Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 13

  • 44 448
  • 932
# 570
Мара70, аз нямам мнение за колата за която питаш. Друго ми прави впечатление в последния ти пост - "това е най - доброто което намерих в Русе".
Бих те посъветвала да разгледаш в мобиле няколко марки подобни на това, което търсиш - автоматик, малка и т.н., но да разгледаш цените в цяла България. По - добре да дадеш 50 лв за път с влак/автобус и да я купиш за 300 - 500 лв по - малко. Задължително вземи мъж с теб, който разбира.
Виж целия пост
# 571
Във връзка с горния пост ще споделя и моите наблюдения, че и аз от два-три месеца ровя из сайтовете и си търся кола.
Определено в южна България цените са по-високи.
Пловдив, Стара Загора, Хасково, Кърджали и Смолян държат високи цени. В Ямбол и Бургас са малко по-ниски.
В югозападния регион Дупница и Сандански са с по-ниски цени от останалите.
На север от Стара планина ми прави впечатление, че най-ниски цени държат борсите във Видин, Враца, Варна и Добрич.
В София цените са средна хубост. Предвид големия избор, могат да се намерят изгодни предложения.
Вече зависи кой какво търси. Аз също се оглеждам за евтин автоматик, но не избирам модел, защото при мен проблема е друг. Трябва да открия кола, в която се побирам, и в която като дръпна напред седалката, за да стигна педалите, волана да не ми се забива целия в шкембето Simple Smile В учебния фолксваген съм като в консерва Simple Smile
И сега обикалям борсите и "меря" коли.
Виж целия пост
# 572
Аз препоръчвам за страхливите като мен първата кола да е джип. Аз съм с x3 , не е огромно, но не е и миниатюрно. На учебната кола (Голф) щях да се напикая ( с извинение) от страх на магистралата, а и в града де. При джипа, нямах никакви страхове, някакси ми вдъхна някакво чувство на защита и сигурност.
Виж целия пост
# 573
Докладвам: Не си взех практическия изпит по кормуване. Отказах се 6 минути преди края. Изпитващия беше добронамерен и дори помагаше, обаче аз не бях доволна от себе си. След като спря камерата каза, че е щял да ми го даде, ама аз съм била перфекционистка. Хвърлих ръкавиците и маската, откачих се от идиотския колан, който ме душеше и се почувствах свободна. Утре отивам да си вадя документ от медицинска комисия, че ми е противопоказно да шофирам с колан. Важало само за бременни. Айде бе. И ний четем закони. Ако трябва да ме пишат бременна, нищо че съм в  критическа Simple Smile Съжалявам, че не се отказах, още когато реши да ме закопчава.
Виж целия пост
# 574
Докладвам: Не си взех практическия изпит по кормуване. Отказах се 6 минути преди края. Изпитващия беше добронамерен и дори помагаше, обаче аз не бях доволна от себе си. След като спря камерата каза, че е щял да ми го даде, ама аз съм била перфекционистка. Хвърлих ръкавиците и маската, откачих се от идиотския колан, който ме душеше и се почувствах свободна. Утре отивам да си вадя документ от медицинска комисия, че ми е противопоказно да шофирам с колан. Важало само за бременни. Айде бе. И ний четем закони. Ако трябва да ме пишат бременна, нищо че съм в  критическа Simple Smile Съжалявам, че не се отказах, още когато реши да ме закопчава.

Защо не можеш да шофираш с колан? Стана ми интересно
Виж целия пост
# 575
Защото съм 160 килограма. Колан не може да ме обгърне. Привързването му с разни приспособления само и само да има колан за пред камерата нито ме обезопасява по някакъв начин, нито нищо. Само дето допълнително ме души, стяга и ограничава и без това ограничените ми движения зад волана. Опитахме с инструктора да обясним, ама... Като че ли не е видно от стройната ми снага, че трябва медицинско лице да го докаже. Ами ако трябва, ще го докаже. Дори не съм убедена, че ще зачетат и медицинско, ама аз пък съм зациклила като магаре на мост и с колан на изпит втори път няма да се явявам.
Виж целия пост
# 576
Ужас.
Остават ми още четири пъти каране а правя такива грешки, че сама на себе си се ядосвам.
Има ли шанс да се науча да карам?
Няколко пъти някак си успях да не видя знак стоп,
Натискам спирачката толкова бавно че едва се отърваха две коли,
Давам мигач прекалено късно,
Заходих на трета в завой,
Паркирах шест (6) пъти успоредно на едно и също място докато стане като хората....
И накрая се разревах.
Той мълчаливо подаде кърпички.
Но имам само още четири пъти!
Инструктора каза че сега е време да тръгна нагоре, но аз вече се съмнявам че изобщо някога ще успея.
Дайте малко кураж, трябва ми!
Виж целия пост
# 577
А не може ли да вземеш още някой друг допълнителен час, за да се почувстваш по-уверена?
Виж целия пост
# 578
А не може ли да вземеш още някой друг допълнителен час, за да се почувстваш по-уверена?

Това мисля да направя. Следващият път когато карам, ще видя как съм и ще говоря с него.
Виж целия пост
# 579

Има ли шанс да се науча да карам?
Дайте малко кураж, трябва ми!
Ооо, Зимна мама, разбира се, че ще се научиш да караш. Само няма да се отказваш.
И аз захождам често в завой на 3-та.  Ми, какво да направя, като толкова мислене искат тия скорости. От ниска към висока усещам кога трябва да сменя предавките, обаче в обратен ред...ми...забравям, бе Simple Smile Старост - нерадост, затова - кола автоматик, поне няма да ги мисля.
Преди малко правихме разбор на карането ми днес с инструктора. Накара ми се едно хубаво, че съм се отказала, а съм нямала фрапиращи грешки, аз се наревах едно хубаво, щот съм идиот и патя от импулсивните си решения и от утре пак се качвам на колата и чакам дата за нов изпит.
Каране му е цаката на вървенето нагоре. След 31 часа редовни бях толкова неуверена, че направо си записах още 10 часа. Сега се чудя дали да си платя задължителните 4 часа преди новия изпит или направо да запиша още 10 часа. Ще го решавам в движение.
Няма да се отказваш да караш, чуваш ли?
Виж целия пост
# 580

Няма да се отказваш да караш, чуваш ли?

Автоматик ще е, даже вече я купихме, но само да взема изпита на тези гадни скорости!!
 И точно същия проблем имам със тях - към висока сменям без проблем, но към ниска не се усещам.

И тънкия момент на пешеходна или стоп да
1) натиснеш леко спирачка
2) съединител,
3) тогава пълна спирачка,
4) и да не забравиш че си била на втора преди това!! и е трябвало да смениш на първа.

Инструктора ми забранява да гледам лоста за да видя на коя съм, а аз забравям на коя съм ако не погледна за част от секундата и изобщо той изисква от мен навици които аз нямам изградени и се чувствам като пълен идиот.

Уф.
Няма да се отказвам, разбира се, трябва да се науча някак си.
И наистина май ще си запиша допълнителни часове.

Успех на твоя изпит!
Виж целия пост
# 581
Зимна мама, Нали, вие луди ли сте? Как ще се отказвате? Всичките хвърлени досега усилия, време и нерви да отидат на вятъра ли? Да се откажеш преди края на пътя е жалко и недостойно, по - добре да не си тръгвал изобщо.

За скоростите:
Знам, че главата ви е заета кой крак да командва, очите да гледат пътя ...
А звуците? Колата си променя звука когато призовката е неподходяща, става накъсан, грачещ. Гледайте за секунда оборотомера (онова дето е на таблото и е от 1 до 7). Стрелката трябва да е на 2. Може да е 1,5 или 2,5 - зависи от колата. Само за една секунда бърз поглед на таблото.
Гледането на лоста е грешка която може да ти коства живота. Без гледане, а по усет за разстояние го правете - на първа и на трета има значение колко и как си сгъвате ръката.

Нали, каква кола ще си купуваш, марка и модел за да ти е удобно?
Виж целия пост
# 582
Как ги взимате тези завои на трета? Това са поне 30 км/ч.

Аз процедирам по следният начин-когато ще ми се налага да завивам, изключвам от скорост и намалям скоростта. Гледам в завоя да вляза с 15 км/ч и без проблем си включвам на втора, че иначе ще спра в завоя. Но тук е хубаво да знаете всяка скорост от колко до колко км/ч е.

Зимна_мама, всички сме минали по този път. Аз взех направо кат. С, но знаеш ли и аз колко проблеми съм имал с успоредното паркиране? На кат. С+Е колко бърках, докато хвана цаката как да управлявам това ремарке. А упражнението е просто-от лява лента в дясна, ама на заден ход. И С+Е го карах два пъти-първият път попаднах на кофти инструктор и не научих нищо. За две години не исках да чуя за камион. Такъв комплекс за малоценност ми наби, че още се боря с това.

Знаеш ли колко хора ми казват, че от мен шофьор на ТИР няма да стане. И то на базата на 1 месец практика. Аз обаче отказвам да го приема. Вътрешно го усещам, че мога да стана. Затова съм решил, че продължавам с опитите. Ако след 6 месеца правя същите грешки, тогава мога да го приема. Но на базата на 1 месец-категорично НЕ.

Как се чувстваш вътрешно-виждаш ли се като шофьор след време?
Виж целия пост
# 583
Ааа, не, в никакъв случай няма да се отказвам да шофирам. Просто вчера се отказах преди края на изпита, защото не ми се получаваха нещата така, както аз исках. Аз съм си такава. Когато нещо не ми се получава, хвърлям, късам и започвам от начало. Усещах си грешките в момента, в който ги правя. За 40 часа кормуване само веднъж ми изгасна колата, вчера на 3 кръстовища изгасна, мамицата и. Капака беше, когато трябваше да паркирам по нанадолнище. Давам на задна, пускам съединител леко, колата тръгва напред вместо назад. Просто не съобразих, че колата този път е пълна, има наклон и трябва леко да подам газ. Един път, втори, път и на третия път изгасих колата и казах, че бях до тук с изпита, да ме развързват и да се махам.
Усещането да си вързан и да не можеш сам да се развържеш, да зависиш за това от някой друг, да нямаш контрол над един скапан колан е ужасно и това ме напрягаше през цялото време.
Провалих си изпита чисто психологически.
Нищо, следващия път ще съм перфектна Simple Smile

Откакто свърши извънредното положение, ходя по борсите да се премервам в различни коли, за да видя къде ще се чувствам най-комфортно. В учебната съм като в консерва, изключително тесен фолксваген. В Зафирата на съпруга ми се чувствам по- комфортно, но пак волана опира в шкембето, защото дърпам седалката напред, за да стигна педалите.
От мерене на толкова коли забелязах, че няма никаква закономерност в това, че колкото по-голяма е колата, толкова по-удобно е мястото на водача. Оказа се, че наглед малки коли са с по-близки педали сякаш и там не се забивам във волана.
В неделя мисля, че открих перфектната за мен кола. Пежо 1007. Наглед малка количка, с две плъзгащи се врати, а вътре - песен. Краката ми стигат спокойно педалите, волана се върти свободно и не не се спира в корема ми. Хареса ми. Сега се оглеждам за изгоден автоматик от този модел.
Виж целия пост
# 584
Дами,обмислете добре дали е удачно първата ви лична кола да е автоматик.Винаги е по-добре да се научите на ръчни скорости.Ясно,че автоматика е по-лесно,но си заслужава да се положат малко усилия първоначално,за да можете да подкарате всякаква кола.Лоста не се гледа,въпрос на навик е.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия