Отлагане на предучилищна

  • 3 475
  • 26
# 15
Ресурсната помощ е абсолютно недостатъчна факт, а често и това което се полага не се изпълнява. Но и ресурсни учители не достигат, имам позната която стана РУ ами има 25 деца зачислени кога да успее да работи дори и по два пъти седмично с тях  Tired

Моя син беше ПГ в у-ще, от ресурсната бях много доволна работеше всеки ден с  него в час или отделно. Логопеда и психолога се появиха в началото на годината да си напишат документацията...и после в края за да си я дооформят.

Но истината е, че аз никога не съм разчитала на тях. Синът ми е по специалисти от 3 годишен, като първата година ходеше всекидневно или логопед или психолог. Но основната работа си е у дома, дори и да посещава специалисти - това са няколко часа седмично, всичката друга работа се пада на семейството вкъщи и ако я няма работите се случват по-трудно  Rolling Eyes .
Виж целия пост
# 16
Да, ние сме по същия начин - реших, че не мога да разчитам на великите трима специалисти с 2 часа общо. И всичко е по линия на ежедневната работа със специалист и отделно аз и майка ми.
Синът ми също от 3-годишен е по логопеди и терапевти. Тази есен ще е първи клас. След всичката усилена работа за последните 3.5 години в момента покрива 70% от материала, определен от МОН. Цяло лято ще донаваксва. Но основната усилена работа е вкъщи.
Виж целия пост
# 17
Да, ние сме по същия начин - реших, че не мога да разчитам на великите трима специалисти с 2 часа общо. И всичко е по линия на ежедневната работа със специалист и отделно аз и майка ми.
Синът ми също от 3-годишен е по логопеди и терапевти. Тази есен ще е първи клас. След всичката усилена работа за последните 3.5 години в момента покрива 70% от материала, определен от МОН. Цяло лято ще донаваксва. Но основната усилена работа е вкъщи.

Ще се справи  Hug Дано сте попаднали на добър учител това е много важно за нашите деца!

Аз го записах моя син в А- паралелка, като в нашето у-ще си се знаеше, че А и Б са силните паралелки. Там има по-високи изисквания, децата са с по-добра подготовка и държат ниво...Е в случая аз избирах учителка та това беше "екстрата" Crazy , и аз я приех с риск... но и за миг не съжалявам. Високото ниво на децата и изискванията на учителите (към него винаги е имало разбиране, колкото може) го дръпнаха много нагоре.
Виж целия пост
# 18
При нас изобщо не се стигна до избор на учител в училището, не я допуснаха тази възможност. Реално и до момента не зная при кого ще е и дали ще се напасне с нея. Дано да отбележи напредък и да се впише в първи клас, което беше и основната цел на усилията от последните 3 години.
Виж целия пост
# 19
Дано имате късмет, защото учителя е важен и за приемане на детето от другите деца  Peace
Виж целия пост
# 20
Това със "силните" паралелки ми е малко странно, как се разбира коя паралелка е силна? Нали зависи от децата, а тях как ги отсяват, с изпит ли? Няма как една паралелка предварително да се обяви за "силна", да не говорим, че е обидно за останалите, те по-глупави ли са, ако не са се доредили до а клас?
Виж целия пост
# 21
В някои училища има тестове за определяне на входящо ниво и там се виждало кое дете докъде е. И след това, според политиката на съответното училище, или обособяват "силни" и "слаби" паралелки, или ги смесват децата.
Дамата, която се занимава със сина ми, е ресурсен учител в училище и обясняваше, че било задължително за всяко училище в София. При записването за първи клас не ни казаха такова нещо, та не зная доколко вярно е това.
Виж целия пост
# 22
Ужас. И на нас не са ни казвали подобна глупост, надявам се че няма подобно нещо във варненските училища. Тест, детето може да се панира и просто да не успее да го реши, въпреки че го знае. Много малки ми се видят с един кирлив тест да им определят бъдещето, особено за случаите, когато обособяват "силни" и "слаби" паралелки...
Виж целия пост
# 23
Това със "силните" паралелки ми е малко странно, как се разбира коя паралелка е силна? Нали зависи от децата, а тях как ги отсяват, с изпит ли? Няма как една паралелка предварително да се обяви за "силна", да не говорим, че е обидно за останалите, те по-глупави ли са, ако не са се доредили до а клас?

В никакъв случай не казвам, че са глупави децата  Peace .
За мен лично истината е следната - по-сериозни и амбициозни родители и най-вече определящ е учителя. Не го вярвах докато не го видях с очите си. Имам познати от другите класове - нивото на знания на децата е по-ниско защото първо учителите не изискват, второ няма съдействие от родителите. При нас някой да дойде без домашно е прецедент, в другите класове редовна практика. При нас има и дисциплина, заместващи учители са го казвали, че са впечатлени от това как децата работят в час. Класната веднъж подготвила контролно по математика за нас и го предложила на колежките си, те като го видяли и отказали с основанието, че едвам ще изкарат 4 децата. А при нас 4 имаше само моя син, който е със затруднения все пак.
Та всичко това мисля обяснява нещата според мен както казах, това го постигна класната. Децата постоянно се стимулират да ходят по състезания, постоянно им организират нещо заедно (екскурзии, зелени у-ща, коледни партита) което направи колектива добър. И казвам това е за нашето у-ще, за другите нямам мнение как са нещата.

П.П. На позната дете много умно, бяха заедно в ПГ отиде в друг клас и там му се подиграват, че е зубър...от целия клас 3 деца били добри ученици. Учителката казала - Ами да не им обръща внимание  ooooh!

Относно кандидатстването, при нас паралелките са профилирани със СИП (езици, танци, рисуване...) та се кандидатства конкретно за паралелки. Моят син беше с предимство заради СОП-а
Виж целия пост
# 24
О, аз съм съгласна, че от учителя зависи много. Просто ме шашна категоризирането, понеже при нас на практика не разрешават избор на учител. Теоретично посочих, но понеже 2/3 от записаните, че и повече, са избрали него... няма да ми се получи най-вероятно. И някак ме стряска идеята, че детето ми ще учи в "слаба" паралелка. Не казвам, че другите учителки са лоши, в моя случай не мога да твърдя такова нещо, даже за една от тях се носят слухове, че е "по-взискателна". Та се надявам в който и клас да попадне да си намери средата и да го тикат напред, а не назад.
Виж целия пост
# 25
Аз дописах в коментара си за кандидатстването при нас, т.е. как се получава "избора" на учител.

Дано имате късмет, аз твърдо вярвам, че първите 4 години са най-важни. Тогава се изграждат училищни навици и се оформя отношението на детето към у-щето.

 
Виж целия пост
# 26
Синът ми също е в училище с много високи изисквания както по отношение на ученето, така и по отношение на дисциплината. Аз му го избрах такова, но това не са единствените причини той да е там. С усвояването на материала няма никакви проблеми. Преди малко повече от три години едва правеше изречение от две думи и третата беше вече неразбираема, четвърта и пета нямаше, в комбинация с лошо произношение, заваляне на думите, елементарни граматически грешки. Сега няма и помен от това - детето чете и пише идеално, говори правилно с дълги изречения с много подчинени. Математиката му куца на моменти, но нещата, които учат, определено не са съвсем за възрастта им.

Признавам си обаче, че аз продължавам да работя у дома с него - следя за писането на домашните, проверявам тетрадките от училище и дообяснявам, ако нещо не му е ясно, давам му допълнителни упражнения. Срещам огромна съпротива от негова страна, за всяка буква, която трябва да напише, се пазари, но все пак го прави - кога доброволно, кога не съвсем.

На нас дисциплината в училище ни е мъката, но това е друга тема.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия