Професия учител - 6

  • 31 671
  • 744
# 540
До колкото разбрах "помощник на учителя" е временно място финансирано по ервопейска програма за ДГ и училища, където има  5 деца в клас/група със СОП. Не гарантирам, че това е 100% достоверно.
Да, така е. Говорих с позната, която се оказа, че от месец работи точно това и тя ми каза същото. Има задължение да се занимава с децата със СОП в групата, за да може учителя да си проведе ситуацията и другите задължения. Май е вариант да работя това като за начало, макар, че не ги водят педагогически персонал и са на мин. работна заплата. Трябва да се започне от някъде Blush
Виж целия пост
# 541
Е какво сега-щом си учил друга специалност освен педагогическа слагате вето.В крайна сметка или ставаш за това или не,та ако ще и пожарникар да си бил преди това.

Ами не е точно така, защото ти няма как да си учил за пожарникар / вземам твоя пример, защото е драстичен/, а да установиш години по-късно, че искаш да си учител.   А дали ставаш или не ставаш - ставащите си знаят от самото начало - това си е призванието да бъдеш такъв, да ти идва отвътре, да знаеш, че е това и да си кандидатстваш това. След това идва реалната работа и даже и да си от ставащите, може да се откажеш поради съвсем други причини. А може и да те откажат.
Виж целия пост
# 542
Вярно е, че много неща се учат от практиката. Ама мен млади колеги(преквалифицирани) са ме питали какво е това "годишно разпределение".
И за да не ме разберете погрешно, ще кажа. Нямам нищо против, колеги, които са се преквалифицирали от други области. Обаче смятам, че човек трябва да се подготви добре теоретично, преди да започне работа.
Не съм съвсем съгласна, защото това (конкретно "Годишното разпределение" например), също се научава с практиката, защото в университета изобщо не ни учиха такива неща, като водене на дневник и ред други важни неща. А пък да не говорим за магистрите, които се преквалифиьират от други професии. Там обучението е още по-занижено.
Виж целия пост
# 543
 Теоретично, теоретично, колкото и да е теоретично подготвен човек, не може да е подготвен за реалността в училище. Аз теорията си я владея. Обаче като се сблъскам със злоба, агресия и липса на респект се чувствам безсилна.  А има млади учители, които  се справят.
Виж целия пост
# 544
morphea съгласна съм с теб! Теорията се припокрива с практиката съвсеееем малко, като практиката е по-важна в случая.
Виж целия пост
# 545
Вярно е, че много неща се учат от практиката. Ама мен млади колеги(преквалифицирани) са ме питали какво е това "годишно разпределение".
И за да не ме разберете погрешно, ще кажа. Нямам нищо против, колеги, които са се преквалифицирали от други области. Обаче смятам, че човек трябва да се подготви добре теоретично, преди да започне работа.
Не съм съвсем съгласна, защото това (конкретно "Годишното разпределение" например), също се научава с практиката, защото в университета изобщо не ни учиха такива неща, като водене на дневник и ред други важни неща. А пък да не говорим за магистрите, които се преквалифиьират от други професии. Там обучението е още по-занижено.
То е ясно, че в университета не се учи всичко. Обаче , как започваш работа без дори да си се запознал със задължителната документация и нормативната база?!
Виж целия пост
# 546
Един въпрос към по-запознатите Simple Smile Завърших магистратура ПНУП и започнах работа в градина (за сега не като учител). Имам интерес да запиша следдипломна квалификация Учител по музика и видях, че продължителността е два семестъра. Въпросът е еднакво ли се гледа на кандидат с магистратура и такъв със СДК, при подбор за свободно място? Ако не, какъв е смисълът от втората?
Виж целия пост
# 547
Тук масово учителите по музика изкарват магистратури ПНУП, защото няма работа за тях.
Виж целия пост
# 548
...Обаче , как започваш работа без дори да си се запознал със задължителната документация и нормативната база?!
Абе, то хубаво се запознаваш, ама като не си го видял натюр, така да се каже, кел файда от теорията. Като почнах, знаех, че има такова животно "материална книга", ама мислех, че само името му е книга, пък реално е някаква база данни. И 3-4 дни гледам, стои педаг.съветник през междучасията пред един фолиант, пъха разни бележки, вади разни бележки - като букмейкърско бюро от гангстерските филми. От време на време се доближи някой, драсне нещо, врътне подпис... Срам, не срам, тогава реших, че е някакъв архив на взаимоспомагателната каса. Чак когато се засилих към канцеларията, да питам как да вляза в материалната книга, истината лъсна.😁
Виж целия пост
# 549
Уточнявам, че има как да си завършил за пожарникар, в Академия на МВР има факултет "Пожарна и аварийна безопасност" и се излиза с бакалавърска степен. И нищо не пречи такъв човек след време да се преквалифицира. Честно казано, много ми е съмнително какви знания в повече може да има един бакалавър ПНУП, влязъл с бал 13, което значи тройки по всичко. Толкова беше минималният бал тази година в университет "Проф. д-р Асен Златаров" в Бургас. За специалност български и история пак беше там някъде и даже имаше незаети места и обявиха допълнително класиране, т.е. реално всеки с тройки влезе. За магистратура поне се изисква минимален успех 4,00 и балът за ПНУП тази година беше много висок. Та е много спорно кое ти дава повече знания. Теорията никога не те подготвя за всичко, с което ще се сблъскаш в практиката. И да, в Бургас има СДК начален учител, два семестъра е. Аз самата записах магистратура "иновации в обучението по история в средното училище", четири семестъра е. Когато подавах документи, дойде едно хлапе, бакалавър с диплома 3,80, да кандидатства за магистратура. Ако такива хора стават учители, ясно защо образованието ни е толкова зле.
Виж целия пост
# 550
Аз в такъв случай съм имала късмет с базовите учители на стажа - и в материалната книга ме оставяха да пиша, и ми обясниха що е то разпределение. А този стаж май реално липсва в магистърските програми.
Виж целия пост
# 551

То е ясно, че в университета не се учи всичко. Обаче , как започваш работа без дори да си се запознал със задължителната документация и нормативната база?!
Във всяка работа има период на обучение. В училище си има наставници за новопостъпилите млади колеги. Нормативната уредба на образователната система е толкова обемиста, че няма как всичко да се знае и да се помни, дори да си я прочел. Ние например, миналата година имахме грандиозен спор с психоложката кога се правят планове за подкрепа  - при 2 или при 3 двойки.  Четохме, четохме, и пак не се разбрахме кой крив и кой прав.
Виж целия пост
# 552
При 3. 😁
Виж целия пост
# 553
И то последователни.
Виж целия пост
# 554
Обаче психолжката твърди, че след 2, защото смисъла бил в превенцията.
Колегии, не е добре работата - два дни сънувам училищни кошмари. Първо сънувах, че трябва да изнеса открит урок пред 140 човека. А снощи сънувах ученици и класна стая. Stuck Out Tongue Winking Eye
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия