1 АЕГ - тема 3

  • 63 323
  • 768
# 60
googlish, синът ми е много доволен. Обучението е координирано, учителите работят през една платформа (MS Teams), където регистрацията на всеки ученик е осигурена от училището, заедно с безплатен Microsoft Office пакет и допълнителни екстри, които си вървят заедно с акаунта в Microsoft. Присъствието в онлайн часовете е задължително, като се прави проверка в началото и края на всеки час. Провеждат се активно изпитвания и тестове и в общи линии нищо не се различава особено от работата в училище.
Виж целия пост
# 61
Аз също смятам, че се работи много усилено онлайн. Може би зависи и от конкретните учители. Работи се през MS Teams, но не само. Допълват си през Google classroom и въобще всички възможни платформи, прави се проверка на присъствието, изпитват се, особено по математика при Стаменов, където постоятнно се правят он лайн генерирани тестове за няколко минути. Работи се включително и по винаги подценяваните предмети - Музика и Изобразително изкуство, където правиха много интересни проекти, както и в часовете с т.нар native speaker. В общи линии аз съм с много положителни впечатления.
Дапълвам нещо, което ми се струва, че е важно - нашите часове започнаха още в понеделника след обявяване на извънредното положение и учителите положиха максимални усилия да не се губи материал. Нещо което не мога да кажа за други приятелски деца от Първа немска и ФЕГ.
Виж целия пост
# 62
Поствам излиянията на Мартин Петков по-долу. Ако има подписка или инициатива срещу него, дайте само информация.

"За всички от вас, които смятат, че материалът, който ви давам, е труден:

https://www.mon.bg/bg/1690 - 7 клас
https://www.mon.bg/bg/1998 - 5 клас

Моля ви най-учтиво да прегледате разпределението на МОН за 7 клас по БЕЛ и най-после да проумеете, че това, което ви давам и обяснявам с английската терминология, е същото. Естествено е да има малки разлики с моите обяснения, но това е, защото езиците са различни. Имат си особености.

Сред материала за 7 клас:
Звукови промени в думата
Наклонение на глагола
Съвместна употреба на глаголни времена и наклонения
Съставно сказуемо
Сложно съставно изречение
Сложно смесено изречение
Пряко, непряко и полупряко предаване на чужда реч

Ако ви кажа, че материала от първи срок е за 4-5 клас, ще ми повярвате ли? Нужно ли е да ви го казвам? ОТНОВО? Явно да.

Сред материала за 5 клас:
Показателно местоимение
Въпросително местоимение
Деепричастие
Съюз. Междуметие. Частица.
Сложно съчинено изречение
Бъдеще време в миналото

Искате ли да се върна още по-назад? Може би в 3 клас? Интересно ми е, колко точно мога да ви засрамя. И не, вече не говоря на учениците. На тях им е простено, защото още не разбират. Имат нужда някой да им обясни и помогне. Обръщам се към вас – „възрастните“. Записали сте децата си в Английската гимназия. Ало! ТУК се изучава ЧУЖД ЕЗИК във всичките му аспекти. С каква съвест да ги пусна да завършат, ако не могат да ползват определителен член като хората, защото не знаят правилата. Ще ми пишат "а" пред формите за множествено число на съществителните и ще ми обясняват - The love is blind. Коя точно? Тази, дето изпитват към приятелите си, или пък тази, за която говорим "попринцип"? И да, ясно ми е, че по приницип и предлозите са важни! Утре ще завършат гимназията, ще почнат работа, на която най-вероятно ще трябва да си комуникират с останалите на английски и какво ще стане?

Аз НЕ МОГА да уча вместо вашите деца.
Аз НЕ СЪМ детегледачка. Не ми вменявайте вашите задължения като родители.
Аз НЕ СЪМ нито вас, вито вашите деца.

Аз СЪМ обаче този, който ги насочва какво и как да учат.
Аз СЪМ просто някакъв НЕАДЕКВАТЕН даскал, с неадекватни разбирания и неадекватен подход към преподаването, защото гледам максимално да улесня всички с уроците, упражненията и възможността за гъвкавост на електронните медии. Винаги съм бил насреща и готов да помогна с всичко, стига да ме попитат. Предполагам, че и колегите ми са такива. Не, пардон, сигурен съм, че са такива. Ние всички сме неадекватни...

Какво ли знам аз де? Аз съм специализирал 4 години за преподавател и съм работил почти 6 като такъв? Мислите, че знаете по-добре от МЕН? Мислите си, че като ползвам различен подход, той е по-малко приложим? Да, аз също правя грешки, но и винаги се поправям, и винаги се реванширам за тях. Няма перфектни хора.

Да пишеш обаче оплаквателни до директора за това, че детето не се справя с материала и трябва някой да му отърве кожицата... Таз диплома златна, бре! А какво правим, като не се справят и с математиката? А какво правим, като не се справят и с българския език? Продължаваме ли да хленчим или се вземаме в ръце?

За цялата епидемия 4-5 човека само са ме потърсили за консултации. Накрая какво? Слаби оценки. Имайте го предвид."
Виж целия пост
# 63
За първи път чувам на някого да му е трудно при М.Петков.
Каква е предисторията?
Виж целия пост
# 64
Чак за подписка не смятам, че е...Методи му на преподаване не са като за подготвителен клас в ЕГ. Имам предвид, че освен преподаване, трябва да има и редовна проверка на наученото посредством тестове и контролни. Не може за цял един срок да имат само една оценка от едно единствено контролно.
От думите му струи голямо огорчение, язвителен е, явно са го насмели, но по този начин няма да се променят нещата. Сигурна съм, че е знаещ и можещ преподавател, но за по-големи, примерно студенти.

Каква е предисторията?
И аз не знам точно, но вероятно родители са се оплакали от ниските оценки по граматика този срок.
Виж целия пост
# 65
И аз с такова впечатление останах, но като зная колко взискателен преподавател е, малко се учудих.
А иначе има правота в думите му.
Виж целия пост
# 66
Извинете, че се меся, нямам ученик в гимназията, но тя е сред желаните от сина ми  училища. Истина е, че ако не владееш правилата на българския език, трудно могат да се обяснят правилата в чуждия. И да, работя с млади колеги, завършили отлично сериозни  български университети, които пишат доста неграмотно...Което за пореден път показва, че системата е счупена някъде, защото децата в тази гимназия са постигнали сериозни резултати на НВО по БЕЛ за да влязат в нея, но знанията не са качествени, осъзнати и приложими.
Виж целия пост
# 67
Писала съм някъде по назад за М. Петков и ще повторя - този човек е най-голямото недоразумение в гимназията, според мен. Нямаше никакъв авторитет пред учениците, които го наричат Марти-парти:). Не им обясняваше нормално, материалът му не беше съгласуван по никакъв начин с този на класните ръководители (основните учители). Самите те изобщо не го взимаха насериозно и на род. срещи успокояваха родителите, че годишната оценка зависи от тях, а не от него.
В часовете се е случвало да си показва татуировките на учениците. Пълна загуба на време бяха неговите часове, а накрая пък на всички завъртя и слаби оценки без да ги научи на нищо:(.  Един смешен, жалък комплексар. Жалко, че училище с име и реноме държи такъв галфон (без извинение) за учител.
Виж целия пост
# 68
Писала съм някъде по назад за М. Петков и ще повторя - този човек е най-голямото недоразумение в гимназията, според мен. Нямаше никакъв авторитет пред учениците, които го наричат Марти-парти:). Не им обясняваше нормално, материалът му не беше съгласуван по никакъв начин с този на класните ръководители (основните учители). Самите те изобщо не го взимаха насериозно и на род. срещи успокояваха родителите, че годишната оценка зависи от тях, а не от него.
В часовете се е случвало да си показва татуировките на учениците. Пълна загуба на време бяха неговите часове, а накрая пък на всички завъртя и слаби оценки без да ги научи на нищо:(.  Един смешен, жалък комплексар. Жалко, че училище с име и реноме държи такъв галфон (без извинение) за учител.


Аз все се чудя защо го държат, като при всеки случай има много по-достойни учители, които ще работят сериозно по граматика в 8 клас. Доколкото знам, той преподава само на 8 клас.
Виж целия пост
# 69
Аз пък мисля, че го наричат "Марти-Парти" с любов, а не с подигравка.

Що се отнася до ученето в Първа АЕГ. Ако децата ни не искат да научат език, никой не е виновен. Не защитавам Мартин Петков или друг преподавател. Само ще кажа, че в гимназиалния етап скокът в манталитета и на преподаване, и на учене е огромен в сравнение с този в 7 клас. Гимназията не е занималня, а учителите не са бавачки. Те подхождат към учениците с презумпцията, че щом са избрали елитна езикова гимназия, са достатъчно мотивирани да учат на ниво език, а и другите предмети. На практика не е така.

Само ще кажа, че дъщеря ми миналата година беше подготве. От нея знам, че е практика срещу минимално заплащане (от порядъка на 5 лв. на домашно) силни по езика ученици попълват страниците в учебните тетрадки на други ученици - става въпрос за английски език, десетки страници, пълни с думи и граматика, които би трябвало да се усвоят така добре, че да може да се учат на следващата година предмети като химия, биология и т.н. на английски. Е, Марти-Парти ли е виновен за това? Или ние, дето не упражняваме контрол, дето си бутаме в елитни гимназии децата, които не са за там, дето търсим вината за неуспехите им навсякъде, но не и в тях самите, а камо ли пък в нас. Моля ви, замислете се върху това. Не говоря празни приказки.
Виж целия пост
# 70
Винаги е имало прякори за някои учители...И по наше време и днес. Това не е критерий за нищо. Напълно съм съгласна, че ако децата не разбират местоимения, обстоятелствено пояснение, съставно сказуемо, просто, сложно изречение и др. на английски е, защото имат пропуски за същите по български език. За лошата оценка на моя син по граматика Петков не е виновен, виновен си е моя син, който подцени предмета. Не съм съгласна с думите му, че сме искали от него да е бавачка за децата ни. Не искам такова нещо от него. Искам да преподава, да ги учи, да ги упражнява и изпитва редовно. Това не е много.

Те подхождат към учениците с презумпцията, че щом са избрали елитна езикова гимназия, са достатъчно мотивирани да учат на ниво език, а и другите предмети.
Това добре, но само това не стига. Този подход като цяло ми изглежда сбъркан и не на място, особено за осми клас. Колко да са порасли и осъзнали се децата между 7-ми и 8-ми клас? Учила съм е ЕГ и знам какъв чанч беше в подготве. И никой учител по езика не подходи към нас - ами ето, дошли сте в най-желаното училище, значи сме сигурни, че ще учите и ние ще ви преподаваме, пък вие ако искате учете.
Виж целия пост
# 71
Клер, много точно написано.

Izida, за съжаление точно отношение като твоето липсва често. Много родители смятат, че някой друг трябва да контролира децата им. После гимназията им е виновна, че те са абдикирали от задълженията си.
По принцип говоря, не конкретно за Петков.
Виж целия пост
# 72
Изида, съгласна съм, че качеството на образованието преди и сега е различно. Отношението на учителите също беше различно, но и отношението на родителите и децата към тях беше различно. Сега няма угодия. Ако изискват и натискат децата да учат, родителите реагираме, че са претоварени, че учат излишни неща, че в Норвегия само пеят песни и нямат домашни и тем подобни. Ако не изискват, родителите реагираме, че училището е абдикирало от образованието, че учителите са некадърни и не знам още какво.

Истината е, че навремето имаше по една езикова гимназия на език и цедката за влизане беше наистина жестока. Сега има сума ти езикови гимназии с по 6-7 паралелки на випуск, които се пълнят вкл. на 3-то класиране. За какво сравнение може да става дума!
Виж целия пост
# 73
Понякога и родителите не оценяват факта, че детето вече не е в кварталното училище, където е било №1. Конкуренцията тук е зверска и не всички ще са отново отличници.
Виж целия пост
# 74
Клер, вече видях, че нещата не са като едно време. До седми клас някак не усещах такава пропаст между едно време и днес. И сега в ЕГ - просто разликата зейна с пълна сила. И още ми трябва време, за да свикна с това, което виждам, а вътрешно всички ми се бунтува.
Не искам да се поент-вам и тук, че изобщо не съм доволна от ДО. Става ми горчиво-смешно, като прочета колко са натоварени, но да речем, че на моя син му е лесно сега, защото английския език не му е непознат. Силно се надявам от другата година да му стане по-натоварено, но в главата ми се върти песента на Графа "А дано, ама надали"...

Спунк, то като цяло си е човещинка - за личните неуспехи, все някой друг да е виновен.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия