На море в Гърция 2019 - IV

  • 46 411
  • 763
# 330
а къде да идем в този район с 3 деца сме за около 200 лв нощувката?
Виж целия пост
# 331
E, не е чак толкова страшно. Много туристи, които не са ходили по-надалеч и нямат база за сравнение, харесват Керамоти. Имам дори познати, които всяка година идват от Германия и ходят там на море, вече 5-6 години подред. Плажът е голям, пясъчен, не се препълва, има богат избор от заведения и дори менюта на български Simple Smile В темата е писано много пъти, можеш да потърсиш мнения за хотели и ресторанти от потребители, които са прекарвали повече време там (ние винаги минаваме транзит и най-много фрапе сме пили).
Иначе Керамоти се разви като курорт покрай българите, въпреки просторния плаж преди 15-20 години си беше едно мърляво малко пристанище на фериботите за Тасос.
В този ред на мисли, от най-близките и достъпни дестинации на Тасос е по-хубаво, на Халкидики (Ситония) също, но като за първо ходене на гръцко море - става.
Наблизо може да се разнообразява и с други приятни плажове като Еразмио и Авдира, да се разгледа Кавала - чудесен град с история, да се хване ферибот за ден до Тасос, да се направи разходка с лодка из влажните зони по устието на Места.
Просто трябва да се има предвид, че е място за спокойна почивка, доближаваща се до тази на бг море (може би в минало време), не е типичната гръцка атмосфера и дух. И има комари Simple Smile
Виж целия пост
# 332
Миналата година бяхме в Керамоти в края на август-началото на септември. За семейства с деца е идеално. Всичко е на пешеходно разстояние. Плажът е плитък и спокоен. Видях само 2 комара и те избягаха от мен /сигурно има защо/. Препоръчвам ви тази таверна:
Скрит текст:
Виж целия пост
# 333
Дойде време и за нашето гръцко море, а сетне и за неговия край Simple Smile И аз ще спазя наложилата се практика да сложа фермана в скрит текст, защото се получи наистина напоителен. Към всяка от двете дестинации има линк със снимки.
Скрит текст:
Тази година по ред причини не можахме да отлепим преди средата на юли, поради това се наложи много внимателно да избираме дестинацията, тъй като никой от семейството ни не е очарован от претъпканите плажове и курорти, нито пък от цените в топ сезон.
Пътувахме по маршрут Солун-Южна Евия-Рафина-Андрос-Парнас-София. Тръгнахме в четвъртък след работа към любимия Солун, където имахме време точно за една вечеря, сън и фрапе на сутринта преди път. Пътем обядвахме в таверната с най-хубавите маслини на яхтения кей в Ахилио, а вечерта ни завари на няколко километра от целта в село Октония, Югоизточна Евия. Последва спускане по страховит път с огромна денивелация ... двукратно, тъй като първия път, убедена, че това не може да е правилният път и ще пропаднем някъде в морето, настоях да се върнем до селото и да питаме. В крайна сметка продължихме по пътя, той не беше (разбира се) правилният и излязохме на съседния плаж Агиос Меркуриос, откъдето по малка отсечка черен път (алилуя!) вече в 22 часа се добрахме до желания Муртери, където имахме резервация в малка къщичка на самия плаж.
Муртери е диво и затънтено място, рай за темерутите и любителите на усамотението през висок сезон, както ще видите от снимките. Правени са в събота и неделя по обяд и следобяд! Т.е. няма шашми от сорта на рано сутрин, вторник вечер и т.н. През уикенда на двата малки бийч бара идват доста гърци. В делничните дни и тях ги няма. Има вили, няколко студиа под наем, две кръчми и половина, магазини – в съседното село във вътрешността (“официалният“ път е доста по-добър). Плажът е по-скоро каменист, но поради това с кристално бистра вода. Много добър старт на нашата почивка, макар че на тръгване времето се развали – тогава бяха ураганите на Халкидики.
На път към следващата си цел не минахме през моста на Халкида (Халкида е ужасно неприятен и задръстен град), ами с ферибота Неа Стира-Агия Марина. Това след като обиколихме Мармари в дъжда и установихме, че в неделя вечер предстоящият ферибот за Рафина е пълен със завръщащи се в Атина гърци.

Снимки от Евия - https://www.flickr.com/photos/182857952@N07/albums/72157709837953872

От пристанище Рафина хванахме двучасов ферибот за Андрос – един от най-близките до сушата цикладски острови и необяснимо слабо популярна туристическа дестинация. Необяснимо, защото е красив, богат остров, най-зелен сред останалите „лунни пейзажи“ на Цикладския архипелаг, с извори и водопади, невероятна архитектура и култура, суперски плажове. Е... трябва да има и някаква уловка, нали?
На Андрос духа. Ама като казвам духа, духа. По принцип юли и август са месеците на мелтемите в Егейска Гърция и се случва да бъде ветровито и на други места. Тука обаче направо те хваща за ушите и те отнася. Имаше моменти (за щастие кратки), в които изобщо не можехме да излезем на прекрасната си веранда с гледка към залива Фелос. Имаше моменти, в които се завивахме с одеала. Тъй като мелтемът е северен вятър, като резултат водата на Андрос е доста хм, прохладна. Това също е динамична величина – в някои дни беше много приятна, в други лед, като цяло – пак зависи от посоката и силата на вятъра и къде на острова си се позиционирал. Известна утеха ни даваше само фактът, че в същата седмица на съседните Тинос и Миконос е духало още по-лошо Stuck Out Tongue
На разбора се оказа, че се намираме на най-хубавото място на целия остров. Фелос е идеално кръгъл залив (мислете Войдокилия, но по-чист и по-голям), без чадъри и шезлонги, но с цяла гора от тамарискови дървета на пясъка, които правят по-добра сянка от всеки чадър. Фелос е в дъното на една зелена долина, която се спуска от хълмовете към морето – ние бяхме малко по-нагоре на един такъв хълм и си го гледахме от градината всяка сутрин и вечер. Наблизо е малкото пристанище Гаврио, с точно толкова цивилизация, колкото тестото поеме – две пекарни, супермаркет AB, добре заредена и с козметика аптека, редичка ресторанти, две пицарии, фамозна кафе-сладкарница с палачинки и домашни лимонади точно срещу фериботите.
В този район се намират и две от известните кръчми на острова – О Косис, в Ано Фелос, която има собствена ферма и се слави със страхотното си месо на грил (наистина е страхотно) и Стеки ту Андреа, която е долу до плажа и я споменавам малко със смесени чувства. Там храната също е изключително изобилна и вкусна, но обслужването куца ужасно, дори се опитаха да ни метнат в сметката.
След Гаврио по крайбрежието се редят известните и най-посещавани плажове на Андрос – Агиос Петрос, Голдън бийч, Кипри, Баци. Баци е центърът на туристическия бизнес, бивше рибарско селце, сега изцяло губерния на хотелите, стаите под наем и големите кръчми с менюта на английски и руски. В интерес на истината, руснаци не видяхме. 80% от посетителите на острова са гърци, а сред останалите бих откроила няколко големи групи американци, тук-таме някой италианец, французин, испанец, германец, англичанин. Една българска кола, една румънска. Туйто. Споменатите плажове са вече с всички салтанати – чадъри, шезлонги, барове с доста силна музика. Дори и те не бяха претъпкани в никакъв случай, като за юли беше съвсем приемливо. Агиос Петрос е най-хубав и има достатъчно свободни зони, но не успя да ни легне на сърцето така, както Фелос.
В Андрос има прекрасни плажове, достъпни само по черен път, като Зоркос, Атени и Ахла (до Ахла има и разходки с лодка от Хората, но поради силния вятър по време на нашия престой те не пътуваха), но за тях се иска сериозна мотивация да си счупиш колата. Ние не я намерихме, тъй като те са от наветрената североизточна страна на острова – иначе щяхме да я чупим, както на толкова други острови Simple Smile
За отчитане е фактът, че дори главните асфалтирани пътища са сред най-къдравите, тесни и надпропастно висящи в Гърция. После като пътувахме през Парнас на връщане, ми се струваше кат магистрала Simple Smile
Хора-та, или главният град на Андрос, заслужава отделно писание. Невероятно красив град. Капитански, богат, белокаменен, естетически изпипан във всяко едно отношение. Не е само, че са бели къщи със сини прозорчета, както е типично за архипелага – всичко в града е по конец, саксиите са подбрани и боядисани в цвят, цветята в тях също се вписват в общия колорит, абе маркуч да виси от мивката, и той ще е в тон с останалото! Страхотен, омагьосващ град. Намира се на тесен полуостров, заобиколен от двете страни от море, като отляво му е плажът Емборио, а отдясно – Парапорти. На носа има остатък от стара венецианска крепост и фар. Пълно е с музеи – музей на морето, музей на модерното изкуство, и т.н. Къщите в Хора са в неокласически стил, строени между средата на XIX и първата третина на XX век, някои от тях днес са обществени сгради, хотели и т.н., но като цяло са прекрасно поддържани и възстановени. Историята на града и острова е дълга, но няма да ви отегчавам. Ще кажа само, че от тази страна духаше още повече.
В последния ден се разходихме до малкото градче Ормос Кортиу – супер чаровно с две улици, едната по морския бряг и вътрешната, пешеходна, настлана с мрамор и приютила повечето магазинчета и заведения, и близкия плаж Тис Гриас то Пидима, или Скокът на старицата. Той е може би най-известния на Андрос с 15-метровата си скала. Според легендата тя уж изобразявала скачаща в морето старица, като най-популярната версия за самоубийствения й скок е че предала града на османските окупатори. Има и други. Плажът е впечатляващ като гледка, стига се по приемлив и не много дълъг черен път. За плуване и излежаване много не става.
Време е да спра с излиянията Simple Smile По практичната част ще кажа само, че фериботи от Рафина за Андрос пътуват 4-5 пъти на ден, а цената е съвсем приемлива (150 евро двупосочно за кола и двама възрастни).

Снимки от Андрос - https://www.flickr.com/photos/182857952@N07/albums/72157709825172591
Виж целия пост
# 334
Параход,  вдъхновяващо! Направо поставих Наксос под въпрос. Чудесни разказ и снимки!
Виж целия пост
# 335
На Наксос е по-топличко (поне при нас беше), въпреки че и там съм чувала за случаи, в които вятър е провалил нечия почивка. Може би дори и на Андрос има безветрени моменти Simple Smile
Виж целия пост
# 336
Нямам много опит по островите, но помня Лимнос, сертември 2016 - студена вода и вятър, ама вятър! На всички снимки сме с коси нагоре и пак беше хубаво. Един вятър ли ще ми скапе почивката?
Виж целия пост
# 337
Абе и ти си права! Лимнос ми е номер 2 по вятър Stuck Out Tongue
Виж целия пост
# 338
Като си спомням как не ни отвя тогава, представям си номер 1 Laughing на връщане така лангъркаше гемията, че пътуването беше повече от 7 часа. Свитки ми излязоха. Smiling Imp
Виж целия пост
# 339
Море е - навсякъде може да се случи. Ние просто сме имали късмет досега... и така 20 пъти, като във вица за тъщата и сатъра Simple Smile На Лимнос не беше толкова зле, успявахме да намерим плаж, където изобщо да не духа - в нашия случай повечето дни пътувахме от Плати до Фанараки-тата. А във вътрешността нямаше и следа от вятър. Вие просто сте изтеглили късата клечка през септември. На Цикладите пък май тогава е най-тихо (което не значи, че не са възможни изключения).
Иначе морето си има свои политики - въпреки вятъра нямаше никакви вълни, нито на плажовете (то се вижда от снимките), нито по време на плаванията някакви драматични.
 
Виж целия пост
# 340
Абсолютно! На принципа съм, че тия неща са както дойдат - природа, острови, море, дъжд.вятър...
Виж целия пост
# 341
Параход, вдъхновяващ ме всеки път с разкази и снимки. Обожавам малките, запечатани детайли....
Виж целия пост
# 342
а къде да идем в този район с 3 деца сме за около 200 лв нощувката?

Може да проверите Ставрос-има изгодни местенца на приемливи цени.
Виж целия пост
# 343
Параход Вие колко време бяхте в този район на Евия? Питам, защото ние сме били само горе, по едно време гледах и най-южната част, но там ме притесняваше именно този наплив от гърците, но явно това е уикенда само. Мисля, че само някой беше ходил най-долу до юг....изобщо се чудя дали да не отидем от северна Евия надолу.
А Андрос...колкото малък ми се стори, толкова неща каза за него, така че май размера не е от значение този път Simple Smile
И като говорихте за вятъра там...аз пък се стреснах от студената вода на Корфу. Просто никъде не бях чела , че водата от онази страна е така студена. Първият ден на Ровиния се озъбих, после на Палеокастрица ми беше смешно на най-различни езици как се изказваха ...докато влезнеш във водата и свикнеш де. Единствено на плитките плажове разбира се го нямаше този момент с влизането, там беше по-топла.
Виж целия пост
# 344
Лиана11,
ние пристигнахме в петък вечер, бяхме събота и неделя и по никакъв начин напливът не ни е натоварил, на Муртери и особено на съседния Агиос Меркуриос виждаш какви огромни празни пространства са. Нито пък малкото на брой заведения се пълнеха твърде. То няма и много-много настаняване. Мога да препоръчам къщичката ни горещо.
Извън 10 юли-30 август смятам, че няма да има човек и за цяр, а дори и в този период в делник ще е много спокойно. Предишния път минахме през Евия около 12-13 септември и всичко затваряше или беше затворило вече.
Малко по-южно от Муртери на въшния бряг, към Корасида и Агии Апостоли, също има хубави плажове, някои труднодостъпни, други не толкова. Останаха за следващ път.
Откъм вътрешната страна на Евия има места, които за моя вкус са силно туристически. Неа Стира и Мармари са градчета с туристическа инфраструктура и поносими (но не чак толкова добри) плажове с дълги редици чадъри и шезлонги, където спират регулярни фериботи от Атика и естествено, през уикенда се пълнят. Идват и много гръцки баби с автобуси. За Мармари-Рафина дори беше разпродаден първият ферибот и трябваше да чакаме втория, от Неа Стира нямаше проблеми да се качим, но пак беше претъпкан.
От Халкида на изток към Еретрия и Амаринтос е застроено почти цялото крайбрежие, а плажчетата са ню-ню, там изобщо не ми допадна. Не успяхме да слезем до Каристос, там съм чувала за добри плажове също, включително пусти в сезона.

А Андрос хич не е малък, заедно с Наксос са най-големите Циклади,  и като добавиш къдравите пътища и факта, че Хората и Ормос са на срещуположната страна спрямо Фелос и Гаврио... има си път Simple Smile Бяхме там за седмица и пак остана какво да се види.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия