Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образУвание. Училищен спамо-чат. Тема №7

  • 17 364
  • 733
# 540
Допълних се, римите в предния ми пост. Какво става тука, бе хора, не можем да насмогнем с литературното творчество, все нови и нови предизвикателства се откриват:) Тази тема е по-голямо предизвикателство и от матурите по литература на МОН Grinning Grinning Grinning
Виж целия пост
# 541
Фран, благодаря!
Виж целия пост
# 542
Ех, приятелко Попея,
въпреки, че съм ти фен,
то излиза - като нея
значи съм и аз зелен,
Скрит текст:
а и много други тук
със деца около ПУК
или във начален клас -
всичките не сме във час!
Както ясно ни посочи -
справедливо, ала строго
то нагоре още много
летви трябва да прескочим,
че да стигнем до момент
в който имаме студент.

Зная, да отстъпиш няма,
сигурна си, че си права,
но е истински голяма
разликата със тогава
и със времето, в което
в частно дала си детето -
тъй далеч е онзи миг,
в който бил е ученик!
Колкото да ти е чудно,
ний усетили сме лично
как е всичко днес различно,
колко много е по-трудно
и че нищо днес не става
както е било тогава.

Туй знаят всичките родители
с деца в училище начално,
защото лично са изпитали
като че ли е най-нормално
от опита печален свой
изискванията безброй,
които стават все по-тежки
и нямат право те на грешки!
Каквото някой да твърди,
да се признае трябва честно,
че май наистина по-лесно
за всички било е преди -
ще се обоснова поред
във следващия ми куплет.

Приятелката ми Попея
да го приеме както ще,
но да припомня ще посмея,
че изпити тогаз въобще
за ПУК е нямало и грам -
достатъчно е било, знам,
по телефона да попита
и в миг да се запишат в "Дрита"!
А как нещата са сега?
Дори в любимото на Ежко
да те приемат днес е тежко
и хич не става на шега,
и в "БШ", в "Азбуки", в "Берон"
е с входни тестове милион!

А нечовешки пък подбор
със всяка следваща година
е в СС и във Питагор
и трябва още от градина
детето без да се скатава
задачки много да решава -
и от "Моливко", "Крокотак"
и нищо се не знае пак,
че там на изпита отиват
все най-подготвени деца -
послушни, умни - кат слънца,
и шапката на всеки скриват,
и всяко е страхотно, будно -
да влезеш там е много трудно!

И който туй е преживял
сега, а не преди години,
да го наричаш ти незрял
е ясно - няма как да мине.
Със много труд и много сила
успешно Фенси е решила
и тоз, и хиляди въпроси!
Не сме незрели, нито боси
щом пишем тук категорично -
защото всеки ден се борим
и знаем за какво говорим -
та преживели сме го лично -
щом носим този тежък кръст,
не щем да ни размахват пръст!

Накрая и Дореамон
да я възпея тук ми хрумна,
защото каза, че на МОН
програмата е малоумна
и всеки - казва тя - родител
да бъде най-добър учител
било съвсем дори възможно
и можело да бъде сложно
за само който го мързи
и няма време или знания
или пък никакво желание
детето си да отрази!
Да казва тъй не ѝ приляга,
защото много ни засяга.

Децата са съвсем различни -
не всяко лесно се поддава
дори с родители отлични
във къщи да се занимава.
То може да е много умно,
ала съвсем не е разумно
с теб да работи щом не иска
насила ти да го натискаш!
Кажете ми, не е ли сладък
подходът тука заявен -
ако не учиш нощ и ден
с отрочетата до припадък,
то значи си родител лош,
не чиниш ти и пукнат грош!

На всички вече отговорих
и тези тук пред вас развих,
и ето, че като го сторих,
накрая се успокоих,
но да попитам тук не смея
приятелката ми Попея
за моите преценки твърди
сега дали не ми се сърди!
Ала Попейче, разбери -
от опити и грешки лични -
нещата вече са различни
и моля те, не ме корѝ,
задето тук си позволих
да изтипосам този стих!
Ха-ха, Мецане, да те коря, че на мен се е паднала честта да бъда увековечена в Пушкински рими?! Поласкана съм от вниманието и благодаря! А и знаеш, няма лоша реклама... Че си зелен, зелен си Laughing Но си имам по-интересни занимания от това да споря със зелени глави. Като ви дойде до главата тийн, ще видите, че това, което е сега, са малките ядове. Но и след тийн летвите продължават, само че вече си тотално в положението на наблюдател и нямаш думата. И остава да се надяваш, че до този момент си направил, каквото трябва, за да може от този момент нататък да няма нужда от твоята дума. Щото ако има, работата е утекла.

По въпроса за учебниците не мога да коментирам, никога не съм знаела какво има в тях - и аз като Шарки не само че не съм изпитвала, ами и не съм питала дали си е научил и написал за следващия ден. Всеки да си знае задълженията и отговорностите.

Откривам, че със Шарки имаме повече общо, отколкото на пръв поглед изглежда. Сигурно затова се ядем толкова често, по законите на физиката силно се отблъскваме Simple Smile
Виж целия пост
# 543
Като ви дойде до главата тийн, ще видите, че това, което е сега, са малките ядове. Но и след тийн летвите продължават, само че вече си тотално в положението на наблюдател и нямаш думата.
Хаха! Абсолютно.
Преди години, когато всичките ми деца бяха малки и все още ученици, сестра ми, вече с по-големи деца ми казваше: Идея си нямаш какво те чака...
Чааак сега разбирам какво е искала да каже.
Седя, слушам и гледам да не се обаждам.
А, да! Чакам си лятото да поема към Гръцко, ма гледам, че и сега времето си го бива за море. Sweat Smile
Виж целия пост
# 544
Съботно потвърждавам (за Гърция). Имаше даже българи във водата.

Аз като имах идея какво ме чака - след опита с първата серия - та разликите са инкрементални. Аз като че ли съм малко по-непукист по отношение на емоционалните (им) експлозии.
Виж целия пост
# 545
Като ви дойде до главата тийн, ще видите, че това, което е сега, са малките ядове. Но и след тийн летвите продължават, само че вече си тотално в положението на наблюдател и нямаш думата.
Хаха! Абсолютно.
Преди години, когато всичките ми деца бяха малки и все още ученици, сестра ми, вече с по-големи деца ми казваше: Идея си нямаш какво те чака...
Чааак сега разбирам какво е искала да каже.
Седя, слушам и гледам да не се обаждам.
А, да! Чакам си лятото да поема към Гръцко, ма гледам, че и сега времето си го бива за море. Sweat Smile
Еми така е, "не питай старо, а патило".
И аз така - хич не е лесно, понякога си изгризвам устните до кръв, за да не отворя уста... Laughing Засега устисквам, но е за дреболии, знам, че няма да мога, ако нещо драстично се случи (пу-пу, да не дава Господ!).
Времето е само за планина, мен ако питаш. За море вече е студена водата, под 24 градуса е.
Виж целия пост
# 546
След първия тийн претръпваш. С втория е по-лесно, защото този филм вече си го играл/а и трудно може с нещо да те изненада. Joy Вероятно за третия изобщо няма да забежележа, че е влязъл в пубертета. Laughing
Виж целия пост
# 547
Уау, значи пак съм наопаки.Laughing Пубертетския период на номер 2 и 3 по-трудно го преживях от този на номер 1. Ама все пак  има значение, че ставаше дума за  преживяване 2  в 1, та може би затова ми се стори по-тежичко.
Виж целия пост
# 548
Хич не претръпнах втория път, а дори повече бях напрегната, защото с първото дете всичко мина доста добре, значи трябва и второто да има същите възможности за подготовка, за да не лъзе ощетено. И треперенето същото. Само като си представех как втория път нещо може да се издъни тотално и детето да остане "на улицата", ми се изправяше косата.
Виж целия пост
# 549
Уау, уау, уау за поетите. Респект. Аз такъв талант нямам и искрено се възхищавам.

За пубертета, то е ясно, децата едно с едно не си приличат, как да очакваме еднакъв пубертет. Мен моите големите не ме притесняват, каквито и да са - добри, или лоши, са откровени. Виж обаче двете малките със сигурност ще ми скрият топката, а и още повече че са с малка разлика и са си комбина и партия.

Едно не мога да разбера, как с Ezhko може да имаме толкова еднакво отношение към училището по принцип и толкова различно като говорим за конкретните училища. Няма да влизам в детайли, не че не ми се ще. Просто ще стане пак неконструктивно.

„Според всеобщото мнение, децата на родители, които са по-силно ангажирани към учебния процес, постигат по-високи резултати" - моля за коментари. Приемате ли това за вярно, или не. И защо Simple Smile Има ли различен отговор според възрастта на детето.
Виж целия пост
# 550
Реторичен въпрос.
Виж целия пост
# 551
Едно не мога да разбера, как с Ezhko може да имаме толкова еднакво отношение към училището по принцип и толкова различно като говорим за конкретните училища. Няма да влизам в детайли, не че не ми се ще. Просто ще стане пак неконструктивно.
Пробвай на лични. Не че ще дам различни мнения, но поне няма да ни се пречкат. Нито пък ние ще пречим.
И един жокер - отношението ни може да не съвпада по въпроса за "академизма".

„Според всеобщото мнение, децата на родители, които са по-силно ангажирани към учебния процес, постигат по-високи резултати" - моля за коментари. Приемате ли това за вярно, или не. И защо Simple Smile Има ли различен отговор според възрастта на детето.
Дефинирай по-високи резултати. Какви резултати и мерени по какви критерии.
По-силно ангажирани към учебния процес - по какъв начин именно?
Различни дефиниции - различни отговори.
Виж целия пост
# 552
Да, вярно е. Дори нещата започват по-отрано. Още в ранното детство, когато децата усвояват езика и общите знания на света. Когато детето има възможност да участва в бита на семейството и общността и му се обръща внимание (не само да му накупим пъзели и да ги редим заедно), детето дръпва. Дори не е нужно родителят да е с високо образование, а да показват положително отношение и изискване от страна на детето да "слуша учителя", да допринася  със своя опит и знания към опита и знанията на детето. Отделно чисто организационно родителят, който се интересува се старае да предостави по-добри условия за обучение - по-добро училище, по-добри учители, извънкласни занимания и т.н.
Дори селянинът навремето е предавал знанията си и е искал децата му да знаят какво и как се прави, иначе умират от глад. В съвременен вариант родителят поне следи как се движи детето в училище. (при децата с проблеми се вижда много добре - когато родителят е ангажиран да работи с детето допълнително, да изисква от детето, нещата вървят).
Виж целия пост
# 553
„Според всеобщото мнение, децата на родители, които са по-силно ангажирани към учебния процес, постигат по-високи резултати" - моля за коментари. Приемате ли това за вярно, или не. И защо Simple Smile Има ли различен отговор според възрастта на детето.
Дефинирай по-високи резултати. Какви резултати и мерени по какви критерии.
По-силно ангажирани към учебния процес - по какъв начин именно?
Различни дефиниции - различни отговори.
[/quote]
Цитат е, а не мое мнение. Няма да анализирам какво е искал да каже авторът.
Виж целия пост
# 554
„Според всеобщото мнение, децата на родители, които са по-силно ангажирани към учебния процес, постигат по-високи резултати" - моля за коментари. Приемате ли това за вярно, или не. И защо Simple Smile Има ли различен отговор според възрастта на детето.
Дефинирай по-високи резултати. Какви резултати и мерени по какви критерии.
По-силно ангажирани към учебния процес - по какъв начин именно?
Различни дефиниции - различни отговори.
Цитат е, а не мое мнение. Няма да анализирам какво е искал да каже авторът.
[/quote]
Дай линк към цитата. Без контекст не става.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия