Първа кола. Тема 2

  • 26 660
  • 389
# 345
Да ти заяждат скоростите разбирам, но не разбирам защо гасне и я палиш отново? Между скоростната кутия и запалването няма нищо общо. Обикновено заяжда, не иска да превключи, но пробващ насам-натам и докато съединителят е натиснат нищо не гасне. И не се оправя от гасене и палене пак. Странно ми е.
Виж целия пост
# 346
Няма да се учудя проблема да е в мен.
Натискам съединителя доколкото мога назад. Ама аз съм дребна, малка и седалаката ми е залепена за волана буквално. По-близо сякаш не може.

Има нещо друго, и си го признавам веднага. Не знам защо го правя, но доста често държа съединителя натиснат. Сякаш ако не го държа колата ще ми изгасне на средата на пътя и ще стане "мазало". Без да сменям скоростите си го държа натиснат. Днес вече по-рядко, но и днес имах най-много проблеми със засичане.

Черна станция не гасне колата, но не мога да зацепя никоя скорост и я изключвам. Мисля че ти е станало ясно, но аз понеже не разбирам това правя. Опитах многократно без да я гася, да включа на която и да било скорост и няма никакъв ефект. Чак като я загася с ключа и включа отново заработва и нещата се оправят. Иначе е бетон на място. Какво е това чудо, не знам.
Виж целия пост
# 347
Май- май проблемът наистина е в теб.
Виж целия пост
# 348
Това не е хубаво и разваля съединителя, но много млади шофьори го правят.

Със сигурност скоростната кутия е в лошо състояние, но според мен и ти допринасяш за засилване на ефекта.
Виж целия пост
# 349
Да, допринасям със сигурност. Осъзнавам го. Нямам никакъв опит. Взех книжка преди 6 години и не съм карала въобще от тогава.
Дайте съвет какво да правя.
Сам сама съм. Нямам нито мъж близък, нито приятел. Вторият ми баща е далече в провинцията и не му се занимава с мен (не се оплаквам, стар и болен е)
Какво да правя? 😭
Виж целия пост
# 350

1. Нова кола.

2. Ако не става, отиди на празно и широко място, където ще ти е спокойно и няма да се притесняваш, че пречиш на другите, и се упражнявай - 1, 2, 3, 4, 5, 4, 3, 2, 1, 2 ... Първо при спряла кола, после в движение. Натискай до дъно съединителя, не ръчкай със сила и опитай да усетиш как действа лостът. Може да поканиш познат с опит да те гледа какво правиш и да те съветва.
Виж целия пост
# 351
Благодаря, Черна станция
Нова кола няма как. Много ми е сложно положението в момента, но ще потърся място около моята околия на София - Надежда - Люлин където да мога да се усамотя и да отработя този проблем.

Кажете ми моля ви като на идиот.
Съединителя ако си го отпусна леко няма да ми изгасне колата нали? Просто леко го отпускам след като съм подала газ и сменила скоростта и няма нужда да го държа като малоумна. Не знам защо го правя....
Виж целия пост
# 352
Ако отпуснеш съединителя, но си вкарала на предавка( първа) колата ще тръгне. Ако го отпуснеш рязко, ще я задавиш и угасиш. Ох, не ме бива в обясненията, аз правя всичко по усет на устен биха ме скъсали Simple Smile Ако не си вкарала на скорост, спокойно можеш да пуснеш съединителя изобщо, няма да угасне колата. На светофар как стоиш, на съединител ли?!
Виж целия пост
# 353
Да, на съединител стоя на светофар. Не го пускам и за минута. Ако ще и да ми изтръпне крака.

Сетих се да поясня че колата включва скоростта, но сякаш не я разпознава. Тоест лоста не ми е блокиран да не мога да дам на никъде. Напротив, движи се и сякаш включва нормално, но самата кола не мърда, нито гасне. Просто не реагира никак.
Виж целия пост
# 354
Съединителят се натиска само когато сменяш скорости или се налага да набиеш спирачка. Много рядко, основно при млади шофьори, може да вземаш и завои на съединител, ако се налага да е супер бавно. По принцип това се прави на първа, ама много коли гаснат в ръцете на неопитен шофьор и затова последният предпочита да държи съединител за малко в самия завой.

В други случаи съединителят не се пипа. Добрите коли не гаснат и на първа без никаква газ, а вървят съвсем бавно. Та няма защо да ти гасне колата, ако отпускаш плавно и (ако се налага) подаваш и малко газ (стара таратайка като твоята може и да гасне без малко газ).

Ако колата не е на скорост съединителят се отпуска и не гасне. Така се стои на светофар - на неутрална скорост и с крак на спирачката.
Виж целия пост
# 355
Научи се да оставяш съединителя на спокойствие! Кракът ти ще изтръпне и ще му мине, но дори и на чисто нова кола ще й видиш набързо сметката с този навик да стоиш на педала!
Виж целия пост
# 356
Черна станция, благодаря ти!
Така хубаво ми го обясни.

Тарталета благодаря и на теб!

Ще разуча някое място ако мога да покарам и тренирам. Жалко че вече няма полигони, би било от полза.
За момента съм слята с трафика, така че ако видите в София син Голф като моя с лепенка "Млад шофьор" спазвайте голяма достанция от мен.
А най-големият майтап е че задната и първа са супер близки и на светофар нарочно спирам с голямо разстояние на колата пред мен и включвам на първа и пускам леко съединител за да съм сигурна че няма да дам газ и да изненадам човека зад мен вместо да потегля напред. И така си чакам с крака на съединителя и първа включена.
Виж целия пост
# 357
И аз съм млад шофьор и имах проблем с превключването на първа...от втора на първа. Знаех от едно видео в тубата, че не трябва да насилвам лоста, да не натискам и тнт ако не иска да влезне. Говорих с една приятелка и тя ми каза да давам на първа от втора, когато колата съвсем спре, а не да гледам да превключа още в движение и от тогава нямам този проблем. Значи спирам съвсем със спирачка и съединител и чак тогава първа. Отделно имам проблем със задната, при мен е с повдигане на лоста и заемане на позиция първа, винаги пускам да тръгне съвсем леко, защото не винаги е на зад. Мъжът ми никога не му е правила този проблем, та и тук или проблемът е до мен или е до късмет.
Понеже не схванах при теб дали е при всички скорости или само за на първа и за това ти споделям моя опит.
За съединителя не знам как да го обясня, но на мен самия инструктор ми го визуализира още на първия час как работи и един вид отделя от двигателя нещо си и ти може да даваш газ, но докато не пуснеш съединителя колата няма да тръгне с тази газ, на полусъединител пък от своя страна ти ще  контролираш, но при слаба скорост.
Отделно ако си на втора да кажем и се спускаш по някакъв баир, и си натиснала съединителя колата ще си "лети" по него, а ако изобщо нямаш крак на педал, тогава двигателя сам ще спира скоростта. Ако все пак ти е бързо, можеш да си натиснеш и ти леко спирачка.
Опитните шофьори по звука познават кога да си сменят 1,2,3,4.... аз едва сега после месец започвам да чувам разликата и за да се уверя си поглеждам оборотите. На курса са ме учили след 1,5 да променям, от познати разбрах после 2, но на моята сякаш е после 1,5 да се променя звука. Идеята ми е, не знам дали например можеш да смениш от втора на трета, ако не си стигнала до необходимата скорост и обороти.
Също от държането на съединителя постоянно, сякаш съм чувала да нещо се разваля така, но какво беше....
Още нещо, ако спреш, държиш съединителя, скоростния лост го поставиш в положение да не е на нито една скорост, вдигнеш ръчна или държиш спирачка за всеки случай и пуснеш съединителя, колата няма да угасне.
Виж целия пост
# 358
На теория, съединителя, или по-скоро привода(жилото) на Голф 3-ка не се регулира, тоест е саморегулиращо се. На практика, някои рацери Joy го заменят с регулируемо такова, но това не води до нищо добро в последствие. С други думи, колата трябва да се погледне от човек с минимални познания по темата, който да установи какво точно се случва.  Накратко - спирате пред някой сервиз и молите за помощ и проверка. За съжаление се подвизавате в другия край на София, а там нямам познати монтьори по сервизите.
Виж целия пост
# 359
Lale_Lili ,
Имаш ли възможност да закараш колата в сервиз на преглед?
Нека да видят скорости и съединител и ще ти кажат в кое е проблемът.

Според мен, може би, е в теб. Пускай съединителя бавно, а с другия крак леееко натискай газта, след като си включила на някоя скорост. Ако не даваш газ или държиш съединителя натиснат, нормално е колата да не реагира и да не се движи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия