Шести клас 2018/2019 - тема 4

  • 29 487
  • 755
# 255
И на мен ми минават непрестанно  мисли з аместене в друго училище.Тези ми терзания са от 6 години.Съжалявам ч ене го направих преди години.НО категорично  съм убедена че сега е най-неподходящия момент да го сторя, така че- ще се изтърпим  за още година.Минусите ще са повече в тази важна година.ГОвори  й.Нека се абстрахира и нагласата да е  точно такава- " гони си твоите неща, не им обръщай внимание и   изтърпи без излишно да се впечатляваш от околните неща).
Виж целия пост
# 256
Много ви благодаря за подкрепата и разбирането! Не съм мислила, че ще се наложи да умувам по този въпрос, тъй като 5 години не е имало чак такива проблеми, в 6 клас вече стана пълна анархия...не знам дали в 7-ми ще се стегнат, но ако беше сега в 5-ти или по-нисък клас сигурно нямаше толкова да се чудя..Така или иначе, в гимназията ще има смяна на обстановка, на среда, неизбежно е...
Виж целия пост
# 257
Дайте да направим накрая едно частно училище и да се свършва тази мъка .

Бисквитка, говори с детето. Ти го познаваш най- добре. Ако даде индикации, че вече е на Предела- действай. Ако пък има силите да изкара и седми клас при същите условия, то тогава по- добре да не промяната на този етап. Не се знае , дали няма да стане,,от Трън та на глог,,.
Виж целия пост
# 258
По какви предписания за възпитание работят учителите? Защото за частта с образованието има учебен план, има държавен стандарт, има критерии за оценяване, изпити и прочие. Обаче едно общо понятие като възпитание...как точно го проверяваме, как следим дали детето е за 3 или за 6? Как държим сметка на учителя, че не си е свършил работата? Че детето говори по време на час? А има ли разлика дали говори с другарчето си или отговаря на въпрос на учителя? А не бъркаме ли тогава невъзпитано с недисциплинирано? А двете понятия кога се припокриват? За възпитанието, за разлика от образованието, няма предписания и проверка. В училище възпитанието се мери единствено чрез нарушаване на дисциплината, тоест на разписаните в правилника на всяко у-ще задължения на ученика ("пречи на другите по време на час", "накърнява достойнството", "закъснява"..).

Свързваш възпитанието с оценки и изпити?
 Rolling Eyes
Скрит текст:
Иначе то като няма план, проверки и предписания значи няма и възпитателен процес, такъв не се провежда?  
Ми то значи такова чудо, като възпитание не съществува и не бива да има никъде - то никъде не се мери и тегли, няма "предписания и проверка", значи не съществува. Че защо говорим тогава за "домашно възпитание"? Ми то и там няма планове, оценки и изпити.  Laughing
Учителите барем имат специализирани предмети, по които би следвало да учат И такива неща и за което е следвало И да ги изпитват.
Разните му там педагогики за какво ли пък ги учат, вкл. диференциалната? Психология на развитието? Педагогическо консултиране? Психологически терапии и работа по случай? /Взимам на посоки от реален учебен план във ВУЗ - ВТУ, специалност "Начална и предучилищна педагогика"/
Да не почвам с постоянните обучения и курсове за справяне с насилието в училищата и в такива аналогични насоки. Ми да не ходят по тях, щом им е неясно какво е възпитание и има ли почва то в училище.
Това за родителите още по-малко е критерий. Тях нито някой ги учи, нито ги изпитва, нито диплома им дава за родители.
И какво следва от тази логика? Че 20 що-годе нормално възпитани деца трябва да търпят набезите на 5 невъзпитани, защото на няколко учители и директор не им се занимава един закон да приложат? Ми нормално е тогава у нас насилието в училищата да ескалира, а обучителния процес да регресира и да оставаме още по-последни по опашките на световно ниво.
Както писах и както и законодателят е провидял отдавна - без възпитание няма обучение.  
Ми предлагайте да отменят закона, щом като няма оценки и изпити по възпитание, да не възпитава никой, че явно възрастните обучени дипломирани учители не зная какво е това "възпитание" и как то се прилага в учебна среда.  
И каквото - такова. Моите са момчета, едрички, якички, с приятелчета около себе си, нас по-малко ни тревожи значи тоз проблем.  Laughing Ми да бият и те, да показват средни пръсти, да обиждат, понеже аз нямам диплома за родител, и нямам "план" за това как да си възпитавам децата.
Освен това едното се спаси от безумията на тази система. Като ми дойде нанагорно, ще взема да спра и другото. Без това си го обучавам у нас на частно.  Sunglasses
За болдваното специално - не държим сметка, как ще държим! Смеем ли? То затова нещата тук са така - анархия и масово безхаберие. Нищо, че има дори регламентирани в закон и правилници нарушения и наказания за тях. Няма да държим сметка, че нарушения се допускат и толерират и че санкции не се налагат. За удобство, мир да има. Само дето мир точно няма, ама това е друга работа.  
Ма както казах - то учителите не четат, ние от децата ще искаме. Cry

Бисквитка, ако сте трудни с адаптацията, дали няма да избодете очи с това преместване? Не твърдя, че ще стане. Аз съм сменяла класове и не е било лошо. Макар и по други причини да съм сменяла.
Ако детето се справя с материала, много ясно че с външна помощ, не ще да е благодарение на хубавата дисциплина в клас, и догодина ще изтикате пак така.
От друга страна проблем е, че момичето ти няма приятелки и сега в класа. Повечето деца не осъзнават реално положението си и затова не са адаптивни и не обичат промените. Ако се премести и предварително сте проучили, че на новото място средата е наистина по-добра и контролът е по-засилен, поне има опция да се сработи с колектива или да си намери някого за компания. На досегашното място щом за 6 години не е успяла, едва ли догодина ще успее да се сприятели с някого.
То при кофти среда каквото и да говорите у вас, понякога детето няма опции за избор на поведение навън.
Водила ли си я да види Патриарха отвътре? Ако я запознаеш с тази учителка, с която си говорила?

Дайте да направим накрая едно частно училище и да се свършва тази мъка .
...
Ами то нали и това обмисляме не на шега за гимназия...
Скрит текст:
Снощи срещнах една позната, чието дете след четвърти клас отиде в МГ. Понеже големият ми пострада точно от такова местене преди години, малкият въобще не го насочих на там. Нашето МГ не е добро. Точно заради отношенията, които самите учители създават между децата. И това се отразява на всичко.
Та снощи и тя се оплака, че била недоволна. Не съм почвала да меля на жената с "Аз казах ли...", защото е глупаво. Не съм питала за подробности. Искаше да опита. Можеше да е по-различно. Но очевидно не е. Та обсъждахме с нея опцията за Аркус пак. Тя имала желание за там, тъй като чула доста положителни отзиви от завършили това училище. Аз още питам и се чудя...
Виж целия пост
# 259
А дали в частните е по-добре? Този въпрос много ме терзае. При нас проблем с дисциплината създават едни богати деца на влиятелни хора. А в частното ще са предимно такива. Та колкото повече го мисля, толкова повече се отказвам от идеята ми за АК.
Виж целия пост
# 260
Относно местенето имам доста голям опит и като цяло го намирам за ок - учи детето, че не е задължително да се примиряваш, че винаги има опции, прави го по-адаптивно... Обаче може и да не се получи и тогава трябва да ти стиска да подвиеш опашка, да признаеш, че си сгрешил и да се върнеш , ако може разбира се. При моята така се случи, но не съжалявам. И двете научихме доста от това и сега си ценим много повече училището.
А моята иска да става автомонтьор... И мисля че тази професия ще й пасне доста добре. Обаче не мога да си представя да я пусна в такава професионална гимназия, още повече, че се справя доста добре по мат и бел. Има ли други кариерно ориентирани шестокласници и какво е мнението ви за професионалните гимназии и бихте ли се съобразили с толкова нестандартно желание на детето си
Виж целия пост
# 261
А дали в частните е по-добре? Този въпрос много ме терзае. При нас проблем с дисциплината създават едни богати деца на влиятелни хора. А в частното ще са предимно такива. Та колкото повече го мисля, толкова повече се отказвам от идеята ми за АК.
Ами пак си шумят но по-малко и няма или веднага се пресича агресия и насилие. Това по впечетления от нашето и от още 2 ЧУ на приятелски деца
Виж целия пост
# 262
Моя приятелка премести детето си в средата на 1 срок на 7 клас - от ЧУ в ДУ, при платена годишна такса. Рискува, защото прецени, че да остане детето там ще е по-лошо. Самото дете беше доволно от преместването, въпреки стреса, записа се на подготовка за АК (което щеше да направи така или иначе), кандидатства там и го приеха. Ако средата в настоящето училище е силно отровна, аз бих преместила детето си. Бих внимавала само да не стане "от трън, та на глог".
Виж целия пост
# 263
Ще говорим пак, ще видя как ще е през следващите месеци до края на учебната година...Тя има приятелки най-вече от спорта и други класове, в нейния си така и не си паснаха с повечето деца. Никой не може да знае дали няма да стане по-зле, дори и самото дете, защото както и за мен, така и за нея ще е нещо ново, непознато, не познавам майки, чиито деца учат във въпросното училище същия випуск..
Виж целия пост
# 264
А дали в частните е по-добре? Този въпрос много ме терзае. При нас проблем с дисциплината създават едни богати деца на влиятелни хора. А в частното ще са предимно такива. Та колкото повече го мисля, толкова повече се отказвам от идеята ми за АК.

При нас момичетата бяха основно такива без домашен контрол. На едното родителите са в чужбина, гледа го бабата. Другите са просто изтървани деца. Или просто подражателки, които, като не им сложиха пранги, решиха, че могат да правят каквото им хрумне. И това и правеха де. Понеже нямаше санкции. Боли ги тях от "забележка"... Не мога изобщо да кажа, че са на влиятелни хора. Или че нещо родителите изнудват учители - че те не се вясват в училище.
Много са различни факторите и предпоставките. Но като не е работено по къщите и поведението им е нетърпимо - да ги гонят от училищата и токлоз. Или да ги включват към специализираните институции, педагогическите стаи, да работят с тях училищните психолози - има начин. Що народ се храни от този тип проблеми. Само дето проблемите се седят, че и растат. Друг изход за останалите и за колектива като цяло няма. Не сме им виновни останалите 20, че да им търпим маргазите в училище.

А дали в частните е по-добре? Този въпрос много ме терзае. При нас проблем с дисциплината създават едни богати деца на влиятелни хора. А в частното ще са предимно такива. Та колкото повече го мисля, толкова повече се отказвам от идеята ми за АК.
Ами пак си шумят но по-малко и няма или веднага се пресича агресия и насилие. Това по впечетления от нашето и от още 2 ЧУ на приятелски деца
Така съм чувала и аз от няколко родители, но не са много като бройка и не знам...
И аз се чудя.
Виж целия пост
# 265
Бисквитка, аз преместих моя син ноември месец. Много ми беше притеснено, но сякаш съм доволна. Както писах дисциплината им е ОК, нямали са до сега проблеми в класа.
Обаче той сам искаше да се премести, заради проблеми със съученик. Не помогнаха нито разговори с родители, нито с директор, срещи с полицията, нищо. Класната му се опита да направи всичко, за да избегнем местенето, но не се получи. Много се притеснявах, обаче той бързо се адаптира. Харесва си много новия клас, обаче пък му е мъчно за старата класна. Сегашната нещо не я одобри, ама пълно щастие няма.
Ако той не искаше обаче аз нямаше да го преместя. При нас оставаха близо две години там - почти целия 6 и 7 клас. За една година и без желание на детето не бих.

Лекси, моя синковец уж беше харесал новата гимназия по компютърно програмиране в Бургас. И преди няколко дни ми казва "Дали да не кандидатствам актьорско майсторство в НУМСИ?"  Шок! Joy
Той няма никакви артистични заложби. А и толкова го е срам пред публика, че е пълен гипс. Явно са коментирали нещо в училище. До другата година по това време кой знае колко професии ще си избере и за сега не приемам нищо на сериозно.
Виж целия пост
# 266
Аз също съм местила и бях доволна. Преместих при познато дете и след проучване на класната като човек. Родихме се е меко казано.
В момента синът ми е в математическа паралелка, след изпит, колкото и "лек" да е извън СМГ. Ми поне половината деца в класа са деца на учители в училището, на пед. съветник или рода на някой от персонала. Явно във всяко училище има шуробаджанащина и проблеми. Доста е кофти в това отношение, но класната е супер, има няколко приятели, за момента съм доволна. Сравнително. Няма лесни решения за родителите. Само компромиси и избор на най-малкото зло.
Виж целия пост
# 267
Ще говорим пак, ще видя как ще е през следващите месеци до края на учебната година...Тя има приятелки най-вече от спорта и други класове, в нейния си така и не си паснаха с повечето деца. Никой не може да знае дали няма да стане по-зле, дори и самото дете, защото както и за мен, така и за нея ще е нещо ново, непознато, не познавам майки, чиито деца учат във въпросното училище същия випуск..
Ако детето има приятели в съседни класове, това също е вариант за местене.
Още повече, че и конкретна информация за дисциплината може да се събере.
Виж целия пост
# 268
Децата на повечето ни семейни приятели са в ЧУ. Самите деца са чудесни и се развиват много добре, но съм сигурна, че щяха да се справят така и в ДУ. Единственото, което ги отличава, е нивото на англ. език. Но така или иначе те в 7 клас са на ниво В1 или В2, което се постига с всеки курс по езика в школа. Дори в АК децата стартират 8 клас от това ниво, дали идваш от ЧУ или ДУ, няма значение.

P.S Децата от ЧУ ходят на външна школа за подготовка за АК, на допълнителни уроци по мат и БЕЛ,  дори...на английски, за по-висок резултат на сертификатите за Кеймбридж.
Виж целия пост
# 269
Мен всъщност ме интересува разликата в средата и отношенията.
Така или иначе учебната подготовка съм я поела.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия