Частни училища - информативна тема 27

  • 52 106
  • 844
# 765
Да, някъде ги наричат "самоподготовка", някъде - задължително избираеми или свободно избираеми, или занимания по интереси. Защото официалният хорариум мисля, че трябва да е както в държавните училища - примерно, 6 часа български седмично; а повечето частни училища имат повече часове, като ги наричат с разни имена, както им дава законът - СИП, ЗИП, ЗИ и прочее.
Реално, в частните училища имат повече часове по предметите, но хорариумите, които са в държавните, са достатъчни за кандидатстване навсякъде, все пак те са официални спрямо законите и програмата на МОН.
Виж целия пост
# 766
То след две години никой не знае дали ще е жив. Затова работим в условията не на хипотези, а на това което знаем в момента със сигурност за бъдещето. И ако има промени се приспособяваме. Има НВО, което е вход за читаво училище нагоре. Дори АК разчита на входа не на някакви имагинерни знания, а на знания от училище.

Кой беше споменал Талеб? Той много "обича" планирането на база "бъдещето ще е като миналото".
НВО ще е вход за все по-малко читави училища нагоре. А и сега вариантите не са много.
Както правилно отбеляза, АК (а и не само) разчитат на знания. Което е МНОГО различно от резултати на НВО.
Доста хора са го забелязали и вече реагират подобаващо.
Виж целия пост
# 767
Все пак, без знания не може да се изкара висок бал на НВО. И дори и да го отменят, дай Боже, то истерията ще остане под друга форма, защото пак ще има изпити под някаква форма за най-желаните гимназии. Няма как да е другояче, след като кандидатите са 10 пъти повече от местата. Така че дали ще е НВО, или други изпити, все тая, пак ще има истерии, частни уроци, школи и прочее простотии. Щом и за АК има, след като те изрично са заявили, че няма школа или учител, които да подготвят за техните изпити...

НВО не знам какво показва, но който е изкарал нисък бал, със сигурност е индикация, че е зле със знанията. Няма как хем много да знаеш, хем да не можеш да си решиш задачите по математика или да си напишеш есето или каквото е там по БЕЛ.
Виж целия пост
# 768
Не е ли време за нова тема?
Виж целия пост
# 769
Не е ли време за нова тема?
Време е. Моля някой да се заеме.
Виж целия пост
# 770
Все пак, без знания не може да се изкара висок бал на НВО.
Може, може...с предварително предоставена изпитна тема. И сега продължава тази практика. Твое право е да вярваш в коректността на МОН.
Виж целия пост
# 771
Висок бал на НВО не е проблем да се изкара със знания, но лесните теми са предпоставка всяка една грешка от каквото и да е естество - от разсеяност, стрес или при проверка на работата - да те лиши от желаната гимназия или паралелка. Условията са еднакви за всички, като НВО от тест за знания се превръща в голяма степен и в тест за здрава психика и кондиция. НВО служи както за отчитане на образователни резултати, така и за прием. Това е въпросът - дали НВО е добър начин за селекция. Според мен - да, но понякога при отделни деца има разминавания и малко по-трудни теми биха променили нещата за тях. От друга страна, всички приети с високите си резултати на НВО деца са заслужили местата си като с подготовката, така и с концентрацията, които са показали.
Виж целия пост
# 772
Много хубав пост на Призма!
Хайде от понеделник да ви е честит първият учебен ден на всички! Пожелавам много успехи на всички деца, и най-вече здраве! Късмет, успехи и щастие на всички! На хаирлия да е!
Виж целия пост
# 773
НВО служи както за отчитане на образователни резултати, така и за прием. Това е въпросът - дали НВО е добър начин за селекция. Според мен - да, но понякога при отделни деца има разминавания...
Доскоро щях да споря по въпроса. Ако НВО ставаше за селекция, как възникват въпроси от сорта "СМГ или НЕГ". Сега вече не съм сигурен: разликата между двете ДГ става все по-трудно забележима. Не без помощта на НВО селекцията. При което положение НВО си е ок за селекция. Но къде е смисълът да се тикаш в конфекцията?
Колкото до знанията - ако камерата е настроена да хваща контраста в ниските нива, във високите разликата се дължи повече на шума и почти никак на сигнала.
Всички с оценка по МАТ над 5.50 имат еднакви шансове да бъдат "състезатели" или просто покрили малко над минимума.
ПС Тест за кондиция, съсредоточеност и т.н. не се прави с три задачи.
Виж целия пост
# 774
За толкова време поне да беше разбрал, че на НВО вече няма оценки, има точки. И не, не е вярно въобще твърдението, че във времето, когато още имаше оценки, зад едно 5,50 и малко отгоре може да се крие както състезател, така и просто прилично подготвено дете със знания малко над минимума. По старите скали 5,50 се въртеше около 86-87 точки. 14 точки пасив  на НВО е много съмнително да показват някакви заложби за мат и претенции за състезател ( дори и детето  да е допуснало технически грешки от невнимание и бързане). Не знам колко са имали децата на Призма, на ЕлиГ, на Фран,  на Тинкърбел, на Черна станция някога и на други потребители на въпросното НВО, но дори и проверителите да са се хванали за нещичко, със сигурност не е ставало дума за 5,50, убедена съм. Ще му вземат точка, две , три на такова дете, ама не и 14. Такава разлика вече означава  или доста грешки в тогавашния 1 модул, или изцяло нерешена задача, че и още отгоре  от втори. А при сложността на НВО за човек с мат насоченост нито едното не би трябвало да е характерно. А пък дете от обикновено училище с нормален хорариум по мат ако е  изкарало  същата оценка като тях, тоест  >5,90, въобще не е за подценяване всъщност. Две такива деца от основното училище на моите отидоха след 7 клас в СМГ. Е, завършиха я без грам затруднения по мат тази година, дори и да не бяха състезатели. Тоест измереното с НВО е било достатъчно да покаже, че успешно могат да се справят в  СМГ. Не всички отиват там, за да стават състезатели...Последната категория я възлиза на 10-15% от випуска, я не. Въобще трудна, не много прецизна  селекция на база знания може да има само при деца в най-високите интервали, не при 5,50 и малко отгоре. Спорно е вече какво стои като знания зад два наглед идентични  резултата по 98 точки примерно - на дете , учило до 7 клас в СМГ, и на такова идващо от не знам си кое неизвестно  ОУ. Но в край на краищата и двете са си заслужили приема, селекция за състезатели  си има после на вътрешно ниво, така че баш съзтезателят няма опасност да остане незабелязан.
Виж целия пост
# 775
Затова децата и родителите обмислят или поне трябва да обмислят нещата. А дори ъези, които избират смг не е задължително да искат да са състезатели, а просточда не искат да са в езикова или да са добре поматематика и да нямат нищо против да учат повече математика. По сходна логика в нег може да отиват деца, които да са добре с математиката, но да не им се занимава усилено с мея, и да са съгласни да учат немски, защото училището е фаворит като обща желаност. А трети избират по еоционални или ирационасни причини.
Виж целия пост
# 776
Ежко, как си представяш обучението по математика в СМГ след 7.клас? Моето впечатление е, че разликата в подготовката между състезателите /които са по 4-5 ученици в клас/ и останалите расте с всяка изминала година, като подготовката в часовете не е насочена към състезателите, а към добро овладяване на учебния материал с помощта на решаване на задачи от сборниците по математика /несъстезателна/ от останалите 20-тина+ ученици. С това всички се справят, стига да имат желание и интерес. Имаше новина за отличното представяне на ДЗИ по математика - 80 пълни шестици май бяха. Това не са само състезатели и сигурно сред тях има немалко деца, приети след 7. клас, както не бих се изненадала да има и по-ниски оценки, изкарани от ученици на гимназията, които са учили там още от 5 клас. СМГ обгрижва състезателите най-вече като ги освобождава от училище за подготовки и състезания, както и с фнансиране на отбори за състезания. Нали не мислиш, че при повече от 1/3 отсъствия от училище те разчитат толкова на училищната подготовка по математика. Като цяло в горните класове нещата са различни от приода 5-7 клас, когато повече деца се състезават и са все още сравнително хомогенни в подготовката си.
Виж целия пост
# 777
Русалке,
- Поради лош навик от АК, отказвам да считам нещо под 91.5% за 5.50. Да, да, знам....правилникът е друг Simple Smile
- Имаме смъкнати три точки за правилен чертеж на сгрешена задача. С доказателство, че е сбъркана. И не, няма контестация.
- "По сходна логика в НЕГ може да отиват деца, които да са добре с математиката, но да не им се занимава усилено с мея, и да са съгласни да учат немски, защото училището е фаворит като обща желаност." ...че могат и да го завършат с отличие. Само че това вече не е предишното СМГ, а хибрид между трета немска и 125-то.
- При което положение, НВО е прекрасно средство за подбор, а класиралите се заслужават да учат там. Не че има някаква особена разлика с първа английска или втора немска за тях.
- Таланта не е заразна болест като шарката, нито е трудово заболяване. По скоро е с генетично предразположение. Simple Smile
Караставите магарета скоро пак ще намерят дол само за тях си, ако вече не са Simple Smile
Призма, едно време НПМГ и СМГ бяха места за обичащи математиката деца със заложби. Не за състезатели. Днес са места, предлагащи поносима общообразователна подготовка​ (спрямо общия фон). Каквото и да става след 7-ми клас, то не е фокусирано върху немногото  обичащи математиката младежи с достатъчно заложби. Ергономична, същите търсят своето извън СМГ. Тогава има ли смисъл да се натискат за там? (риторичен въпрос, на който почва да се проявява и отговора)
-"СМГ обгрижва състезателите най-вече като ги освобождава от училище за подготовки и състезания". Именно.
Виж целия пост
# 778
Ежко, щом решават по 9-10 часа доброволно задачи, значи имат интерес. Някои от тях имат и повече от това дори - сами търсят, четат, решават. Други се интересуват от програмиране, трети искат да учат инженерни науки или физика - всички те имат интерес и към математиката. Но това не е училище за таланти в смисъла, който мисля, че влагаш. При вас нещата се стекоха зле на НВО, и може би не сте единствен случай, но като цяло повечето деца нямат проблеми с него.
Виж целия пост
# 779
Ежко, като вече ми отмина училищния етап с децата и като гледам накъде вървят нещата изцяло по нашенско, борбата за няколкото най-читави държавни училища от всяка степен и някои частни, ще бъде още по-жестока. В този смисъл я има, я няма 10-20 процента от децата ще имат достъп до тези най-добри училища, независимо от формата на собственост.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия