Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образУвание. Училищен спамо-чат. Тема №7

  • 17 261
  • 733
# 375
Има и tiger mom Grinning
Виж целия пост
# 376
Последното май касае повече образованието, доколкото съм го срещала.Blush
Виж целия пост
# 377
Ми да де - по темата Simple Smile. Аз за пръв път го чух, когато Кейт Мидълтън нарече майка си така и каза, че именно заради това й поведение с радост ще й повери грижите за малкия принц Джордж. Иначе в уикипедия има дефиниция - на мен ми съвпада горе долу с “амбициозна харпия”, макар че българската фраза е твърде откровена и затова - леко неуместна. Докато “тайгър mom” е някак по с чувство за хумор ...
Виж целия пост
# 378
Но забележете, никакви варианти с татко.
Така че , Андариел, правилното е "върли матриархати". Айде да не ни "притежавате" отговорността за вашите деяния? Simple Smile (Книгата се казва "Бойният химн на майката тигрица")

Аш,
Едно допълнение:
- никъде не съм писал, че само АК готви за самостоятелен живот след средно. ПГ по автомонтьорство, по мои наблюдения, също се справя с темата. Нямам предвид професионалната подготовка.
Виж целия пост
# 379
Ежко, да ти кажа - като гледам как се справят с живота и работата разните майстори и фирмаджии без грам образование, склонна съм да се съглася Grinning

Недей да внушаваш обаче, че в ЕГ и МГ децата не са способни на същото, макар да не си го казал в прав текст. Пък и че в АК това е качество, което се придобива ей така. Няма как да те цитирам, знаеш Grinning
Виж целия пост
# 380
Хайде да направим разлика между "децата не са способни" и "в училището не  ги учат". Способни са, като всички деца. Не, в СМГ не ги учат по разглежданите въпроси. Да, много деца се справят въпреки това. Не, родителската финансова и "методическа" подкрепа не изгражда самостоятелност. Да, гимназията следва да подготвя не само професионално и да, когато го прави резултатите са видими. Ако щеш даже при майсторите.

ПС "твърде откровена и затова леко неуместна" ме развесели Simple Smile
Виж целия пост
# 381
Опция 1. “В СМГ не ги учат по разглежданите въпроси”, 2. “В СМГ ги учат на същото, но по начин, различен от АК”, 3. “В СМГ по разглежданите въпроси ги учат както в АК”, 4. “В СМГ ги учат по разглежданите въпроси повече от в АК”. Сигурен ли си, че подкрепяш Опция 1?
Виж целия пост
# 382
Ежко, не вярвам да има нито едно място на света, което да има унифицирана програма по “ справяне със живота”.
Даже да не е унифицирана, а да си има просто програма. Защо?
Виж целия пост
# 383
Ежко, не вярвам да има нито едно място на света, което да има унифицирана програма по “ справяне със живота”.
Даже да не е унифицирана, а да си има просто програма. Защо?

Нямам проблем да е различна програма, стига да я има. Пример: " Като какъв може да работи човек с математическо образование? Как математиката се ползва в тези области/професии?" Дали в програмата на СМГ е включено разглеждането на тези въпроси?
Да Аш, опция 1. А не беше така по мое време.
Виж целия пост
# 384
Ежко, не вярвам да има нито едно място на света, което да има унифицирана програма по “ справяне със живота”.
Даже да не е унифицирана, а да си има просто програма. Защо?

Нямам проблем да е различна програма, стига да я има.
Да Аш, опция 1. А не беше така по мое време.
Да де, стига да я има! И аз това казвам. Питам те защо?
Виж целия пост
# 385
Ако ти разбирам правилно въпроса:
Защото след гимназията, пълнолетните вече ученик трябва да направи някои избори. Може да ги направи въз основа на това което "вижда", но е ограничен от "хоризонта" си. Може да му помогнат родителите, но при това има сериозен риск да представят информацията от тяхна гледна точка и в подкрепа (умишлено или не) на техните виждания.
А може да получи карта, съставена от специалисти в отделните области, която да показва и бъдещото развитие на всяка област. Което може да се компенсира и с четене, но четенето е еднопосочен процес, без обратна връзка. Даже няма да коментирам ползите от вкарването на "опитай преди да купиш" елементи в програмата.
Отделна тема е, доколко в гимназията те разглеждат (заслужено или не) като отговорна личност, вземаща самостоятелни решения или комуникират основно с десижън мейкърите (Мама и Ко.)
ПС Обучаван не значи научен, научен не значи можещ, а можещ не значи правещ. Та гимназията е необходимо , но недостатъчно условие.
ППС Класическият образователен тривиум включва след етапа логика (диалектика), етап риторика. Който е и гимназиалния етап. В СМГ (по мое мнение) в гимназията преговарят логиката.
Виж целия пост
# 386
Ежко, много хубаво звучи написаното, но е крайно идеализирано, по мое мнение. Плюс това, силно се надявам да не си прав във вижданията си отн. държавното образование или поне това да са само области, в които може да се търси подобрение, а не доказани мръсни факти.
Виж целия пост
# 387
Ако ти разбирам правилно въпроса:
Защото след гимназията, пълнолетните вече ученик трябва да направи някои избори. Може да ги направи въз основа на това което "вижда", но е ограничен от "хоризонта" си. Може да му помогнат родителите, но при това има сериозен риск да представят информацията от тяхна гледна точка и в подкрепа (умишлено или не) на техните виждания.
А може да получи карта, съставена от специалисти в отделните области, която да показва и бъдещото развитие на всяка област. Което може да се компенсира и с четене, но четенето е еднопосочен процес, без обратна връзка. Даже няма да коментирам ползите от вкарването на "опитай преди да купиш" елементи в програмата.
Отделна тема е, доколко в гимназията те разглеждат (заслужено или не) като отговорна личност, вземаща самостоятелни решения или комуникират основно с десижън мейкърите (Мама и Ко.)
ПС Обучаван не значи научен, научен не значи можещ, а можещ не значи правещ. Та гимназията е необходимо , но недостатъчно условие.
ППС Класическият образователен тривиум включва след етапа логика (диалектика), етап риторика. Който е и гимназиалния етап. В СМГ (по мое мнение) в гимназията преговарят логиката.
Хоризонта независимо колко е широк сега, дори най-тесния хоризонт на света , е по-широк от преди 100, 200, 500, 1000, 2000 години. И това постепенно разширяване включва знанията на целия ни заобикалящ свят и извървяно време.
Предполагам, че заради това натрупано знание, все пак си възпитавал и отглежда децата си в духа на топло облечени, добре нахранени (всеки според възможностите, определено стремеж в тази посока) и образование. Така величествено спрягано пълнолетие не е нищо особено като възраст, а чисто и просто легализиране на собствената отговорност пред света. И ако за теб тя е преломен момент, то за мен е просто рожден ден. Тази отговорност е възпитавана дълго преди това и усвоени базови морални навици са се случили много преди нея и точно поради тази причина за мен великите 18 не са нищо особено. И ако си мислиш, че си направил някакво чудо с това, че детето ти на 18 живее на квартира (но да отбележим - не самостоятелно, щом му се дава издръжка) си в голяма грешка. има деца, които живота ги е накарал да работят още на 15. Хайде да анализираме чии уроци са по-интензивни и чии изводи по-правилни? А кой учител е по-добър? Ти или Живота? Извинявай, но това че пресъздаваш разни модели от живота "в лаборатория" (тоест детето го вкарваш в модел на самостоятелност) не те прави успешен учител. Даже не те прави учител. А да се отрича еволюцията и натрупания опит на хиляди години извървян път, подсъзнателни изводи, и елементарният опит от родител е съвършен цинизъм! Освен разбира се, ако не искаме да сме със широко затворени очи и не държим да се чувстваме про!
 Няма програма в училищата, няма и да има - в класната стая пред един учител застават 20 различни учебника. Докато той ги прочете, за да си направи изводите и да даде на всеки нужното, учебната година е свършила. Учителя може единствено да има даде няколко формули по математика, няколко книги да прочетат и да се разсмеят на някоя нелепа случка, спомен, разказан виц.  Останалото е илюзия и спазаване на закони...защото ако не си се научил какво е добро и лошо, правилно и неправилно, все пак да има кой да ти набие канчето...
ай, че много се разприказвах.....и аз започнах нищо да не казвам.
Виж целия пост
# 388
картинката е пределно ясна и излишно се хабят думи - станал една сутрин синът на ежко и по време на семейната закуска е уведомил брат си, (защото споделя основно на него) че е взел самостоятелното решение да си бие камшика от вкъщи и да спре да слуша глупостите на баща си, срещу което иска 800 кинта от него (добре че не е поискал 3800, че нямаше да му се получи)

междувременно в другата Галактика - там където гимназистите учат под опеката на МОН, максималното самостоятелно решение, което може да вземе човек на пределните 18, е дали да закусва палачинки или сандвичи, дори не може да си представите какво усилие се изисква за такова отговорно решение, но и то излъчва някаква доза самостоятелност,  съгласете се!
Виж целия пост
# 389
Един единствен въпрос , Ежко. Може и да те цитирам, ако искаш.Laughing По твое предишно  мнение в прогимназията е рано да се възпитават  учениците на  самостоятелност и способост да избират пътя си не под давление на тайгър майките. И явно СМГ не го прави. Да, де, ама детето ти е било в СМГ точно по това време, нито ден повече. Как без да имаш преки наблюдения какво дава или не  дава СМГ на гимназистите си в това отношение, заковаваш от последна инстанция опция 1? И не минавай с номера познавам учители оттам, директори и не знам още кого..Всеки познава някого от някъде, но това не прави мнението му валидно. .

Аш, дършиш да се цитира правилно и да не се изкривява позицията. . Аз оборих, намесвайки името ти, не нещо писано от теб, а изказването на Ежко, че другИ хора от форума по-нагоре са отбелязали съгласието си с този начин на възприятие на казаното. Може и да са го направилИ наум, може и да не са, няма как да знаем, на глас  го изрази обаче  САМо ти. И думата само си я имаше в мнението ми.

Антеа, развесели ме рано сутринта. Моите понеже сутрин късно ставаха  и нямаха време да закусват, та и до тази форма на самостоятелност не стигнаха..Горките.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия