Къде да отседнем в Родопите и какво трябва да се види непременно - 8

Има,да но не с басейн 😁.За Чилингира оплакванията са свързани с чистотата, отношението и храната. И в bookings и дори и тук има мнения. Иначе съм го набелязала отдавна. Иска ми се нещо като,, Старите къщи,,в с. Врата или комплекс,, Изворът,, ,в с. Средногорци. Погледах вила ,,Дива,, до язовир Въча. Но няма басейн, няма детски кът ....
За съжаление такива, като тези, които описвате ги нямаме в Равногор. Мистик уоман..само Борика работи това рлято.- Другите два-единия се продава, а другия е затворен. Има само една къща за гости-Чисто село мисля, се казва, другите са като нас-приемаме приятели постоянно Simple Smile За жалост няма и къде да се яде това лято-само сладкарничката на центъра, от скоро уикендите една каравана на Бекови скали и хотела. Иначе мъчим се и ние да популяризираме нещо-например миналата седмица моето семейство, заедно с гостенчетата ни-тийнеджъри, изчистихме баскетболното игрище-така че ще има къде да играете баскетбол ако дойдете Simple Smile
е...сега Simple Smile В този район мн.трудно ще намериш по твоите изисквания точно. А и да има басейн,то водата като не е минерална ...

Вяра, много жалко...
Ние бяхме за 1 нощувка в Чилингира преди 1месец. Аз не видях нищо лошо, даже ще се върна там. Стаята ни беше просторна и чиста. Ресторанта е със супер панорама, готвят вкусно, персонала беше любезен и с маски. Има басейн, но не сме го ползвали. Ние останахме доволни и ще се върнем.
Не помня коя потребителка питаше за хотел Главатарски хан и аз й бях написала, че сме запазили Рокка Резорт. Прибрахме се от почивката си и сме много доволни от избора си. Още след влизането си в селото видяхме Главатарски хан, който е на нещо като баирче от което язовира се вижда, но доста по-отдалечено, отколкото в Рокка. Рокка е на самия бряг като единия от дните след плажа на басейна слязохме и до язовира да се поразходим, имаше хора, които си ловяха рибка. Самия хотел е с многи хубав интериор, хареса ни и ресторанта, както милия персонал и обслужване.
Успяхме да посетим част от меандрите на Арда, да се разходим из Кърджали, Каменните гъби и Въжения мост край с Лисиците. Благодаря на хората, които от форума ни опътиха за моста. Открихме го много лесно и пътя беше лек и приятен до там. Удовлетворена съм от плануването и посещението ни в района. Останаха ни още някои забележителности в района, за да отидем отново Simple Smile
3 седмици преди вас и ние със съпруга ми си направихме малка обикалка - предполагам няма да имаш нищо напротив в/у твоя текст да добавя  моите коментари за Мурсал
След Огняново се преместихме в с. Ягодина. Настанихме се в хотел Мурсал над селото. ........ В нашата стая имаше счупена закачалка, в банята бяха изскубано държачите за чаша и сапунерка - при нас нямаше такова нещо - ние бяхме в стаята в крилото срещу ресторанта крайната- аз лично много я харесах - голяма, чиста, с прозорци от три страни. ..... Решихме да се освежим с по един таратор, но се оказа, че краставицата трябва да я търсиш с лупа, иначе киселото мляко беше разкошно - кухнята определено им куца. Попитахме дали вечер има отопление и ни казаха, че парното работи. Да, ама не-Нямаше парно, ако някой е по-зиморничав ще му трябва по-дебели дрехи  по време на нашето посещевие пуснаха парното - дори се наложи да спим на отворен прозорец. Като изключим таратора, храната беше вкусна. Опитахме типично родопски ястия пататник, млин и ни харесаха - както писах по горе слабото място на хотела е ресторанта - първо, според мен готвача сега се учи на занаят, второ аз идвам от морски град, знаете за летния сезон,  уж съм свикнала с цени, но там определено си бе ... изненадващо като сума.В същото време обаче закуската беше прекрасна и още бленувам сиропа им от бъз. .   Неприятно впечатление ни направи, че едната вечер се оказа, че са ни добавили в сметката сладко, което нито сме поръчвали, нито сме яли. Мъжът ми искаше да се разправя, но го спрях неси заслужава за едно сладко. Просто не дадохме бакшиш.сутрин нямаше топла вода,също много неприятно- ние сме нямали този проблем ,  . Последното разочарование беше от сладката в хотела, купихме няколко вида и вече вкъщи се оказа, че реално сме си купили компот в малко бурканче-Относно сладката им - всех си от арония - рядко е , но след няколко дни като видях сладко от бели череши от бачковския манастир - мурсалското определно бе по-гъсто. Всички тези неприятни детайли много дразнят и не бих препоръчала хотела. Забравих да кажа, че и пътят до него е черен, построен е с европейски средства, но те не са стигнали за път - да пътя  е неприятен
Да добавя има и малки  но чисти сауна, парна баня, инфраред сауна и интересно външно джакузи- ние посетихме всичко с изключение на джакузито /просто заваля дъжд/

Здравейте, любители на Родопите,
И аз първо искам да благодаря за всички пишещи тук, тъй като благодарение на вас направих страхотна програма и си изкарахме чудесно! Не съм сигурна, че в един пост ще опиша всичко, но обещавам, всеки ден по малко:)
Тръгнахме от София по-ранично, посока гр. Пещера - посетихме крепостта Перистера, много приятно място. Стига се до самата крепост с кола, има си и паркинг. Има и вход, символичен. Много ни хареса там:)
После пещерата Снежанка - също много красива, за първи път я посещаваме. Намира се на 7км от Пещера, има си табели и всичко. От паркинга има около 1 час ходене до самата пещера. Единствено разочарование - никой не влезе с нас да ни разкаже каквото и да било, та трябваше да използваме въображението си, за да открием Снежанка и джуджетата:)
След това се отправихме към язовир Въча. Няма такова място! Колкото и снимки да съм гледала, пак не можеш описа тази гледка!
Отседнахме на Чилингира, не разбирам как може да пишат негативни отзиви за този хотел! Гледка - невероятна, мястото е уникално! Храна - вкусна! Апартамент - огромен, чисто! Имаше насекоми и влечуги, но все пак сме сред природата. А и на децата им беше приятно да гонят гущерчетата. Водата в басейна се топли от слънцето, т.е. студена е, което ни най-малко не попречи на децата да се забавляват! Единствена забележка - персоналът в заведението - не бяха много мотивирани, но въпреки това по никакъв начин не успяха да развалят цялостното ми добро впечатление. Бях настроена много негативно, заради отзивите за хотела, но останахме приятно изненадани.
Направихме разходка с лодка по язовир Въча, да се порадваме отблизо на тази неземна красота!
Също така срещу ресторанта на хотела, от другата страна на шосето започва екопътека Чилингира, която е много приятна, но си има денивелация. Не успях да стигна до края, тъй като започваше да вали, но и това, което видях беше изумително. Пътеката се изкачва и постепенно се открива все по-голяма част от язовира. Трябва да се види. Неописуемо е!
Следва продължение:)
Някой слизал ли е от крепост Моняк до моста за село Лисиците? Преди малко ми попадна пъпепис и там пишеше, че от крепостта директно слезли надолу към моста.
shimbite Ще споделиш ли от къде се хващат тези лодки и колко е на час.

В четвъртък заминаваме за Триград, ще направим нощувки в Хорлог и Аркан Хан. За жалост закъсняхме с чуденките къде да ходим и за това ще спим и в двата хотела.

Моля за препоръки за места за хапване. Само "При мечките" сме ходили.

Тези, които сте ходили в Харамийска пещера, става ли да се минава с раница през прехода. Фотоапарата го носим навсякъде с нас, не мисля че ще е удачно да го оставим в колата. Още се чудя на тази пещера, хем обичам по-необикновено преживяване, хем ме е страх.
Здравейте, и аз бях прочела подобно нещо, но когато се качихме на Моняк и погледнах надолу, видях само отвесни скали, направо ми спря дъха! Blush  Може и да има място от където е възможно да се слезе, но аз не го открих и си минахме по обичайния маршрут.
И аз не мисля, че има директен път към моста от Моняк.
Видях го в пътепис от 2018г. Има и снимки. Ето:
Скрит текст:
Реших, че ще се спуснем директно към моста – не ни се връщаше по обратния път... Та погледнато от върха – шансовете ни да може да слезем фронтално бяха доста обнадеждаващи … с изключение на един участък дето беше подозрително отвесен. Избързах напред, все пак ако ударехме „греда“, да им спестя малко от разкарването (а на себе си упреци Simple Smile ), но всичко бе точно – можеше да се спуснем безпроблемно. Ех, надолу никой не се оплака от наклона и общо взето за нула време се спуснахме.

Малко преди достигането на моста обаче се наложи лееееекинко да позаобиколим – нямаше как , скалата бе изсечена, за да може да преминава влака.

Ето и цялата публикация (мен лично така написани пътеписи не ми допадат) - http://www.entusiasti.net/%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%8F%D0%BA-%D1%81- … %BD%D0%B8-%D0%BE/
Здравейте, обмислям и аз разходка в Родопи. Мисля да отседнем в Пампорово и да обиколим по-интересните и достъпни места в областта. Ще сме с детето (на 4.5г) и няма да ходим по пещери. Какво може да препоръчате. Набелязъла съм някой места ( Смолянски езера, Скала Невяста, Орфееви скали, Планетариума, Широка Лъка, Смолянска крепост, Рожен) . Някой има ли отзиви за Санта Клаус БГ (https://agrovestnik.com/%d0%b5%d0%b4%d0%b8%d0%bd%d1%81%d1%82%d0% … 0%b0%d0%bb%d0%bd/ ) и дали ще мога с детето да стигна до Дяволския мост Thinking
Преди 2 години бяхме на детски рожден ден във фермата за северни елени.Децата се забавляваха до късно вечерта-имаше въжен парк,тролеи,батути,много място за игри,както и възможност да нахраниш елена.Фермата се намира по пътя за обсерваторията в дясно.
Не знам дали ще има свободни места, но ако искаш провери вила Ина, или "Къщата на влъхвите" в с. Стойките, защото те организират и водят гостите по различни места, ако проявят желание или поне обясняват и резервират, ако не могат да ви придружат. Днес видях мацката катери една скала, май е на Невястата, което означава, че е завела група там. Имат фб страничка.