Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 2

  • 24 540
  • 330
# 315
Много се зарадвах на отзивите за "Елисавета Вазова", благодаря.
Моят син иска да пишем първо желание графичен дизайн, дано успее да се класира.
Виж целия пост
# 316
Дъщеря ми учи в 22ро, испански. При тях в девети клас дойде дете от 157мо. Ами все едно току що започвало да учи испански, споделяло с децата.
Незнам какво е учило детето в 8 клас при условие,  че в езиковите часовете по испански са някъде около 20 на седмица. Моето дете след 8 клас се справи прекрасно в Мадрид, а след 9-ти разхождаше две испанчета из България.Успя да се отпусне и да говори.  За 157 говоря.Обаче има  деца ,които не могат да обелят дума.Покрай нея дори и аз се справям на елементарно ниво. В 9 клас се учат времената и без лексиката натрупана от 8 клас няма как да се започне испански отначало. Кой ще го чака?Да се самоцитирам от предишния си пост - ако на някои му се учи - ще си научи езика. Ако не ще - ако вземе поправителния след 8 клас - ще си избута до 12 клас.Критерия за мен е след завършване на гимназията да си вземе сертификат "Сервантес "
Виж целия пост
# 317
Не съм чула в някоя езикова гимназия да бият децата с пръчка и да ги карат да учат. От всички познавам скатавки на различни възрасти, и от Испанската също, и от френската, и от немската.
Мисля,че 157 стартира скоро, в чужда сграда и в непопулярен район, но за ученолюбиви деца си е нормален вариант.
Все пак ме всекк обича испански и езици, добре е да се вземе в предвид първо езика Simple Smile
Виж целия пост
# 318
Elea Lea може ли отзиви за ПГД “ Елисавета Вазова” ? Насочили сме се с едната близначка точно към паралелката интериорен дизайн с немски. Доволни ли сте от обучението и средата? Колко са децата в клас и какво е съотношението момчета-момичета? Само за артистични деца ли е или би допаднало и на дете без подобни наклонности?
Здравейте!
Дъщеря ми е 8 - ми клас в ПГД “ Елисавета Вазова”- интериорен дизайн с италиански език.
Тази година изучават чуждия език по 12 часа седмично, като си учат и всички останали предмети за 8 кл. Има разлика с училищата с интензивно изучаване, там учат  по 18 часа езика + бел. и мат. в 8 кл.
Специално учителката по италиански език много ги държи и учат сериозно езика.  Дъщеря ми харесва всички учители, казва че повечето са забавни и добри. Много е впечатлена от учителката си по български език. По някои предмети доста държат учителите, което чак ме учудва, по други по - лесно минават.  Огромното предимство на това училище , според мен , е първата му смяна. Започват в 8.00 ч и свършват в 14.30. Намира се в много хубав квартал “ Иван Вазов”, като наоколо е спокойно има в близост една детска градина и още едно училище. Пълно е с малки кафенца и заведения за хранене.
   Училището е малко , спокойно и няма проблеми между децата. Дъщеря ми много бързо си намери приятели, но и тя си е контактно дете.
До 10 кл . ще изучават общообразователни предмети , а 11 и 12 ще се учат специалните предмети като за интериорния дизайн са:
Интериорен дизайн, Архитектура, Ергономия, Комбинаторика, Материалознание, Шриф, Пластична анатомия, Чужд език по професията, Перспектива, Цветознание, Композиция, История на изкуството , Компютърна графика, Рисуване и композиция, Скулптура, Производствена практика. Част от специалните предмети се изучават в 9 и 10 кл.
  Сега за броя деца - миналата година приеха 5 класа с по 26 деца. Повечето деца са момичето, но във всеки клас има по 4,5 до 6-7 момчета.
Специално съм питала родителите  как се чувстват момчетата сред повечето момичета и всички казаха, че много добре и няма никакъв проблем.
Тази година в паралелките по интериорен дизайн, т.к. ще бъдат две ще се приемат по 22 деца, но за графичния дизайн , рекламната графика и модния дизайн си остават по 26 деца.
 Имат уникална учителка по френски език, но тя е само за модния дизайн. Децата много я хвалят, че ги обучавала прекрасно и взимали нива по френски език без проблем.
 По немски език учителката ще е нова( доколкото разбрах млада), защото досега нямаше немски език в училището.
Класната на моето дете е на 26 години , преподава по история и децата са влюбени в нея. Приемат я за приятелка.
Щяха да ходят на зелено училище, но отпадна заради ИП. Малко дълго стана, това е като цяло. Ако имате други въпроси, пишете ми на лични.
Пропуснах да напиша, че много позитивни промени в училището се дължат на новата им и амбициозна директорка.
Р.S - Опасявам се, че бала ще се вдигне тази година, като препоръчвам за всички , който искат да са в това училище да го напишат на първите пет места.
Виж целия пост
# 319
Еlea Lea, чудесно описание на училището. Но според мен препоръката накрая не е актуална. И на 51-во място да запишеш училището в желанията си, няма никакво значение. Дете с по-нисък от твоя бал, дори и да е писало същата паралелка на първо желание, не може да те измести.
Виж целия пост
# 320
Препоръката да се напише на първите 5 места е актуална за 4- то класиране. Миналата година на директорското класиране имаше точки според мястото на което си поставил училището. Даваха се повече точки. Това е само за четвърто класиране, но си имаше деца на четвърто класиране , които се бориха за 3-4 места останали . Иначе си права до трето класиране на кое място е написано няма  никакво значение.
Виж целия пост
# 321
Препоръката да се напише на първите 5 места е актуална за 4- то класиране. Миналата година на директорското класиране имаше точки според мястото на което си поставил училището.
На кое място си го поставил в кое заявление? Попълването на паралелките става по отделни училища.
Виж целия пост
# 322
Дидева, миналата година имаше точки на четвърто класиране, ако училището е писано в топ- 5, ( при самото кандидатстване) детето получава определени точки. Пак казвам само за 4 - то класиране, а то си е директорско. Спомням си го, защото имаше един татко, който се ядосваше, че не го е писал напред училището.
Виж целия пост
# 323
Елея, може да е имало значение и съответно  точки на вътрешно ниво  за това как са подредени паралелките в училището, но не и училища като цяло. 4-то класиране е локално. Примерно се пробваш  на него за 35-то за 3 от паралелките,  в които има по място или две свободни. Но този ти опит за класиране не касае по никакъв начин примерно 18-то и свободните места в него към 4 класиране.
Виж целия пост
# 324
Да разбира се. Това важеше миналата година само за ПГД. и само за 4- то класиране. За другите училища не е така , да не се притесняват родителите.
Виж целия пост
# 325
Намерих го. Има и друг интересен критерий.
Виж целия пост
# 326
Тогава излиза, че аз миналата година примерно, ако съм писала на 1 класиране паралелка от училището на 3 място, а ти на 13-то и после на 4 класиране сме конкуренти за свободно място, аз, макар  и с малко по-нисък бал от твоя, ще имам бонус точки заради подредбата ми на 1 класиране и ще мога да те изпреваря.. Не ми се вижда много честно лично на мен, но така са решили явно.. 4-то класиране позволява такива решения.
Виж целия пост
# 327
Намерих го. Има и друг интересен критерий.

Винаги можеш да научиш нещо ново в този форум. Flushed
Виж целия пост
# 328
Дидева, а в цитирания списък с критерии балът не трябва ли да е в низходящ, а не във възходящ ред? Звучи ми все едно кандидатът с най-нисък бал е най-напред в списъка при класиране.
Виж целия пост
# 329
Здравейте момичета.
От два дни съм се захванала да правя списък с училища за кандидатстване. И тъй като локацията на училищата ни е много важна, събирам мнения за 127 СУ и 138 СУЗИЕ. Ще съм благодарна на всякаква информация за тези две училища, защото само за тях нямам инфо. Интересува ме на какво ниво са ученето, дисциплината и преподаването в тези училища, и дали от 9-ти клас се учат някои предмети на АЕ. Изчела съм цялата тема, сега ще се върна и на предишната, но и всяка допълнителна информация ще ми е добре дошла Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия