Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

ЧАГ ИВАН АПОСТОЛОВ

  • 5 340
  • 50
# 30
Добър въпрос. Индивидуална е договорката за срока за записване явно, поне аз с такова усещане останах на събеседването, тъй като не ни бяха съобщени срокове.
На база на опита ми от миналата година - записването продължава докато се заемат свободните места и съответно училището изпраща имейл с тази информация на всички кандидатствали и успешно издържали изпита. През 2020 имаше 4 свободни места за 3-то класиране на 22.07, като разбира се няма гаранция, че и през 2021 ще се стигне до 3-то класиране.
Виж целия пост
# 31
А кога получихте този имейл- преди съответното класиране ли или след като са заети местата?
Виж целия пост
# 32
А кога получихте този имейл- преди съответното класиране ли или след като са заети местата?
Около седмица преди това, идеята е да се подадат документи за записване в срок.
Виж целия пост
# 33
Тази година няма да чакат АК, заради отложения изпит там. Ако беше по стандартен график, съобразяването можеше да се получи. Матурите не чакат категорично.
Виж целия пост
# 34
Места в повечето частни гимназии с изключение на АК има до месец септември. Дори и след това. Това от личен опит от миналата година.
Виж целия пост
# 35
denitza_m, на деня на отворените врати имаше презентация, в която подробно бяха описани профилите и разпределението на часовете. Ако все още Ви интересува, пишете ми.
Не мисля, че изчакването зависи от това къде ще кандидатства детето. Всички приети са добре дошли, но не се пази място, т.е. записването е до изчерпване на местата. Това също беше коментирано на деня на отворените врати.
Що се отнася до свободните места, такива е възможно да има ( и се случва да има) и в най-желаните ДУ, напр. на четвърто класиране.
Въпросът е дали човек иска да причини на себе си и детето си цяло лято напрежение. Това поне е моята гледна точка.
Виж целия пост
# 36
3littlepigs, това, което ме интересуваше са лични впечатления на родители с деца, обучаващи се в училището. Ако сте такъв, с радост ще ви пиша. Аз самата посетих дни на отворени врати и всички детайли, касаещи обучението ( часове, профили, дневен режим и т.н) бяха подробно разяснени. Въпроси от такъв характер нямам. В хода на дискусията възникна въпросът за това кога се обявяват класиранията и дали има конкретни срокове за записванията. На отворените врати лично попитах дали чакат класиранията за държавните гимназии, отговориха ми, че не чакат. По отношение на класиранията в АК, отговорът беше по- скоро уклончив, че биха изчакали. Вероятно причината за това са близките дати на изпитите и това, че реално двата приема вървят паралелно като време, но това е мое тълкуване. На събеседването също не ми казаха срок, в който следва да се запишем и отново попитаха къде другаде кандидатства детето. Всички тези факти и мои лични впечатления от отворените врати и събеседването ме наведоха на мисълта, че е възможна индивидуална договорка за срока за записване и че тези срокове не са строго фиксирани. Така или иначе, цялостното ми впечатление от училището е силно положително, както организационно, така и като персонално отношение.
Виж целия пост
# 37
denitza_m, родител на бъдеща ученичка съм. Записах я след предварителния изпит. Снимала съм си разписанието на часовете по профили и затова Ви предложих да пишете, ако тази информация Ви е интересна. Всъщност съм адресирала отговор погрешно към Вас, barbaroni е попитала за разписанието, извинявам се.
Виж целия пост
# 38
denitza_m, родител на бъдеща ученичка съм. Записах я след предварителния изпит. Снимала съм си разписанието на часовете по профили и затова Ви предложих да пишете, ако тази информация Ви е интересна.

Здравейте, на мен тази информация ми е интересна, ще съм Ви благодарна, ако ми я споделите.
А след приемния изпит има събеседване, нали така? И ако и след събеседването кандидатът е одобрен, какво следва - те ли се обаждат, за да Ви поканят за записване, или изпращат имейл?
Виж целия пост
# 39
Всъщност с по-ранното записване идеята е да вземат поне една такса от децата, които след НВО бъдат приети в добро ДУ и пожелаят да се запишат в последното. Така ли излиза с тази явна липса на информация  за сроковете за записване и индивидуалния подход?
Виж целия пост
# 40
galimar, никой не се записва насила. Такава е практиката  - ученикът е записан след подписване на договор и заплащане на капаро. Но това се отнася не само за Иван Апостолов. По този начин се гарантира място, но никой не е казал, че не можеш да се запишеш по-късно при наличие на свободни места.
Виж целия пост
# 41
denitza_m, родител на бъдеща ученичка съм. Записах я след предварителния изпит. Снимала съм си разписанието на часовете по профили и затова Ви предложих да пишете, ако тази информация Ви е интересна. Всъщност съм адресирала отговор погрешно към Вас, barbaroni е попитала за разписанието, извинявам се.
3littlepigs, защо не споделите разписанието тук? Предполагам, че ще бъде полезно за много родители и ученици, които се интересуват от гимназията и им предстои кандидатстване.
Виж целия пост
# 42
И така, като родител с бъдещ осмокласник в Апостолов, се вълнувам от всичко свързано с гимназията. Четейки и събирайки информация, попаднах на мнението на marmotche, която ми позволи да го споделя тук с вас, пишещите в темата, и с всички, родители които се интересуват сега и за в бъдеще . Благодаря, marmotche!!!
"В ЧАГ Иван Апостолов учи голямото дете. Мога да дам информация само за 8 клас, още нямаме опит или познати нагоре. АЕ имат 18 ч/седм редовни + 1ч творческо писане с native speaker (всяка седмица пишат есе в нейния час). Понякога има още 1-2 ч/седм за наваксване. Почнаха от А1, ще свършат годината с B1, мисля. На 15.09 правят тест по АЕ и това ги разпределя в класове (около 60 деца са, 4 класа по 15), първите 15 на теста са в А клас и т.н. Всяка седмица се взема един раздел от учебника, има около 4 печатни страници думи, които трябва да се научат тази седмица, получават ги в петък или събота. В сряда има vocabulary test, иначе почти всеки ден има някакво малко тестче, диктовка + обичайното вървене по седмичната тема от учебника и УТ. В петък има голям тест на всичко от седмицата, 2-3 учебни часа е, според него си сменят потока - първите 15 отиват в А, следващите в B и така, т.е. по английски може да си смениш потока всяка седмица, по другите предмети си с класа си.
Имат един предмет Личностно и междуличностно развитие, по който децата сами си предлагат темите и се организират в групи от различни класове, така се запознават с хора със сходни интереси. През първия срок писаха проект на избраната тема, втория правиха анкети и анализираха резултатите. Имаше всякакви теми - история, digital art, space, спорт, за какво се е събрала група.  По философия и ИТ обаче нямат учебник и не знам точно какво правят, освен че по философия имаха големи проекти и двата срока, и то по доста дълбоки теми. През юни ще имат годишен изпит по АЕ (задължителен), както и могат да се явят по желание на сертификационен изпит на Pearson, училището е администратор, проверяват се в UK.

Догодина ще учат някои предмети на АЕ - история, география, биология, не съм сигурна за останалите. Почват и втори език в 9 клас. Профилът си го избират в 10 клас, .

Училището има отлична материална база, имат доста клубове, басейн, хубав стол. Тази година е особена, с ДО, но правят каквото могат - сега например др класове се въртят, но 8 са само присъствено, защото е важната година, в която се усвоява език. Като цяло, средата е приятелска - и откъм деца, и откъм преподаватели.

Ползват Google платформата, заданията идват в Gmail (всеки ученик си има училищен акаунт), предават в Google Docs,  презентациите в Google slides, анкетите и някои тестове в Google forms и т.н. ДО беше ок, всеки учител си има Google Classroom, часовете не бяха намалени. Ако някой е карантиниран или на кантар да се разболее, просто се включва от вкъщи, докато класът си е присъствено. Не е имало технически проблеми и си учат съвсем нормално и така.

На мен ми липсва малко комуникация - напр. всички тези неща с платформите не бяха сведени до знанието на родителите и предизвикаха излишен стрес в началото. За финалните изпити по АЕ също не сме получили нищо официално, датите на тестовете ги няма в Школо... Те казват всичко на децата, но моето е много разсеяно, та ми е малко мъка в това отношение. В общинското училище до 7 клас всичко важно го пишеха в Школо и до родителите и ми беше по-спокойно. Ама те си растат, вероятно така е нормално вече. Въртенето по потоци всяка седмица също предизвиква смут у дома, но на много от съучениците изобщо не им пречи."
Виж целия пост
# 43
Благодаря за информацията. Ясно е, че обучението по англ. ез. е на ниво. Но е важно как е и по другите предмети, особено по БЕЛ; математика също. Лично мен ме интересува и средата каква е - амбициозни ли са децата, имат ли свободата да изразяват мнението си, парадират ли с материално положение. От значение е и родителите какви са, с какво се занимават.
Виж целия пост
# 44
Информацията се отнася за  избираемите часове във втори гимназиален етап, които оформят профила. Той според мен е най-важният, тъй като определя до голяма степен опциите за кандидатстване на ученика във ВУЗ, особено в чужбина, но не само. Например, ако нямате оценка по химия в дипломата, не можете да кандидатствате медицина в България, освен ако не държите изпит в посочено от РУО училище. Описвам основните предмети, имат и други, напр. кариерно ориентиране.

Езиков профил: първи и втори чужд език х 6 часа, история
Предприемачески: АЕ и ИТ х 5 часа, икономически дисциплини
Софтуерни науки: ИТ, АЕ и информатика х 5 часа, математика, физика
Природни науки: химия и биология х 6 часа, АЕ 5 часа, физика
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия