Четвъртокласници 2019/2020г.

  • 36 496
  • 732
# 255
Нито мога сама да измисля двата метода за решаване на "Глави и крака" .
Точно начина на решаване на задачи от типа  "Глави и крака" , дори и близначката, която смея да твърдя и се отдава математиката така и не го хареса и разбра истински.
Хубавото е че определено не е задължително да се решава по този начин. Така, че няма нужда да се измислят тези методи и да се обясняват на детето. Виж за Ойлер, Гаус и тн си трябва да се обясни от родителя, ако детето не ходи на курс.
Забелязах при курса на малката сега, че за задачите от тип  "Глави и крака" , реално си правят система уравнения с две неизвестни , което е много по-лесен и разбираем вариант и е от полза за много други задачи, вместо заучаването на метода описан в Немо за тези задачи. Така, че съм определено доволна от този начин на решаване на тези задачи, а не класическият описан в Немото.
При малката е проблем, че изобщо не успява да разпознае типа задача, от там дори и да има шанс да я реши, тя дори не започва. Отделно почти във всяка малко по-дълга задача има поне няколко аритметични грешки. На последният тренировъчен в СМГ има под 5 точки, дори близначката на която не и се отдава математиката изкарваше повече. Това определено ме изненада, защото реално вкъщи успява да реши доста повече задачи, самата тя също се изненада на резултата, но съм сигурна, че е такъв. Виждам и вкъщи какви безумни грешки прави на елементарни задачи и как пропуска задача, която би могла да реши просто защото изобщо не се и опитва да се замисли. На олимпиадата по някакво чудо е изкарала минималният брой точки за продължаване на втори кръг, но там е имало повече време и се е опитала нещо да реши, вместо просто да го прескочи.
Затова независимо дали аз или тя искаме нещо друго ще си остане в 145 -то, а дали ще продължи и с немският там към Шилер или както големите на частни уроци ще го измисля догодина Simple Smile
Виж целия пост
# 256
При нас е точно обратното, вкъщи пада подмотване с ОМТ-то, на състезание повече се дисциплинират.
Виж целия пост
# 257
За "глави и крака"има много хубаво решение в Първа математическа читанка. След малко ще снимам тази страничка и ще го кача. По този начин щерката свикна да ги решава, а учителката дори и класа научи да ги решават тези задачи като чаост от леко разнообразяване на училищният материал и децата много харесали този тип задачи..

Едит. Снимах го. Тук е кръстено зайци и кокошки. Обяснението е под формата на приказка. След толкова мислене от няколко възрастни глави над такава задача, това решение дойде като  магия направо.
Виж целия пост
# 258
Да точно това е класическият начин на решаване на този тип задачи, който обаче и на големите и на малката не им допадна.
В момента в школата ги решават по показаният от мен по-долу начин и децата и аз сме по-доволни. Но е индивидуално, хубаво е да се знаят различни подходи.

Скрит текст:
Виж целия пост
# 259
Възмутена съм от поредната тъпотия на МОН....Няма ли един здравомислещ човек там, как пък едно хубаво нещо не направиха за това образование?!

https://glas.bg/balgariia-obrazovanie-i-zdrave/porednata-glupost … 4PseG70-M8huOIW44
Виж целия пост
# 260
О, това с диктовките на запис не е малоумно решение, то просто чупи тъпомера.
На първо четене: какво ще е качеството на записа, с какво темпо ще е, как ще се чува из цялата стая, кой ще осигури еднаква техника, с еднакви параметри, за всички стаи, където ще се проведе изпит...
Защото едни деца може да го слушат на Сони, други на Веф...
Изобщо

.. Нямам думи.
Виж целия пост
# 261
Вчера детето ми се оплаква от тая диктовка. Аз така и не повярвах за бързината, с която четат на записа, явно не съм познала... И примерен тест носи, мястото за пренасяне на свободните отговори не стига и за едно изречение, детето е много притеснено.
Виж целия пост
# 262
И моето вчера си дойде и ми каза. Първоначално не повярвах, но после ми обясни, че госпожата го е казала. Жената също не е съгласна, кой разумен човек би бил доволен от това. Простотия след простотия, после децата били тъпи, мързеливи, не разбирали материала..Да бе, да!

Значи, накрая обмислям изобщо да не го пусна на тези малоумни матури. Да видим, как ще ни накарат да ги направим....И без друго за никъде няма да послужат, какъв е смисъла от тях?
Виж целия пост
# 263
В днешният забързан живот, в който децата ни поглъщат толкова боклук от телевизия и прочие електронни устройства повече от всякога имат нужда от умствено хранене.Вместо да ги стимулираме към повече четене и писане ги роботизираме от малки.Една от най–важните дейности за изграждането на познания, необходими за успешно четене, е да се чете на глас на децата.
Е как ще ги  научим на правилно мислене  така?!

Без думи съм...
Виж целия пост
# 264
И дъщеря ми беше ужасена от диктовките. Казва, че са ужасно бързи.  Говорила съм с учителката ѝ, и тя е на мнение, че и тя самата трудно би смогнала на темпото. Единствено диктовка та я плаши моята, да видим. Общо взето все повтарям, че нещата не са на живот и смърт, няма проблем как ще се справи.
Виж целия пост
# 265
Ще кажеш, че най-най-важното в една диктовка е колко бързо пишат, а не красиво, четливо, вярно... Бързо да е. И аз му казвам да не се притеснява от теста ама хич, много важно каква ще е оценката, вече и без това е записан в училището, което иска.
Виж целия пост
# 266
Определено е простотия това.Но не ме плаши.
Обяснила съм на дъщеря ми,че няма от какво да се притеснява.Тя по принцип няма проблем с диктовките и правописа.
Класната им е обяснила и вече са пробвали  да правят такава диктовка и в час.Обаче има добра техника.
Искам и аз да пробвам вкъщи.
Виж целия пост
# 267
Моят син се справя безгрешно с целия материал по български. На диктовки пише вярно, красиво и ... безкрайно бавно. Как този тест ще оцени реално четиригодишен труд на деца и учители. Учител съм на четвърти клас, виждам как знаещи и можещи деца допускат елементарни грешки в условия на стрес. А този начин на изпитване за тях ще бъде голям стрес. Цялата секретност на събитието, външните квестори, аудиодиктовката и лист за пренасяне на отговори са нещо, с което ще се сблъскат за първи път. Ползи не виждам. За някои деца успех е, че са се научили да четат, за други успехът се измерва в медали от състезания. Нещо личностния подход ми се губи.
Виж целия пост
# 268
Аз против външни квестори нямам против. Но наистина външни, а не роднината от съседното училище. И тогава ще лъсне реалната картина в 4 клас. Но пренасянето на отговори и записа са пълна малоумщина.
Виж целия пост
# 269
Аз също съм за външните квестори.
Но това с пренасянето и диктовката на запис ми се виждат пълно безумие.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия