На море в Турция - тема 63

Още малко за Вон Голдън бийч ... - всеки ден по някое разочарование ...
От вчера вечерта няма турска ракия на никой бар, а от днес на никой бар няма всичко, за да ми сглобят Мохито ... Аз пия конкретни неща или нищо!
Комлекса отговаря на не повече от 3 звезди. Поради наличието на WiFi само на няколко места ще разказвам по-подробно от БГ
За съжаление Томас кук обявиха фалит Cry.
Дано няма никой съфорумец, който да е резервирал през тях почивка или полет.
Интересно кой ще запълни оставената огромна празнина в резервациите за следващото лято и как фалита им ще се отрази на ценовата политика на хотелите в Анталия, Бодрум, Мармарис... newsm78
Няма да имам нищо против да анулирам вече направената резервация за следващото лято и да резервирам на нови по-ниски цени.
Кой знае, нещастието за едни може да се окаже щастие за други... както си е в живота...
ние тръгваме 11 10 за Сиде и на въздуха със сигурност ще достига на плажа 35 градуса, но водата ще е максимум 22 - 23.Това е последната смяна на българските ТА,  а след 20 10 и повечето хотели затварят до април
Петерки, това си написал вчера сутринта в 10.45

Тази година тръгваме на 11 октомври за Сиде .Никъде в Турция средата/края на октомври нито в басейните , нито в морето водата става за часове плицикане - 20 -  23 - 24 градуса , на въздуха , на плажа като има слънце ще става 35.

а това тази сутрин

моля те напиши го още веднъж, защото сигурно някой все още не е разбрал кога тръгвате за Сиде.
Нещо, което по принцип засяга единствено и само теб и жена ти...
Би Ти Ви Новините -   Томас Кук обявиха официално фалит!
   Фалита влиза в сила незабавно от днес според британското законодателство.
 Предстои най-мащабната евакуация на британски граждани в мирно време!   Около 688 000 британци.
От няколко дни чета притеснения на англичани, споделяни в страницата на хотела, в който бяхме, но все не ми се вярваше. Това прочетох сега, става още по-интересно-
Немските дъщерни дружества на Thomas Cook - Neckermann Reisen, Bucher Last Minute, Öger Tours, Air Marin и Thomas Cook Signature - обявиха, че са прекратили напълно продажбите поне на 23 и 24 септември, докато не се изясни ситуацията.
За огромно съжаление завърши и моята почивка в Суено Делукс Белек. Отзив - в скрития текст.
Скрит текст:
Няма да се впускам в неща, които могат да бъдат видяни и проверени в интернет. Територията, басейните, инфраструктурата - могат да се видят. Смятам да пиша за неща, които не са споменавани досега според мен и които са ми направили впечатление.
Пътуване - собствен транспорт. Пътища - изключително добри, поддържани, с всички необходими маркировки и указателни табели. Офлайн навигация е напълно достатъчна за начинаещи.  С турските шофьори, обаче, човек трябва да е нащрек. Не се знае кой откъде ще изскочи и какво ще предприеме - карат като луди и не са особено толерантни. На връщане бяхме в Истанбул около полунощ, всички ленти бяха пълни с автомобили, нагледахме се на какви ли не ситуации... HGS стикер купихме чак в Анталия, заредихме го за 50 лири, бях свалила приложението и можех да следя колко сме изхарчили и да дозареждам онлайн, ако се наложи. Не се наложи - останаха.
Хотел - За пристигналите със собствен транспорт може би е важно да знаят, че хотелът разполага с подземен паркинг, предлага вале и измиване на автомобила ви. Стаята ни беше прекрасна макар и с изглед градина, банята напълно заредена с козметика Bvlgary. Кърпи се сменяваха всеки ден, чаршафи - през ден.
Плаж - пясъчен с полегато дъно при навлизане в морето, шезлонги - бол, кърпата за плаж можеш да сменяш колкото пъти поискаш. Така и не разбрах защо някои хора стават рано, за  да си запазват места. Чисти басейни с предостатъчно шезлонги около тях. Температурата на морската вода беше малко по-висока от тази в басейните.
Аквапаркът беше разнообразен откъм пързалки - общо десетина с различна степен на екстремност. Като минус мога да кажа, че част от пързалките бяха с неравности, които доведе до някои леки ожулвания, но след това ползвахме само онези надуваеми неща за спускане, с които преживяването беше още по-добро. Няма да описвам храната, защото е пословична за Турция - от всичко по много. Напитките - разнообразен марков алкохол, англичани и немци се скъсваха да се наливат с 12-годишни уискита. От един от барманите разбрах, че по-скъпите уискита - 18-годишни и нагоре - са се предлагали безплатно само през първата година от отварянето на хотела. Сега са платени. Като минус, който по никакъв начин не е помрачил почивката ми, мога да отчета, че последните два дни в хотела остана само бира Ефес, другите видове - свършиха.
Нещото, на което най-много държах, беше анимацията за възрастни и възможностите, които предлага хотела за спорт и други "активитис". Най-хубавото беше байк тура, чрез който всяка сутрин имах възможността да разглеждам полетата за голф, езерата и горичките, където по принцип не пускат пешеходци за разходка. Фитнесът също е много добър, с хубава гледка и прекрасни уреди - Ketler. Всеки ден имаше всякакви гимнастики и организирани игри. Това, което не ми хареса много-много, е, че мястото, на което се провеждаха въпросните йоги, пилатеси и т.н., беше малко задушно и не добре почистено. Но в интерес на истината това беше единственото място, което не беше старателно излизано. Боже, как работят тези хора...като пчелички! Как не видях нито един от персонала да зяпа телефона си или да пуши! Как старателно измиваха съдовете за боклук между шезлонгите, миеха шезлонгите, чистеха и подравняваха плажа! От това, което видях, реших, че ще давам бакшиши на всички тези хора, които осигуряват нашия комфорт и са "невидими" за повечето туристи - камериерката, "бийч боя", чистачите... Впечатлена бях от работата на охранителите. Обектът е много добре охраняван, няма как да влязат външни хора. Зарязвах си багажа по цял ден, изчезвах по разни "активитис" и бях спокойна, че нищо няма да изчезне. При най-малко съмнение охранителят от плажа изискваше карта, за да докажеш, че си гост на хотела. Вечерните програми също бяха разнообразни и всяка вечер различни. Имам забележка към бийч клуба и по-специално към музиката, но вероятно в нощните клубове в Турция се слуша такава музика - от онази, дето звучи по един и същи начин с ясно изразени басове.  Не знам дали това е причината, но въпреки усилията не успяваха да вдигнат хората от масите да танцуват.
Гостите на хотела бяха предимно англичани, немци и турци. Руснаци - много малко и ненатрапчиви, араби - десетина семейства.
Изводът за мен е, че получих повече за парите си отколкото в България (за съжаление!) и Гърция. Удовлетворена съм от почивката си, тръгнах си със съжаление и пълна увереност, че ще се върна. Следващият път, обаче, ще наема стая в Голфа - така и така се прибирах само за едното спане, пък и гледката е невероятна!
Благодаря на Халим и всички, които участвате в този форум!
Поради гореизписаните причини ще повторя молбата си от предишните страници. Търся препоръка за хотел подобен на Суено, подходящ за 25-годишни младежи, които се интересуват от забавления, купони, спортни и всякакви други активности. Не защото съм недоволна от Суено, напротив! Просто обичам да имам избор.
Привет, ние бяхме в Бодрум, хотел Армония, върнахме се миналата седмица, водата беше чиста и топла, имаше камъчета по брега, но ние предимно в басейна изкарвахме деня, морето беше до басейна и който където искаше се къпе, храната беше в изобилие и разнообразна, почистваха всеки ден и сменяха кърпите, анимация и игри нон стоп, може би защото ходя за първи път ми хареса всичко, града беше малко далеч, но ние бяхме с кола и ходихме 2 пъти на разходка, започвам да проучвам хотел за другото лято, този път в Кушадасъ...искам нещо подобно, до плажа, малко, ниско до 2-3 етажа, с не много пързалки може и без, басейни за големи и малки, всичко да е на една ръка разстояние, с хубав плаж, приемам предложения да разглеждам до декември.

ПП- имаше много руснаци и българи, за баклавата трудно успявахме да се уредим хахаха
Здравейте! От вчера сме в Ephesia holiday beach KUSADASI . Много сме доволни от всичко. Ако някой има въпроси да пише, по-подробен отзив след като се приберем.
На 27 отиваме точно там , как е времето и водата в басейна топла ли е , интересува ме детската част ,наистина  ли е отопляем . Плажни те кърпи трябва да с депозит , колко е той На влизане в морето има ли камъни да подготвям ли аква обувки или не е нужно .За сега  това мисля е .
Аз дебна нещо изгодно за Суено или Аска Лара (4 възрастни и 2 деца 9,15). 30.08.20-6.09.20. Ако някой мерне нещо прилично,ще се радвам  да сподели.
Иначе си остава Вон като резервен вариант.
Иначе си остава Вон като резервен вариант.

Изчакай ранните резервации на турските агенции Wink Миналата година излязоха началото на декември. Цените на хотелите от веригата Суено бяха доста добри.
Vilianka,благодаря. Нямам опит с турските агенции,но ще опитам. Иначе в момента във Вон цената ме устройва отлично и не знам дали няма да се вдигне,докато дебна за друг хотел.
Някой ползвал ли е настаняване за 2-ма във Вон? Не се ориентирам стаите от НЕреновираните ли са
Здравейте!Наближава и нашата почивка в Турция!В петък пътуваме за Мармарис - хотел Паша Бийч.Понеже ще пътувам сама с децата, ходихме при нотариус за декларация.Като отидохме при нотариуса казахме, че искаме 2 декларации - едната от двамата родители, защото децата пътуваха без нас от училище на екскурзия и другата само от бащата да ме упълномощи само мен. Тогава нотариуса каза, че ще ни направи една обща. В Декларацията е описано, че Долуподписаният/те  - имената и адресите на мен и мъжът ми, Декларираме, че сме съгласни детето ни да напуска територията на Република България и да пътува в чужбина, без придружител и непридружавано и от нас родителите до навършване на пълнолетие, 18 тата си годишна възраст. Най отдолу сме си изсписали имената и двамата  и сме се подписали. Нещо ме притеснява самият текст - чудя се дали да ходим да правим нова декларация да не стане проблем на границата. Направили сме отделни Декларации за всяко дете. Моля, за вашето мнение. Обмислям да звънна и да попитам, но се чудя в Министерство на външните работи или на Гранична полиция.
Да завършим темата за тъжния край на Томас Кук, тъй като предполагам е интересна за доста хора.

Добро обобщение на New York Times с едно изречение: Бизнесът с туристически пакети беше успешен в продължение на 178 години, но времената се промениха и хората преминаха онлайн, но не и компанията.

Причини за провала на гиганта накратко:

1. Интернет
За разлика от останалия туристически бизнес, който премина онлайн, Томас Кук разчиташе на над 600 офиси на скъпи централни улици и телефонно обслужване.

2. Намаляващ интерес към туристическите пакети
Днес е много по-лесно сам да си направиш проучване и да си резервираш по отделно и на добра цена компонентите на една почивка включително и да си намериш свои собствени приключения, различни от масовите. Големите платформи от типа на Booking, Expedia и т.н. доминират пазара именно с този подход. Томас Кук се движеше точно в обратната посока, остана си туроператор и дори и по-големият и контрол с притежаването на хотели и авиокомпании не беше достатъчен. Пазарът на пакетни почивки няма бъдеще и е въпрос на време да изчезне.

3. Притежаването на авиокомпания е скъпо
Освен че е много скъпо и изисква друг тип опит, също е и много рисково за туроператор разчитащ на сезонни приходи, което води до сериозни загуби през слабите сезони и което е другия основен проблем на компанията.

4. Брексит
Цялата тази несигурност няма как да не окаже влияние върху плановете на хората за почивки както и, разбира се, върху стойността на британската валута, което е проблем за компания която плаща за повечето свои разходи в долари.
Като цяло добър анализ, но е писан от някой който не е ползвал ТС за почивка. Хората ги ползваха, предимно англичаните, защото предлагаха почивките си на много ниски цени, направо символични. От Англия до Турция директен чартът в двете посоки за 100-150 лири, как звучи? Това не покрива дори горивото, камо ли другите им разходи. Отделно, цените им за самите почивки си бяха нереално ниски, виждала съм англичани на място в Турция които са споделяли колко им е струвало, ами с дирекно договаряне няма начин да стигнеш такива цени. Вярно че ТС бяха големи, че имат пакети и отстъпки, но се съмнявам чак толкова да са били ниски цените им. По-скоро дългогодишен дъмпинг, за да имат клиенти и това е резултата. Англичаните по принцип не си падат сами да си организират почивките през букинг и т.н., те са свикнали някой друг да го мисли вместо тях, а те да знаят че всико е уредено. Тези със самостоятелните почивки са много малък дял, казвам го от опит при срещите ми с такива в Турция. Отделно, като си със самолет и нямаш собствен транспорт на място, винаги е по-удобно да имаш агент на близо.