Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Притеснения относно развитие на бебе.

  • 1 782
  • 21
# 15
На много места пише да се потърси помощ ако детето до годинката не посочва или не маха за чао... Разбира се, ще говоря с нашата педиатърка при следващо посещение, но според нея винаги всичко е чудесно, тя ни вижда за 10 мин. в месеца...
Виж целия пост
# 16
Ами аз вече писах - дъщеря ми започна да сочи след едногодишна възраст и няма проблеми с развитието. Говори нормално за възрастта си - на 5 години е сега, първи думи на около година и половина (не на година, както пишат по книжките), изречения от две думи започна да прави на около две навършени години.
Виж целия пост
# 17
Ами аз вече писах - дъщеря ми започна да сочи след едногодишна възраст и няма проблеми с развитието. Говори нормално за възрастта си - на 5 години е сега, изречения започна да прави на около две навършени години.

А с какво се занимавахте в къщи, гледам клипчета как деца на 1на година редят някакви кубчета, форми, пъзели, искат да им се чете книга...
Виж целия пост
# 18
Вие още малко ще искате и квадратни уравнения да решава детето. Не знам къде ги гледате тези клипчета, но са супер нереални. Три годишните деца не могат да редят пъзел, та камо ли едногодишните.
Спрете да гледате и четете. Просто си играйте с детето. Пейте му песнички, говорете му, осигурявайте двигателна активност. Това е достатъчно.  Животните може да ги научи и докато се разхождате. Виждате коте, посочвате го и казвате как казва. Това същото може да се прави и с плюшени играчки. Но се иска много пъти да повтаряте. Ако очаквате, че един път като му кажете как казва патето и то ще го повтори, няма да стане.
Виж целия пост
# 19
Пъзелите за едногодишни не са с 1000 парчета все пак, а дървени с няколко части.   Като цяло има голямо значение тези едногодишни, на колко точно месеца са. Едно са 12-месечните, съвсем различни - 18-месечните. Пъзелите по принцип са показател за развитие над 18м.

Аз също бих се притеснила ако детето ми изостава по важен показател, защото вече с голямата го играх “води се по детето, ще навакса” и в резултат посещавахме доста време логопед. Сега с малката си знам урока и също следя стриктно какво трябва да прави в определена възраст. Ето сайт за психомоторното развитие на децата, който на мен много ми допада. Развитието е дадено по възраст и умения, с важните маркери и кога има реален повод за притеснение - http://www.kamloopschildrenstherapy.org/toddler-milestones .
Виж целия пост
# 20
То е ясно, че пъзелите са различни в зависимост от възрастта. Но едногодишно дете не може да сглоби пъзел, пък и само с три елемента да е.
Виж целия пост
# 21
ЛуизаМар, с нищо особено не сме се занимавали освен с показване на разни неща и назоваване. Бях купила по едно време и един пъзел с основните геометрични фигури, но няма как постоянно това да правиш. Пъзелът ми служеше повече аз да се притеснявам, същото за нареждането на рингове по големина. Предимно сочене - по картинки, по истински предмети - и повтаряне на думи.
Притеснявах се много, не е като да не съм, но то не е въпрос на правене на нещо. Ако всичко е наред, детето ще си развие съответните умения в обичайните условия, няма как да не стане това. Имам момче на почти 7 години без изобщо никакъв говор, вкл. разбиране, та знам за какво става дума - точно заради него аз се побърках от шашкане, докато дъщерята каже първите си думи, независимо, че виждах, че разбира явно повече от него на същата възраст. Затова и ти казвам да не прекаляваш с шашкането. Особено ако нямате индикации за проблеми в семейството. Пълно е с деца, които са изоставали малко от "стандарта" и нищо им няма. Не само моята дъщеря.
Сега имам още едно момче на година и пет месеца, което посочва с пръст, когато иска нещо, но не говори нищо. Казва напоследък "таа" - "чао", но нищо друго. Даже и звуците на животните не ги казва. Питам го как прави патето, той се хили. Кака му май някъде около тази възраст започна да отговаря за патето. Не сочи и когато го питаш "къде е..." - кака му на същата възраст вече сочеше някои неща при въпрос. Снощи сума ти време му кваках и му сочих едни жабки на картинки (от препарат за почистване "Фрош"), които съм залепила на шкафа в кухнята - резултатът беше, че започна да ги пипа и той с пръст, и това е.  Само когато иска да му дадем нещо, тогава го сочи, ако не му е в обсега, за да го вземе сам. Пак го чакам с нетърпение да проговори и едва тогава ще си отдъхна, но вече съм минала през това с кака му и не се притеснявам съществено.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия