Професия учител - 5

  • 39 091
  • 803
# 615
За София ли, Селика?
Виж целия пост
# 616
В сайта на РУО-Пловдив са така наредени - от нови към стари обяви
И не само!Във всички РУО е по възходящ ред.
Точно това правя. И ми излизат над 10 страници обяви, които трябва да прегледам. А колко елементарно е поне да се подредят по реда на пускане на обявата.
А защо всички гледаш?
Ако търсиш специално обяви от инспектората просто се ограничаваш до дадения град.Това написах и по-горе.
Виж целия пост
# 617
В един град гледам, разбира се. Значи ще гледам само първа страница, евентуално. По нищо не личи, че са подредени така.
Виж целия пост
# 618
Не гледай само първа страница, гледай до кога е валидна обявата (последна графа).

П.П. Щом е само за нови - скриншот на първа страница при последното влизане и гледаш от първа до там. Понякога за ден излизат по 20-на, друг път си стоят с месец старите.
Виж целия пост
# 619
Не гледай само първа страница, гледай до кога е валидна обявата (последна графа).
За нови обяви имам предвид.
Виж целия пост
# 620
Елхица, аз пък попаднах в това училище след досег с чисто такова, в което бях по заместване. И в което готвех седмокласници по новия изпитен вариант - тест с трансформиращ преразказ. Та ясно ти е сигурно аз в какъв шок съм изпаднала.

Точно! Винаги съм го казвала. Ако учител от нормално училище дойде да работи в такова с малцинства, да работи в час, да общува с родителите, които не могат да напишат имената си и тези на децата си без грешки, да обикаля по домовете в гетата, ще му бъде много трудна адаптацията. Просто, който не го е изпитал, няма идея за какво точно става въпрос. Не е само ниските резултати от учебно-възпитателния процес и лошата дисциплина. Те са общоизвестни, но са върха на айсберга...

***
Не гледай само първа страница, гледай до кога е валидна обявата (последна графа).
За нови обяви имам предвид.

celika, на всяка обява пише до кога е валидна. Публикуват ги обичайно по реда на обявяването. Така, че ако веднъж си прегледала всички обяви, после преглеждаш само новите и като стигнеш до тези, които вече знаеш, затваряш.
Виж целия пост
# 621
Точно това имах предвид и аз.
Виж целия пост
# 622
Колеги, тъжно...

Тройкаджии и неграмотни се пробват за учители
https://m.novini.bg/bylgariya/obrazovanie/551852?fbclid=IwAR0VWY … V5PrTLpqj1tvMv8qE
Виж целия пост
# 623
Днес говориха по радиото за атестацията на учителите. Щели да ги оценяват на всеки четири години с различен брой точки според успеваемостта на учениците. Ако някой не покрива точките, щели да му назначат ментор за една година и ако пак резултатите са лоши, щели да уволняват. И веднага ми изникна мисълта за ромските училища...
Виж целия пост
# 624
Няма как единствен критерий да е успеваемост на учениците. Ще има и други и най-вероятно всичко ще е по документи. Изобщо не ме вълнува тази атестация. Поредната измишльотина, като ПКС-тата - едно голямо нищо.
Виж целия пост
# 625
Наредбата е от септември 2016 год. Не знам защо точно сега журналистите се сетиха за нея и я интерпретират както си искат, даже четох, че всички учители щели да се явяват на изпит...
Един критерий, не може да е решаващ.
Приложение 24 за атестирането на учителите е е 14 страници.

Скрит текст:
Чл. 82. (1) Атестирането на педагогическите специалисти се осъществява на два етапа - самооценка на атестираното лице и оценка от атестационната комисия в атестационна карта по образец според длъжността, която заема:
1.   за учител и възпитател - приложение № 24;
2.   за другите педагогически специалисти - приложение № 25;
3.   за директор на институция - приложение № 26;
4.   за заместник-директор на институция - приложение № 27.
(2) Атестационната карта включва:
1.   данни за атестираното лице, които се попълват от техническия секретар на атестационната комисия;
2.   25 критерия от областите на професионална компетентност, от които 5 са утвърдени от работодателя след решение на педагогическия съвет в зависимост от вида на институцията и стратегията за развитието й - за атестирането на учителите и другите педагогически специалисти;
3.   25 критерия от областите на професионална компетентност, от които 5 са определени от работодателя в зависимост от вида на институцията и стратегията за развитието й - за атестирането на директор;
4.   скала за оценяване.
(3)   Достигнатата степен на изпълнение на критериите по областите на професионална компетентност се измерва в точки както при самооценката, така и при оценяването от страна на членовете на атестационната комисия и е:
1.   1 точка - в случаите, когато професионални знания и умения на оценяваното лице имат необходимост от подобрение с цел ефективно изпълнение на длъжността;
2.   1,5 точки - в случаите, когато оценяваното лице има необходимите компетентности, съответстващи на професионалния му профил, които позволяват да изпълнява изискванията към заеманата длъжност, и когато децата или учениците постигат очакваните резултати от обучението по предмета/направлението или от дейността;
3.   2 точки - в случаите, когато дейността на оценяваното лице надвишава изискванията за изпълнението на длъжността, резултатите от обучението на децата или на учениците надвишава очакваните, притежаваните професионални компетентности позволяват ефективно изпълнение на длъжността.
(4)   Оценката от процеса на самооценка на атестираното лице е общ брой точки по критериите от областите на професионалната компетентност с точност до 0,1.
(5)   Оценката на атестационната комисия по всеки критерий е средноаритметична величина от броя точки на всички членове с точност до 0,1.
(6)   Общата оценка на атестационната комисия е средноаритметична величина от оценките на членовете й по всички критерии, изчислени по реда на ал. 5, с точност до 0,1.

(7)   Окончателният резултат в атестационната карта на всеки учител, директор или друг педагогически специалист се изчислява по формулата с точност до 0,01:
ОР = 0,25СО + 0,75ОАК, където:
1.   ОР е окончателният резултат;
2.   СО - самооценката на атестирания педагогически специалист по ал. 4;
3.   ОАК - оценката на атестационната комисия по ал. 6.

(Sunglasses   Атестационната комисия определя крайната оценка от процеса на атестиране по следната скала:
1. „образцово изпълнение" при окончателен резултат от 45 до 50 точки - поставя се, когато едновременно са показани знания и умения, надвишаващи определените в професионалния профил, изпълнени са всички критерии от областите на професионална компетентност, изпълнението на дейността в значителна степен допринася за напредъка на децата и учениците, за постигане на планираните в стратегията за развитие на детската градина или училището цели и задачи и за укрепване авторитета на институцията, установено е пълно съответствие на дейността с изискванията за изпълнение на длъжността и постигнатите резултатите надвишават очакванията, има допълнително изпълнени задачи;
2.   „надминава изискванията" при окончателен резултат от 40 до 44,99 точки - поставя се, когато едновременно са установени знания и умения, които в преобладаващата част надвишават определените в професионалния профил, изпълнени са критериите от областите на професионална компетентност, като по отделни критерии са постигнати по-високи резултати, налице е съответствие на дейността с изискванията към длъжността и резултатите допринасят за постигане на планираните в стратегията за развитие на детската градина или училището цели и задачи;
3.   „отговаря на изискванията" при окончателен резултат от 35 до 39,99 точки - поставя се, когато показани знания и умения съответстват на професионалния профил, изпълнени са критериите от областите на професионална компетентност, изпълнението на дейността съответства на изискванията за изпълнение на длъжността и постигнатите резултатите допринасят за постигане на поставените в стратегията за развитие на детската градина или училището цели и задачи; ако има неизпълнени задачи, неизпълнението им е предизвикано от независещи от лицето обстоятелства;
4.   „отговаря частично на изискванията" при окончателен резултат от 30 до 34,99 точки - поставя се, когато по-голяма част от показаните знания и умения съответстват на професионалния профил, а за останалите е необходима допълнителна квалификация и подкрепа, през периода на атестиране са изпълнени някои критерии от областите на професионална компетентност, изпълнението на дейностите в малка степен допринася за постигане на поставените в стратегията за развитие на детската градина или училището цели и задачи и отговаря частично на изискванията към длъжността;
5.   „съответства в минимална степен на изискванията" при окончателен резултат от 25 до 29,99 точки - поставя се, когато показаните знания и умения в минимална степен съответстват на професионалния профил и е необходима допълнителна квалификация и методическа и организационна подкрепа, изпълнени са по-малко от половината от критериите по областите на професионална компетентност през периода на атестиране, изпълнението на дейността в минимална степен съответства на изискванията към длъжността по причини, зависещи от лицето, резултатите от дейността не допринасят за постигане на поставените в стратегията за развитие на детската градина или училището цели и задачи; не е налице стремеж към усъвършенстване, мотивация за повишаване на квалификацията и подобряване на резултатите от работата.
....
(3)   В случаите по чл. 82, ал. 8, т. 5 повторно атестиране на лицето се извършва една година след предприемане на мерките по ал. 1, т. 1, 2 и 3.
(4)   Ако при атестирането по ал. 3 отново е получена най-ниска оценка, лицето се освобождава от длъжност при условията на чл. 328, ал. 1, т. 5 от Кодекса на труда.


НАРЕДБА № 12 от 01.09.2016 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти
Виж целия пост
# 626
Е, то нали затова създадоха НИО?
А вестниците просто си търсят аудитория Simple Smile
Виж целия пост
# 627
Атестацията на учителите и НИО са различни неща. В комисията има представител на РУО,  не на НИО.
Виж целия пост
# 628
Може би заради тази наредба, която отменя предходната от 2016 година.
НАРЕДБА № 15 от 22 юли 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти
Виж целия пост
# 629
Да, но практически, новата наредба не изменя ключови положения в досегашните нормативни документи, а само събира изискванията на едно място и допълва малко конкретика.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия