Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 13

  • 44 535
  • 932
# 180
А как ви мина първото каране, след като  взехте книжката?Аз се повъртях на един празен паркинг и после покарах малко по квартала.Влачех се с 30..някакъв ми се беше лепнал, та отбих и го пуснах изгледа ме лошо и възмутено вдигна ръце... .Аз имам проблем със страничната дистанция от дясно.Още на курса ми казаха , че карам близо до  спрелите коли.Мъжът ми си прибра огледалото , като минавах едни контейнери за смет...И аз имам проблем с дистанцията в страничните огледала. ..Абе друго си беше в учебната кола...
Виж целия пост
# 181
Първото ми каране след като взех книжка-имах доста голям прозорец между вземането на книжката и купуването на колата. Книжка имах от 1998 година, а колата я купих 2010 година. Когато я купих, намерихме човек, който да ни закара в КАТ, понеже колата беше без номера. Но малко след това го извикаха и аз я карах на връщане. Скоростта ми беше 25-30 км/ч, на няколко пъти ми свиреха с клаксоните, ама се правя, че не ги чувам. И те са били като мен, само дето вече са го забравили.
Виж целия пост
# 182

Решавай листовки в avtoizpit. Аз на ден по няколко решавах.
Решавам!  Peace  И последните три седмици не са ме късали, но ме е шубе да ида на изпит, защото рядко имам макс точки. Почти винаги имам 1-2-3 грешки.  Crazy
Виж целия пост
# 183

Решавай листовки в avtoizpit. Аз на ден по няколко решавах.
Решавам!  Peace  И последните три седмици не са ме късали, но ме е шубе да ида на изпит, защото рядко имам макс точки. Почти винаги имам 1-2-3 грешки.  Crazy
Ееее, отивай! Не се бави- няма смисъл! Аз никога не съм имала макс точки. И на изпита изкарах 92т. Все пак на листовките имаш и време да мислиш за разлика от кормуването. Гледай да минаваш всички изпити колкото се може по-бързо - хем да не забравиш, каквото си учила, хем да вървиш напред. По-бавно е накрая кормуването - дати излизат най-много веднъж седмично. Ако те скъсат трябва да изкараш 4 часа допълнителни и после да се явиш пак на изпит и нещата се проточват. 
Виж целия пост
# 184
Непокорна, не е нужно да вземеш листовките със 100%-ва успеваемост. Това да ти е проблемът.
Аз ги взех с една грешка от първия път, и точно грешката беше за категориите и киловатите, не че ми пука. 80% от нещата не се ползват в практиката. Така че, взимай тия листовки, и 2 и 3 грешки да имаш, въобще да не ти пука. После идват изпитанията, както написаха по-горе - поддръжка, гориво, сервизи, особено, ако не си намериш читав сервиз, които са малко, драмите са големи, могат да ти съсипят колата, като стой та гледай, не знаеш какво сменят, заменят, трошат, недооправят и т.н.

Точно така - решавай само автоизпит, с него се взима, въртят се едни и същи въпроси. Всичко е един кръг Wink.
Помагалото за кандидат-шофьори не е лошо да се прочете и да се решат тестовете, и дотолкова. Припомняй си знаци, ала-бала, визуализирай, но наизуст, няма смисъл цялото да се мъчиш да го знаеш, не ти трябва.

След като си вземеш книжката, съветите са ми, не по степени, а като цяло, всичко е важно:

1/. Опознай си съединителя, смяната на скоростите и скоростната кутия, като цяло. Разгледай си двигателя, маслото, хидравликата, антифриз, спирчното казанче.

2./ Опознай си електрониката.

3/. Настрой си огледалата правилно, повечето не го правят и не знаят как, като ги слагат твърде към купето, и нищо не виждат да кажем в съседната лента какво се случва, т.е. мъртвите точки са безумно много.

4/. Минавай през различни сценарии и маршрути. Сама си ги измисляй. Примерно - днес ще опознаваш центъра или южните квартали, и действаш.

5/. Задължително опознай детелините, Околовръстното, престроявания и т.н., спазване на дистанция при магистрално каране, гледане редовно в огледалата.

6/. Разбери колата ти какво масло и антифриз ползва, или ако не знаеш нищо, профилактично при покупка сменяш всичко, ремъци, филтри, засичаш си кога е следващата смяна.

7/. Докато опознаеш колата, проверявай си 1-2 пъти седмично течностите.

Възрастта не е критерий, освен за леко по-забавени реакции, или зрение, също мозъкът при някои е леко закостенял.

Това не пречи, ако си здрав индивид, спортуваш, храниш се добре, поддържаш когнитвните способности в тонус, да се справяш не по-зле от 20 годишни.

Аз също по-късно взех книжка, в сравнение с наборите, но като гледам по пътищата какво е, карам по-добре от 80% от "шоферите", и все по-добър ще ставам. То си личи, по взимането на решения, предугаждането на ситуации, и контрол над колата.

Относно пълзенето - като си ходя на воаяж из пресечни пътища, да кажем софийските южни райони посока Бистрица, Железница и т.н., карам на 2-ра с 30-40 и не ми пука, на спускане по същия начин, бързащите, да бързат. По същия начин, и като ми се натиска и искам да си чуя мотора, да го развъртя така да се каже, си дигам обороти и си правя кефа, но знам къде може, и къде не.

Много внимавайте с нощното каране. Като начало само в квартала, все пак и да се свиква със светлините, да ги опознаете и т.н., без да гледате скоростния лост, съединител и т.н.
Аз лично включвам и предните долни халогени на моята, освен късите, за да имам по-голям периметър на видимост, че с тия дупки, ни се разказва играта.
Виж целия пост
# 185
Благодаря за съветите. Като начало ще карам колата на ММ, защото той я ползва само събота и неделя, а останалите дни събира прах пред блока. Взимат го и го връщат, когато е на работа. Което не пречи да се запозная и отвътре с нея  Laughing, но не ми е най-наложителното. Ще я карам на аванта откъм поддръжка!  Mr. Green
И един тъп въпрос - как може да се разбере, когато правиш ляв завой на кръстовище със светофари, дали заедно с твоето зелено, ще светне зелено и на идващите отсреща и трябва да ги чакаш по средата, за да минат? Или просто трябва да гледаш дали ще тръгнат? newsm78
Виж целия пост
# 186
За левите завои - когато няма стрелка, а е празно(т.е. може и направо) - значи чакаш насрещния винаги. Не ти разбирам въпроса, просто, като светне жълто, подготвяш съединител и тръгваш на зелено, на първа и пълзиш, докато стигнеш точката да завиваш наляво и чакаш, като изключваш от скорост и леко държиш спирачка Wink. Просто гледаш последната кола и се изтегляш. Всичко е практика, с времето ще ги научиш светофарите. Няма как да видиш светофара на идващия кога светва Grinning, но виждаш идващи да намаляват.

Е, щом си на аванта, нямаш ядове Wink. Да не те мислим тогава, хаха Grinning.

Как беше приказката:" Чуждата или фирмената кола и жена, са най-сладки". Аз, обаче, не съм съгласен Satisfied.
Виж целия пост
# 187
Ясно е, че не виждам светофара на идващите. Ясно е, че и не винаги ще минавам по познати кръстовища, за да знам дали да дам газ и да не пълзя или точно обратното, да спра по средата на кръстовището и да чакам. Затова питах, дали има някакъв признак по който да разпозная дали пускат мен и тези срещу мен едновременно.  Laughing Може би не питам правилно... newsm78
Виж целия пост
# 188
Obщо взето правилото в София е, че няма правило.
Горе са ти казали за стрелката в сфетофара - ако има, значи е секционен, ако няма, идва твоя въпрос - дали едновременно с тяхното зелено светва и твоето или тяхното е със забавяне.
На различните кръстовища е различно настроено, дори в различно дни е различно.
Преди години имах щастието да бъда пометен при завой наляво от туземски нинджа, хитро изсулил се иззад спрелите насреща ми заради именно още червения сигнал на светофара за колоната насреща, при вече светнал зелен за мен (аз бях първа кола) под моста на Симеоновско и околовръстното и юнака беше решил, че ще може да хване няколкото секунди, докато аз тръгна, но не прецени добре обстановката и като се показа иззад камиона, който беше най-отпред аз вече бях на средата на кръстовището. Тогава ми написаха акт, за отнемане на предимство, въпреки, че твърдях, че тези пред него са били сперли, а той е излязьл иззад тях а на мен ми е било зелено, който обжалвах и в крайна сметка си взех талона без глоба, макар и след почти 2 години и три съдебни заседания и именно тогава разбрах, от заключението на вещото лице, което назначи съда и даде становище, че светофарната уредба се настройва с различно забавяне в различни периоди на месеца, не ме питай, още по-малко него,  дали има логика какво е забавянето, просто така си решават...
Та, общо взето ослушвай се, когато си първа кола и леко си подавай носа, особено, когато срещу теб е не една, а две колони, както беше в моя случай.

Или чакай да измине една "наносекунда" - времето между светването на жълтия сигнал и свирката на колата зад теб. Да не ти пука.
С времето ще научиш организацията на всяко едно кръстовище, не че е гаранция, че и днес е като вчера, но все пак ще имаш идея...
Виж целия пост
# 189
Да, явно така ще е. Няма да се осланям на това, че може и да не тръгнат, а ще ги следя!
Виж целия пост
# 190
Мъжете са ти го обяснили суховато теоретично, аз да ти го обясня по женски.

Подозирам, че още в главата ти светофара е само зелено и червено - пешеходния. На червено спираш, на зелено тръгваш.
Важно е оранжевото.  Като наближаваш светофар и светне оранжево, намаляш и се приготвяш за спиране. Пази по - голяма дистанция от предната кола. Като чакаш на светофар, на оранжевото минаваш от свободна на първа.
Ориентирай се по светлините на предната кола кога ще тръгне. Повечето имат едно, не знам как се казва, отзад на стъклото. Светва червено оранжево като предния набие спирачки.

За светофарите - ако е само кръгче с цвят, означава, че пуска цялата колона за направо, надясно и наляво. Обикновено огледално са така и важи и за двете ленти. Тогава за наляво чакаш да се източи колоната от насрещното която кара направо.
Ако светофара е със стрелки и този за отсрещната колона коли е такъв. Там разчиташ на минутата оранжево за да заминеш наляво.

Гледай и маркировката на пътя за да знаеш къде да се престроиш, там където я има. Не забравяй да дадеш мигач като сменяш лентата.



Преди време, току - що купила кола година и половина след книжката и забравила всичко научено, бях пуснала една тема  тук - Имам кола. Имам книжка. А сега накъде?
Ако имаш време, изчети я. Задавала съм много по - глупави въпроси от твоите, получавала съм различни мнения и съм намирала правилното. Там пишат и мъже, и жени, на различна възраст, с всякакви коли и помагат много. Благодаря ви!

Виж целия пост
# 191
И аз споделям на FlameV страстите шофьорски. С ръчни скорости усещаш колата някак си по-жива, контролираш обороти, особено, ако е бензин и високооборотна, кефът е друг, нищо общо. Докато съм млад неща автоматици Wink. Спортното си е спортно Stuck Out Tongue Blush Mr. Green.

РозоваСтела, браво, отличничка, явно преди изпитите си имала тати, вуйчо и т.н., с който да тренирате Simple Smile.
Оттук идва сложното, обаче. Ако караш в София, много внимавай, пълно е с урунгели с пушещи дизелови "премиуми" BMW-та, засичащи постоянно и неориентирани с трошки, шарейки из лентите без мигачи. И това е само наченка на картинката. С паркирането ще ти се разкаже играта, задръстени сме отвсякъде.

Edit: Към тези със съединителите Simple Smile - задържайте и го отпускайте бавно дори при смяна на скоростите. И аз карам по-рязко на моменти и при набиране, и смяна във високи обороти, по-бързо го отпускам сякаш, може и правилно да е, то е и до усещане на колата. Няма ли тресене, плавно ли е, всичко е наред. Особено, като тръгвам и пълзя на първа, втора при излизане от паркинг и загряване на машината, много бавно го отпускам.
Не ми е помагал никой,доста късно се реших да карам ( на 33 г съм)и не съм опирала до никой,но взех допълнителни 4 часа двата дни преди изпита и явно са били достатъчни и се справих.Преди да се запиша на курса никога не съм шофирала с близки и приятели.В Плевен ще карам предимно,и тук има идиоти не дават мигачи...
Виж целия пост
# 192
Това че секторен светофар севти зелено за ляво, не значи че на тези отсреща им е червено.
Огледала ползвайте предимно при манеери и престрояване, или само когато сте в най-лявата лента.
На околовръстното в средната лента почти не ползвам огледало, гледам какво става пред мен и така.
Виж целия пост
# 193
Това че секторен светофар севти зелено за ляво, не значи че на тези отсреща им е червено.
Огледала ползвайте предимно при манеери и престрояване, или само когато сте в най-лявата лента.
На околовръстното в средната лента почти не ползвам огледало, гледам какво става пред мен и така.
Прекрасен отговор. Наистина няма защо да гледате огледала, те показват какво става зад вас, а вие карате напред.
Чудесни са и за гримиране, даже може да те обхванат от 3 страни при добро настройване. Толкова комфортни правят днешните коли, чувстваш се като в салон за красота. Даже като караш с 30 при ограничение 50 спокойно може да си пишеш в месинджър клиент докато пушиш цигара, о не не, тези новите IQOS, като все пак и някак държиш чантата с гримовете( ама това е за по-опитните).
Сега сериозно. Огледала се гледат по абсолютно всяко време, без значение дали сте в натоварен трафик, на светофар, на паркинг, на самотен остров, на чужда планета. Приоритета е какво се случва отпред и в далечина, но това, което се случва зад теб също носи голямо значение. Освен красива физиономия там може да има не толкова красиви автомобили, мотори, скутери, ел скутери, ел тротинетки, колела. Надявам се всички каращи да сме били изненадани от обект изненадващо появяващ се пред нас от дясно докато искаме да завием надясно. Това е само един пример, а те са безкрай.
И да, не гледайте огледалата, там има само проблеми.
Виж целия пост
# 194
Непокорна, докъде стигна с часовете? Задобря ли поне малко?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия