СЕДМОКЛАСНИК многочлен разлага, мама на Евгени се обляга

  • 47 412
  • 756
# 255
В малките населени места минималните балове са доста по-ниски. Съмнява ме, че се ходи масово на уроци, пробни. Има единици деца, които постигат високи резултати, и ако имат възможност избират да се преместят в голям град. В класа на моя син имаше деца от Търговище, Исперих, Кранево. Живееха на общежитие или квартира, и успяваха да се справят отлично. Преценили са си, че подготовката и средата в големия град ще са им в полза, въпреки неудобството да не са при семейството си.
Виж целия пост
# 256
      Пуснах пробния по БЕЛ в пощата, но го сложих в кутията, не при "Пробни".
Моля, някой да го премести, че ще ме изгонят от работа с моите занимания днес




  Извинявам се, реагирах защото  за момент изчезна, но пак е там!
Виж целия пост
# 257
Изчитайки новата тема, попаднах на следното мнение.
Аз също се изгубвам в материала при предложеното оформление. Много картинки, карти, снимки и някак между другото - текст. На РС учителката по физика/химия (една и съща е, защото води предметите и на немски език) много симпатично ни обясни, че децата "сканирали" учебниците, а не си учели уроците, че те забелязвали и запомняли текстове под приложения, но изпускали същина. На репликата, че така им е поднесена информацията, тя се опита да защити съставителите, че това отговаряло на информационните източници на децата, пребиваващи по-дълго в интернет, отколкото пред писмовни източници на иформация, но изводът беше общ, че уроците (същинските) остават ненаучени. Мое мнение е, че причина за това е свръхонагледяването и връщането от втора към първа сигнална система като водеща при усвояването, което пък съответства на процесите на демотивиране на мислещите деца и отучването им да разсъждават. Но това е друга тема и разводнявам същностно  форумсските дела.
   За съжаление е толкова вярно! И като влезете в езиковите догодина ще се съгласите, че учебниците по език ( френски и английски) са негодни, приличат на списания, шарени, илюстровани, а важното го няма...
   Та да не се чудите защо и в езиковите гимназии се ходи на уроци.
Виж целия пост
# 258
М.ча.ча, позволи ми да не се съглася. Синът ми е осмокласник в АЕГ и учебниците по езика са много хубави и всичко си пише вътре - лексика, граматика...  тематиката е близка до интересите на децата, застъпени са и материали от България. И го казвам от позицията на човек също завършил ЕГ навремето. Не е нужно да се ходи на уроци. Но си трябва учене, много и не само от учебника - четене на неадаптирана литература, слушане и т.н.
Виж целия пост
# 259
Здравейте! Искам да споделя нещо за успокоение на всички нас:relieved:
Вчера бях на масаж, подарък по случай мой празник. Масажистката беше изключително мило и интелигентно момиче. Разговорихме се, тя сподели, че учи медицина 4-та година. По-интересното е, че е завършила спортно училище/знаем каква е славата на тези училища/ и че до 11 клас не се е впечатлявала от учението въобще. Но в 11 клас решава, че ще учи медицина, явява се на повишителни изпити по химия, заляга здраво над учебниците и ето приета е студент по медицина след 2 години. Знаем каква е битката за тази специалност. Затова си помислих, че си пожелавам децата ми да имат цели, мечти и да ги следват, никога не е късно да промениш нещата около себе си. Това пожелавам и на вас здрави, изпълнени с мечти деца, които да следват целите си. Надявам се, че в един момент ще си намерят мястото, което ги прави щастливи.
Виж целия пост
# 260
Изчетох ви Simple Smile

Тези дни се надявам само да не обявят грипна ваканция, за да има време да поправи тук там някои оценки. От втория срок засилвам с още един час математиката и мисълта ми остава с българския. Проблем ми е,  че изобщо не се ориентира какво и къде иска да отиде. Чакам да обявят и приема.

Благодаря за споделената информация. От вас подкопавам щерката къде, как и с какво да пише Simple Smile
Виж целия пост
# 261
Здравейте! Искам да споделя нещо за успокоение на всички нас:relieved:
Вчера бях на масаж, подарък по случай мой празник. Масажистката беше изключително мило и интелигентно момиче. Разговорихме се, тя сподели, че учи медицина 4-та година. По-интересното е, че е завършила спортно училище/знаем каква е славата на тези училища/ и че до 11 клас не се е впечатлявала от учението въобще. Но в 11 клас решава, че ще учи медицина, явява се на повишителни изпити по химия, заляга здраво над учебниците и ето приета е студент по медицина след 2 години. Знаем каква е битката за тази специалност. Затова си помислих, че си пожелавам децата ми да имат цели, мечти и да ги следват, никога не е късно да промениш нещата около себе си. Това пожелавам и на вас здрави, изпълнени с мечти деца, които да следват целите си. Надявам се, че в един момент ще си намерят мястото, което ги прави щастливи.

Radi, това е прекрасно, но се опасявам, че с профилирането по новия закон в 11 и 12 клас,  вече май няма да е възможно да се направи такъв рязък кариен завой, поради липсата на хорариум в профила. Тъй че децата добре да си отварят очите какво искат да учат. Всички се притесняваме от този проблем.
Виж целия пост
# 262
Това означава ли, че няма да можеш да кандидатстваш медицина /говоря съвсем теоритично/ ако си завършил примерно обикновена гимнация /профил Технологичен/, защото си нямал определен брой часове по химия и биология, колкото в НПМГ, например? При кандидатстване не се ли взема само оценката в дипломата? За подготовка може и на ЧУ и на курсове да си ходил. Според мен ако има желание и хъс, кариерни завои винаги може да има. Избирането на професия от 14 г. е доста нереално. Израснах в едни доста по - спокойни години и до 11 клас се подготвях за три напълно различни професии: инженер химик, френска филология, след бала реших, че ще е право. Завърших пето, а работя съвсем в различна сфера от всичко изброено...Съчувствам му на моя, само като се сетя, аз през какво съм минала... Simple Smile
Виж целия пост
# 263
Точно това ни притеснява - да не се окаже, че, хайде не на 14г., но на 16г. трябва да са избрали бъдещата си професия /защото профилите се избират в края на 10-ти клас/. И ако в 10-ти клас са избрали профил, напр. математика и физика, ще е възможно ли да кандидатстват напр. медицина, или право? Или пък ако учат една година една специалност и установят, че не е тяхната /което се случва често/, ще могат ли да я сменят с друга или ще са ограничени от избора на профил, направен в 10-ти клас? А дори да речем, че детето е толкова рано и правилно професионално ориентирано, и е решило, че иска да следва медицина, но в неговата гимназия няма профил "Химия и биология" /защото профилите се избират, ама в зависимост от броя на желаещите и според възможностите на училището/ - к'во правим? И какво става с кандидатстването в чужбина, при положение, че всички разказвателни, освен ако не избереш някой от тях за профил, се изучават до 10-ти клас, а дипломата за средно образование, поне така, както е разписано в нормативната уредба към момента, включва само предметите от 2-ри гимназиален етап /11-ти и 12-ти клас/, а чуждите универстети изискват за отделните специалности оценки и определен хорариум по съответни за специалността предмети? Та, ще е ли възможно кандидатстването в чужбина или ще е най-малкото - силно ограничено? И понеже никой до сега не се е ангажирал с отговор на тези въпроси /дори и българските университети хал хабер си нямат по въпроса/, притеснението си е голямо.
Виж целия пост
# 264
Даже изборът следва да си е баш още отсега, тъй като трябва да се съобрази дали в училището, в което ще влезе детето след 7ми клас би имало профилираната паралелка, която детето би желало след 10кл. Твърде голям и отговорен избор за един пубертет. Да се очаква да е достатъчно ориентирано на 13г и да знае каква ще му е бъдещата професия отсега, е безумие.
Виж целия пост
# 265
Или пък ако учат една година една специалност и установят, че не е тяхната /което се случва често/, ще могат ли да я сменят с друга или ще са ограничени от избора на профил, направен в 10-ти клас?
На този въпрос има еднозначен отговор, за разлика от другите, които ги бистрим от доста време.
Чл. 106. (1) Учениците може да се преместват, както следва:
1. от I до VI клас - през цялата учебна година;
2. от VII до Х клас включително - не по-късно от 30 учебни дни преди края на всеки учебен срок;
3. в XI клас - не по-късно от 30 учебни дни преди края на всеки учебен срок по същия профил при условие, че задължителните профилиращи предмети са еднакви или по същата специалност от професия;
4. в XII клас - не по-късно от 30 учебни дни преди края на първия учебен срок по същия профил при условие, че задължителните профилиращи предмети са еднакви или по същата специалност от професия.
(2) Учениците от XI клас могат да се преместват след успешно завършен клас, като при преместването си не могат да сменят профила и задължителните профилиращи предмети, които са изучавали, както и специалността от професията.
(3) Премествания извън случаите по ал. 1, т. 2 - 4 и ал. 2 се разрешават от началника на регионалното управление на образованието на територията, на която се намира приемащото училище, като се представят документи, удостоверяващи причините за преместването.
Даже изборът следва да си е баш още отсега, тъй като трябва да се съобрази дали в училището, в което ще влезе детето след 7ми клас би имало профилираната паралелка, която детето би желало след 10кл.
Съобразяването касае евентуално трети и/или четвърти профилиращ предмет и то ако е известно какви ще бъдат. Основният профил на паралелките е записан в държавния план-прием.
Виж целия пост
# 266
Даже изборът следва да си е баш още отсега, тъй като трябва да се съобрази дали в училището, в което ще влезе детето след 7ми клас би имало профилираната паралелка, която детето би желало след 10кл. Твърде голям и отговорен избор за един пубертет. Да се очаква да е достатъчно ориентирано на 13г и да знае каква ще му е бъдещата професия отсега, е безумие.
+1
А какво би станало, ако в училището, което е избрало да учи детето има желания профил към годината на кандидатстване, но по някакви причини след 3 години /което ще е в края на 10ти клас/ вече този профил е закрит (било поради слаб интерес от страна на учениците, невъзможност да се подсигури учител и т.н.)?
Ще може ли да се премести в училище със същия профил, за което балът му не му е стигнал в седми клас?
Виж целия пост
# 267
Дидева, имах предвид смяна на специалност във висшето образование. Напр., познато дете учи една година психология и на следващата кандидатства медицина. Преместване там няма, а си е ново кандидатстване със съответните балообразуващи оценки от дипломата.
А иначе преместването в друго училище нормативно е ясно, но пак остава проблема с профилите. Напр., ако в края на 10-ти клас се окаже, че Испанската няма да има профил химия и биология /няма достатъчно желаещи, училището не го осигурява/,а дъщеря ми продължи да иска да кандидатства медицина, какъв избор ще има? Друга езикова - няма да може заради езика, НПМГ - на книга - да, на практика - не съм сигурна и т.н. Да не говорим, че ще трябва да жертва испанския, заради който именно си е избрала гимназията. И защо? Та, нормативно може, но на практика - не е толкова ясно.
Виж целия пост
# 268
То на книга може навсякъде, преди да се влезе във втори гимназиален етап.
За нашите висши училища проблемът може да се реши сравнително лесно. И в момента на места се взема или оценката от дипломата, или ДЗИ, т. е. ако нямаш такава оценка, явяваш се на трети ДЗИ. Което пък ни връща на това, че по някои предмети ще има няколко варианта за ДЗИ, както и на въпроса за подготовката, тъй като ще трябва здраво да се доучва извън училище. Или пък да се изискват оценки от първи гимназиален етап. По отношение на чуждестранните университети - ще видим.
А какво би станало, ако в училището, което е избрало да учи детето има желания профил към годината на кандидатстване, но по някакви причини след 3 години /което ще е в края на 10ти клас/ вече този профил е закрит (било поради слаб интерес от страна на учениците, невъзможност да се подсигури учител и т.н.)?
Ще може ли да се премести в училище със същия профил, за което балът му не му е стигнал в седми клас?
Детето е прието в определен профил и ще завърши в него. Въпросът е какви трети и четвърти профилиращи предмети ще бъдат налични за втори гимназиален етап, ако трябва да се избират в края на десети клас, а не са фиксирани още с приема.
Преместването засега не е проблем, но нали министърът заяви, че ще има промени в наредбата. Да видим какви ще ги измъдрят в тази връзка.
Виж целия пост
# 269
Според мен нашите университети ще си вземат нашите деца.
За чуждите - не се знае какво и как ще искат/гледат от документите.
Познато дете след 1 г. право в Германия, реши, че не е неговото, записа пак там медицина. Явно варианти има  Peace
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия