога ще пускат парното. ...

Аха, само дето не са топломери, а са разпределители.
Виж целия пост
# 34
Е, не е ли топломер това, в което се сменят разни цифри и дати докато парното работи.
А в началото на радиатора има вентил със степени за да си регулираш колко топлина да пуска.
Вчера говорих с отговорника за абонатната станция на блока ни, приятели са с ММ.
Според него Топлофикация - Изток подава по-хладка вода. Влизала 45 градуса в абонатната, а трябвало поне 10 -15 гр. повече.
Виж целия пост
# 35
Май 60 беше нормата  newsm78 И ако наистина е така, ето ти високи сметки  #Cussing out
Виж целия пост
# 36
Това е така само за топлата вода. В чужбина не те таксуват докато източваш и тече студена вода, защото имат топломери и за водата. У нас обаче има само водомер за топла вода и по презумпция всичко, което е изтекло, е топло и си го плащаме Twisted Evil

За парното обаче ако имаме топломер той най-общо казано мери температурата на влязлата и на излязлата вода от радиаторите и умножава разликата по дебита. Така ако са пуснали по-ниска температура това не влияе на сметките, само трябва да усилим радиаторите и пак може да не се стопли.
Виж целия пост
# 37
През декември топлоподаването в абонатната беше 80 грасуда.
Ако ви се струват малко 45 и сигурно е така, извикайте си енергетика на блока и той ще го усили.

Ели_дечкин, водомерите с дистанционен отчет ли са при вас?

Ние сме 22 апаратаменти и пак не знам дали ще се съгласуваме за 2/3 на събрание за преминаване към месечно отчитане.
Виж целия пост
# 38
Да. Така решихме още на първото общо събрание. Ново строителство сме. Въпреки, че реално нямаше нужда за топломерите. Нали са във входа.
За водомерите е много удобно.
Виж целия пост
# 39
И аз съми сигурна, че е удобно и най-вече реално отчитането по този начин. Но има една сума, която трябва да платим за уреди и....оффф. Що така не разбират, хората че евтиното излиза скъпо?!
А коя е фирмата, която ви обслужва?
Виж целия пост
# 40
Аз съм в Русе. Дикей
Виж целия пост
# 41
Темите за отчитането на топломерите са много стари но имам въпрос . Сложих си дистанционни топломери с идеята да плащам реално месец за месец каквото си потребявам, но каква беше изненадата ми когато получих изравнителна сметка в която имам да доплащам 65 лева - попитах Бруната защо така се получава и те ми отговориха писмено че трябва цялата сграда да има дистанционни топломери за да ги отчитат всеки месец. Сега искам да питам хората които ползват дистанционно отчитане имате ли такъв проблем и вярно ли е това че съседите също трябва да са с дистанционни уреди за мога да ползвам реално плащане? И ако не е вярно къде мога да подам жалба че Бруната не си изпълнява задълженията да отчита моите уреди?
Виж целия пост
# 42
Вярно е, че всички уреди в сградата /водомери за топла вода и топломери/ трябва да с дистанционно отчитане. Сключва се договор с топлинния счетоводител и срещу месечна такса той "сваля" показанията на уредите на определена дата всеки месец и ги праща като показания на Топлофикация. В абонатната станция се поставя отделен водомер за топлата вода, който също се отчита веднъж месечно от Топлофикация заедно с показанията на общия уред за измерване на киловатите изразходени в сградата.
На реален месечен отчет се преминава едва след като всички са поставили уреди в имотите си /100%, без изключения дори за един водомер/, има сключен договор и има протокол за съгласие от собствениците за такова отчитане.
Едва тогава сметките са реални всеки месец и няма изравняване. Ние сме така, и виждам разликата в сметките ни.
Трябва да има съгласие за преминаване към такова отчитане и някой лично да действа. Предимствата са много, недостатъци няма.
Искате оферта от Бруната, правите събрание и вземате решение за преминаване към дистанционен отчет.
Виж целия пост
# 43
Това е мисия невъзможна за мен - мислех че ако сменя с дистанционни уреди поне за отоплението хайде не за водата ама за отоплението ще отчитат всеки месец а те ги приравняват с другите както и да е - благодаря за отговора
Виж целия пост
# 44
Сега искам да питам хората които ползват дистанционно отчитане имате ли такъв проблем и вярно ли е това че съседите също трябва да са с дистанционни уреди за мога да ползвам реално плащане? И ако не е вярно къде мога да подам жалба че Бруната не си изпълнява задълженията да отчита моите уреди?
Съвсем правилно са ти отговорили. За да плащаш реални сметки всеки месец, трябва абсолютно всички абонати да имат дистанционни водомери за топла вода и дистанционни разпределители/топломери.
Това, което имаш на радиаторите, най-вероятно са разпределители, а не топломери. Тези устройства мерят какъв дял имаш ти от общата изразходвана енергия и единиците, които се изписват на дисплеите им сами по себе си не означават нищо. Докато, обаче, не се видят и дяловете на останалите потребители, няма как единиците, отчетени от разпределителя да бъдат приравнени към енергия.
Горе-долу по същия начин стои и въпросъ с топлата вода.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия