Университети в Германия и други държави с немски език 13

  • 44 821
  • 746
# 75
Благодаря, страхотни сте!
Всичко това е ново за мен като родител и се извинявам, ако въпросите ми, Ви се струват елементарни.
Виж целия пост
# 76
Ясмина, там е въпосът, как ще е по новата система? При нея е заложено да се завършва по основния език с Б2.2 в края на 12 клас. А ДСД е  все пак на ниво В2-С1, като разбираемо стремежът  и на деца, и на учители е  преобладаващо спарвяне на ниво С1. При това е още през ноември изпитът, та  ако следват наредбите, децата може и още в края на В1.1 да са даже по това време.. Тоест учителите трябва въпреки заложеното по програма да намерят начин да предадат нужното за ДСД2.
Виж целия пост
# 77
русалке Предполагам, че ще намерят начин да компенсират с допълнителни часове по ЗИП и СИП. След две-три години, новата програма ще ме интересува доста силно, но сега не мога да наваксам с новостите Simple Smile
Виж целия пост
# 78
Как така ще залагат В2.2  като ниво. Та нали ще държат DSD ,  за какво ще им е тогава, ако на него покажат знания за В2.2. Какво да го правят тоя сертификат - да ходят да работят се него ли? Логично е  -  децата се явяват на сертификат за да кандидатстват в чужбина. За тази цел според ервопейската езикова рамка им трябва ниво С1 ( с някои изключения, където и с В2 влизат).  Що за решение на МО... Не знаех за тези промени, изумена съм...
Виж целия пост
# 79
Това явно е целта. Разбиване на образованието. Или ДОразбиване на това, което е останало от него. Нали бяха казали, че езиковите гимназии са излишни, защото произвеждат бъдеще емигранти.
Виж целия пост
# 80
Това явно е целта. Разбиване на образованието. Или ДОразбиване на това, което е останало от него. Нали бяха казали, че езиковите гимназии са излишни, защото произвеждат бъдеще емигранти.
Стига с тези мантри. Доколкото четох, това е минимално, а не максимално ниво. Тоест, по наредба са длъжни да изкарат всички с минимум Б2.2., а за максимума никой нищо не е казал. Всяко езиково училище, което има висок входящ бал и което си държи на имиджа, ще се постарае да даде на децата материал за С1. Колко и кои от децата ще го вземат, зависи от самите деца. Те и сега, по старата система,  не всички вземат С1. Някои дори се отказват от интензивния немски след 8 клас  в ЕГ и минават в паралелка с английски, защото им идва в повече натоварването (реален случай в езикова гимназия, но не в София).
За ЕГ с ДСД е пределно ясно, че ще преподават материал, за да вземат изпита накрая. Не виждам кой и как ще задължи дадено училище да покрива само минимума, ако е решило да покрива по-висок критерий.
русалке Предполагам, че ще намерят начин да компенсират с допълнителни часове по ЗИП и СИП. След две-три години, новата програма ще ме интересува доста силно, но сега не мога да наваксам с новостите Simple Smile
И аз така мисля.
Виж целия пост
# 81
DSD мина за тази година и за моето момиче- миналата седмица писменият, много трудна тема от "миграция", което тя никак не искаше, но е писала, ще треперим докато дойдат резултатите. Устният е бил лесен, а от него повече я беше страх, днес свърши за всички и са обявили как са се справили- доволна е, тук е С1.
Вчера се регистрира за TMS, сега вече ще започне да се готви за него.
Виж целия пост
# 82
То е ясно, че всички така мислят Попея.. Ама не е само до мислене, а и до възможност/желание да го направят. По новата програма разликата като хорариум межу при ИИЧЕ и РИЧЕ  е не толкова голяма като преди (върти ми се нещо за около 145 часа учебни за целия гимназиален етап, огромна част от тях са концентрирани сигурно в 8 клас). Предполагам, че часовете по език баш в горния гимназиален етап са намалени най-осезаемо за сметка на новото профилиране. А точно в това време, 11 клас, тече/би следвало да тече най-интензивната подготовка за ДСД, понеже едва тогава децата са усвоили граматиката вече (предполага се), натрупали са лексика и са  достатъчно зрели да разсъждават на теми като упоменатата от Елиас - миграция,  интеграция и подобни, та да могат вече да задълбаят и в  "сглобяването"  на  елементите  в писменат а работа.  Тогава се работи и върху папката.А като няма достатъчно часове, много важно, че някой иска да предаде нещата, нужни за покриване на С1. Ако въобще и иска, де. Опираш се на стари наблюдения, синът ти отдавна е завършил училище с немски. Подготовката за ДСД издиша и сега на много места, какво остава по новата програма с по-малко часове. Но тази тема не е за тук.

Елиас, успех на девойката в подготовката за ТМS Simple Smile
Виж целия пост
# 83
Стига с тези мантри. Доколкото четох, това е минимално, а не максимално ниво. Тоест, по наредба са длъжни да изкарат всички с минимум Б2.2., а за максимума никой нищо не е казал. Всяко езиково училище, което има висок входящ бал и което си държи на имиджа, ще се постарае да даде на децата материал за С1. Колко и кои от децата ще го вземат, зависи от самите деца. Те и сега, по старата система,  не всички вземат С1.
[/quote]
Не са мантри, реалност е! Настоящите деветокласници, които започват с английски като втори език,  са закупили учебници за ниво А1. Въпрос на добра воля на учителите е да раздават писмени материали, с които да работят според реалното ниво на децата. Същото ще стане с първия език. След като е заложено В2.2, ще се работи по съответни учебници. Дали и как ще проявят благоразположение отделните учители е въпрос и на лична амбиция/чест, но не е задължение и никой от ръководството на която и да е високобалова гимназия не може да ги принуди да работят на по-високо от фиксираното от МОН ниво.
Към този момент все още действа инерцията на старата програма.
С годините е вероятно облекчението да се хареса на преподавателите и материалът да се вмести в образователната рамка. Говорим за трудови правоотношения, с фиксирани права и задължения. Малко са тези, които влагат време, душа и сърце безвъзмездно.

Но не е мястото на тази дискусия тук и модератор ще е в правата си да заличи последните постове.
Виж целия пост
# 84
Русалка, моят не беше в ДСД, държа ДаФ в 12 клас само със знанията от училище и тримесечен курс за формАта.  Не се класира в 8 клас за ДСД, не беше учил немски преди това и не беше се подготвял допълнително. Вероятно е била моя грешка, защото после с който и от родителите на ДСД децата да говорих, всички бяха ходили на допълнителни занимания. Затова пък сега е много горд, че се е справил и без това.

По английски разбира се, че ще почват от А1 в първия клас на гимназията, не е казано, че всички деца са учили преди това английски, а програмата трябва да е съобразена с всички деца. И се отнася за всички училища в цялата страна.  Не ми се спори, но не мисля, че е реалистично да залагат ниво С1 като минимално в 12 клас по немски най-малкото защото е много вероятно голяма част от децата да не го покрият и не по вина на преподавателите, а ще се пише като минус точно на тях. Според мен, ниво Б2.2. като минимално за ЕГ е оптимум. Езиковите с висок бал ще надграждат над него, а тези с по-малки амбиции няма да го правят. А амбициите зависят най-вече от децата.

Мисля, че дискусията  е свързана с темата, но какво мислят мод-овете по въпроса, не знам Simple Smile
Виж целия пост
# 85
И аз мисля, че дискусията за езиковите гимназии си е точно по темата. Все пак за да се учи в Германия или Австрия, първо трябва да се знае немски на ниво C1.
Полезно е и за такива като мен, които след няколко години ще имат кандидат-гимназисти. Отсега малката се е ориентирала към езикова гимназия с немски. Може би под влиянието на кака си, но ако интересът се запази, е добре да сме наясно.
Виж целия пост
# 86
И на мен не ми се спори, само ще кажа, че няма как с по-малко часове да се постигне същото като досега. Дори и да става дума за най-отдадения учител и най- съвестните деца.
Виж целия пост
# 87
Не следя новите промени в българското образование, затова се позовавам само на мненията тук. Мисля, че се пропуска една важна подробност - ако действително броят на часовете по немски в гимназията се намалява, по-големият проблем от това, че някои ученици ще трябва да взимат частни уроци, за да наваксат, е как ще реагират от страна на Германия. Защото програмите за ДСД идват от там. Т.е би било интересно дали ДСД няма да отпадне изцяло от немските езикови гимназии поради невъзможност да спазят изискванията за покриване на нивото.
Виж целия пост
# 88
Grant, edва ли ще отпаднат. Понеже и с тези изисквания май се спекулира. Уж  трбяваше да има германец/германци по училищата, в които програмата се прилага.  А истината е, че на места няма. Уж трябваше и предмети на езика да се учат, минимум едиколко си. Ама май и това е илюзия на места.Но да кажем,че това може би не е от голямо значение, понеже понятията по физика, химия, биология, география не са чак толкова свързани с  ДСД.  Да, тренинг са, но все пак така или иначе няма нищо унифицирано по този параграф, навсякъде на немски се учи онова, за което има учители. Вчера или оня ден четох поста на една потребителка  с дете в езиковата в Монтана, оплакваше се колко зле са към момента нещата там. Наистина според мен процентът ходещи на уроци ще е по-висок в сравнение със сега (а той и сега не е нисък).  Росен- пресен на писмения в София само  преди няколко дни е бил новият отговорник от посолството за ДСД за цялата страна, на мястото на предходния. Явно договорите им са бая дълги, понеже г-н Й. К. със сигурност беше координатор и  когато голямата ми дъщеря  в 10-11 клас беше на интервю при него в посолството по един проект за Германия. А и миналата година още беше там, когато малките завършваха. Та ако и този новият с такава продължителност е тук, то със сигурност е отчетено от немска страна, че и випуските по новата програма ще държат изпита. Понеже по старата остава на практика само още един випуск, сегашният 11 клас. За 12 клас изпитът, писменият,  вече мина, на места още не е минал само устният. А и познавам деца в 10 клас в  НЕГ, 73-то, 35-то, всички се готвят за ДСД.
Виж целия пост
# 89
Потвърждавам, че в НЕГ 10-класниците се готвят за ДСД. Дори класните работи тази година са по материал, който ще им е нужен за изпита. Мисля, че за първия срок е резюме.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия