Математически турнири 1-4 клас. Тема №55

  • 47 311
  • 747
# 675
Аз лично смятам, че в първи клас са с неизяснени интереси (което е нормално), камо ли по математика. Иначе на състезания ходят. В училище класната като каже, че ще има състезание, повечето деца се записват с искрено желание. Но това сам да седне вкъщи на 7г. да изреши сборниците, да разписва задачи, за да се подготви .... Grinning
Виж целия пост
# 676
Нека ходят, защо да не ходят? Дори и с "подбутване" от мама/баба/учителка. Нека видят какво е, дори и без някакви огромни постижения.
Принципно състезанията са трудни и обикновено са за материал, който още не е учен в училище. Така че и да не се справят, не е драма. Поне ще свикнат със състезанията и, поне за моето се надявам, да стане по-съсредоточен, че сега разсейването му идва в повече....
Виж целия пост
# 677
Математиката е задължителен предмет и не виждам защо да не побутваме децата да я учат. Не пречи да си гледат и другите интереси, време има за всичко.

Не знам за решаване на сборници, ама моят син онзи ден взел една тетрадка и прилежно изписал сбора на всичко число от едно до сто със същото (1+1, 2+2 и т.н.).Сам се сетил, че трябва да увеличава с 2 резултата и реално успял да намери начин да събере числа, за които няма знания, тъй като е първокласник и не може да събира двуцифрени числа. Аз не го карам вкъщи нищо да прави, сам решил човека.
Виж целия пост
# 678
В първи клас интерес към състезанията не е имала, освен може би към тези на СБНУ.  Още в първи клас се видя, че материала в училище ѝ е лесен, та започнахме да решаваме сборници, просто за да не лежи на "Аз си знам".
Втори клас се пробва само на Кенгуруто. Вече в трети клас започна да ходи повече, но постиженията ѝ бяха някъде в златната среда или сред първите 10 деца. На ВМС беше на второ място, изненадващо за мен, та това още повече запали интереса ѝ. Тази година имам чувството, че а не е чула за състезание, а не се е пробвала. Не блести с огромни постижения, но желание да има.
Дори учителките ѝ вече я побутват за всяко състезание, което съществува, по който и да е предмет. Сега пък реши, че иска да се пробва и на олимпиадата по астрономия (тя започва от 5клас,но снощи като чу, че има вариант и тя да пробва и ѝ заблестяха очите), сега класната ще проверява какво точно трябва да подпишем, за да участва. Тъй и тъй ходи на астрономия, да видию какво е понаучила.
Обаче желание за едно липсва - да решава вкъщи задачи. Сяда след стотното напомняне, разсейва се, но подхване ли...Ходи на кръжок по математика, от там излизане няма
Покрай нея гледам още един неин съученик се запали по състезанията.
Да видим какво ще направи утре на КМС.
Виж целия пост
# 679
КМС 2019 - задачи и отговори
Виж целия пост
# 680
Десета задача за първи клас е с дроби?! Синът ми я решил, не знам как. Но като излезе и ми каза, че е била с половинки, помислих, че нещо е объркал. А то се оказа, че наистина е било така. Не ми се струва коректно честно казано. Половинки и дроби в кой клас се учеха, 3ти?
Виж целия пост
# 681
Да, последната задача е с дроби. Не трябва да се дават такива задачи все пак. И аз да попитам подходящи сборници за първи клас?
Виж целия пост
# 682
първите седем задачи са супер елементарни, за разлика от други години, 8 и 9 не са трудни, но искат да схванеш условието, т.е. да си решавал преди такива, 10-та обаче е безобразна Laughing
Виж целия пост
# 683
Задачата се решава юного лесно и без дроби. Стига да се сети детето.
Виж целия пост
# 684
Ния я решаваме с дроби, защото така ни е по-лесно. Има решение и без дроби, но не е разписана особено коректно. Трябва вторият + да го няма, за да може да се напише 1 число. Така както е разписана искат да се събират три отделни числа.
Виж целия пост
# 685
Е как се решава бързо и лесно? Мойто му я обяснявах, с монети му демонстрирах и пак гледа като теле и след две минути отново не можеше да го сметне. Ще се сети, ако е боравило с пари, моето не е. И в училище не са смятали едновременно левове и стотинки. Не е коректно просто да се дават такива задачи...
П.п. Ами три числа се събират. Един лев, лев и 50 и 2,50. Какъв е другият начин, да съобрази, че втория и третия общо струват 4 лева ли? Тогава пък има събиране на две уравнения, после делене, звучи още по-абсурдно за първокласник. Трети вариант на решение не се сещам.
Виж целия пост
# 686
Не че 10тите задачи от предните години са лесни, общо взето повечето от тях я затрудняваха. Но и за мен такава с пари, за деца, който не боравят с такива, не е особено ок. Отделно и некоректното изписване в търсенето. Като подсказах сега на дъщеря ми я реши и разбра. Но там е писала 3+3+5=11
Виж целия пост
# 687
Единствения начин, по който се сещам без дроби, е да се съберат последните 2 уравниения. Тогава 2*мелба1 + 2*мелба2 = 8лв. Това делим на половина и получаваме, че мелба1 + мелба2 = 4лв. След това добавяме сладолед = 1лв и стават общо 5лв. Не бих го нарекла "много лесно". Ако има по-лесен начин, ще се радвам да го науча, защото следващия път ако им дадат 1/3 или 1/4, не знам дали ще го реши.
Виж целия пост
# 688
В отговорите е дадено точно такова решение.
Скрит текст:
Виж целия пост
# 689
Да, в решенията и отговорите е даден този вариант, събират двата реда и делят на две. За мен е още по-абсурдно да се сети един първокласник, ама карай.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия