Частни училища - информативна тема 28

  • 31 048
  • 759
# 660
Абе стига сте поставяли под съмнение КО, Ежко каза, че е дъ бест, така че няма какво да му коментираме вече.
Виж целия пост
# 661
Оооох дайте някой за третото място... Веда? Те съвсем замряха...
Азбуки май сега ще имат НВО за първа година.
Виж целия пост
# 662
Аз за Светата Троица прочетох в сайта на Код. Но там ставаше въпрос за Света София, ПЧМГ и СМГ и беше във връзка с резултатите на НВО след 7 клас. Не знам откъде дойде това за КО. 😎
Виж целия пост
# 663
Оооох дайте някой за третото място... Веда? Те съвсем замряха...
Азбуки май сега ще имат НВО за първа година.
Joy
Развалихме структурата викаш.

Не са замряли Веда. А първото НВО на Азбуки беше тази година. Даже представянето им се обсъждаше в темата.
Виж целия пост
# 664
Иначе това е начинът, но пък тогава страда българския. С усилия може и да не е много пострадал, но все пак не е на нивото на ученик в българско училище на същата възраст.

Ясно ми е, че моят опит е трудно приложим. Беше в градинска възраст и в училище извън БГ по британската система, където се започва с целенасочени усилия по ограмотяване на децата от 4 годишна възраст. Т.е. българският не пострада много, защото още не бяхме започнали с него. Мисълта ми беше, че е възможно всичко да се развива по естествен път и не е задължително ранноезиковото обучение да ограбва едва ли не детството.

Лейка, там са в момента - да.

Иначе в контекста на настоящата дискусия.
Мен това, което ме тревожи в резултатите от НВО-то е отчайващо ниското средно ниво по математика на децата извън първите три училища. Отказвам да повярвам, че децата извън тези училища са чак пък толкова некадърни. Има друг проблем.
Виж целия пост
# 665
БШ не е на 15 място, доста по-нагоре е, особено ако говорим само за ЧУ, както е коректно.
Лично за мен, като избирах, “светата Троица” бяха СС, БШ и Питагор. И то много преди въобще да имам идея, че ще се спрем на БШ ( и респективно мнението ми да влезе в графата “субективно”.)

Аз пак ще кажа, няма сдружаване и знак на равенство между Прогресивно и БШ. Да, има експеримент и форма на сътрудничество - причини много. Удовлетвореното желание на родители от Прогресивното, които бяха приютени в сградата ни м.г. (една паралелка, доколкото помня),  финансови причини в полза на школото ит.н. Но мога да си позволя лукса да не се вълнувам от този експеримент, тъй като той касае само новите експериментални/хибридни паралелки.
Това, което обаче виждам, е, че новата директорка има идеи, знае какво прави (аз бях по-скоро скептична, преди да е минало някакво време) и от тази година са привлечени много нови млади и амбициозни учители - по езици, по математика, науки. Случват се интересни неща.

Дописвам....
П.П. Истината е, че в по-старите теми действително имаше доста безумни нападки срещу училището и подозирам, че са били насочени индиректно по-скоро срещу бившата директорка, лека й пръст... Но БШ си няма постоянни фенове и “лоби” в темата, за разлика от други училища. Въпреки, че понякога ми се иска да вляза и да прочета нещо...
 Затова пък периодично някое училище изпъква тук като се вдига шум около него. Пример: КО. Или. Преди време в топ3 или 5 (казвам го условно) във форума беше Петър Берон. Без никакво покритие, що се отнася до качество и благонадеждност, за жалост. (Аз самата лично рядко влизам и още по-рядко се включвам.)
Виж целия пост
# 666
В не знам коя от темите преди няколко месеца предрекох две неща, които се сбъдват - по-високи такси и нови шулета. Та за всеки ще има от сърце.
Светата троица ще станат дванадесетте апостола.
Виж целия пост
# 667
Прехваления НУКК пък с какво е известен, освен с "великия" подбор на децата?  Изобщо не съм чула да са в топ5 на каквото и да било. Чак ми е чудно за големия наплив и зор детето да зубри "Азбука на мисленето".
Виж целия пост
# 668
НУКК е за деца с осигурено бъдеще, лежерна работа. Разчита се на добрата среда, но май не са особено държащи на сериозното учене. Затова и не мислят да кандидатстват в държанти гимназии, а си остават там до последно. Не казвам, че децата са зле, децата са много добри, но не ги карат да учат особено. Някои сами си признават (и родители, и деца), че не биха издържали изпитите с високи оценки. За тях голямото учене започва в университета.
Виж целия пост
# 669
П.П. Истината е, че в по-старите теми наистина имаше доста безумни нападки срещу училището и подозирам, че са били насочени индиректно по-скоро срещу бившата директорка, лека й пръст... Но БШ си няма постоянни фенове и “лоби” в темата, за разлика от други училища. Въпреки, че понякога ми се иска да вляза и да прочета нещо...
Няма лоби в темата, защото в училищата, за които се пише повече тук , да  речем 90-95% от децата влизат с  прозрачен подбор/изпит/.  А в БШ  съотношението (поне до преди няколко години) беше обърнато-влизат много малко "случайни" деца.  А и това се случва още в детската им градина и после си продължават, няма го големият прием за ПУК. Сега с новото ръководство (чета само) не било така.
Виж целия пост
# 670
Като всяко обобщение, и това за НУКК не е вярно. Има и деца от обикновени семейства.
Виж целия пост
# 671
Чакайте малко, още тогава, когато беше употребен изразът "света троица", беше уточнено, че е шеговито/иронично и изобщо не беше в контекста "да определим кой е по-по-най". Моля, никой да не се засяга и да не търсим под вола теле. Забелязвам, че изразът се употребява предимно от нови потребители, които просто не са навлезли още в духа на темата. Дори, още тогава, този израз беше определен като неуместен за употреба в сериозна дискусия.
Виж целия пост
# 672
Верно, че беше преди 7 г., но и моят син е от случайните.
Виж целия пост
# 673
П.П. Истината е, че в по-старите теми наистина имаше доста безумни нападки срещу училището и подозирам, че са били насочени индиректно по-скоро срещу бившата директорка, лека й пръст... Но БШ си няма постоянни фенове и “лоби” в темата, за разлика от други училища. Въпреки, че понякога ми се иска да вляза и да прочета нещо...
Няма лоби в темата, защото в училищата, за които се пише повече тук , да  речем 90-95% от децата влизат с  прозрачен подбор/изпит/.  А в БШ  съотношението (поне до преди няколко години) беше обърнато-влизат много малко "случайни" деца.  А и това се случва още в детската им градина и после си продължават, няма го големият прием за ПУК. Сега с новото ръководство (чета само) не било така.
Ами това не е вярно. И ние сме от “случайните” 😁. Дори те ни спечелиха за каузата, така да се каже. Когато кандидатствахме за ПУК, имаше бройка за един нов клас, а процедурата по приема си беше съвсем ясна, открита (с изпит в един ден за всички и срещи с психолог и допълнителни задачки при колебание дали е “да” или “ не”) и решенията бяха взети в съвсем кратки срокове. Вярно е, че конкуренцията беше голяма - 6-7:1. За първи клас също имаше изпит тогава. Децата от градината продължават/-ха с малки изключения. Като в повечето ЧУ, напливът е в ПУК, за да имаш (по-голям) шанс. Знам, че имаше година-две с почти нулев прием, но не съм се интересувала от детайли.
А иначе, по-старите потребители помнят вероятно, моето мнение на база личен опит е, че точно едно от най-спряганите тук училища е (беше) напълно непрозачно в приема и процедурата си.

Това със Светата Троица е шеговито, да. Аз пък обяснявам точно заради по-новите потребители и липсата на информация за БШ във форума.
Виж целия пост
# 674
Щом всеки гледа да похвали собственото си училище би следвало всичко да е наред. Дано да е така и всеки да си е намерил мястото, а не да има забрани за споделяне или страх.
Аз няколко пъти обръщам внимание, че не всички търсят едно и също и затова абсолютизирането не е полезно. Има опасност то да вмени у някои родители чувство за вина: "Аз не избрах за детето си най-доброто ЧУ - ама че съм смотаняк" или "Моето тъпигьосче не успя да вземе изпитите за ПУК, от тук нататък е обречено".  СС и ПЧМГ може да са най-доброто, ама не стигат за всички.

Аз например мога съвсем спокойно да преглътна "фургони", религиозно обучение, а както казах малките класове ги предпочитам. Затова пък тежкарска среда би ми била токсична и пътуване повече от час не го одобрявам. Също така много държа на гъвкавост и индивидуално отношение (ако детето ми иска вместо немски втори език да учи роботика, например - да му се даде тази възможност).
Обмисляхме местене след 4 клас, но в ПЧМГ не успя да влезе, в КО го приеха, но ни е много, много далеч. Обиколихме и огледахме още няколко варианта пък си останахме в старото. За щасие в момента е с учители, които харесвам, а класа се е запазил почти целия от миналата година, но пустата несигурност какво ще стане догодина...Това текучество на преподаватели и мисъл с какво ще ме изненадат на 15-ти септември следващата година ми е най-неприятно в нашето училище. Обаче съм убедена, че за момента това е най-доброто. Хич не съм убедена дали в ПЧМГ или СС синът ми би се чувствал по-добре.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия