Математически турнири 1-4 клас. Тема №55

  • 47 108
  • 747
# 615
Здравейте,

Не мога да намеря информация кога е зимния кръг на МБГ.
Имате ли информация?

към края на януари.
Виж целия пост
# 616
Здравейте,

Не мога да намеря информация кога е зимния кръг на МБГ.
Имате ли информация?
http://www.mathwithoutborders.bg/index.php/novini/
Виж целия пост
# 617
Здравейте, според вас задачата “Ирина купила 4 еднакви картички и й останали 70 ст. За да купи 6 картички от същия вид, не й достигнали 50 ст. Една картичка струва?” адекватно подбрана ли е от училището за общински кръг на НОМ?

Давана е на Великденско състезание през 2012 за 7 точки, но пое мнение (без да съм специалист) не позволява точкуване.

Знам, че намирането на “х” или съставянето на уравнение дават частично точки, но тук решението е straightaway - тоест няма средно положение - или 7 или 0.

Също, тези ситуации подлежат ли на проверка/сигнализиране/обжалване?

П.С. Никой от 4 клас в нашето училище не е съобразил уловката, съответно всички имат 0 точки на задачата, съответно никой не е класиран за областен кръг 🥴
Е има си хас да състави уравнение за тази задача и да не го реши. Не виждам какво трудно има, дори през очите на третокласник.
 2Х = 70 + 50
Виж целия пост
# 618
Здравейте,

Не мога да намеря информация кога е зимния кръг на МБГ.
Имате ли информация?
http://www.mathwithoutborders.bg/index.php/novini/

Благодаря!
Явно гледам неправилния сайт.
Виж целия пост
# 619
Именно.
Ако схванеш условието, решението е ясно.
Всички деца, обаче, са разбрали, че трябва да се купят ОЩЕ 6 картички, а не общо 6.
Не казвам, че задачата е трудна, а че няма как да се “разбие” по точки.


Здравейте, според вас задачата “Ирина купила 4 еднакви картички и й останали 70 ст. За да купи 6 картички от същия вид, не й достигнали 50 ст. Една картичка струва?” адекватно подбрана ли е от училището за общински кръг на НОМ?

Давана е на Великденско състезание през 2012 за 7 точки, но пое мнение (без да съм специалист) не позволява точкуване.

Знам, че намирането на “х” или съставянето на уравнение дават частично точки, но тук решението е straightaway - тоест няма средно положение - или 7 или 0.

Също, тези ситуации подлежат ли на проверка/сигнализиране/обжалване?

П.С. Никой от 4 клас в нашето училище не е съобразил уловката, съответно всички имат 0 точки на задачата, съответно никой не е класиран за областен кръг 🥴
Е има си хас да състави уравнение за тази задача и да не го реши. Не виждам какво трудно има, дори през очите на третокласник.
 2Х = 70 + 50
Виж целия пост
# 620
Скрит текст:
Именно.
Ако схванеш условието, решението е ясно.
Всички деца, обаче, са разбрали, че трябва да се купят ОЩЕ 6 картички, а не общо 6.
Не казвам, че задачата е трудна, а че няма как да се “разбие” по точки.


Здравейте, според вас задачата “Ирина купила 4 еднакви картички и й останали 70 ст. За да купи 6 картички от същия вид, не й достигнали 50 ст. Една картичка струва?” адекватно подбрана ли е от училището за общински кръг на НОМ?

Давана е на Великденско състезание през 2012 за 7 точки, но пое мнение (без да съм специалист) не позволява точкуване.

Знам, че намирането на “х” или съставянето на уравнение дават частично точки, но тук решението е straightaway - тоест няма средно положение - или 7 или 0.

Също, тези ситуации подлежат ли на проверка/сигнализиране/обжалване?

П.С. Никой от 4 клас в нашето училище не е съобразил уловката, съответно всички имат 0 точки на задачата, съответно никой не е класиран за областен кръг 🥴
Е има си хас да състави уравнение за тази задача и да не го реши. Не виждам какво трудно има, дори през очите на третокласник.
 2Х = 70 + 50
Ами условието е пределно ясно и там не пише "още". То за това никоя наука не е възможна сама за себе си. Трябва да можеш да опишеш задачата така, че да бъдеш разбран. Трябва и да имаш способност да я разбереш. Трябва и да се изразяваш правилно при излагане на решението, поне там, където е необходимо. Инак за скока сте права 14 и направо 21 точки. Но само частично, защото може да има решена тази задача, а непълно решена-някоя от другите.
Виж целия пост
# 621
Задачата е стандартна и само дете, което никога не е решавало подобна може да си помисли, че трябва да купува още 6 картички.
Виж целия пост
# 622
Има подобни задачи за Салабашев за 2 клас. Може би само не е за допълнително 2 бр, а за 1 бр.

Не е трудна задачата, просто трябва да сте срещали подобна, за да се схване логиката.
Виж целия пост
# 623
Всъщност е тъпо да няма оценяване на части от задачата. В критериите (такива трябва да има) ли е записано, че само отговорът дава 7 точки?
Виж целия пост
# 624
И аз нямам яснота по въпроса. Моят внук понякога получава отговора по някакъв си негов начин и не може да го опише както трябва. А и кой ли ги учи!
Та тогава какво? Ясно, че не е за 7 точки, но не е и за 0.
Виж целия пост
# 625
Понеже за първи път общинският кръг е със задачи, избрани от училището, предполагам, че ще възникнат още казуси.
Решавали сме с детето от предни години, факт е, че третата задача винаги е многокомпонентна, докато тази не е. Това са ми съображенията. Не трябва ли поне подходът по избор на задачи да е унифициран?
Виж целия пост
# 626
Регламентът казва, че трябва да има 2 задачи от ученическата подготовка и една от извънкласна. Малко са училищата, предлагащи извънкласна, ако не броим задачите от някой сборник, които понякога някой начален учител изпраща като поздрав за родителите.
Да, тази година ще има експериментална неравнопоставеност. Ще има и училищата, в които ще могат да дадат на децата задачи, които не са давани и които не са дръпнати на случаен принцип от някое състезание, но много повече ще бъдат от другия вид. Специално за IV-ти и VII-ми клас регламентът трябваше да е много по-конкретен и пуснат много по-рано за сведение на училищата.
Виж целия пост
# 627
Регламентът казва, че трябва да има 2 задачи от ученическата подготовка и една от извънкласна. Малко са училищата, предлагащи извънкласна, ако не броим задачите от някой сборник, които понякога някой начален учител изпраща като поздрав за родителите.
Да, тази година ще има експериментална неравнопоставеност. Ще има и училищата, в които ще могат да дадат на децата задачи, които не са давани и които не са дръпнати на случаен принцип от някое състезание, но много повече ще бъдат от другия вид. Специално за IV-ти и VII-ми клас регламентът трябваше да е много по-конкретен и пуснат много по-рано за сведение на училищата.
Ами то извънкласна работа се брои и работата в къщи. Никое училище не забранява на децата да работят и сами допълнително. Аз драма не виждам. Каквито и задачи да реши да дава конкретно училище, те ще са еднакви за достатъчно на брой деца. Да, тъпо е в училища, в които няма извънкласна работа тип кръжоци. Детето ми учи в подобно. Незаинтересоваността на учители и директор е такава, че на практика деца не се явяват на състезания, не им дават и информация. Но за това сме ние, родителите. Ако детето има заложби и му трябва развитие-да изберем подходящата форма. Платени очни школи, интернет задочни форми или работа в къщи под наше ръководство.

Има подобни задачи за Салабашев за 2 клас. Може би само не е за допълнително 2 бр, а за 1 бр.
Не е трудна задачата, просто трябва да сте срещали подобна, за да се схване логиката.
Пробвах детето на тази. След тръгване по грешен път се усети и напипа сам решението. Второкласник е.
Виж целия пост
# 628
Ама де тецата могат да се развиват и без да ходят на състезания. Има много начини, стига детето да има желание.
Виж целия пост
# 629
Моето мнение е, че и за 3-ти клас задачите (в състезанието Иван Салабашев) са по-сложни в сравнение с предходните години. Дъщеря ми се е затруднила при решаването на две от тях, което разбира се не означава, че е решила вярно всички останали.
Подкрепям. Моята девойка за първи път излиза оклюмала и разплакана от състезание.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия