Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образУвание. Училищен спамо-чат. Тема №6

  • 27 560
  • 746
# 315
Аз пък имам усещането, че ако София "тича" в посока съвременен европейски град, малките градчета в България  "тичат" точно в обратна посока: мисленето не само, че не еволюира, ами става по-ретроградно, отколкото е било...
Виж целия пост
# 316
Подписвам се под поста на Пипи Simple Smile
Аз пък имам усещането, че ако София "тича" в посока съвременен европейски град, малките градчета в България  "тичат" точно в обратна посока: мисленето не само, че не еволюира, ами става по-ретроградно, отколкото е било...
Да, с изключение на Пловдив, Варна, Бургас и още един-два.
Виж целия пост
# 317
За съжаление често националната гордост върви заедно с пълно неразбиране на правата на различните (емигрант, гей, с увреждания, чернокож, всички аспекти).
Права имат не различните, а еднаквите. С понятието човек. Срещу задължението да бъдат такива.
Виж целия пост
# 318
Аха, ще стане европейски град София. Вчера една баба в парка за нейното дете:  Защо му викате момченце? Аз (озадачен) - Момиченце ли е?
Бабата - Още не е решило !!!
Виж целия пост
# 319
С таквиз баби европейското ни е в кърпа вързано 😂
Виж целия пост
# 320
Аз пък имам усещането, че ако София "тича" в посока съвременен европейски град, малките градчета в България  "тичат" точно в обратна посока: мисленето не само, че не еволюира, ами става по-ретроградно, отколкото е било...

100% вярно. Поддържаме една наследствена къща в малко градче до голям областен град. С канализация и магазини. С прилично количество млади хора. Моите ваканции са минавали там и сега се старая поне месец детето ми да е там. Имам много познати, приятели и роднини. В градеца имаше читалище, библиотека и кино, гимназия и две основни училища, 3 детски градини. Редовно идваха театри и концерти. Това бяха велики събития. С много от хората с които съм контактувала можехме и говорехме за книги, музика, кино и кой къде ще учи. Сега същите тези хора са ограничили темите до това кой как преживява и свързва двата края. Зорлем издържат студенти.... в университета в Търново и подобни. Въпреки недоимъка.
Няма кино, библиотеката и читалището са със затихващи функции. Само гимназията функционира с по един клас от ромските малцинства. Българчетата заминават след 7 клас в областния град. Приемат ги в добри училища, защото "селското" училище е супер добро до 7 клас.
Виж целия пост
# 321
Подписвам се под поста на Пипи Simple Smile
Аз пък имам усещането, че ако София "тича" в посока съвременен европейски град, малките градчета в България  "тичат" точно в обратна посока: мисленето не само, че не еволюира, ами става по-ретроградно, отколкото е било...
Да, с изключение на Пловдив, Варна, Бургас и още един-два.
Аз изброените ги имам за “големи”? Специално уточних, че говоря за малките градчета.
Виж целия пост
# 322
Точките от НВО не се преобразуват в оценки по шестобалната система. Изразяват се като процент от максималния брой и се записват в точки. Не се формира и среден успех. Няма санкция за неявяване. Оценките от ДЗИ пък няма да участват във формирането на успеха от средното образование.

Т.е. си имаш свидетелство за основно с празна графа за НВО? Боже! Ох, рано ми е за седмокласни вълнения, но отсега усещам колко ще съм фрустрирана от липсата на смисъл.

Хахах Попеа, както се вижда не само според мен. Спори, тя Дидева каза. Няма санкции и не се пише нищо, т.е. не е двойка.
Виж целия пост
# 323
Скрит текст:
Точките от НВО не се преобразуват в оценки по шестобалната система. Изразяват се като процент от максималния брой и се записват в точки. Не се формира и среден успех. Няма санкция за неявяване. Оценките от ДЗИ пък няма да участват във формирането на успеха от средното образование.

Т.е. си имаш свидетелство за основно с празна графа за НВО? Боже! Ох, рано ми е за седмокласни вълнения, но отсега усещам колко ще съм фрустрирана от липсата на смисъл.

Хахах Попеа, както се вижда не само според мен. Спори, тя Дидева каза. Няма санкции и не се пише нищо, т.е. не е двойка.
Аз само предположих, а спорех по това колко се явяват (или не се явяват) от ЧУ, не по това дали е 2-ка или е празно. Това не ме интересува изобщо. Интересува ме може или не може. И след като може, си е напълно възможно от 10 деца да се явят 2 от някое ЧУ. А дали е така "кой, коооой ще ми каже?!" Laughing

Ето, Мецане, от последна инстанция - може. Кой, колко и защо го правят, е дълга тема.

Скрит текст:
Ключовата дума е ЧИТАВИ, Попея.
По-далновидните вече са се ориентирали.
Но идилията им ще продължи до момента, в който безумната тълпа подуши цветята и розите и се хвърли с грухтене и кудкудякане към успеха.
Липса на елемент на принуда има и в "елитните" ДГ. Никой не е изгонен за слаб успех. От която гледна точка в ЧГ има известна принуда:"Плащам луди пари, за да ми носиш двойки ли?" Simple Smile
А учителите са под натиск да осигуряват доказуеми успехи...
А има и друга логика. Децата в добрите ДУ в огромната си част го ползват за стъпало към университет, а за добър университет се изисква учене и успех. И езици, често пъти. Така че те нямат никаква нужда от принуда от страна на училището за успех, тях ги принуждава самият живот, защото в обшия случай нямат мама и тате да им оставят милиони наследство, а трябва да се борят за хляба си сами. А за това трябват и усилия, и учене, и успех, и реални знания, и софт скилс, и, и, и.....
А децата в частните гимназии без подбор (а това са голямата част от ЧГ, всъщност всички без 1-2) често са там, защото мама и тате имат милиони да им оставят - не казвам всички, а често, аз лично познавам такива няколко. И на мама и тате често изобщо не им дреме за жълтите стотинки, които плащат за частното училище, че да искат успех. И са в състояние да купят и висшето образование на отрочето, както и средното, и изобщо не им трябва добър университет. А и да искат успех, какво ще направят, ако не го получат, ще спрат издръжката ли или ще изгонят детето си?

Според мен в ДГ децата имат многократно повече принуда за учене и добър успех, отколкото в ЧГ. В общия случай (изключения стипендиантчета винаги има).
Виж целия пост
# 324
Точките от НВО не се преобразуват в оценки по шестобалната система. Изразяват се като процент от максималния брой и се записват в точки. Не се формира и среден успех. Няма санкция за неявяване. Оценките от ДЗИ пък няма да участват във формирането на успеха от средното образование.
Аз не разбрах: това верно ли е така? Т.е. ДЗИ по БЕЛ е задължително, но не участва във формирането на успеха от средното образование. Все едно, имаш максимален брой точки на ДЗИ по БЕЛ и средно 4ка през годините по БЕЛ, значи ще е единствено 4 в дипломата? Т.е., ако по някаква причина си недолюбван от учителя по БЕЛ и ти пише много ниски оценки, никакво независимо оценяване няма да ти промени дипломата? Остава си само "зависимото"?
Виж целия пост
# 325
Коментирах дипломата за средно образование на учениците, обучаващи се по новите учебни планове и програми. Първите са тези, които сега ще бъдат в десети клас.
Най-общо в дипломата ще има окончателни оценки по няколко общообразователни предмета и по тези от профилираната подготовка - ООП и ИУЧ. От тях ще се формира общият успех. Оценките от ДЗИ ще бъдат вписани в дипломата без да оказват влияние върху общия успех. По същия начин ще бъдат вписани и оценките от първи гимназиален етап. Последното е още проект, но съм сигурна, че ще бъде прието. Аз лично го предложих като вариант преди доста време. Хубаво е, че и в МОН са се сетили.
Виж целия пост
# 326
Иначе да, предполагам, че повечето деца в ЧУ са там с цената на лишения за мама и тате, и се стараят да излязат от системата след 7 клас.
Преобладаващата мотивация да плащаш ЧУ е да осигуриш най-доброто възможно образование за децата си. Не е логично мотивацията да се промени рязко след 7-ми клас. Мнения различни за това, кое е най-доброто. Все повече от тях са, че това са ЧГ. И читавите такива се множат, но не достатъчно бързо за да настигнат търсенето. Не е ясно и доколко този растеж ще е устойчив.

Гимназистите вече нямат нужда от целодневен надзор, плюс това, че е доста по-евтино да се харчиш година-две за курсове и после да не плащаш 4 години. Има 10 държавни гимназии, които си заслужават.
Виж целия пост
# 327
Андии! Heart
Виж целия пост
# 328
Андариел, върнах се специално да погледна датата! Welcome back
Виж целия пост
# 329
Андариел, добре дошла!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия