Математически турнири 1-4 клас. Тема №55

  • 47 072
  • 747
# 495
Ако детето не е събирало стикери? И не занае как се лепят в албум и че всеки има определено място и номер?
Аз не се сетих, макар че е близо до ума. Нашите момчета никога не са събирали и лепили стикери.

На миналогодишното Кенгуру имаше задача с покер-автомат и жетони за втори клас, на вас тук стикерите да са ви проблемът. Laughing
Задачата не е трудна за третокласници, ако е добре формулирана. В случая условието е некоректно и двусмислено, колкото и да се дъвче.
Виж целия пост
# 496
Да, де. Щом страници наред родители коментират задачата, сякаш е кой знае какво математическо предизвикателство, значи нещо не е наред.
Виж целия пост
# 497
На страницата са качили промяна в един от отговорите за първи клас, който очеИЗвадно беше некоректен. Защо не си ги гледат предварително, а трябваше да им сигнализират 100 човека за да си оправят задачата?! Остава въпроса подведените от квесторите какво правят, защото сега те са с грешна задача Simple Smile
Виж целия пост
# 498
Аз като кандидатствах (през 90-те години) бяха сгрешили едната задача, вие за олимпиада по математика се чудите. 2 часа се мъчех да я реша, накрая дойдоха и казаха, че е сгрешена, та удължиха изпита.
Виж целия пост
# 499
Мисля, че и в отговорите на 4 кл има неточности. Първа задача отг - 1654 е записан, верния е 1645. Шеста задача - отговорът е в см, а в задачата се търси бр деца.
Виж целия пост
# 500
Аз ги изкарах 189. За първите три месеца сме единодушни явно - 63, 21 и 92. На четвъртия - половината от останалите, т.е. х/2.
След което от останалата половина х/2 подарява 3 и му остават 5. Значи х/2 = 8. От там всички стикери са 63+21+92+8+5, т.е. 189.
Почти. Ако е половината от останалите, а останалите са 8, то бройката за 4-ти месец е 4.
63+21+92+4+5=185.
Май колкото хора, толкова и решения. Излязоха ли отговорите?

Опс, явно са излезли отговорите, отивам да видя.
Виж целия пост
# 501
Да, но ако остава да залепи 5,значи те не се съдържат още в албума и не трябва да се прибавят към сбора. И това не е ясно.
Виж целия пост
# 502
Тази е много трудна задача.
А, аз вчера не успях да реша една за първи клас от Коледното. Simple Smile
Изобщо не знам какво е рачешка задача, но звучи интересно. В своя защита ще кажа, че не съм стъпила и на едно математическо състезание през живота си, братът на първолачката е с хронична непоносимост към математиката, т.е. и покрай него не съм. Отивам да търся какви са рачешките, харесаха ми.
Виж целия пост
# 503
А, аз вчера не успях да реша една за първи клас от Коледното. Simple Smile
Ще я споделите ли?

Аз да попитам случват ли се често такива грешки и по другите състезания, или само на НЧ? Четох в други теми, че и други години е имало проблеми. Сега се сблъскваме за пръв път със състезания Simple Smile
Виж целия пост
# 504
Почти. Ако е половината от останалите, а останалите са 8, то бройката за 4-ти месец е 4.
63+21+92+4+5=185.
Откъде разбираме, че "останалите" са 8? Вече тотално ме омота тая задача, отказвам се Joy
Виж целия пост
# 505
Почти. Ако е половината от останалите, а останалите са 8, то бройката за 4-ти месец е 4.
63+21+92+4+5=185.
Откъде разбираме, че "останалите" са 8? Вече тотално ме омота тая задача, отказвам се Joy
Може и да съм се объркала, и аз се отказвам. /Логиката ми беше, че му остават 5, а три е подарил .., ама те не са в един кюп всъщност/.
Ще потърся първокласната, ММ май я реши, ама така и не я обсъдихме след това. Ето, КМС 2017-та, последната задача:



Тя има и решение, което аз зърнах, но с един поглед не успях да загрея.
Виж целия пост
# 506
Ще потърся първокласната, ММ май я реши, ама така и не я обсъдихме след това. Ето, КМС 2017-та, последната задача:



Тази наистина е сложничка, ако не е решавало детето, но, като реши 2-3 такива, разбира какво се иска.

…..=(8-6+8)-(7-5+7)=10-9=1
Виж целия пост
# 507
Почти. Ако е половината от останалите, а останалите са 8, то бройката за 4-ти месец е 4.
63+21+92+4+5=185.
Откъде разбираме, че "останалите" са 8? Вече тотално ме омота тая задача, отказвам се Joy
Може и да съм се объркала, и аз се отказвам. /Логиката ми беше, че му остават 5, а три е подарил .., ама те не са в един кюп всъщност/.
Ще потърся първокласната, ММ май я реши, ама така и не я обсъдихме след това. Ето, КМС 2017-та, последната задача:



Тя има и решение, което аз зърнах, но с един поглед не успях да загрея.

Оооооо тази задача ми е болна тема. Толкова малоумно нещо не вярвах че ще срещна и то за 1 клас. Писах на организаторите и получих глупав отговор. От тогава съм решила, че няма да си давам парите и времето на дъщеря ми с това състезание. Когато я обсъждахме преди две години се разбра, че е задача, която дават на 3 клас, но с обяснения (текст) към нея.
Виж целия пост
# 508
Много ми е странно от едно време как от стотици хиляди задачи, все една от три на олимпиадата е със сгрешено условие......
Виж целия пост
# 509
Реално задачата не е трудна, но е за по-големи деца. Ние бяхме от випуска, на който се падна. Синът ме каза, че въобще не е разбрал за какво става дума. Аз, като инженер, изпаднах в ступор като видях решението.
Сега сме в трети клас и вече знаем как се решават такива задачи - казват се "задачи с измислени действия". Срещат се доста често по състезания. Обяснете я на детето. Вярвам, че ще я разбере.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия