Професия учител - 5

  • 39 290
  • 803
# 645
Миналата учебна година в нашето училище назначиха трима нови учители. Бях в комисиите по разглеждане на документи и на тримата. При нито един не се стигна до разглеждане на успеха от дипломата. Може би ако има само двама кандидати, току що завършили университета, ще им гледат успеха. На практика обаче други неща са решаващи - стаж, ПКС, сертификати, допълнителни специализации, специалности и още много други. Дори и чисто субективни причини. Например в детската градина на децата ми за последните години се пенсионираха 5 учителки и четири от новите учителки са под 25 години. Явно такава е политиката на директора. Други държат на стажа. Искам да кажа, че дипломата е важна, но успехът в нея не е решаващ.

Относно атестирането наистина не мога да разбера какви са тези вълнения. Нищо ново не се е появило това лято, а освен това атестацията ще се прави за конкретното училище. Ако се помисли логично, е много вероятно учител от ромско училище да бъде оценен с по-висока оценка от учител от супер желана езикова гимназия. Не е невъзможно, т.е местоработата няма да определи оценките. Сегашното диференцирано заплащане е нещо подобно, макар и в по-малки мащаби. Освен това залагам, че нито един учител няма да бъде уволнен на база атестирането.

Избягвам да членувам в разни Фейсбук групи, но все пак членувам в две учителски. Никак не ми харесва положението - и коментарите, и нагласите, и отношението, и грамотността.

Виж целия пост
# 646
Забелязахте ли как темата за обещаното удвояване на учителските заплати затихна? Дали ще са предвидени средства за ново повишение през следващата година ще се разбере чак през ноември, като почнат да обсъждат бюджета.
ЗАБЕЛЯЗАХ!!! Обещанието беше в началото двойно увеличаване на РЗ на учителите в рамките на 1 година!!
То и в края на втората година го няма!
В Джъмбо, говорих, скоро, заплата е толкова - около 900-1000лв. на редови служител+ваучери за храна!
Но пък иначе, обществеността е настроена, че учителите вземат гоооолеми заплати!
Същевремнно, увеличавата отговорностите на учителите, изискванията към квалификацията и работата им!
Виж целия пост
# 647
Не съм чувала за обещание за двойно увеличение за една година. Обещанието беше да стигне двойното увеличение до края на мандата на ГЕРБ. Кога е краят? Досега колко е вдигната? Мисля от 700 тръгнаха, значи към края трябва да стане 1400-1500 лв.
Виж целия пост
# 648
Подкрепям мнението на Лили, че обещанието беше за двойно увеличение до края на мандата. Ако от 01.01.2020 има нови 20%, моята заплата ще мине 1200 лева
Виж целия пост
# 649
Даме не ми се нахвърлите, но които от моите съученици станаха учителки, бяха доста посредствени, а две от тях даже не знам как точно завършиха. Едната сега е по математика и ИТ, а като беше в 7-ми клас се чудеше на коя посока се мести запетаята при деление.
Виж целия пост
# 650
Не мисля, че ще отпуснат 20%. Даже по-скоро се настройвам, че няма да има никакво увеличение. Ето днес чух по новините да говорят за рецесия в световен мащаб. (не че разбирам нещо, но ми е ясно, че нова икономическа криза автоматично би довела до режим на държавни икономии) А в същото време установявам как продуктите си вървят нагоре и инфлацията изяжда увеличението на заплатите.
Виж целия пост
# 651
Някак си не съм съгласна с по-горното твърдение за посредствеността. Чак пък да не знае умножение и деление, хайде сега. Един учител по български език например вероятно е с българска филология, а тя не се завършва толкова лесно. Нито пък математика, биология, химия и т.н. И аз съм филолог (с чужд език) и знам колко учене е било. И ей така на 40 години се захванах и с начална педагогика, ами....пак си уча по нощите. Да....имам колеги (да уточня в ж.р.), които преписват на изпити да изкарат 3 или 4, пишат с елементарни грешки, ами грозно е, но не мога да ги нарека посредствени (те са добри в някоя друга област, право, икономика, маркетинг). Учениците не прощават, всяка грешка се забелязва и каквото и да си мислят някои хора, не всеки става за учител. Обидно ми е да се говори: Като не става за друго, става учител. Ами не е така....трябва да си не просто човек и да обичаш това, което правиш, но и да си много компетентен, и то не само в това, което преподаваш. А това посредствените не го умеят. Да уточня, че станах учител на 30, само за 1 година по заместване, и разбрах, че това е моето място. И ми е обидно, когато ми кажат, че с тези 2 езика (един от които рядък), бих могла да работя нещо престижно.
Виж целия пост
# 652
Момичето, за което ви писах, е много мило, добро и нежно. Гледаше деца на частно, като беше безработна. Коментирам нейните познания по математика като беше ученичка, и как в момента е учителка по мат и ИТ!!

А другата, едва върза тройката на изпитите по английски, в езиковата гимназия. Години беше учителка по английски. Сега работи в частна фирма.
Виж целия пост
# 653
Такива случаи и аз знам много, в това число и експерт в РУО.
Знанията на всеки не са константа, те се увеличават при някои, при някои - не.
Виж целия пост
# 654
Като гледам последните наредби и др. нормативни документи,  предполагам, че в МОН има доста такива специалисти...
Във всички сфери има "случайно попаднали" хора.

Скрит текст:
Сетих се за един виц:
Поканили професорите от технически университет за изпитание на нов модел самолет. Настанили се те удобно по седалките и точно преди тестовото излитане им съобщили, че самолетът е построен по разработки на техните студенти. Мигом професорите станали и тръгнали да слизат, останал седнал само един:
- Колеги, моля не се притеснявайте, няма нищо страшно. Аз съм 100% убеден, че самолетът даже няма да запали...
Виж целия пост
# 655
Дали някои от вас работят в училище, вече инспектирано от НИО? Интересно ми е как протича инспекцията за учителя и класа. Четох, че инспекторите не присъстват в цял час, а примерно влизат на 20тата минута и засичат дали си на тази част от урока, на която трябва да си според план-конспекта. Странно ми се струва.
Виж целия пост
# 656
а има ли някой, който да е работил по програмата "Заедно в час"?
Виж целия пост
# 657
Дали някои от вас работят в училище, вече инспектирано от НИО? Интересно ми е как протича инспекцията за учителя и класа. Четох, че инспекторите не присъстват в цял час, а примерно влизат на 20тата минута и засичат дали си на тази част от урока, на която трябва да си според план-конспекта. Странно ми се струва.

А на мен ми се струва странно да искат план-конспект.
 Ако имам 7 часа и трябва да направя 7 план-конспекта, кога ще си подготвя реално уроците? При нас класовете са по една паралелка и за всеки час имам различен урок. Някой ден може да са по-малко, но в други дни са доста часове.

Виж целия пост
# 658
Е, при положение, че се знае кой ден ще ме проверяват, какво пречи и 8 плана да направя? При мен са по една паралелка на випуск и също не ми се повтарят никога часове.
Виж целия пост
# 659
Ако искам да направя качествени план-конспекти и да опиша действително намеренията си за уроците, в никакъв случай няма да ми стигне времето от днес за утре или за след един ден. При положение, че имам 5-6-7 часа и често съм ангажирана от сутрин до 14-15 часа в училище, просто не виждам как ще стане. Да подготвя един план-коспект от днес за утре да, но да подготвя 5-6-7 план-конспекта от днес за утре, просто не ми е възможно. Не говоря за отбиване на номера. По колко часа се пада на план конспект?...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия