Първа кола. Тема 2

  • 26 589
  • 389
# 120
... Тук говорим за първа кола, която ще се кара около 1 - 2 години, докато шофьора се научи да кара добре. Няма смисъл да вкарва кола отвън на този етап

Просто трябва да я подбере малко по-внимателно и по-скоро заедно с човек, който знае какво и къде да гледа за конкретната бройка.
И винаги да мине колата на майстор.
Виж целия пост
# 121
Докарването на кола от Германия излиза около 2000 евро. Тук говорим за първа кола, която ще се кара около 1 - 2 години, докато шофьора се научи да кара добре. Няма смисъл да вкарва кола отвън на този етап
+1

Първата кола е за учене и изясняване каква точно кола ти трябва наистина. Аз съм от година шофьор, с първа кола, рядко срещан модел.
Знам, че следващата пак ще е японче на газ, малолитражка вероятно, висока - плюсовете на тази.  Но ще гледам да не е 3 + 1 места (ако може 6 +1) и да има достатъчно място за багаж.

Няма тема за Втора кола. Не знам и какво точно търся.

Освен мобиле.бг и карс.бг кои други сайтове да разглеждам? Защо не пише и броя на местата в обявите?
Виж целия пост
# 122
Докарването на кола от Германия излиза около 2000 евро. Тук говорим за първа кола, която ще се кара около 1 - 2 години, докато шофьора се научи да кара добре. Няма смисъл да вкарва кола отвън на този етап

Lady, със самолет ли ще я караш, за толкова пари...
Всъщност, би  могло, ако й се сключи истинска застраховка.

Стандартно джамбазите ползват автовоз, като най-скъпата оферта е 800 евро (ама супер скъпо, нормално ако имат място ще се пазариш и за 500) и то от север, например Берлин. Не винаги има друга застраховка, освен отговорност на превозвача, обаче, така че ако автовоза катастрофира или се запали, гориш...

Иначе ако отделиш 3 дни и вземеш до Германия самолета да си я докараш, ще платиш за цолови номера и гражданска, около 300-350 евро, магистрални такси, винетки 50-тина и гориво 3 резервоара максимум, грубо още 200 евро и за разкош две нощувки по пътя на връщане...
Пак го докарвам до 1000 евро пряко сили.... 
 
Виж целия пост
# 123
Докарват ги с автовоз. И това не е предположение - говоря от опит. Миналата година и двамата с ММ си поръчахме сувове от Германия - по различно време. Платихме по толкова. Не знам дали цената за докарване се определя от цената на автомобила или е стандартна, но знам, че това беше сумата, която платихме за всеки СУВ. Сега през януари приятел на ММ ползва същата фирма, за да му докарат кола от там и цената беше същата.
Но дори и да предположим, че може да се уреди докарване за 500 - 1000 евро, смятам, че за първа кола това е много. В крайна сметка първата кола трябва да е по-стара и евтина, защото ще си отнесе доста чуквания, жулвания и какво ли още не, докато шофьора се научи да кара и свикне с габаритите, и разстоянията. А да си купиш кола за 2000 - 3000 лв и да дадеш още 1000 - 2000 лв. за докарване е пълна лудост. Защото все пак после следва обслужване на автомобила, данъци, ГО, гуми и т.н. и накрая цената става сериозна. И то за кола, която ще се кара 1 - 2 години и ще стане на "канче".

Зуки Су - тук може да разискаме и вторите коли. А може да пуснеш и тема - и там ще се включим Simple Smile
Виж целия пост
# 124
Съгласявам се с теб на 100% относно целесъобразността.
Реагирах като прочетох цената, но вероятно в конкретния случай толкова са Ви предложили и Вие сте се съгласили.
Всеки си знае. Всяко нещо струва толкова, колкото пазара /клиента е склонен да плати - факт.
Просто исках да кажа, че е възможно да се докара за далеч по-малко.
Разбира се, трябва да имаш идея откъде да минеш, какво да направиш, да знаеш език, да си наясно как да платиш, с две думи, да си в час с нещата и най-важното - да прецениш, че СИ СТРУВА да си оставиш нормалните занимания за да се занимаваш с глупости, а и какво би ти донесло това като ефект - печалба/загуба спрямо професионалните ти задължения и дохода свързан с тях.

Просто няма как кола да се продава тук за 3-4 бона а докарването да е 2 евра.... Виж, ако струва 15-20-25 евра, естествено, че и застраховка ще и направят (вече естествено цената става съвсем друга) и няма да я напълнят с гуми и джанти на път насам, както правят с тия, дето ги карат за по 300 евро....на големите ТИР-ове автовози по 7-9 коли... Че и повечето нямат ТЮФ (изтекъл е тамошния преглед защото са за продаване) и нямат право да се движат в Германия...
Но с ровене Е възможно да купиш запазена кола втора ръка с ТЮФ, да сложиш цолови номеа и да се прибереш в БГ, за под 1000 евро операцията и убити 3 дни. Това исках да кажа.
Пък всеки си преценя.
П.С. Риска да катастрофираш на връщане е изцяло твой и не е покрит от никого, освен ако не си невинен в евентуалната катастрофа, което, освен в Сърбия (и в техния протокол, както и в нашия има графа за вина, в останалата част на Европа няма такова животно) няма как да се докаже - вината се решава от застрахователите или съда.
Така че, крушката винаги си има опашка....
Виж целия пост
# 125
Позахледах тези дни, че ми се набиват в очите доста такива по улицата-Ситроен С3.Става дума за модела от 2003/4г.Някой да се е сблъсквал с такава кола?
Виж целия пост
# 126
Позахледах тези дни, че ми се набиват в очите доста такива по улицата-Ситроен С3.Става дума за модела от 2003/4г.Някой да се е сблъсквал с такава кола?

Ние имаме ситроен С3, но е 2009 година. Доволни сме, но ММ е първи собственик и много си го пази и поддържа. Малка количка, но за нас е удобна и комфортна, освен това е много икономична.
Виж целия пост
# 127
И аз съм в избор на кола ,въпреки че съм шофьор от 20г. не съм много добър. Grinning Какво ще кажете за фолксваген Поло 3 цилиндрово 1,4 дизел,2003г.
Търся нещо омалко,подържащо се лесно и до 4000лв.
Виж целия пост
# 128
И аз съм в избор на кола ,въпреки че съм шофьор от 20г. не съм много добър. Grinning Какво ще кажете за фолксваген Поло 3 цилиндрово 1,4 дизел,2003г.
Търся нещо омалко,подържащо се лесно и до 4000лв.


Със същия двигател, Шкода Фабия или Сеат Ибиза би трябвало да са по-евтини и по-запазени, при едни и същи години.
Виж целия пост
# 129
Аз си купих Сеат Ибиза. До момента ми харесва много.
Виж целия пост
# 130
И аз съм в избор на кола ,въпреки че съм шофьор от 20г. не съм много добър. Grinning Какво ще кажете за фолксваген Поло 3 цилиндрово 1,4 дизел,2003г.
Търся нещо омалко,подържащо се лесно и до 4000лв.


Със същия двигател, Шкода Фабия или Сеат Ибиза би трябвало да са по-евтини и по-запазени, при едни и същи години.

Или пък за тези пари да е по-нова година Simple Smile

Аз си купих Сеат Ибиза. До момента ми харесва много.
.

Как върви шофирането 😃
Виж целия пост
# 131
Лейди, аз само от нас до работа карам и съм с предимство по тоя маршрут Heart Eyes маневрите са ми трудни
Виж целия пост
# 132
Лейди, аз само от нас до работа карам и съм с предимство по тоя маршрут Heart Eyes маневрите са ми трудни

Няма значение. Като за начало е супер Grinning
Виж целия пост
# 133
По подразбиране първата кола е относително евтина, тъй като се очаква да има повечко инциденти в началото. От друга страна трябва да се внимава защото евтините коли крият повече рискове и в крайна сметка никой не иска да си даде парите за нещо което ще кара няколко дни и ще се тръгне по сервизите. От друга страна без значение дали е евтина или скъпа всяка колата ще трябва да се обслужи след закупуването и освен ако не е от роднина и всичко е предварително обслужено...

Прилагам няколко ценни съвета:

1. Да бъде бензин - разходите за обслужване са значително по-малки. Има не малко случай при дизелите в които обслужване на съединител с маховик струва повече от колата. Пример Nissan almera смяна съединител  -  3000лв.

2. Колата да е без газова уредба. Обикновенно газтта създава доста проблеми. В масовия случай никой не тръгва с първата си кола на околосветско и обикновенно разходите свързани с проблеми от газовата уредва са доста повече от парите които ще спестим от самата газ, предвид малкия пробег който се очаква...

3. Първоначален преглед преди покупка е задължителен, без значение дали се купува от България, от човек, от автокъща и др. Това че ще ни излъжат с километрите е ясно и не е проблем, проблем е обаче ако купим колата и на другия ден даже не може да запали или е изгнила цялата или трябва да се смени цялото окачване. Добре е прегледа да бъде цялостен: ходова част, спирачки, обща компютърна диагностика и двигател.

4. Въпреки че колата е прегледана, първоначалното обслужване е задължително. То включва: Масло + всички филтри, комплект ангренаж (всички ролки водна помпа и антифриз), вече според състоянието им (гуми, дискове / накладки, и нещо разбито по ходовата). Второстепенни но препоръчителни за обслужване са спирачна течност и свещи.
 
5. Съветвам да е с ангренажен ремък а не с верига, отново поради финансови причини. В масовия случай обслужването на ремък е по-евтино от верига и може да се извърши в почти всеки сервиз. Има много места на които отказват да обслужват вериги и цената за труда при някой модели е доста по висока спрямо ремък.

6. Първоначално качествено обслужване въпреки че автомобила е бюджетен варира 500-1000лв. Без да се включват допълнителни ремонти. За това по-добре не се изхвърляйте в бюджета за колата и в последствие да се окаже че няма пари за обслужване.

7. Не е добре да се гледат най-евтините обяви за даден автомобил; примерно ако търсим кола която варира в интернет между 2000-3000лв. обикновенно тези които клонят към долната граница имат повече проблеми. Разбира се ако е в горната граници няма гаранция че всичко е топ, пак трябва да се преглежда.

Ако имате питане за конкретен модел мисля че мога да дам някой съвети...


Виж целия пост
# 134
Хюндай и30 около 2008-2009та как е за първа кола?

6 plus, много хубав пост, благодаря.  Hug Само, моля не ползвай "й"за думи в множествено число  Praynig Praynig Praynig.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия