Частни училища - информативна тема 30

  • 33 347
  • 749
# 375
Скрит текст:
Анди, Съгласна съм с това, което казваш, но не мисля, че ЧУ, в които влизането не е като в Харвард и не изключват за успех, непременно оставят децата да блеят и правят каквото си искат. Това да има интересни допълнителни материали, да прекарат някой час навън, да редуват тежки с лежерни часове, не значи мързелуване и провалено бъдеще.
Между СС и Валдорф има още десетки степени и нюанси на лежерност и алтернативност (не харесвам тази дума, но отнякъде тръгна).
Скрит текст:
Според мен средното ниво ЧУ пак са по-добри от кварталните ДУ, има повече внимание за всяко дете, надграждат МОН не само количествено, а и качествено. Има родители, които това търсим, а не да бъдем best of the best.
Ето пак! Абе защо все тая "Света София" ви е в устата като говорите за натиск, тормоз и ограбване на детството? Дайте някакви примери за такива ограбени от "Св. София" деца. Добре е и да уточним в какво точно се състои ограбването.
Моите деца са там, и колкото и да е невероятно, там също се редуват тежки и лежерни часове, ежедневно са и навън (дори и днес в дъжда), имат спорт ежедневно, домашните са само през уикенда и се пишат в рамките на 30 минути по предмет, т.е. за около час и половина по бълг. мат и англ. Как е в лежерните училища? Не искам да противопоставям Образователни технологии, защото много го харесвам, но понеже го "нарочихте" за лежерно, та как е там, колко са домашните?
Виж целия пост
# 376
Нямам опит с Испания /но да кажа че тя не е страна с цветущо образувание, нито с такова в икономически аспект/, но в Австрия децата се разделят на знаещи и можещи в 4 клас. Тогава става ясно кой ще се присъедини към работническата класа и кой ще продължи към университета. И са малко родителите които влизат в спор с учителите. Бих желала да видя това разпределение към днешна дата в БГ.

Наистина ли искаш да го видиш това в БГ? Аз пък се моля да остане поне малко здрав разум и никога да не се случи. Намирам го за абсолютни неправилно, сбъркано, дори бих казала малоумно. Определяш цялото бъдеще на децата на възраст, в която още не са дошли на този свят.  Същото е и в Швейцария /писала съм и друг път/. Детето на наши приятели го разпределиха така в занаятчийско училище /умно, талантливо, всестранно развито дете, просто още дете/. Слава богу, родителите му са с възможности и го записаха в ЧУ и така го спасиха от малоумната система. В момента е студент по медицина в най-добрия Уни в Швейцария и е в топ 3 на випуска си. Брат му, който беше с топ резултат на въпросния изпит в 4-ти клас е далеч по-посредствен. Едни от най-добрите специалисти, които познавам, хич не са били уау в училище. Ако ги бяха разпределяли по “можене” в 4-ти клас /че и в 11-ти/ вероятно щяха да са нискоквалифицирани техници. И щяха да загубят не само те, но и съответната професия, и обществото като цяло. Това, че нещо е установено в западна /и икономически по-силна държава/, не го прави непременно правилно и добро. /Дори напоследък все по- идиотски неща идват оттам/. Опазил ни господ от такава иновация!  
А в Испания образОванието никак не е лошо. Wink
Виж целия пост
# 377
В допълнение към казаното от Онна, в СС организирано излизат само в ПУК. От 1ви клас нагоре всеки излиза, когато реши (освен ако няма някаква промяна), тоест могат и всяко междучасие да излизат.
При хубаво време карат някой час по рисуване навън.
Изключване по успех преди 4ти клас не съм чувала. Да се включат от по-малките набори да не би да има промяна. Даже всички завършват с шестици.
До трети клас, освен по англ., по другите предмети за едно дете, минало изпита, ми се струва, че е доста лесно в 90% от случаите. Трудното е не материалът, а това, че трябва да седят, да внимават, да не шават. Същото е с домашните през уикенда. Може да напише за половин час по предмет,  но има деца, които се въртят, блеят, човъркат гумата на молива, стават да пият вода, да ти кажат нещо важно, и пишат сумарно два часа. И така по трите предмета могат да ти се скъсат нервите, че домашното е голямо.

Аз искам да видя как става лежерното учене от пети клас нагоре.
В шести ми се струваше, че по мат.вземат много бързо нов  материал и днес реших да отворя разпределенията. Оказа се, че съвсем не препускат, а така е предвидено от МОН. Та, ще ми е много интересно някой с опит в лежерното учене да сподели как се усвоява предвиденото (наблъсканото е по-точно казано) от МОН в прогимназията без много учене?

Наскоро  приятелка, чието дете е в Монтесори гимназия в Германия, ми се оплаква, че се скатавал, не учел и се движел около средното ниво и малко под него, а училището предоставяло много интересни възможности. Детето само избира разни дисциплини.
Така че говорете ми как наШте са мързеливи, а на чужбинските всичко им е интересно.
Тийновете навсякъде са тийнове.(изключвам маргиналните случаи в зони на крайна бедност и войни, където проблемите са съвсем други).

Напълно съм съгласна със Санака. Така искаха навремето да разпределят дете на познати в Германия след 4ти клас само защото не вземало много участие в час.
Това е страшно малоумие, но там се усетиха и махнаха тази система.
Виж целия пост
# 378
Онна, образно казано е, ако искате вместо СС, да сложим Питагор, със сходен профил са заради трудния приемен изпит, изключването за успех и здравото учене.  Няма и как иначе да се поддържа години наред челно място в НВО. Освен това го написах и като пример за "класически" тип училище, където се учи чрез повторение. Няма пак да влизаме в полемики за конкретно училище, чудесно е, че си го харесвате, всъщност това е най-важното- всеки тип родител и дете да намерят мястото си. Но ми омръзна да повтарям, че няма как за цяла софия това да е едно единствено (2, айде) място. Напротив, би било чудесно хубавите училища да са повече и се учудвам как лесно се плюе по всяко ново или различно  училище тук.
П.П. За ограбено детство съм пропуснала къде се говори, мисля, че е доста пресилено за което и да е училище, или поне се надявам де.
Виж целия пост
# 379
Къде не се учи с повторение? Кажете го това вълшебно място с вълшебна методика, че да отида да ме обучат?
Виж целия пост
# 380
Преди година-две -три, не помня точно кога, споделих, че познавах родители с дете в ОТ, вече не е там, голямо е и избраха друга гимназия. Та тогава изразих задоволството си от видяното в авторските им учебни тетрадки по мат за 7 клас в 2 части (тях видях, може би и по другите предмети имат). Взимат се  примерно методите на разлагане на полиноми в рамките на седмица. След всеки отделен метод имаше задачи, които според названието си/болдването очевидно са  предвидени за домашно (вероятно ден за ден). Отделно след края на разлагането или пък на друга тема, примерно ъгли в триъгълник (тоест не много обемна) има пробен изпит с формата на НВО (тоест със същия брой задачи върху новия материал и върху неща от стари теми), който според детето пак се давал за домашно. Дори само пробният да е за събота и неделя, а по-малките домашни да са през седмицата, няма  как цял пробен да се отметне за 30 мин (освен ако се кара през просото, което едва ли децата си позволяват предвид факта, че домашните се проверяват). Тоест, ако се следва модела на НВО и децата се очаква да се вместят в предвиденото от МОН време, то работата им върху този тест у дома  е минимум 2 часа и половина. Ако човек се размотава, вероятно и доста повече. Така че учене си има и извън училище и не е толкова лежерно. Във всяка от двете тетрадки (то не са баш тетрадки, де , отпред има и теория, и обяснения, и схеми за онагледяване при здачите за път/сплав и примерни решени задачи, вероятно имат такива помегала  и по новата система) имаше по доста такива пробни с 24 задачи, ще излъжа за точната им бройка (имам спомени за петнайсетина във всяка), но предполагам сборно го докарват до брой, позволяващ направата на един всяка седмица.
Виж целия пост
# 381
Русалке, за домашните на малките говорим, че се пишат в рамките на половин час по предмет. При по-големите и времето се увеличава, разбира се.
П.П. Моят най-голям син дори и в 7 клас си пишеше ужасяващо бързо домашните. Къде в буса, къде през междучасията и довършваше накрая вкъщи. Всичко това благодарение на многото работа в училище, достатъчното на брой часове, предвидени за упражнения и повторения, където можеше да изчисти всякакви неясноти и детайли. И това му спестяваше потенето над учебниците вкъщи или търсенето на обяснения в нета. Да де, ама това сега му играе изключително лоша услуга. В елитна държавна гимназия е и няма време за упражнения и консултации в училище, защото материалът е много, а времето малко  и му е много тегаво и несвойствено. Свиква де, малко по малко, но никак не му е приятно. Това все пак е нашият частен случай, който така като гледам няма да се повтори при сестра му, например. Просто особености на характера.
Виж целия пост
# 382
Онна, извинявай, пляснах случайно числото 30 мин като индикация за кратко време и потенциален (всъщност сигурен )опит за скатавка. Може да го четат желаещите и като 20 мин, и  като 40 мин, и като час.. Колкото и да е, идеята е, че няма да стигне за такова задание. После се усетих, че ти си казала назад, че  около толкова отнемат домашните на малките. Не съм имала за цел да оспорвам нищо, въобще постът ми нямаше общо с твоя, по-скоро споделих видяното/разказаното заради питането на Дъждец за по-големите. Simple Smile Имах предвид само, че и в ОТ, колкото и да се твърди, че е лежерно, си има доста за учене/ самоподготовка в извънучебно време. А ако и тези малките домашни през седмицата са текущи, на практика домашно има всеки ден.
Виж целия пост
# 383
Да, аз разбрах, че ти говориш за по-големите.
Виж целия пост
# 384
Русалке, аз разбрах, че ти говориш за големите. Исках аз да уточня, че в моя пост за 30-те минути става въпрос за деца в началната степен на обучение, защото май не става много ясно ако написаното от мен се извади от контекста на предишното обсъждане.
Виж целия пост
# 385
Sanka извини ме за образОванието.
Пусто вали цял ден, движението е кофти и си губя мисълта по светофарите.

Не. Не искам да видя тази система Simple Smile
Дадох я за пример когато възхваляваме непознати чужди системи.

Оnna ако не СС е Питагор. Ако не е Питагор е СС.
Малоумни деца изтрещяли от учене и домашни. Навремето в ФЕГ се носеше мълвата как един научил ЛаРус и влязал в лудницата.
P.S. Питагор имат зелена учебна стая. Намира се в двора на училището и децата инат часове там Simple Smile
https://m.facebook.com/chnu.pitagor/photos/ms.c.eJxFz9kNxEAIA9CO … e=3&source=49
Виж целия пост
# 386
Именно! Ей така с игри и закачки без много натоварване, но после едните ги пращат в коловоза за вишисти, а другите могат да станат щастливи водопроводчици. Обаче испанските и норвежките родители са ок с това и няма драма. Не съм сигурна колко от българските родители няма да нададат вой, ако в четвърти, та дори и в 7 клас им заявят, че детето им ще "тича на втората писта". Наистина това у нас все още не е факт, но натам вървят нещата. Няма нужда да се заблуждаваме.
Виж целия пост
# 387
Чета, чета и не мога да повярвам колко злоба се излива срещу Света София и Питагор с намеци и определения от хора, които нямат никаква, ама абсолютно никаква идея какви са тези училища. Не можете ли просто да попитате, да получите информация за харесаното училище и да спрете да го сравнявате със СС и с Питагор. Просто не коментирайте тези две училища, ако нямате пряк опит и не се сравнявайте с тях. Решили сте, че СС/Питагор не е за вас, ама трябва ли на всяка цена да ги оплювате с измишльотини и глупости, за да разберем какво ви е подтикнало да изберете друго училище. Това с неизлизането навън ми прилича на изказването, че децата в СС са дебели (имаше и такова миналата година).
Виж целия пост
# 388
Познавам едно, не е дебело. Туй СС бетер Харвард 😀 още ли мирише на манджа из коридорите?
Виж целия пост
# 389
Ма не знам кой го нарочи ОТ за лежерно. Най-добрата ми приятелка е с дете в СС, аз с дете в ОТ и смятам, че натоварването на двете е еднакво.
Русалката е споменала едно фирмено помагало, имат си по всякакви предмети като допълнение към учебници и сборници, така хем вървят по МОН, хем си преподават по свои методи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия