Частни училища - информативна тема 29

  • 32 055
  • 792
# 45
Опазил ме Господ да сравнявам БШ със СС.  

Амели,
кое ти издиша? Нямам лична потребност да защитавам избора си, не случайно не съм сменила училището вече пета година, нито вися по форуми да си доказвам нещо. Появих се вчера- онзи ден и пак с месеци няма да го отворя. Защото е загуба на време. И без това тук няма за мен полезна информация. Опитах се аз да бъда полезна. Уви, тук има специалисти по всичко, готови да те разгромят, теб, с избора ти. Кажеш нещо добро за училище извън популярните тук и си изяден с парцалките. Пък не дай Боже да кажеш нещо срещу богоизбраните. Това е накратко.

Сравнението ( неоснователно според субективното ми мнение Wink ) от няколко страници упорито го прави друга форумка, между БШ и ПБ. Ама аз от нея доста лоши неща съм прочела преди време за ПБ и се чудя на кое да вярвам сега.
Виж целия пост
# 46
Нелепо е да се сравняват БШ, СС и ПБ.
И в трите училища децата ходят на курсове. Защо от ПБ и БШ не могат да настингат СС дори инцидентно, а остават на десетки точки зад тях?
Както и на десетки точки след СМГ. Като общото между СС и СМГ е...ами нищо.
А, чакай - подбора на "среда". По това си приличат.

Ми, то и няма такава необходимост. За прогресивно увеличаващия се брой на посещаващите допълнителни курсове в последните години няма обективни причини.
Има. Съвсем обективна при това. При ниското ниво на НВО, решаващите няколко точки в горният сегмент са резултат не от знания, а от спазването на всяка буквичка в методиката на оценяване. Която се мени всяка година и няма нищо общо с материала преподаван в училище. За да има хляб за водещите курсове и частни уроци.
Следователно, ако искаш да влезеш в елитна ДГ - не си хабиш времето да учиш по География, История, Химия, Физика и т.н., а ходиш на курсове за НВО по БЕЛ и МАТ. Даже да си "състезател"...
Виж целия пост
# 47
Съмър, четенето с разбиране ти липсва. При това много сериозно.
За разлика от теб, аз имам смелостта да призная някои нелицеприятни неща. Но също така вече ти казах, че както на теб ти харесва БШ и отбягваш темата за домашни през седмицата, транспорт и т.н., така и ПБ е идеален за безброй хора, на които не пречат нещата, които мен ме накараха да преместя детето си. Та да. По всичко БШ е на едно ниво с ПБ. 70+ точки в класацията на Алек Мат, в която ти се усъмни. А ако просто си беше направила труда да провериш за какво пишеш, щеше да разбереш, че един човек просто е обобщил резултатите предоставени в таблица от МОН назад в годините.

Ежко, и в БШ, и в КО вече има подбор на средата. Simple Smile
Виж целия пост
# 48
С цялото ми уважение, elvida, но престани да се опитваш да "водиш" темата само където се простират твоите интереси. Смятам, че ако я намираш за безполезна съвсем спокойно можеш да не я следиш повече. А ако прочетеш офтопик, според теб, докадвай на модератор и ще го забършат, ако действително е такъв.

Такситв на първа страница са актуални, до колкото аз имам информация, но не прозвънявам лично всяко училище да ги проверя преди пускане на тема. Така или иначе са приблизително точни за ориентир. Ако имашш информация за някаква промяна, пиши ми, ще поправя.
Виж целия пост
# 49
Eжко, ако не се бъркам, темата е за частни училища. Какво общо има СМГ в случая?
Съмъртайм, напротив, има страшно много полезна информация и всеки може да си отсее каквото му е необходимо. Останалото са дразги, които съзадават потребители като теб - минават, пускат някаква бомба, ама чули ли са, ама разбрали ли са, не е важно. И после изчезват. ПБ и БШ имат сходни резултати, даже май ПБ една идея по-добри. Толкоз.
Виж целия пост
# 50
В БШ имат редовни домашни през седмицата? От кой клас, ако е така?
Виж целия пост
# 51
Детето на потребителката, която цитирах е в 4-ти клас и е от класа, който се премести с новата директорка от Артис. Тя беше писала и за някаква драма с транспорта. Преди това бегло помня, че се коментираше от други хора н-тия им език и формалността на заниманията. Имаше и още.

В 3-и от последните 4-ри години ПБ е с по-добри резултати на НВО. БШ имат две призови 5-то и 8-мо място през 2015 и 2012 г., които ги държат все още отгоре с няколко точки в общия сумарен резултат. Но 2020 -та, резултат от 2012 едва ли може много да сгрее някой родител, освен този, който си затваря очите. Изначално това, което исках да кажа и казах преди много страници е, че резултат на ЧУ по Мат под 60 е посредственост. В това отношение и двете коментирани училища са посредствени.
Виж целия пост
# 52
Писането на домашни през седмицата е абсолютно безумие при целодневно обучение. Забелязвам, че някои училища се опитват да постигат високи резултати предимно за сметка на количеството, а не толкова на качеството на обучение. Малките 5 минутни междучасия на места също са някакво "изнасилване" в тази посока. Ами ето, в СС си имат и ежедневен спорт, и разумно количество междучасия, а ето че резултатите говорят сами. Дали пък там някъде не е ключът от палатката се питам?
Виж целия пост
# 53
Ключът от палатката е в

Като общото между СС и СМГ е...ами нищо.
А, чакай - подбора на "среда". По това си приличат.

Ами средата е най-важното. В СС и Питагор първо кандидатстват само най-добрите, или почти само най-добрите, защото другите още отначало си мислят, че нямат голям шанс. После тези училища подбират в пропорция 1:10 най-добрите от най-добрите. Тоест от всеки 10 поначало най-добри те вземат единият най-добър. Еми като вземат най-доброто от най-доброто, и при равни други условия с други училища, много ясно, че пак ще са най-напред. Разбира се, че и обучението е много на ниво, но основният определящ фактор е средата. Както и в СМГ. И най-добрият учител, и извънземен да е, в среда от тройкаджии нищо няма да постигне, най-много да ги направи четворкаджии. Отличници няма да станат. И обратното - в среда от отличници даскалът трябва да е мега зле, за да ги смъкне надолу. Те сами се дърпат нагоре.
Затова и елитните гимназии са елитни. Те са си държавни, да не би да се различават много от други държавни гимназии от т.нар. втори и трети ешелон, по манталитет на учителите, по програма, по всичко останало? Хайде де. Различават се по децата! Децата от елитните гимназии са фактора, който ги прави елитни. Основният фактор. Без него и най-добрите учители нищо няма да направят.
Виж целия пост
# 54
В първи клас децата от БШ нямат домашни през делничните дни .

Относно 4 клас - не зная.

Имаме познати деца от  5 клас - домашни имат (за събота и неделя), живеят лежерно като цяло Simple Smile

Откривам много разлики в битието на сегашната ми първокласничка, сравнено с това на сестра ѝ преди 13 години.
Броят на децата в класовете в БШ расте, учителите са претоварени с доста административна дейност извън учебните часове (подозирам, че навсякъде е така), паралелките са много повече(вероятно заради новата сграда, в която голямото ни дете беше само в 7клас), като цяло през 2019 г. учебната програма ми се вижда по-натоварена с излишен материал от тази през 2006 г.

Не се кахърете с тези спорове...

Състоянието на училищното ни образование в момента е доста отчайващо, дано децата ни да срещат повече преподаватели-герои по пътя си, защото смело мога да твърдя, че благодарение на тях се крепи цялата система...

Добре, че с дете 1  се натъкнахме на цяла плеяда такива прекрасни учители.
Виж целия пост
# 55

Състоянието на училищното ни образование в момента е доста отчайващо, дано децата ни да срещат повече преподаватели-герои по пътя си, защото смело мога да твърдя, че благодарение на тях се крепи цялата система...

Добре, че с дете 1  се натъкнахме на цяла плеяда такива прекрасни учители.

Подписвам се под това. Половината успех на едно училище е в това да привлече наистина учители - водачи. Другата половина е организация и среда.
Виж целия пост
# 56
Съмър, четенето с разбиране ти липсва. При това много сериозно.
За разлика от теб, аз имам смелостта да призная някои нелицеприятни неща. Но също така вече ти казах, че както на теб ти харесва БШ и отбягваш темата за домашни през седмицата, транспорт и т.н., така и ПБ е идеален за безброй хора, на които не пречат нещата, които мен ме накараха да преместя детето си. Та да. По всичко БШ е на едно ниво с ПБ. 70+ точки в класацията на Алек Мат, в която ти се усъмни. А ако просто си беше направила труда да провериш за какво пишеш, щеше да разбереш, че един човек просто е обобщил резултатите предоставени в таблица от МОН назад в годините.
 

Фенси,
признавам ти, умееш да манипулираш фактите изкусно!!! И любимата ти обида и снизхождение - за четенето с разбиране! Ама разбира се! Мисля, че на теб пък не ти липсва, а умишлено изкривяваш фактите, както ти изнася в спора.

Нищо не отбягвам. И не създавам дразги, а от два дни съм в отбранителна позиция. След необходимите разяснения, Уважаеми, мисля да спра да си го причинявам.

1. Транспорт не ползвам. Ако някой има оплаквания, свободен е да споделя и да се оплаква тук. Четохме оплаквания в предната тема по този въпрос от друго училище, нали. Може би има логично обяснение - напасване на графика? Не знам.

2. Второ, явно потребителка, която е едва от три седмици в училището и вероятно всичко при нея е още в процес на установяване, напасване и хаос, е по-достоверен източник за вас от родител с дете от години в училището?!? И Фенси, беше добре да я цитираш коректно, с ника, с въпрос, знам ли, та да разбера за какво иде реч. (Интересно, защо пък цял клас, че и с учителката си, се “натиснаха” да се преместят от Артис в БШ?! Признавам, крайно екстравагантно.)

В БШ НЯМА практика за домашни през седмицата. Случвало се е един-два пъти нови учители по език да дадат нещо много дребно, какъвто беше споменатият случай. И а з самата съм била изненадана в този случай. Домашните са за уикенда.

Спорт: ФВ, народни танци и /или лека атлетика има 5 или 4 пъти през седмицата плюс излизане (почти) всеки ден, когато времето го позволява.

3. ТретО, таблицата на Алекс беше пейстната без никакво обяснение какво ни показваш, Фенси. Цитирай коректно и ще получиш четене с разбиране!

Ще анализирам и аз: Първо, в общата класация в годините БШ е ПРЕД ПБ. Не че това е толкоз важно, ама да не изкривяваме фактите, след като така се хващаш за цифрите. В годините от 2012 ПБ е два пъти около 40-то и два пъти около 30-то място. БШ Никога не е падало под 30-то, обобщено, два пъти Е около 30-то и два пъти в десятката - с 5 и 8 място.

(Виждам, че доста си се дописвала по-горе и си добавила този факт за “призовите места”, макар удобно да го омаловажи и пропусна първоначално!!! 😁 Ето, ще се допиша и аз. Казваш, Важни са последните години?? Ами, ето - тази година ПБ го изпреварва - с десет места, които не пропускаш да подчертаеш. НО миналата БШ води, при това с 26 позиции!, а това е годината - абсолютно дъно за резултатите на ПБ - 41 място!?!  Ама не, тенденцията според теб била обратната - ПБ да води.... Така казано и анализирано, звучи маааалко по-различно. 😁😁
Както казах, въпрос на интерпретация на фактите. И манипулиране. (После някой друг обобщава по впечатления “ами да, даже дали ПБ не е и преди ... училището Х” . Класика!) Въпросът е принципен.
 Но това в общи линии са подробности, които са силно преувеличени в значението си. Поне за мен.

ПП. Като се дописваш (а не да коригираш грешките) под всеки втори пост, 5 страници назад, след като вече си получила отговор,  наистина спорещият с теб накрая може да излезе неадекватен!
Виж целия пост
# 57
Major, а как е организиран денят в първи клас в БШ? Прием, закуска (в колко?), учебни часове (колко, а междучасия?), излизания, спорт? Дали се редуват или как, дано ми е ясен въпросът.
Защо изобщо сравнявате училища? Освен пи НВО, ок, но инак за всяко дете е различно точното училище. Едни искат резултати, други спокойствие, трети- баланс между тях; едно дете е кротко и ученилюбиво, друго- буйно и агресивно, едно и също ли е доброто училище за тях? Един родител е свръхамбициозен бивш отличник, друг е съвременно хипи... да продължавам ли?
Полезен е паралел между училища, ама не точно по тоя начин, с тропане на краче “моето пък е по-готино”.
За мен ще е интересен паралел БШ-Меридиан 22, заради това, че са на 5 минути едно от друго.
Виж целия пост
# 58
Оф, наистина черното е бяло.
75,17 общи точки за БШ дължащи се на предни позиции от преди 2015 г.
71,62 общи точки за ПБ, дължащи се на резултати след 2015 г. В три от последните четири години бият БШ. В две от годините с цели 10 места.
Разлика 3,55 точки за статистика от 8 години. Силно незначителна. Това си е направо в статистическата грешка, ако прилагахме подобни методи. Резултати от преди 4-5 години вече нямат никакво отношение към днешните випуски. Може да се дължат на напуснали вече учители, че дори и на подменената директорка. Wink Важна е тенденцията, потвърдена в не една и две години. И тя е негативна. Вички тук твърдят, че екстремумите не са представителни за същинското представяне на кое да е училището. Нито ПБ е върха на сладоледа, нито БШ. Субективните мотиви за избор и яростна защита дори чрез лични нападки са друго нещо и правото на тях не ти ги оспорвам.

И да се върнем към началото на този спор. Съвсем разбираемо е от горните цифри защо искаш да се гледа само класацията на ЧУ. Не е гот да те минават ДУ, при това с много точки, при това с три пъти по-големи випуски. Като всички ходите на уроци. Wink
Виж целия пост
# 59
Stuck Out Tongue
Защо изобщо сравнявате училища?

Защото темата е точно за това Grinning Grinning Simple Smile Simple Smile Stuck Out Tongue Closed Eyes
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия