На децата ОСМИ клас да им спори, а при нас веселбата да кипи!

  • 34 223
  • 736
# 480
Т.е. профил - хубаво, ама не чак толкоз профил, че да си ограничен за следване Joy
Ограниченията от къде биха дошли - от липса на хорариум по някои предмети.
Което значи, че трябва да остане някакъв минимум часове по общообразователните предмети, който да покрива изискванията на университетите.
Със сигурност може да се реши задачата колко часове, под каква форма, и т.н., ама таз задача никой ще я похваща за решаване...
Виж целия пост
# 481
В темата за МОН сме обсъждали подробно този въпрос. Засега не виждам такава опасност - нито за българските, нито за чуждите университети /хорариумът часове е почти същия като при старата система, разпределението по години е различно/. Но все още не е изкласил нито един набор по новата програма, за да можем да твърдим нещо категорично.
Виж целия пост
# 482
Сънчо, а обяснява ли им думите по някакъв начин?
Питам, защото явно има различни методи на преподаване.
Детето ми, години наред посещаваше един от клоновете на Фарос. Там  също нито една преведена дума нямаха, за всичките години. Изрично госпожата им повтаряше на всяка РС, да не се превежда. Казваше, че когато се учи чужд език, българският няма място. Имаха набор от книги за четене, като заедно с книжките раздаваха листове, на които предполагаеми непознати думи са обяснени... пак на АЕ.
От един момент нататък и аз така съм учила английски език. Даже и преди 7-ми клас, още когато учех в Алианс. Увеличи ли се речниковият запас достатъчно, че да може да се използват синоними и обяснения, лека полека преминахме на такива. Предполагам същото ще се случи /за Сънчо това/ и в останалите класове малко по малко.
Всъщност вие как сте учили език?
За профилите не искам да се изказвам, ще го мисля като му дойде времето.
Нашите днес са с първо контролно /по езика/.
Виж целия пост
# 483
Аз съм била с подготвителен клас и учехме всичко на английски Joy Математика на английски ми беше любимо - все едно учих китайски Joy Сега детето учи пак така - английски на английски и иврит на английски. Не виждам да се е затормозил много, но и при него си го има усета към езика.
Виж целия пост
# 484
Сега детето учи пак така - английски на английски и иврит на английски.
beki8, иврит на английски ме разби. Може би защото учителката им е еврейка и трудно се справя с българския, но ще свикнат.
За профилите, както и за останалите промени в образованието си мисля, че би било чудесно ако се внасят елемент по елемент, а не през 5 години да зачертаваш всичко и да правиш нови системи. Така беше с УПК, Сендовистката система сега матурите в 10 клас и непонятното за повечето редови родители профилиране, за което никой не знае нито каква е целта му, нито какво ще се получи на финала.
Редактирам се, аз и хората около мен не знаем. Вероятно някой има визия, но е мъгливо засега.
Виж целия пост
# 485
Слънчевата, щъкахме три дни и забравих да я попитам, та затова не ти отговарям.
Най и е тегаво граматика на френски да се обяснява само на френски. Каза, че по ИУЧ веднага е схванала като е обяснила госпожата на български, но той, уви е 2 часа само.
Домашни не се дават и не се проверяват. Явно ще трябва творчески да се подхожда към ученето... да си се самомотивира детето да го учи... или кой знае.
Някакси не ми го приема главата, че учи в езикова гимназия и че ще трябва да ходи на уроци, за да разбере материала.

Косите на Вероника,  на курсове английски и немски. Но английския го учехме по нов за времето метод - вадехме песни, пишеха учителите с маркери върху компютърна хартия, нямахме учебници..... малко нестандартно беше. Наблягаше се на разговорното учене. Но вадех и преписвах много думи.

А иврит на английски... ухаа!
Виж целия пост
# 486
Доколкото ми обясни младежът, госпожата по иврит изобщо не знае български Grinning Довечера ще го разпитам по-подробно, но явно е и много красива, че чака с нетърпение часовете ѝ Joy
Виж целия пост
# 487
... но явно е и много красива, че чака с нетърпение часовете ѝ Joy
Това е доста добър стимул за момчетата Simple Smile.

Сънчо, може би, ако имате скоро родителска среща, да говорите с госпожата, поне граматиката да обяснява на български. Останалите деца учили ли са френски?
Виж целия пост
# 488
Здравейте. Чета ви от седми клас, но не пиша. Повод за включването ми са въпросите, които ви вълнуваха още през лятото, относно надплановия прием и "кацането на парашутисти" в най-желаните гимназии. Дъщеря ми е в 8в клас на 1АЕГ. От днес вече не са 26, а 27 деца.
Виж целия пост
# 489
Предполагах.
Виж целия пост
# 490
Така ще става - бавничко, разпръснати по паралелките, за да не се дразнят родителите. Раздуването продължава до към нова година. Много приятелски деца са регистратори. Наивно ще е да мислим, че пробойната е запушена. Жалко само за онези, на които мъничко не е достигнало за желано място и са направили компромис.
Виж целия пост
# 491
Пробойната беше стеснена до незначителна дупчица. Преди около десетина дни обаче Наредба 10 беше изменена за пореден път в частта с надплановия прием. Предложението е дошло от Сдружението на директорите в средното образование в Република България.
Виж целия пост
# 492
И при нас в определени паралелки "изникна" 27-мо дете ( не близнак). Явно вратички ще има винаги. Аз гледам за моите деца и те знаят, че вратички за тях няма.( не, че нямам възможност да намеря "правилния човек") Кой, каквото си е положил! Лоша съм! Знам! Това е положението и те се трудят. Пък и аз помагам системно, нищо, че ми идва до гуша понякога! Joy
Виж целия пост
# 493
Единствената информация, която имам за "нашето" дете, е че не се е явявало на НВО, защото не може много-много да пише на български, а само го говори. Родено е в англоговоряща страна и преди две години са се завърнали от там.
Виж целия пост
# 494
Поне да обявяват къде освобождават място. РУО да дава актуална информация веднъж седмично.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия